Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM-TIP] Dremel (en klonen) in de aanbieding

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Q schreef op 06 juli 2004 @ 22:04:
[...]

Heb m net gehaald. Voor 17.50 hoe doen ze het voor dat geld, ik snap er niets van. :?

Als je hem op max zet dan hoor je wel een tering lawaai niet tekort zeg. Je bent eigenlijk doodsbang dat hij in je handen uitelkaar spat. Toch ziet alles er wel heel degelijk uit.
offtopic:
Ik heb hem ook vandaag gehaalt... :P Maar hij stinkt ontzettend :*) :r stinkt ie bij jouw ook zo ??? :/
Hij doet het wel goed..

EurEx wijzigde dit bericht 06-07-2004 22:36 (5%)

Dali: In Admiration of Music

Reg. datum: 29 maart 2002

Je kan nu deze week 20% korting krijgen op je echte dremel dankzij de kortingsbon die je overal voor kan inzetten.
En als je nog iemand kent die korting krijgt bij de praxis dan is het helemaal leuk om er 1tje deze week te kopen.
Ik heb mijn dremel voor 72 euro kunnen kopen (kost normaal 105 euro) dus dat is leuk shoppen :D

Lost in Confusion
Reg. datum: 29 maart 2004

Er is nu een Kinzo nep dremel in de aanbieding bij de trekpleister. Voor maar 12,95 met een paar accesoires in totaal met verwijderingsbijdrage kom je op 13,95 euro
dit is um 8)
offtopic:
kheb um nu net gekocht, moet um nog uitproberen 8)7

JaMaaT wijzigde dit bericht 13-07-2004 14:55 (13%)

Mwroarp

qx6700 overclocked
Reg. datum: 16 april 2004

Ik heb de kinzo gekocht bij de praxis.
M'n pa heeft een echte dremel.
Ik heb beide eens bij elkaar gezet maar voor staal vind ik het helemaal bagger.
Beide hebben onvoldoende power om bijv een gat te boren in mijn stalen aopen kast.
Bij de kinzo was ik na het uitslijpen van 2 casefan roosters door AL mijn schijfjes heen, 2 explodeerde er spontaan, de andere gingen gewoon erg snel op.

De decoupeerzaag deed het veel beter in staal, ik heb een zaagje gekocht voor metaal met de fijnst mogelijke tandjes en dat gaat als boter.

De kinzo doet het wel prima in plastic, er zitten een aantal van de stalen freesjes bij en als je de snelheid een beetje afstelt kun je er aardige gaten mee maken
60% Puur Sap!
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
catscit schreef op 14 juli 2004 @ 09:45:
Beide hebben onvoldoende power om bijv een gat te boren in mijn stalen aopen kast.
Bij de kinzo was ik na het uitslijpen van 2 casefan roosters door AL mijn schijfjes heen, 2 explodeerde er spontaan, de andere gingen gewoon erg snel op.

De decoupeerzaag deed het veel beter in staal, ik heb een zaagje gekocht voor metaal met de fijnst mogelijke tandjes en dat gaat als boter.

De kinzo doet het wel prima in plastic, er zitten een aantal van de stalen freesjes bij en als je de snelheid een beetje afstelt kun je er aardige gaten mee maken
Typisch een geval van iemand die niet weet hoe die met een dremel moet omgaan lijkt mij. Je moet de dremel het werk laten doen, niet jij.. als je er teveel druk op zet slijten de schijfjes zo weg ja (en breken ze ook), maar dat is dus ook niet de bedoeling. Als je zeer weinig druk toepast gaan ze redelijk lang mee en kan je met zeker 2 schijfjes een hele blowhole uitdremelen. Tuurlijk kost het meer tijd dan, maar dat is nou eenmaal dremelen.
qx6700 overclocked

quote:
Typisch een geval van iemand die niet weet hoe die met een dremel moet omgaan lijkt mij.

Ik denk dat dat wel meevalt.
ALs je druk op de dremel zet kakt het toerental in en dan klappen de schijfjes zoiezo uitelkaar. Maar als je het dus rustig doet zijn die kinzo schijfjes gewoon zo op.
Als ze een keertje "happen" dan spatten ze alsnog uitelkaar.
De dremel schijfjes zijn vele malen beter wat dat betreft, als je die niet mishandelt gaan ze een stuk langer mee.

voor boren kan de kinzo naar mijn idee niet traag genoeg, hij gaat altijd te snel en het boortje wordt dus heel warm maar boren ho maar.
Verder was 1 vd 2 bijgeleverde kinzo boortjes zo krom als een hoepel.

Voor referenties mbt mijn gereedschap kennis:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum
verklaart meteen m'n nick
Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
catscit schreef op 14 juli 2004 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt.
ALs je druk op de dremel zet kakt het toerental in en dan klappen de schijfjes zoiezo uitelkaar. Maar als je het dus rustig doet zijn die kinzo schijfjes gewoon zo op.
Als ze een keertje "happen" dan spatten ze alsnog uitelkaar.
De dremel schijfjes zijn vele malen beter wat dat betreft, als je die niet mishandelt gaan ze een stuk langer mee.

Dat is een bekend probleem bij Kinzo/Ferm/ etc., is vrij makkelijk op te lossen door er de originele Dremelschijfjes op te zetten.

quote:
voor boren kan de kinzo naar mijn idee niet traag genoeg, hij gaat altijd te snel en het boortje wordt dus heel warm maar boren ho maar.
Verder was 1 vd 2 bijgeleverde kinzo boortjes zo krom als een hoepel.

Voor referenties mbt mijn gereedschap kennis:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum
verklaart meteen m'n nick
Voor boren gaat de Ferm ook te snel. Ik weet niet tot hoe laag het toerental van de Dremels gaan (verschilt ook per model geloof ik), maar de 15.000 toeren van mijn Ferm staan garant voor hele snelle slijtage van boortjes. Maar daar heb ik dan gelukkig nog een accu-boormachine voor ;)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

I love it :7

Bij de ALDI in Delft staan nog twee pallets vol met van die Top Craft dremelklonen met flexibele as. Voor ¤10.00 per stuk.
Ook nog een flinke stapel 18 Volt accuboormachines, met tweede accu en lader, voor ¤20,00 per stuk.
Erg fijne apparaten als je niet de euri hebt voor de A-merken. Ik ben al een poosje in het bezit van beide (de dremel zonder flex-as, de accuboor met maar 1 accu) en ik ben er erg tevreden over. Wel echte Dremel-tooltjes kopen, past allemaal en is kwalitatief vele malen beter.

Choose life
De Citroën Ami Super doet het prima goed - details en foto's op www.amisuper.nl
Get Opera specs

Water Chiller installed
Reg. datum: 18 maart 2003

quote:
catscit schreef op 14 juli 2004 @ 09:45:

Amen :+
Ik vind het ook niks ,het duurt allemaal een eeuwigheid met zo'n ding .
En als je dan klaar bent hebbie de blaren op je trommelvliezen staan en maak nou geen foute beweging met je slijpschijfje dan krijg je hem gelijk voor je muil .
Of je zit natuurlijk gezellig 3 uur met oorwarmers op en een gelaatscherm voor je gezicht in je schuurtje. :X
Nee, geef mij maar een decoupeerzaag of een echte bovenfrees.
Overigens vind ik die kast van granny wel kundig gedaan met z'n dremel .
Ik denk niet dat zoiets met een deco gaat maar ik hoop dat hij wel oordoppen ingehad heeft tijdens zijn gedremel of geferm,
anders zal hij nu wel met twee van die gehoorapparaten achter zijn oren rondlopen.

Haeg wijzigde dit bericht 14-07-2004 23:45 (15%)

[URL=http://www.haegkoeling.nl//] Water Chiller Project[/URL]---PC powered by i875p Epox 4PCA3+rev2/P4-3.4-800mhz/phase change water chiller/800XL

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Ik ga voor de figuurzaag ;)
Duurt wel lang maar gaat erg precies, ik heb trouwens een Ferm en die heeft ook niet genoeg power. Ik gebruik die schijfjes dan ook alleen nog maar om kleine dingen bij te slijpen ofzo, en voor het groveren werk gebruik ik ook gewoon een decoupeerzaag :)
qx6700 overclocked

quote:
sapphire schreef op 14 juli 2004 @ 23:45:
Ik ga voor de figuurzaag ;)

Kun je met een figuurzaag ook staal zagen?
Ik heb gekeken maar kon nergens zaagjes vinden die geschikt waren voor staal namelijk. Alu wel (en plastic)
Ik ben niet gezegend met een alu lian li oid
Ik zag eergisteren bij de Trekpleister in Zwolle een ferm liggen voor €13,- !
Er lagen er nog 3 dacht ik
12,50 voor een kinzo bij rukpleister in zutphen :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties: [view][quote]

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

Bij de Gamma is deze week de Dremel met 15 accessoires in de aanbiedung. Voor 44 euro 95 is dit bijna geen geld. De nep dremels gaan de toonbank over voor 20-25 Euro per stuk, maar de echte Dremel is toch wel een stukje meer kwaliteit.

http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/p6gn36.jpg voor de actiefolder :)

Doe er je voordeel mee :)

Ondergetekende werkt niet bij de Gamma en heeft ook geen aandelen ervan :+

euss wijzigde dit bericht 31-08-2004 16:05 (19%)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Wel redelijk duur hoor.

Kijk eens bij de Kijkshop. Ik dacht voor minder dan 30 euro een Ferm dremel, en die is net zo goed als de echte

Kawaii wijzigde dit bericht 31-08-2004 16:00 (15%)

Technotium99-m
Reg. datum: 28 juli 2003

Dit weekend was er bij de Praxis een aanbieding, 15% korting op élk product (1 per keer).

Nu heb ik voor zon 200 euro
de dremel +
houten opbergdoos +
een hoop extras (50 ofzo) +
mooie documentatie +
goede garantievoorwaarden +
mooi stevig statief +
een hele set hoogwaardige boortjes.

Daar ik mij er terdege van bewust ben dat ik voor dat bedrag 4 imitatie setjes had kunnen kopen (mss wel meer), hoop ik van harte dat deze aankoop over 10 jaar gewoon nog netjes zijn werk doet op mijn werktafel.

Dat is voor mij ook de enigste reden om tot zon duurdere aankoop over te gaan, het lange termijn idee. Ik haat het als dingen er binnen 3 jaar de geest aan geven ( computers / fietsen / apparaten / vriendinnen), en adoreer het wanneer ze de 10 jaar ontstijgen :)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Ondertitel unavailable
Reg. datum: 23 oktober 2003

@ TRG, ik weet zeker dat je een kwaliteits product hebt gekocht, zelf heb ik de moto-tool van dremel.
quote:
Site
....
Dremel heeft geprobeerd met pensioen te gaan, maar kon niet stil zitten. Hij kocht wat gereedschap en richtte in 1932 het bedrijf Dremel op in Racine, Wisconsin in de Verenigde Staten.. Het eerste product van het bedrijf was een elektrische scheermessenslijper, een kostenbesparend uitvinding. Het product was zo gewild dat de scheermesfabrikanten niet anders konden dan hun prijzen drastisch te verlagen. Deze actie had effect, want toen de scheermessen in prijs waren gehalveerd, was de vraag naar het product van Dremel verdwenen.

Om niet failliet te gaan, ontwierp Dremel een ander elektrisch apparaat met meerdere gebruiksmogelijkheden, een goed in de handliggend stuk gereedschap met een hoog toerental: de Moto-tool. De veelzijdigheid van dit apparaat sprak veel hobbyisten en vaklieden aan Klussers vonden de Moto-tool de perfecte probleemoplosser. Het kleine formaat, de veelzijdigheid en het hoge toerental gaven de vaklieden een alternatief voor de gebruikelijke grote en zware elektrische gereedschappen.
In de daar op volgende veertig jaar, ontwierp en fabriceerde Dremel een lijn kleine elektrische apparaten met speciale doelgroepen in gedachte. De producten bestonden uit onder andere, een gemotoriseerde figuurzaag en een zeer gevarieerd pakket aan accessoires voor de Moto-tool. Al deze gereedschappen belichaamden nog steeds het oorspronkelijke plan van A. J. Dremel: het creeren van zeer veelzijdige gereedschappen.
...
Dus guess what, mijn dremel zou al best wel eens 40 jaar oud kunnen zijn :P, en hij doet het gewoon nog als de beste, alleen mis ik wel de variable snelheid.

Signature unavailable

GoTverdomme! ;-)

Goh, lekkere topic bump!
:)

Reg. datum: 13 augustus 2003

Bij de lidl is nu ook een aanbieding van een dremel accesoire set :)

http://www.lidl.nl/nl/ind....p.Mini_toolset_100_delig

Iemand enig idee wat voor qualiteit dat is ?
Aanbieding gaat morgen in.

Reg. datum: 20 januari 2003

Nou, voor 6E kan het nooit geweldig zijn. Aan de andere kant, 6E is ook niet veel, je kunt het altijd proberen. Heb je nog altijd een mooi kistje:P
Verwacht iig niet dat het net zo lang mee gaat als hulpstukjes van Dremel.

Luchtkoeling is voor brommers -- Spekjes

Hehe doosje opzich is al 6E waard jah :) maar ik haal em morgen wel en test wel ff die slijp schijfjes.

Nah setje is dus niet echt super , ongeveer zelfde qualiteit schijfjes die bij een goedkope dremel cloon zitten.
Maar wel goedkoop , dus heb er gelijk 3 gekocht :)

Er zit een gat in deze post.

De slijpschijfjes die ik bij mn Ferm had zijn even goed als die in een Dremel busje!
Voor die prijs heb je weer een lading erbij. Ga ik ook zeker kopen.

Bij de Gamma is een echte Dremel met variabele snelheid nu 45 euro. Ben eigenlijk super benieuwd. Volgens mij is een echte wat kleiner en stabieler. Koopje dus...

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

brul!
Reg. datum: 08 november 2003

ga die denk es maar es halen......
heb veel plannen en der moeten wat gaatjes komen :P meteen ook maar zo'n popnagel ding halen zodat het bovenste paneel er bij me chieftecje uit kan (makkelijker met slijpen
Tja...
Reg. datum: 02 maart 2004

Bij de lidl hebben ze nu leuke houten koffe rmet allemaal dremel accesoires voor dremels meer dan 100 delen voor maar 6 euro.

Het Kringloopcentrum en de Stadswerf zijn voor mij een groot Paradijs !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: