Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!
Reg. datum: 23 februari 2001

Ook maar eens een mix gemaakt. Ik heb uitsluitend nummers gebruikt die op de Turn Up The Bass 21,22,23,24 en 25 stonden. Vandaar de naam Old SChool.
De mix is hier te downloaden.

Playlist:
01 - Sugar 'N' Spice - Beat My Jam
02 - BFI - Why Not Jazz (Remix)
03 - Sound Factory - Understand This Groove
04 - Mr. Jackson - Mo' Kassa
05 - Jenny Bee - Wanna Get Your Love (Deep Trip)
06 - The Shamen - Phorever People (Todd Terry Remix)
07 - The Reese Project - The Colour Of Love
08 - Turntable Terror - King Of Rock (Tribal)
09 - Soup - New York-London
10 - Glam - Hells Party

Hij is gemaakt met Traktor DJ Studio 2 en mijn Numark DM3000X mengpaneel.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

AboutDJ

quote:
Chiron schreef op 06 juli 2004 @ 22:12:
[...]

tja alles hangt af van het budget denk ik.. als je geen zin hebt om 1000 euro uit te geven zou ik gewoon voor de synq gaan of een andere goedkopere mixer.. staar je vooral niet blind op de effectenbak..

En die is dus heel toevallig wel erg goed bij de Synq. Dingetje kan gewoon met de pioneers e.d mee op dat vlak.

quote:
wil je puur een effecten mengpaneel dan kan je haast niet om de djm600 heen, dat is nog steeds de top qua bedieningsgemak wat betreft effecten.. (de concurrentie van denon en tascam even buiten beschouwing gelaten, maar die kosten dan ook evenveel zo niet meer dan pioneer)

Opties zat. Wil je een DJM600 maar dan een stuk goedkoper dan neem je een Synq SMX1 die gewoon meer waar voor zijn geld geeft als iedere mixer die pioneer ooit gemaakt heeft.
Heb je een beetje budget dan laat je Tascam voor wat het is en ga je voor de Denon en de nieuwe Ecler Nuo5.
Tis nog even afwachten wat de nieuwe Numark gaat doen en over de effecten zal ik daar aardig gerust op zijn maar een stukje duurzaamheid is ook niet weg en de mixer komt pas in september dus nog ff wachten.

quote:
binnenkort schijnt er trouwens een Reloop aan te komen met dezelfde hardware van de djm600, voor een euro of 500, dus ik zou nog even de kat uit de boom kijken als ik jou was

Als kost ie 100¤ dan hoefde ik nog geen pioneer. De hardware van de Pio is namelijk niet zo goed. Hij is opgebouwd uit budget "zooi" die je in een mixer tegen komt uit het middensegment maar die dingen horen niet in een mixer uit die prijsklasse.
Pioneer moet het lekker houden bij het bouwen van CD spelers want dat is waar ze goed in zijn (zoniet de beste) maar de koptelefoons en mixers zijn toch wel aanfluiters voor een bedrijf wat zo groot is.
Ben trouwens benieuwd waar je die info van die Reloop vandaan hebt.

Er is dus meer in de wereld als de pioneer en dat ie gebruiksvriendelijk is daar kan ik in komen want dat is inderdaad een erg sterk punt van de djm maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad.

Reind wijzigde dit bericht 08-07-2004 12:50 (3%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Heren, ik ben woedend. Misschien dat iemand me kan helpen of hiermee ervaring heeft.
Het zit zo: een aantal vrienden van me hebben een feest georganiseerd in een tent die de Luxor heet (in Deventer). Ze hebben twee tenten afgehuurd: De joffer (een kroeg met urban muziek) en de Luxor (klein discotheekje met dancemuziek). Line up bestond uit 5 man, waarvan ik de eerste was.

Ik kreeg netjes de kans om mijn set te beginnen en af te maken. Wat een gewéldig publiek trouwens, ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad daarzo (ook heel veel positieve feedback gehad, zelfs een groupie op me dak gehad :D). Daarna mocht een vriend van me, Milan, zijn ding doen.

Ik ben toen heel ff naar de Joffer geweest om uit te puffen van mijn set. Toen ik terugkwam was ik nog geen kwartier binnen of ik zie dat Milan hardhandig door de eigenaar achter de draaitafels wordt weggeplukt. Zijn stijl was zogenaamd niet goed genoeg, die greedy motherfucker wilde zoveel mogelijk mensen in de Luxor hebben en Milans stijl (groovy deephouse) was kennelijk niet goed genoeg. Hij stond erop dat er een halfuur zijn eigen dj neer kwam te staan (een commerciële amateur die alleen maar O-Zone en dat soort herrie kon draaien). Milan was uiteraard woedend omdat hij zomaar van zijn set was onderbroken (plus het pand was aan hem verhuurd, de Luxor heeft hier helemaal niks over te zeggen). Hij werd meegesleurd naar een hoekje wat alleen voor personeel was, en via de nooduitgang kon ik die eigenaar zó hard tekeer horen gaan dat was niet gezond meer. Plus heb ik Milan een paar keer om hulp horen schreeuwen. Toen heeft de eigenaar besloten de stekker eruit te trekken.

Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik net zo woedend ben als de rest. Het pand is verhuurd (met contract en al) plus er waren 3 andere geboekte mensen die voor niks op kwamen dagen. Plus de apparatuur en dergelijke die gehuurd is kan niet op tijd terug (nu heb ik gelukkig met Dré kunnen praten zodat de lasers later terug kunnen). De jongen heeft klappen gehad dus die is mishandeld. Nou heb ik van heb horen zeggen al begrepen dat die eigenaar een maand celstraf boven het hoofd hangt wegens mishandeling. Hoe kan zo'n man in de horeca terecht komen???

quote:
Vash schreef op 08 juli 2004 @ 12:51:
Heren, ik ben woedend. Misschien dat iemand me kan helpen of hiermee ervaring heeft.
Het zit zo: een aantal vrienden van me hebben een feest georganiseerd in een tent die de Luxor heet (in Deventer). Ze hebben twee tenten afgehuurd: De joffer (een kroeg met urban muziek) en de Luxor (klein discotheekje met dancemuziek). Line up bestond uit 5 man, waarvan ik de eerste was.

Ik kreeg netjes de kans om mijn set te beginnen en af te maken. Wat een gewéldig publiek trouwens, ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad daarzo (ook heel veel positieve feedback gehad, zelfs een groupie op me dak gehad :D). Daarna mocht een vriend van me, Milan, zijn ding doen.

Ik ben toen heel ff naar de Joffer geweest om uit te puffen van mijn set. Toen ik terugkwam was ik nog geen kwartier binnen of ik zie dat Milan hardhandig door de eigenaar achter de draaitafels wordt weggeplukt. Zijn stijl was zogenaamd niet goed genoeg, die greedy motherfucker wilde zoveel mogelijk mensen in de Luxor hebben en Milans stijl (groovy deephouse) was kennelijk niet goed genoeg. Hij stond erop dat er een halfuur zijn eigen dj neer kwam te staan (een commerciële amateur die alleen maar O-Zone en dat soort herrie kon draaien). Milan was uiteraard woedend omdat hij zomaar van zijn set was onderbroken (plus het pand was aan hem verhuurd, de Luxor heeft hier helemaal niks over te zeggen). Hij werd meegesleurd naar een hoekje wat alleen voor personeel was, en via de nooduitgang kon ik die eigenaar zó hard tekeer horen gaan dat was niet gezond meer. Plus heb ik Milan een paar keer om hulp horen schreeuwen. Toen heeft de eigenaar besloten de stekker eruit te trekken.

Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik net zo woedend ben als de rest. Het pand is verhuurd (met contract en al) plus er waren 3 andere geboekte mensen die voor niks op kwamen dagen. Plus de apparatuur en dergelijke die gehuurd is kan niet op tijd terug (nu heb ik gelukkig met Dré kunnen praten zodat de lasers later terug kunnen). De jongen heeft klappen gehad dus die is mishandeld. Nou heb ik van heb horen zeggen al begrepen dat die eigenaar een maand celstraf boven het hoofd hangt wegens mishandeling. Hoe kan zo'n man in de horeca terecht komen???
Ik neem aan dat jullie al aangifte hebben gedaan van oplichting, mishandeling etc...
Relax, we understand j00

Nog niet, we willen eerst de apparatuur in veiligheid hebben (er staat nog 1 CDJ-800 van mij, 2x TTX, 2x spooky en een botex besturing) en die moeten er echt weg (ook omdat er gehuurd spul van Dré tussen zit).

Reg. datum: 29 januari 2004

Hmm das dus mooi klote, ik zou zoiezo aangifte doen

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Reg. datum: 19 januari 2003

Aangifte doen ja !! Valt er met die baas ook niks te praten verder ??
Misschien kun je een gedeelte van het geld terug krijgen etc. Is natuurlijk altijd mooi meegenomen !! :P

Reg. datum: 16 januari 2001

Bizar verhaal.. :/

Heeft die eigenaar een soort van 'naam' in Deventer?

Zorgen dat je zsm die apparatuur terugkrijgt, goedschiks of kwaadschiks. Daarna aangifte doen.

Je kunt ook de politie vragen of ze willen 'assisteren' bij het terughalen van de apparatuur. Als hij zegt dat het van hem is direct vragen om de aankoopfacturen.

quote:
spock schreef op 07 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Dit is ook al in mij opgekomen, maar ten 1e heeft mijn gemini geen send return, dus kan ik de koaspad maar aan 1 kanaal tegelijk toewijzen, en ten 2e kost die kaospad alleen al net zo veel als die Synq- SMX

ik heb ipv de djm 600 voor een andere opstelling gekozen.
ik vind deze mixer te duur om alleen thuis te gebruiken. daarkomt nog eens bij dat deze mixer niet echt een kwalitatief goed product is. ( het is zeker een fijne mixer... daar niet van), maar voor dit bedrag verwacht je toch betere faders en potmeters.bovendien zijn audiotechnici niet erg over deze mixer te spreken.

oplossing voor mij was een 2e hands korg kaoss pad 2 . nu kan ik thuis ermee kloten, kan m ook voor cubase gebruiken, en meenemen als ik moet draaien.

aangezien ik een iemke roos IR7 (lees bijna 20 jaar oude mixer) had, was het tijd om dit te upgraden. ben op zoek gegaan naar een simpele mixer die sent en return per kanaal had.
ik kwam terecht bij de stageline 470. een mixertje van rond de 250 euro, ziet er gelikt uit, en is kwalitatief ook ok. (zeker niet beter als de pioneer, maar het is toch voor thuis).

totaal was ik iets van rond de 600 euro kwijt en heb nu een leuke setup.

ps.. nog een tip voor alternatieve send return.
neem je monitor uitgang van je mixer als sent en een aux ingang als return.

of als sent kan je ook een koptelefoon splitter kopen waarbij er eentje naar de kaospad gaat en de andere naar je koptelefoon.

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
vibe_line schreef op 08 juli 2004 @ 13:43:
[...]

of als sent kan je ook een koptelefoon splitter kopen waarbij er eentje naar de kaospad gaat en de andere naar je koptelefoon.
Dan wil ik jouw nog wel eens een platen zien cue-en en tegelijk je effect aan hebben staan :Y)

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

quote:
Reind schreef op 08 juli 2004 @ 12:49:
En die is dus heel toevallig wel erg goed bij de Synq. Dingetje kan gewoon met de pioneers e.d mee op dat vlak.

ja zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de Synq :) dus ik weet niet hoe het met het bedieningsgemak van de effectenbak daarvan zit

quote:
Opties zat. Wil je een DJM600 maar dan een stuk goedkoper dan neem je een Synq SMX1 die gewoon meer waar voor zijn geld geeft als iedere mixer die pioneer ooit gemaakt heeft.

gezien de prijs betaal je inderdaad veelteveel voor wat je krijgt bij Pioneer.. maarja zelfde geldt voor een SL1200mk2 nietwaar ;)

quote:

Heb je een beetje budget dan laat je Tascam voor wat het is en ga je voor de Denon en de nieuwe Ecler Nuo5.
Tis nog even afwachten wat de nieuwe Numark gaat doen en over de effecten zal ik daar aardig gerust op zijn maar een stukje duurzaamheid is ook niet weg en de mixer komt pas in september dus nog ff wachten.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de Ecler, je kan daar zelf je eigen effecten mee programmeren op de pc en 'inladen' in het mengpaneel :)
Tascam schijnt teveel ruis te hebben.. en de Denon zou een djm600 moeten zijn, maar dan wel met geluidskwalitatief goede componenten

quote:

Als kost ie 100¤ dan hoefde ik nog geen pioneer. De hardware van de Pio is namelijk niet zo goed. Hij is opgebouwd uit budget "zooi" die je in een mixer tegen komt uit het middensegment maar die dingen horen niet in een mixer uit die prijsklasse.
Pioneer moet het lekker houden bij het bouwen van CD spelers want dat is waar ze goed in zijn (zoniet de beste) maar de koptelefoons en mixers zijn toch wel aanfluiters voor een bedrijf wat zo groot is.

Hey, je hoeft mij niet te vertellen hoe brak een Pioneer is qua geluidskwaliteit gezien de prijs.. als ik zelf het budget ervoor had kocht ik ook geen Pioneer maar gewoon een mixer die wel goed geluid levert, ongeacht of er effecten op zitten of niet (voor mij blijft dat eigenlijk nog altijd bijzaak en geen noodzaak.. ik zie het als leuk speelgoed, maar meer ook niet)

quote:
Ben trouwens benieuwd waar je die info van die Reloop vandaan hebt.
http://www.reloop.de/html/downloads/217053.jpg

En pioneer onderdelen of niet.. voor 500 euro wordt het ineens WEL een interessant verhaal..

quote:
Er is dus meer in de wereld als de pioneer en dat ie gebruiksvriendelijk is daar kan ik in komen want dat is inderdaad een erg sterk punt van de djm maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad.
Inderdaad.. grootste nadeel is gewoon dat je veelteveel geld voor zo'n ding neer moet leggen.. denk dat Reloop met die dsp een aardige hit gaat scoren

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Relax, we understand j00

quote:
Je kunt ook de politie vragen of ze willen 'assisteren' bij het terughalen van de apparatuur. Als hij zegt dat het van hem is direct vragen om de aankoopfacturen.
Ook dat hebben we gevraagd, maar het schijnt het civiel recht te zijn van de eigenaar om de apparatuur voor een bepaalde tijd in beslag te nemen. Nouja, we hebben nu alles terug. Van wat ik heb begrepen wordt er zeker aangifte gedaan.

Mij zie je dus ook nooit meer een voet in die tent zetten als die asociaal nog steeds in charge is.

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Bon, nieuwe nick zelfde persoon hier. irc mensen kennen deze nick vast :)

Vash: absolut aangifte doen, dit kan totaal niet. Het toont ook dat sommige mensen totaal geen respect hebben voor muziek, en enkel interesse hebben in de centen, alleen al daarom zou die gast een ........

Die reloop mixer ziet er wel ok uit voor het geld, we wachten nog wel ff op reviews. (hoewel ik mn huidige mixer haat zal er wel geen nieuwe inzitten voor mij)

offtopic:
zo deze staat weer in mn history, kan ik hem weer opvolgen

You don't need eyes to see, you need vision

Reg. datum: 12 oktober 2003

quote:
Vash schreef op 08 juli 2004 @ 17:25:
[...]
Ook dat hebben we gevraagd, maar het schijnt het civiel recht te zijn van de eigenaar om de apparatuur voor een bepaalde tijd in beslag te nemen. Nouja, we hebben nu alles terug. Van wat ik heb begrepen wordt er zeker aangifte gedaan.

Mij zie je dus ook nooit meer een voet in die tent zetten als die asociaal nog steeds in charge is.

Zeker aangifte doen. zoals al meerdere keren is gezegt. En gewoon ook duidelijk vermelden dat je de zaal gehuurd heb en waarom die je er uit wou zetten.

offtopic:

Ben een keer een discotheek (in Almere voor mensen die daar komen een bekende jongeren discotheek aka puber hok) uit gezet omdat andere j*duh j*duh liepen te zingen. en kreeg daarna ook een knal voor me kop van zon uit smijter. Gelukkig niet hard. Maar dat neemt niet weg dat ik geen spijt heb dat ik toen geen aangifte had gedaan.
Ik kom daar BTW ook nooit meer. Mocht er eerder al een x niet in omdat ik een beetje boos op (inmiddels) mn ex was terwijl ik in de rij stond. En een keer net wel omdat ik sport schoenen aan had wat je amper kon zien omdat het zwarte nikes waren.

Mijn mening in sommige horeca gelegenheden word naar mijn idee vaak naar eigen regels geleefd. En de standaard horeca regels die bij elke deur hangen worden wel erg op eigen manier ingevuld. Nou moet ik wel zeggen elk verhaal heeft twee kanten maar sommige dingen kunnen echt niet.
Hopen dat door dit soort verhalen die horeca gelegenheden veel klanten (Eigenlijk moet je zeggen gasten) verliezen. Moeten ze maar niet van die stomme dingen uit halen.

www.puredj.com

zozo weer even een berichtje van mij. Ik ga vanavond mee doen aan een dj contest in de p60 Amstelveen. Je kan het online bekijken. check even www.p60.nl en daar staat een link. je moet je wel even aanmelden. Misschien als iemand een beetje handig is: zou je het kunnen capturen met geluid voor mij?
Ik draai als laatst om 23:10 als het goed is.

::: I like it loud :::

Nou Savale, van harte gefeliciteerd hoor.
Moet zeggen dat je set niet geheel mijn stijl was, maar wat ik heb gehoord was verder wel ok gemixed.
Nou ben ik nog wel even benieuwd, was er veel publiek? En hoe was het je zelf bevallen?

Here I am, so what are you 2 other wishes?

www.puredj.com

quote:
JasperT schreef op 08 juli 2004 @ 23:28:
Nou Savale, van harte gefeliciteerd hoor.
Moet zeggen dat je set niet geheel mijn stijl was, maar wat ik heb gehoord was verder wel ok gemixed.
Nou ben ik nog wel even benieuwd, was er veel publiek? En hoe was het je zelf bevallen?

Egt veel publiek was er niet (30/40 man maar) maar ging wel lekker! Ik had wat problemen met mijn hoofdtelefoon / monitor speakers maar had op een gegeven moment de juiste draai wel. heb alleen mijn koptelefoon opgeblazen dus moet even iets vervangends / beters zoeken.

Heeft iemand toevallig de stream geript?

::: I like it loud :::

Why so serious!?

Ik ben al tijden op zoek naar een nieuwe geluids installatie. Ik heb nog lang geen keuze kunnen maken, welk merk, wat voor speakers enz. Ik ben ook opzoek naar een draaitafel, om mijn vinyls te kunnen beluisteren.
Hebben jullie misschien een tip? Ik hoef er echt geen pro-dj dingen op te kunnen, zolang ie mn platen speelt en robuust is vind ik het prima :)
Ik heb gemerkt dat er wat goedkopere zijn, maar ook van >¤1000. Wat zouden jullie aanraden voor +/- ¤100?
Ook wil ik er een klein mengpaneel bij kopen, hier heb ik me nog niet echt in verdiept, maar tips zijn natuurlijk ook welkom.

Spiller wijzigde dit bericht 09-07-2004 01:08 (13%)

Drive it like you can afford to fix it.

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
savale schreef op 09 juli 2004 @ 00:29:

Heeft iemand toevallig de stream geript?

Sowieso feli :)

Maar helaas niks geript, aangezien de stream redelijk rot was. Die site waar hij vandaan gestreamed werd, was trouwens wel stoer gemaakt :7

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Extreme Audio

quote:
Spiller schreef op 09 juli 2004 @ 01:05:
Ik ben al tijden op zoek naar een nieuwe geluids installatie. Ik heb nog lang geen keuze kunnen maken, welk merk, wat voor speakers enz. Ik ben ook opzoek naar een draaitafel, om mijn vinyls te kunnen beluisteren.
Hebben jullie misschien een tip? Ik hoef er echt geen pro-dj dingen op te kunnen, zolang ie mn platen speelt en robuust is vind ik het prima :)
Ik heb gemerkt dat er wat goedkopere zijn, maar ook van >¤1000. Wat zouden jullie aanraden voor +/- ¤100?
Ook wil ik er een klein mengpaneel bij kopen, hier heb ik me nog niet echt in verdiept, maar tips zijn natuurlijk ook welkom.
We hebben een hele mooie startpost hoor :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Nogmaals gefeliciteerd Savale :)

Lekker setje, al mag je iets zekerder achter de tafels staan zeker gezien het solide geluid wat je mixed.. mag best hoor ;) Je was zeker de strakste van de 3, en had volgens mij de meeste platen gedraaid in dat half uurtje (alhoewel 't veel langer leek?)

Wie weet komen we elkaar nog tegen op het podium in de finale, als ik 't door 'mijn' voorronde haal in september tenminste..

De avond was inderdaad erg rustig, maar dat heb je in principe altijd met dit soort contests

Btm909> Globalstage roelt idd :) alleen aan het beeld en geluid kan inderdaad nog veel verbeterd worden, maar dat zit 'm in de beperking van de bandbreedte en de mogelijkheden van flash mx

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!
Reg. datum: 23 februari 2001

Heeft er niemand op of aanmerkingen op mijn mix?

Ik heb hem net even in party mood (:)) geluisterd maar ik vond hem wel wat hebben.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
Hiddo schreef op 05 juli 2004 @ 15:25:
Om ook maar even mijn post te herhalen uit deeltje 9:

[...]

Leuke mix heb je daar in elkaar gezet

Zijn er hier geen mensen die zélf muziek maken....

met reason 2.5 zie (hoor) ik m'n broertje wel eens bezig, en ik sta er af en toe van te kijken wat daar voor een geluiden uitkomen :)

Reg. datum: 10 januari 2004

Die mensen zitten vast in het 'How to become a Producer'-topic :)

Trouwens, voor de startpost -> Is het misschien niet mogelijk om nog even bij het kopje 'wat doet een dj nou eigenlijk?' nog even iets toe te voegen, namelijk de scratch-dj's. Hoeft niet, zou kunnen natuurlijk.

HA DO KEN
Reg. datum: 30 maart 2000

quote:
SideBuster schreef op 08 juli 2004 @ 11:43:
Ook maar eens een mix gemaakt.

[..].

Niet verkeerd kerel, alhoewel ik zelf de beats wat meer had opgebouwd..

maar ik heb met plezier naar je mix geluisterd

Dell inspiron Xtreme Multi-Media 8600c, iMAC G5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: