Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 april 2004

Ik ben van plan de Megaworks 550 te gaan kopen, maar weet iemand nog een betere voor het zelfde geld? :D

Dali: In Admiration of Music

Samsung HD's!!!!
Reg. datum: 08 maart 2001

Vroeger was het zo dat creative meestal minder "bang for the bucks" had als andere merken.

Nu was mijn oog een tijdje geleden op de logitech z-640 gevallen om mijn budget dvd-speler met 5.1 aansluiting wat op te waarderen en tegelijk als mp3 setje aan mijn laptop. Nu zag ik ook de iets duurdere inspire t5400 staan met 2-weg speakers.

Wat zijn jullie ervaringen (liefst onderlinge vgl), oftewel welke moet ik nemen de logitech of de toch maar iets duurdere t5400 (scheelt 20 euri).

Ik heb alleen maar lof over de Z-680 ... met de rest kan ik niet vergelijken, omdat ik van laagste gamme Creative naar hoogste gamme Logitech gegaan ben ... :d

| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs

Samsung HD's!!!!

ik was dus vandaag aan het kijken voor de z-640 bij de bcc, waar ik vroeg wat voor aansluitingen deze had. Hieruit bleek dat er 3 hoofdtelefoonpluggen van de geluidskaart naar de subwoofer moeten en daar verder gestuurd wordt naar de sattelites. (een gele groene en zwarte).

Nu wil ik m op mijn dvd speler aansluiten die analoge 5.1 uitgang heeft in de vorm van 6 tulp aansluitingen. Hoe moet ik dat doen?

funky!
Reg. datum: 25 april 2002

quote:
zandpaddo schreef op 08 juli 2004 @ 20:53:
ik was dus vandaag aan het kijken voor de z-640 bij de bcc, waar ik vroeg wat voor aansluitingen deze had. Hieruit bleek dat er 3 hoofdtelefoonpluggen van de geluidskaart naar de subwoofer moeten en daar verder gestuurd wordt naar de sattelites. (een gele groene en zwarte).

Nu wil ik m op mijn dvd speler aansluiten die analoge 5.1 uitgang heeft in de vorm van 6 tulp aansluitingen. Hoe moet ik dat doen?

zover ik weet niet :(
van je pc komen 3 stekkers, geel/zwart/groen, die worden ff leuk gemixt en bladieblaat komt t allemaal goed uit de boxen. hier zorgt de (versterker/splitter dunno) voor die in je sub zit.

bij jou dvdspeler heb je 5.1 analoge uitgang, dit betekend 6 tulpaansluitingen ja.
als er stekkers zijn om weer alles samentevoegen dan zou ik die kopen maar ik denk niet dat je die kan krijgen, splitten kan makkelijk maar om t weer samentevoegen...
jammer van je setje :(

ik denk dat t ook in de handleiding staat dat je een losse versterker eraan moet sluiten die t daarna naar de boxen stuurt. losse versterker heeft veel aansluitingen(money money) die ze afzonderlijk versterkt. (bij de z640 aan je pc wordt t al in de geluidskaart gecodeeert(correct me if i am wrong :)) )

suc6 er iig mee!

[This space is for rent]

Samsung HD's!!!!

Als het goed is zit er een decoder in mijn dvd-speler zodat het aansluiten van een relatief goedkoop speakersysteem zou moeten kunnen (was ook een optie bij de koop maar die waren uber brak).

Er zitten dus zes tulp aansluitingen namelijk:
- links / recht
- links surround / recht surround
- subwoofer
- center

Dat komt in principe toch ook uit je geluidskaart (of heb ik het mis)?? Maar is het mogelijk om dat weer eenvoudig om te zetten naar tulp stekkers zodat ik geen duur setje met coaxiaal in hoef te kopen?'

http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000013-39.JPG
Dit is niet mijn dvd maar ziet er net zo uit als die zes (2x rood, 2x wit, 2x zwart) (Front/surround/sub/center) net voorbij de scart aansluiting en voor de optical

PNuts United

ik wil van mijn 2.1 Trust 1000P speakers af en ben dus op zoek naar 5.1 boxen voor onder 100 euro.

ik speel vaak racegames en draai veel electronische muziek. van trance tot hardstyle en van hardcore tot techno.

ik ben op zoek naar speakers met een flinke bas een zuiver midden/hoge tonen.

ik heb als mobo een Abit NF7-S rev2.0 met onboard Soundstorm chip die ik gebruik.
op dit moment heb ik dit lijstje voor me:

Altec Lansing 251 - 83,- Creative P580 - 70,- Creative T5400 - 89,- Logitech Z-640 - 65,- Philips A5.600 Seismic Power 600 - 84,- Philips MMS460 - 79,-
kan iemand al iets zeggen over een of meerdere van deze setjes?

DaMasterPNut wijzigde dit bericht 09-07-2004 19:37 (7%)

Nissanclub Nederland

Hoezo? Je mot geen bier?!

Waarom sluit je je pc niet aan op je stereo? Als je die hebt tenminste. :)
Daar klinkt muziek toch beter uit vind ik als uit zo'n pc-setje.

Zoek anders ook ff wat reviews op. Daar staat meestal wel genoeg handige info in om tot een beslissing te komen.
Of ga gewoon bij je locale pc-boer ff kijken en luisteren.

megaleo wijzigde dit bericht 09-07-2004 19:40 (40%)

TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

Ik had de Logitech z-640. Best leuk setje met veel bass (helaas wel erg modderig) en redelijke sattelieten. Denk de 'beste' uit het rijtje dat je geeft.

Voor beter geluid moet je toch een prijsklasse hoger; z-680 enz.

\_Specs_/ [b]

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
ZiegoM schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:
Ik had de Logitech z-640. Best leuk setje met veel bass (helaas wel erg modderig) en redelijke sattelieten. Denk de 'beste' uit het rijtje dat je geeft.

Voor beter geluid moet je toch een prijsklasse hoger; z-680 enz.

Ik heb de Z640 nog altijd :)
Zeer leuke set :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Rediscover the web!
Reg. datum: 16 oktober 2003

Ik heb de Philips A2.610 (nog de voorloper van de a5.600). Ik heb die toen ik hem kocht vergeleken met de logitech z-640 en vond de philips toen beter klinken. Je hoort echter wel vaak dat de Logitech z-640 in deze prijsklasse de beste speakers zijn..

Wazzaaaaap enzo

quote:
megaleo schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:
.

simpele reden voor mij: het is stereo-geluid (en 5.1 reciever is toch wel VER over de 100 euro).

Ik ben nl. ook op zoek naar een nieuwe 5.1 set, zit nu met de creative DTT2200, mooi geluid, maar moet harder/beter/mooier :D. Ik ga dit topic even in de gaten houden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

PNuts United

op me stereo zou kunnen als daar de pc stond ;)

iig ben ik dus op dit moment een Trust 2.1 gewend dus alles is denk ik beter :P

op me stage hadden we een Logitech Z-640 staan en die vond ik daar erg goed klinken. die had dus ook mijn eerste voorkeur. maar aangezien Creative ook vaak hoog aangschreven staat ben ik daar ook eens op zoek naar gegaan. die komt er toch minder goed uit als gedacht.

altec-lansing zegt me niet zo veel en van philips ook geen hooggespannen verwachtingen. ik lees nog ff verder...

Nissanclub Nederland

quote:
megaleo schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:

Zoek anders ook ff wat reviews op. Daar staat meestal wel genoeg handige info in om tot een beslissing te komen.
Of ga gewoon bij je locale pc-boer ff kijken en luisteren.
Ik heb teovallig gister een JVC home cinema set gekocht. 2 uitgangen op pmn geluidskaart (stereo en digital out), dat ook netjes op de dvdspeler prikken en je hebt een goede kwaliteit geluid samen met n mooie stand alone dvd speler enzo

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

a.k.a Jan (nl)
Reg. datum: 29 maart 2002

ik heb de Z-640 en ben er blij mee (kort maar krachtig :P)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Even iets over de Z-640:

Ik zie heel vaak dat mensen deze set voor de HT gebruiken. Daar kan ik mij wel een beetje in vinden omdat ik zelf geen ¤200> aan een pc-speakerset zou uitgeven! Een vriend van mij wou dus een pc-speakersetje én een HT-speakersetje. Dan valt de Z-640 wel in zijn prijsklasse dacht ik.

Wij naar de Dixons om het setje te beluisteren, wat een K*T geluid zeg!! Het midden is verre van aanwezig! De bass klinkt alsof het kastje van blik is, en het hoog klonk wel aardig, maar erg gericht.

Volume een beetje open gezet en er kwam wat meer uit hoor :r . Meer van die zelfde NIET-aanwezige midbas, het hoog leek wel piézoo :P .

En daar mag wel THX op staan, en op mijn setje niet :+ .
Uhm, correctie, op de z-640 staat geen THX. En heb je het wel vergeleken met andere speakersets uit deze prijsklasse? Je hebt het wel over een speakerset van maar 56 euro in de pricewatch. Het is trouwens ook niet echt de perfecte plaats (gigantische winkel) om naar zo'n setje te luisteren.
Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
Barry_Loef schreef op 09 juli 2004 @ 21:22:
Even iets over de Z-640:

Ik zie heel vaak dat mensen deze set voor de HT gebruiken. Daar kan ik mij wel een beetje in vinden omdat ik zelf geen ¤200> aan een pc-speakerset zou uitgeven! Een vriend van mij wou dus een pc-speakersetje én een HT-speakersetje. Dan valt de Z-640 wel in zijn prijsklasse dacht ik.

Wij naar de Dixons om het setje te beluisteren, wat een K*T geluid zeg!! Het midden is verre van aanwezig! De bass klinkt alsof het kastje van blik is, en het hoog klonk wel aardig, maar erg gericht.

Volume een beetje open gezet en er kwam wat meer uit hoor :r . Meer van die zelfde NIET-aanwezige midbas, het hoog leek wel piézoo :P .

En daar mag wel THX op staan, en op mijn setje niet :+ .
de HT? :?
Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

:X

Ik bedoel die 'goedkope' THX set, sorry 8)7
TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

Mja dit soort dingen kan je niet vergelijken met een leuke reciever & full range speakers. De meeste pc-setjes komen niet eens in de buurt van standaard home cinema sets. Daarom moet je er een uitzoeken die het beste knalt voor het geld; logitech z-640.

\_Specs_/ [b]

Reg. datum: 15 november 2002

Ik heb een vragen over de volgende speakerset. Zit er een goed bass in? Is het geluid helder? Levenduur? Wat zijn de min punten?

Creative Inspire P580

Is deze geluidskaart qua prijs en kwaliteit goed?

Creative SB Live Player 5.1

PNuts United

ik lees toch heel veel positieve over die Logitech set
ik denk dat ik voor die ga; de Z-640 dan

DaMasterPNut wijzigde dit bericht 10-07-2004 09:33 (28%)

Nissanclub Nederland

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
DaMasterPNut schreef op 09 juli 2004 @ 19:36:
ik wil van mijn 2.1 Trust 1000P speakers af en ben dus op zoek naar 5.1 boxen voor onder 100 euro.

ik speel vaak racegames en draai veel electronische muziek. van trance tot hardstyle en van hardcore tot techno.

ik ben op zoek naar speakers met een flinke bas een zuiver midden/hoge tonen.

ik heb als mobo een Abit NF7-S rev2.0 met onboard Soundstorm chip die ik gebruik.
op dit moment heb ik dit lijstje voor me:

Altec Lansing 251 - 83,- Creative P580 - 70,- Creative T5400 - 89,- Logitech Z-640 - 65,- Philips A5.600 Seismic Power 600 - 84,- Philips MMS460 - 79,-
kan iemand al iets zeggen over een of meerdere van deze setjes?
Ik heb die Philips A5.600 en die bevalt me uitstekend. Ik kan het niet vergelijken met andere setjes, maar als je die van Philips koopt krijg je geen spijt :)

Compal IFT00 14,1" WXGA :: Intel Core 2 Duo T7300 :: 2GB DDR2 667MHz :: 120GB 7200RPM HDD :: nVidia GO 8400M GS

Reg. datum: 17 maart 2002

Ik heb nu creative inspire 6700 setje, wat ik eigenlijk maar crap vind.

Is er veel verschil met bv Creative Megaworks 550 of Logitec z-680?
Wil graag 5.1 set, geen 6.1 of 7.1 te veel boxen geen plaats om die allemaal te plaatsen.

Lekker racen met je rolator

Reg. datum: 14 oktober 2003

quote:
Neo666 schreef op 10 juli 2004 @ 19:26:
Ik heb nu creative inspire 6700 setje, wat ik eigenlijk maar crap vind.

Is er veel verschil met bv Creative Megaworks 550 of Logitec z-680?
Wil graag 5.1 set, geen 6.1 of 7.1 te veel boxen geen plaats om die allemaal te plaatsen.

Creative inspire 6700 is idd bagger ik weet niet wat me ooit heeft aangedreven zoiets te kopen |:( .
Maar toen wist ik de wondere wereld van hifi nog nie dus....
Waarom Koop je niet gewoon een 5.1 recievertje dat klinkt meestal beter dan de megaworks 550 hoor.
Of je koopt gewoon een reciever met 2 mooie front boxen erbij en dat je dat later uitbreidt ;) .

Kost ietsjes meer maar je profiteert er later wel van.

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: