Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 november 2000

Wil deze week ook een 5.1 setje gaan kopen. Het is zowel voor gamen, als voor dvd kijken als voor muziek. Moet erbij zeggen dat ik totaal geen audiofiel ben. Had altijd het geluid over de tv en vond het prima klinken, alleen te weinig bas.

Nu wil ik dus wel eens iets meer en ging meteen even rondsurfen.

Bij de lokale shop hadden ze 2 aardige setjes:

Creative T5400 (90 euro)
Logitec Z640 (75 euro)

Ze zien er allebei leuk uit en de reviews zijn over het algemeen ook wel goed. Juist dáárom weet ik nu niet goed welke ik moet kiezen. Mijn (ex)schoonvader had een creative 5300 en ik vond dat geluid altijd erg goed, vandaar dat ik aan de ene kant neig naar de t5400 (is toch een nóg betere versie van de 5300) maar ik neig aan de andere kant weer naar de z640 omdat ze weer wat goedkoper is.

Iemand?
PNuts United

op dit moment heb ik ook dat dillemma.

de t5400 of de z640

Nissanclub Nederland

Reg. datum: 26 november 2000

hm laten we hopen dat er iemand is met ervaring! ;)
Reg. datum: 30 augustus 2002

quote:
Neo666 schreef op 10 juli 2004 @ 19:26:
Ik heb nu creative inspire 6700 setje, wat ik eigenlijk maar crap vind.

Is er veel verschil met bv Creative Megaworks 550 of Logitec z-680?
Wil graag 5.1 set, geen 6.1 of 7.1 te veel boxen geen plaats om die allemaal te plaatsen.
Lees de thread eens door man. |:( Dit is al uitgebreid beschreven.

PNuts United

quote:
DaMasterPNut schreef op 11 juli 2004 @ 11:56:
op dit moment heb ik ook dat dillemma.

de t5400 of de z640
iemand?

Nissanclub Nederland

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Gewoon allebei beluisteren en dan de beste kiezen. :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Reg. datum: 01 december 2000

Ik heb net mn Z-5300 binnen.. Godsamme wat een geluid.. Wat een bassen! Heeeerlijk! Gekocht nadat er hier zo lovend over gepraat werd :)

"Fuck The Mainstream" You Yell.. We Yell "Fuck The Mainstream, And Fuck The Mainstream Fuckers And Every Other Group That Thinks Like That."

Wist ik wel....
Reg. datum: 15 augustus 2002

hmmmm ik heb nu nog een SBLive player + Cambridge Soundworks DTT2200 5.1 setje maar wil wel eens wat anders, nu zat ik te kijken naar setjes als de Creative Inspire TD7700 maar die kosten al gauw 220 euro, nu is dat niet zo'n probleem maar als ik even op marktplaats kijk zie ik al meerdere goeie Dolby Digital receivers van sony of wat dan ook voor +-150 euri.
Als je daar een paar goeie speakertjes bijkoopt ben je toch veel beter af als met zo'n standaard pc speaker setje?? en dat hoeft dus helemaal niet veel duurder te zijn.
En het is een stuk goedkoper als een Z-680 of iets in die trand?

edit: zat even door de wehkamp te bladeren en kwam dit tegen :

Receiver
Kenwood Electronics KRF-V4080D/-S
Met o.a.:
2x 100 watt stereo output en 5x 120 watt surround output
Dolby Digital-, Dolby ProLogic II- en DTS decoder
6-kanaals input voor DVD-audio en SACD
digitale RDS-tuner

Is een kenwood receiver met DTS DOlby Prologic II etc met 5 speakertjes+subwoofer erbij, kosten 300 euri.
Heb je met zoiets nou niet meer waar voor je geld als dat je voor hetzelfde bedrag een z-680 koopt??

Vergis ik me nu ergens sterk in en is dit gewoon bs of kun je voor minder geld wel een betere setup kopen?

intuliegend wijzigde dit bericht 17-07-2004 01:37 (33%)

specs: Q6600 - P35 - 2048DDR2 - 2 TB - 8800GTS - Samsung 22''

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Ik heb sinds vandaag ook een Logitsch z640. Afgelopen week heb ik de 680 beluisterd op een LAN (buiten in een tent) en was erg onder de indruk van het geluid. Ik had dus ook wel wát verwacht van het kleine broertje, maar niet zo veel :)

Echter, de LAN was dus buiten. Nu mijn z640 binnen staat, ben ik zéér tevreden over het geluid. Beste "Bang fot the Bucks" :D Een aanrader.
BAM!
Reg. datum: 03 augustus 2002

Vandaag een logitech z-680 besteld bij yorcom, best wel wat geld maar moest toch wat doen met mijn vakantie geld :P.
Naar verwachting zal hij aankomende woensdag binnenkomen, ik post mijn bevindingen zo snel mogelijk!

[] Asus P5B-Deluxe [] Intel C2D e6600 [] Twinmos 2048 DDR2 PC 5300 [] XFX 8800GTX [] Audigy 2 ZS [] Seagate Barracuda 7200.10 320gig [] Maxtor Diamond 12 200GIG [] NEC 2500A DVD/RW [] Samsung Syncmaster 205BW [] Logitech G5 [] Logitech Z-680 [] CM Stacker

o
Reg. datum: 14 februari 2004

Zelf heb ik pas een Logitech z-680 gekregen,
maar hoe leggen jullie je kabels dan(de 2 achter speakers)
Reg. datum: 01 april 2004

heeft misschien iemand ervaring met een setje van Teufel ?

http://www.teufel.de/images/upload/ACF2B8.jpg

Teufel Concept-E Magnum 5.1-System (199,- zonder BTW)
(standaards zijn los te koop en kosten 18,50 ps zonder BTW)

http://www.teufel.de/files/teufel_kat_conceptemagnum.pdf
http://www.teufel.de/download/test_conceptemagnum_hct.pdf
http://www.modding-station.net/index.php?chapter=714
http://www.chip.de/artike...tml?tid1=14925&tid2=0

en nog een round-up van 6 systemen;
http://www.computerbase.d..._volle_droehnung_part_ii/

RubbeR01 wijzigde dit bericht 02-08-2004 14:16 (7%)

I am RubbeR, You are Glue

Reg. datum: 03 juni 2003

Ik ben van plan een Creative Inspire P580 set te kopen, mooie prijs en aan de reviews te lezen bied hij best goed geluid.

Alleen wat mij opviel, volgens mij is het mogelijk om de kapjes voorop de speakers (die stoffendingen) te verwijderen.. Hebben mede tweakers hier misschien wat fototjes van of dit ook echt kan?

GigaByte X38-DQ6, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3204mhz, GeiL Black Dragon 2GB PC-8500, Sapphire Radeon X1950 Pro

Tja... 'ns ff denken.
Reg. datum: 01 september 2000

ik wil eik die promedia ultra 5.1 maar is voorlopig niet leverbaar in NL. weet iemand adresje waar ze ze dichtbij hebben?

en iemand ervaring met zulke speakers met omvormer 110-230???

Cogito Ergo Credo

PNuts United

quote:
Mojo schreef op 17 juli 2004 @ 20:34:
Ik heb sinds vandaag ook een Logitsch z640. Afgelopen week heb ik de 680 beluisterd op een LAN (buiten in een tent) en was erg onder de indruk van het geluid. Ik had dus ook wel wát verwacht van het kleine broertje, maar niet zo veel :)

Echter, de LAN was dus buiten. Nu mijn z640 binnen staat, ben ik zéér tevreden over het geluid. Beste "Bang fot the Bucks" :D Een aanrader.
niks aan toe te voegen! topsetje idd. foto: http://damasterpnut.no-ip.com/other/logitechz640/

Nissanclub Nederland

~GleNnoS~
Reg. datum: 26 juni 2003

Ik had een idee om een dvd/divx/mp3 pc te maken (pentium 3 500 ofzo) met Linux GeeXBoX als besturingssysteem. Dan doe je er gewoon een cd in hij speelt hem af :) handig . Maar ik kom een paar problemen tegen als ik het zo wil doen..:
dvd/divix/mp3 pc: dvd/divix wil ik af spelen met een 5.1 setje, mp3 wil ik afspelen met mijn versterker + Eltax Concept 400 omdat dat beter klinkt.. kan dit?
En misschien nog iets moeilijkers, ik wil ook de games die ik op mijn echte pc heb kunnen spelen met een 5.1 setje..? Dan moet ik nog even door sparen en dan heb ik genoeg geld om een diy-beamer te maken >:) Misschien kan de helft niet.. mja kan iemand mij vertellen wat mogelijk is en wat niet?? Oja wat is -Incl. DD/DTS Decoder- ? Heb je er wat aan ? :?

GleNnoS_ wijzigde dit bericht 06-08-2004 12:04 (5%)
Reden: Was nog niet klaar met type en drukte al op "Verstuur bericht"

Reg. datum: 27 september 2002

Ik ben op zoek naar een goede speakerset voor mijn Creative Audigy 2 soundkaart ik zit nu al een tijdje met 2 speakers ( had geen geld om een set te kopen) en omdat mijne oude 5.1 set het niet meer deed.

Nou vraag ik me af welke speakerset (5.1) een goede geluid kwaliteit levert en toch aardig wat volume kan geven. De set wordt gebruikt om muziek mee aftespelen zoals Trance/HardTrance/Techtrance etc..

Iemand hier wat opties?

DjFerio wijzigde dit bericht 08-08-2004 19:56 (3%)

Mijn Matrix Online Beta account voor jou WoW Europa Beta Account(key)? Stuur een mail naar DjFerio@hotmail.com

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

Ik kan je van alles aanraden :)...met name Z-680 Klipsch Promedia 5.1 _/-\o_ , Altec lansing setje..wat is je budget?

Yellowneck wijzigde dit bericht 08-08-2004 19:45 (16%)

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

quote:
YellowNeck schreef op 08 augustus 2004 @ 19:43:
Ik kan je van alles aanraden :)...met name Z-680 Klipsch Promedia 5.1 _/-\o_ , Altec lansing setje..wat is je budget?

Rond de 300 euro's ..

zit te denken of ik de Klipsch ProMedia GMX D-5.1 koop of Logitech Z-680.

allebei zijn ze rond de 300 maar als ik naar design kijk begin ik toch wel naar de kliplisch set te hangen... wat is ie toch mooi :)

Vraag me eigenlijk af wat her verschil is tussen de

ProMedia GMX D-5.1 en Klipsch ProMedia GMX 5.1 AVP

DjFerio wijzigde dit bericht 08-08-2004 20:11 (12%)

Mijn Matrix Online Beta account voor jou WoW Europa Beta Account(key)? Stuur een mail naar DjFerio@hotmail.com

Reg. datum: 03 mei 2004

speakersetjes van labtec zijn ook heel erg fraaie setjes. Komt een goed geluid uit en kan aardig hard. En ze zijn zeker niet duur.
ik ben vooral onder indruk van deze: labtec pulses 475 met een prijs van rond de 30/40 euro.
http://www.labtec.com/lang/images/0/323.jpg

http://www.labtec.com/ind...g/EUR/EN,crid=18,crid2=22

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

ReSINTor
Reg. datum: 09 april 2001

Ik heb nog niets, maar ik wil over een tijdje een nieuwe computer aanschaffen, met een goede geluidskaart en dito speakers.

Ik zit aan de Logitech Z-680 te denken, maar die is slechts 5.1, en ik heb ruimte om nog meer speakers kwijt te raken (naast mij) en alle 8 aansluitingen (7.1), en dan moeten er extra satellieten bij.

Wat zijn goede stereospeakers, die ongeveer gelijkwaardig aan de satellieten van de Z-680 zijn? Dus geen 2.1, maar zuiver 2.0.

Als pieten groen, rood, blauw of geel zijn blijf ik er ver uit de buurt, roet van huisschoorstenen is zwart, als ze een andere kleur hebben, hebben ze bij chemische bedrijven ingebroken voor TERRORISME!

Welke Speakerset raden jullie aan?

Ik kan ongeveer 300 Euro's besteden en ben op zoek naar een 5.1 of 6.1 speakerset.

quote:
Resistor schreef op 08 augustus 2004 @ 22:31:
Ik heb nog niets, maar ik wil over een tijdje een nieuwe computer aanschaffen, met een goede geluidskaart en dito speakers.

Ik zit aan de Logitech Z-680 te denken, maar die is slechts 5.1, en ik heb ruimte om nog meer speakers kwijt te raken (naast mij) en alle 8 aansluitingen (7.1), en dan moeten er extra satellieten bij.

Wat zijn goede stereospeakers, die ongeveer gelijkwaardig aan de satellieten van de Z-680 zijn? Dus geen 2.1, maar zuiver 2.0.
De drivers in de satalieten zijn Tangband drivers, die kun je los kopen voor ongeveer ¤20 per stuk in duitsland. Maar dan moet je er nog wel zelf een kastje voor maken. Je hebt dan wel voor redelijk weinig geld 2 speakers.

Wat je ook kunt doen is 2 redelijke speakers kopen en die als fronts gebruiken, dan win je met muziek nog kwa geluid. Alleen hoe wil je dat alles aansturen?

www.hospitalitylife.nl

ReSINTor
Reg. datum: 09 april 2001

Weet ik nog niet ;)

Ik neem aan dat een 7.1 kaart wel mogelijkheden heeft om alles ook analoog aan te sturen, maar misschien dat het ook 5.1 digitaal + 2 analoog kan.

Als pieten groen, rood, blauw of geel zijn blijf ik er ver uit de buurt, roet van huisschoorstenen is zwart, als ze een andere kleur hebben, hebben ze bij chemische bedrijven ingebroken voor TERRORISME!

Reg. datum: 25 maart 2003

Heb dit topic net ff helemaal doorgelezen, en het moet gezegd worden, mooie TS :) . Ik ben zelf nog aan het kijken welk 5.1 setje ik het beste kan aanschaffen om op m'n DFI LanParty mobo (nForce2 MCP-T chip) aan te sluiten. Wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is of het nou zin heeft om een speakersetje met een digitale aansluiting te kopen of niet. Ik ga de speakers hoofdzakelijk gebruiken om mee te gamen, dus ik vraag me af of het enig voordeel oplevert als ik mijn mobo (d.m.v. SPDIF) verbind met een digitale speakerset, of heeft dit alleen zin als je DVD's gaat kijken?

Heb al jaren een 2.1 setje van Cambridge SoundWorks en gebruik dat i.c.m. met mijn Yamaha receiver en Dolby Prologic versterker d.m.v. een stereo splitter op de sound out. Maar sinds er nog een PC op hetzelfde stopcontact zit werkt de aardlekschakelaar niet erg mee :( , ik heb helaas geen geaard stopcontact daar. Nu dus gewoon 2.1 (het verwijderen van het receiversnoer uit de splitter heeft het probleem opgelost).

Vorig jaar heb ik voor iemand een PC gebouwd en daar een 2.1 setje van Creative bij gedaan (Inspire T2x00 denk ik) en ik was verbaasd over het goede geluid dat daar uit kwam, vooral Battlefield 1942 klonk lekker 8) .
Daarom neig ik naar een Creative setje zoals de T-5400 of de Digital 5500, maar wat ik hier lees klinken de Logitech Z-5300 en de Z-680 ook goed, alhoewel de laatste buiten m'n budget van E 150 valt. (Edit, de 5300 ook nog net dus ;) )

BTW Ik heb net de nieuwe Computer Totaal! nr.9 gelezen waar ze een aantal speakersets hebben vergeleken, zeven 2.1 sets en zeven 5.1 sets, en bij de 5.1 sets komt de Philips A5.600 als beste uit de bus. Vóór de T-5400, Z-5300 en Terratec TXR 665. Van de 2.1 sets vinden ze de Terratec TXR 335 de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben trouwens.

MaTr1x wijzigde dit bericht 13-08-2004 00:51 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: