Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
Barry_Loef schreef op 20 juli 2004 @ 22:53:
Vet! Ik ga trouwens een betonne subwoofer maken. Gewoon van een oude rioolbuis. Jammergenoeg past daar alleen een 8inch sub in, wat dat betonne een beetje overbodig maakt. ;)
Weet je al welk unit je gaat gebruiken? :9

fun...anyone?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Ja, ik kan voor ¤19 aan een 8inch woofer komen van Botsline, ik heb jammergenoeg geen T/S parameters maar weet wel dat de woofer een échte subwoofer is! Enorm laag! Knoerhard! En lekker strak. De opbouw van de woofer ziet er ook goed uit! stevig chassis, grote hobbels in het membraam wat overgins ook stevig is. Het is wel te merken dat het om een echte hi-fi woofer gaat, zeer soepele ophanging wat dus voor de 90dB @1w/1m zorgt. De woofer is 60watt RMS en 250w max (<==uhg uhg), en de voice coil is 25mm. Die T/S heb ik dan ook niet persé nodig omdat ik gewoon de volledige lengte van 65cm van de buis wil benutten. Dan plaats ik aan beide kanten een woofer, en verder rommel ik gewoon een beetje met demping om de woofer een beetje strak te krijgen terwijl daar nog wel wat SPL van over blijft.

Het hoeft allemaal niet zo goed te worden hoor, het is meer voor de grap. Hij komt als hij klaar is bij een vriend in de huiskamer te staan ;)

Edit:

offtopic:
Overgins voel ik mij best wel genaaid koopjesjager, wie zorgt hier voor de koopjes? :P (NOFI)

Barry wijzigde dit bericht 20-07-2004 23:12 (26%)

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
Barry_Loef schreef op 20 juli 2004 @ 22:53:
Vet! Ik ga trouwens een betonne subwoofer maken. Gewoon van een oude rioolbuis. Jammergenoeg past daar alleen een 8inch sub in, wat dat betonne een beetje overbodig maakt. ;)

Mijn spekaerunits zitten geschroefd in een MDF voorplaat van 28MM.
Deze voorplaat zit gelijmd in een kast van +/- 5cm dik beton.
Binnenkant beplakt met vilt.
Geen rechte hoeken in de binnenkant van de kast.
Inhoud +/- 20 liter.
Gewicht 70KG ;)

Jammer dat ik geen digicam heb.

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Die T/S heb ik dan ook niet persé nodig omdat ik gewoon de volledige lengte van 65cm van de buis wil benutten.
Ja ja, sure :P.

No LOGIC7, No glory...
Reg. datum: 14 januari 2003

Nieuwe foto van mijn set:

http://home.zonnet.nl/garmtz/set_nieuw.jpg

garmtz wijzigde dit bericht 21-07-2004 03:16 (30%)

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Is er ook helemaal klaar voor!

Erg mooi garmtz, wat mij wel opvalt is dat jij (in tegenoverstelling tot vele anderen) niet blijft hangen aan één merk wat componenten betreft, ook wel eens leuk om te zien ipv een hele set marantz of een hele set parasound.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:

Garmtz neemt gewoon van elk merk het beste ;)
Mooie foto!
Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Mooie set! Maar wat is die bovenste component? Een tuner?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

No LOGIC7, No glory...

quote:
Arx schreef op 21 juli 2004 @ 10:16:
[...]
Mooie set! Maar wat is die bovenste component? Een tuner?

Een snaaraangedreven bovenlader CD-loopwerk. De CEC TL-2x. Je gelooft je oren niet als je hoort hoe veel beter dit apparaat CD's weergeeft dan mijn Marantz DV8300 DVD-speler.

Link: http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_vintage.htm

Plaatje:
http://www.clofis.nl/nl/cec/CEC%20TL-2x.jpg

garmtz wijzigde dit bericht 21-07-2004 10:35 (9%)

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

funky!
Reg. datum: 25 april 2002

quote:
garmtz schreef op 21 juli 2004 @ 10:34:
[...]

Een snaaraangedreven bovenlader CD-loopwerk. De CEC TL-2x. Je gelooft je oren niet als je hoort hoe veel beter dit apparaat CD's weergeeft dan mijn Marantz DV8300 DVD-speler.

Link: http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_vintage.htm

Plaatje:
[afbeelding]

mooi ding maar dan die prijs :X
liever een gewone cd speler en lekkere receiver+speakers :)

[This space is for rent]

~GleNnoS~
Reg. datum: 26 juni 2003

quote:
Mooie set!! Welke speakers heb je ?

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 11:39:
[...]

Mooie set!! Welke speakers heb je ?
Moet je even wat posts terug kijken :)

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Barry_Loef schreef op 20 juli 2004 @ 23:07:
Het is wel te merken dat het om een echte hi-fi woofer gaat, zeer soepele ophanging wat dus voor de 90dB @1w/1m zorgt.
Soepele ophanging heeft daar niks mee te maken. Mijn Seas Excel units hebben ook een hele soepele ophanging, maar zijn niet zo gevoelig, zo een 86dB. Dingen die er wel te maken mee hebben zijn de sterkte van de magneet en het gewicht van de conus. Daarnaast is Botsline nou niet echt een A-merk dus is het maar de vraag wat er waar is van die 90dB.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

_________

quote:
cyberjoy schreef op 18 juli 2004 @ 18:33:
Net nog even zitten klooien met wat lampjes voor achter m'n speakers.. geeft best een leuk effect:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En hier nog even een screenshot, het is me eindelijk gelukt om met mijn k*tcamera een foto van een scherm te kunnen maken.

[afbeelding]

Meer info over m'n HT: http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/WouterN.htm

Ziet er echt zeer mooi uit, zowel qua interieur als HT set. _/-\o_
Vind je vriendin het overigens niet storend dat jij van die 'grote' zuilen neerzet en bijvoorbeeld (in het zicht) die projector ophangt aan het plafond?

No LOGIC7, No glory...

quote:
Popular schreef op 21 juli 2004 @ 13:34:
[...]
Vind je vriendin het overigens niet storend dat jij van die 'grote' zuilen neerzet en bijvoorbeeld (in het zicht) die projector ophangt aan het plafond?
Mijn vriendin vind het prachtig! Ze heeft er ook niets over te zeggen, we wonen namelijk nog niet samen. Als we dat gaan doen, gaat de HT-set in een aparte ruimte (zolder?), waar ik 100% mijn gang kan gaan. Van 'downgraden' was wat haar betreft geen sprake. In vol ornaat in een aparte ruimte is ook haar idee van HT-gelukzaligheid... ;)

Het ging volgens mij over cyberjoy zijn vriendin, garmtz :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Op zoek naar user icon...

quote:
PoweRoy schreef op 21 juli 2004 @ 11:30:
[...]

mooi ding maar dan die prijs :X
liever een gewone cd speler en lekkere receiver+speakers :)
En dit is nog maar een "goedkoop" loopwerk :D :D

1 game pc en 4 kantoor pc's

_________

quote:
garmtz schreef op 21 juli 2004 @ 13:38:
[...]

Mijn vriendin vind het prachtig! Ze heeft er ook niets over te zeggen, we wonen namelijk nog niet samen. Als we dat gaan doen, gaat de HT-set in een aparte ruimte (zolder?), waar ik 100% mijn gang kan gaan. Van 'downgraden' was wat haar betreft geen sprake. In vol ornaat in een aparte ruimte is ook haar idee van HT-gelukzaligheid... ;)

Ik richte de vraag inderdaad aan Cyberjoy. Maar wel gaaf om te horen dat je vriendin zo meeleeft met jou HT passie!
Overigens heb je een aardige zolder nodig, wil je alles mooi kwijt kunnen... :D

quote:
malle jopie schreef op 20 juli 2004 @ 20:29:
[...]

Soms een lollig feest gehad omdat je een pik aan het plafond hebt hangen in de huiskamer? :+
hehe :P Mijn zusje heeft een lollig feest gehad... O-) (ik was een maandje weg, dus heb geen details voor je, sorry ;) &gt;:) :P )

quote:
Popular schreef op 21 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Populair, mijn vriendin schrok zich eerst kapot toen ze het scherm zag. Toen ik het (samen met haar) had opgehangen en de beamer voor de eerste keer aan ging zat ze op de bank en zei ze "oh?... da's wel leuk ja!" :)

Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet zo storend vind. Alles past bij elkaar, inclusief speakers. Laatst waren er vrienden die even iets kwamen brengen en de volgende dag weer kwamen ophalen. Toen ik ze vroeg of ze een verandering zagen moesten ze eerst paar minuten ff goed kijken, pas daarna zeiden ze "dat ding aan het plafond... wat is dat?". :)

Overigens krijg ik vaak opmerkingen van "je had toch de vorige keer andere speakers?". Mijn antwoord: "nee, toen zaten de kappen er op" . :)
No LOGIC7, No glory...

quote:
TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 13:40:
Het ging volgens mij over cyberjoy zijn vriendin, garmtz :p
O.k. :X

Mountainbike t3h pwn

Hmmm.....ik kan kiezen voor 5 MA500 monoblokjes, maar ik kan nu ook een 5x125@8ohm/5x175@4ohm Acurus krijgen voor 500e, deze dus.

Ik neig erg naar de laatste, ook vanwege de prijs, meningen ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

quote:
JT schreef op 21 juli 2004 @ 15:15:
Ik neig erg naar de laatste, ook vanwege de prijs, meningen ?

http://www.audioreview.co...5/PRD_115526_1583crx.aspx

Voor die prijs lijkt het me dus zeker een goede keuze..

Reg. datum: 07 april 2002

Kan je ze niet thuis testen in je eigen situatie?
Ik zou denk ik voor de Acurus gaan, maar dat komt omdat ik MA700's heb gehad en hier niet echt kapot van was. Maar misschien zijn de MA500 wel een betere combi met je speakers dan de Acurus. Ik zou dus proberen om een testperiode te regelen :)

way active

Mountainbike t3h pwn

Ik heb het idd gelezen, is ff kijken of ik ergens ff snel geld kan fixen :P Speakertjes idd mee en dan is gaan luisteren.

JT wijzigde dit bericht 21-07-2004 15:22 (24%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: