Hoofdcategorieën
Topicacties

[Gebruikerservaringen] Newsleecher*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 september 2003

Hierbij wou ik een topic over het Newsreader Programma: Newsleecher

Wat is Newsleecher ?

NewsLeecher is een nieuwe Usenet downloading ( leeching ) tool. Het is uitermate geschikt om in de zowel bekend Alt. binaries groepen, films, MP3, software en veel meer te downloaden.

Wat is het grote onderscheid tussen al die andere readers ?

Naast het feit ( en dat geeft Newsleecher ook toe ) dat ze goed gekeken hebben naar andere newsreaders programma's en daar de beste elementen gepakt van hebben, waardoor het, het de ideale tool is voor downloaden, is het ook berucht om het tegelijk downloaden van verschillende servers / payservers en toch in een combinatie van een gelijkmatige verdeling zodat je bandbreedte niet helemaal leeg gezogen wordt :)

Wat zijn de voordelen ?

teveel om op te noemen, maar enkele voorbeelden zijn, search in je usenet groups, snelle downloading, support van Nzb en Yenc files, snelle header catching etc.

Zijn er ook nadelen ?

helaas zijn die er ook, grootste nadeel is dat het programma in zware beta fase is, waardoor er nog wel eens hinderlijke bugfixes in zitten, deze worden wel snel gefixt, maar je bent dan wel elke twee maanden weer een programma update aan het doen. klein voordeel hiervan wel is dat het programma alleen maar beter
wordt ;)

De prijs, er moet 35 us dollar voor gelapt worden, en dit is best wel veel voor een programma wat in Beta is, daarnaast betaal je alleen voor twee jaar, na die twee jaar moet je weer betalen ( voor de updates ) maar je krijgt dit wel met korting

Waarom dit topic ?

Ikzelf zit nog in de trail versie van Newsleecher en ben van plan om dit handige tooltje aan te schaffen B) , maar wat me opvalt is dat er weining gebruikerservaringen te vinden valt over dit tooltje, daarom wou ik medegebruikers vragen wat hun ervaringen, meningen is etc over dit programma. we kunnen er alleen maar beter en wijzer van worden 8)

Wat komt er niet in dit topic ?

Eeen discussie over newsreaders, er mag best wel verteld worden als je newsleecher niet gebruikt, welke reader je dan wel gebruikt en wat de voordelen daar van zijn, als het maar wel in de topic sfeer blijft en niet teveel offtopic

alvast bedankt

Straydog

Reg. datum: 11 april 2000

Gebruikerservaring dan :P :

Ik gebruik het programma nu ook voor krap een maand en ik vind het een van de betere programma's voor het gebruik van nieuwsgroepen. Het is overzichtelijk en snel :). Voor de rest gebruik ik weinig features van het programma, dus zal daar niet om in gaan. Puur headers downloaden, bestanden selecteren en downloaden die hap :)

position: relative;

Acties: [view]

Door: LuNaTiC
Admin General Chat
olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

goed programma, niks dan lof eigenlijk. Zijn maar een aantal dingen die ik erbij zou willen hebben, maar eigenlijk heeft het al zoveel functies terwijl het toch goed in elkaar zit zodat je altijd nog steeds de bomen in het bos weet te vinden.

Hinderlijke bugfixes? Integendeel :P Door elke keer een update te downloaden begint de 30 days trial weer vrolijk opnieuw 8)7

Mij best hoor, als dat van hen mag :+
Reg. datum: 11 april 2000

quote:
LuNaTiC schreef op 07 juli 2004 @ 23:50:
Hinderlijke bugfixes? Integendeel :P Door elke keer een update te downloaden begint de 30 days trial weer vrolijk opnieuw 8)7

Mij best hoor, als dat van hen mag :+
Ik dacht dat ik de enige was die dat 'probleem' had :D

position: relative;

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

k gebruik newsleecher al vanaf beta 8, heb nu beta 25 onlangs geinstalleerd (heb nog wel een tussenstap van beta 12 en beta 15 gehad, maar verder niet).

Bugs kom ik niet meer zo heel vaak tegen, enige nadeel van beta 25 ten opzichte van beta 15 vind ik, dat je niet meer met CTRL - F, de bestanden als first kan downloaden, nu moet dat met CTRL - ALT - D, is weer een knop meer.. plus dat nu het connect knopje niet meer helemaal rechts staat, nu druk ik iedere keer verkeerd.

Heb ook grabbit gebruikt, maar vond het niet handig. Plus dat deze geen Xpat / Nzb ondersteund en Newsleecher wel.

Kortom, newsleecher is een top programma, en Xpat is echt the bomb, gaat stukken sneller dan headers updaten, Nzb files zijn helemaal tegek, hoef je nie eens meer te zoeken :)

Conclusie: Newsleecher is the bomb!
Shun Goku Satsu

quote:
We Are Borg schreef op 07 juli 2004 @ 23:52:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was die dat 'probleem' had :D

Ja straks halen ze dat 'probleem' eruit... dat is leuk :+

Maar ik vind het zelf een erg fijn progje, alleen ik ben niet van plan het te kopen. Windows moet ik toch om de maand formatteren (dont ask) dus down ik gewoon een nieuwe kopie :P

Maar voor andere mensen is dit zeker een aanrader. :)
ph34r my [OGR-25] Cows

Een echte UseNet user UseNet zijn programmas }) :P :+
Niks geen Trial gewoon gaaan !!!

* nero355 vindt GrabIT nog steeds wel OK en tot voor kort UseNetJunkie, alleen is die nu helaas betaald wat betreft .nzb files maken + searchen :(

/EDIT : Leuk probleem :+ :o

nero355 wijzigde dit bericht 08-07-2004 00:05 (9%)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 20 februari 2000

Waar ik wel af en toe problemen mee heb is dat als ik een nzb aanmaak via usenetjunkie newsleecher de verkeerde files leeched. Bv part4 ipv paart3 van een rarset.

Wat ik dan doe is dat ik een search doe in die newsgroup. Dit is alweer zo'n handige feature van newwsleecher.

Headers ophalen van een hele groep????? Wat is dat???

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
maupie schreef op 08 juli 2004 @ 07:28:
Waar ik wel af en toe problemen mee heb is dat als ik een nzb aanmaak via usenetjunkie newsleecher de verkeerde files leeched. Bv part4 ipv paart3 van een rarset.

Wat ik dan doe is dat ik een search doe in die newsgroup. Dit is alweer zo'n handige feature van newwsleecher.

Headers ophalen van een hele groep????? Wat is dat???
mja.. sinds ik xpat ken, heb ik dat uit m'n hoofd verbannen.. :)

Door: Xandrios
Moderator Netwerken
quote:
maupie schreef op 08 juli 2004 @ 07:28:

Dat ligt aan je Usenet provider. Bijvoorbeeld UseNetServer heeft daar een periode veel last mee gehad.

Overigens is dat van die licentieperiode echt geen 'bug', de maker weet dat, en door gewoon netjes om de 30 dagen een nieuwe beta te installen, kun je prima bijblijven :)

Maar het handige van een licentiecode is dat je ook in meerdere groepen tegelijk kunt zoeken..en dat werkt FIJN :D

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Xandrios schreef op 08 juli 2004 @ 19:46:
[...]

Dat ligt aan je Usenet provider. Bijvoorbeeld UseNetServer heeft daar een periode veel last mee gehad.

Overigens is dat van die licentieperiode echt geen 'bug', de maker weet dat, en door gewoon netjes om de 30 dagen een nieuwe beta te installen, kun je prima bijblijven :)

Maar het handige van een licentiecode is dat je ook in meerdere groepen tegelijk kunt zoeken..en dat werkt FIJN :D

wat heb je hier precies aan? je kunt namelijk naar mijn weten alleen op het zelfde in meerdere groepen zoeken, je kan geen 2e search opzetten.

Plus dat hij de resultaten niet samenvoegt, bijvoorbeeld als ik op "karel" zoek in a.b.svcd en in a.b.boneless, en in svcd staat ie incompleet, haalt hij bijv niet de search resulaten der bij van boneless.. als je ze allemaal aanklikt om te downlaoden gaat ie der gewoon copieen van maken..

imo niet echt handig..
Gebruik het programma ook sinds gisteren (op aanraden van bepaalde mensen hier :P) en het bevalt goed. Hiervoor gebruikte ik Grabit, maar die deed nog wel eens moeilijk en ondersteunt geen .nzb.

Klein vraagje over .nzb: dit is nog helemaal nieuw voor me, ik gebruik het dus pas sinds gisteren. Superhandig dat je niet meer alle files handmatig in de queue moet zetten. Maar 1 probleem: als nog niet alle files gepost zijn, merk ik dat newsleecher die files weghaalt uit de queue. Het zou handiger zijn als ie de melding gaf dat de betreffende file er niet was, en dan wel in de queue laten staan zodat ik 'm handmatig (of nog mooier automatisch) kan retry-en.

Is dit mogelijk?

Mooi programma. Gebruik hem sinds build 15 ofzo, en hij wordt alleen maar beter (duh...)! Ik wil alleen nog de mogelijkheid hebben om meerdere groepen in te kunnen laden, maar ik las op het forum dat ze daar mee bezig waren.

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

e,

ik heb een vraagje
met newsleecher.

Ik heb met een nzb file iets gedownload (ben ik nu dus mee bezig). Het probleem is dat Newsleecher maar 1 verbinding met de server maakt, waardoor ik niet zo snel download.
Bij Grab-It kon je een extra connection aanvinken, waardoor er een tweede subject gedownload wordt.
Hoe moet je dat bij newsleecher doen?

Live, feel, Be, Die!

Door: F_J_K
Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

quote:
Stranglem schreef op 09 september 2004 @ 19:14:
e,

ik heb een vraagje
met newsleecher.

Ik heb met een nzb file iets gedownload (ben ik nu dus mee bezig). Het probleem is dat Newsleecher maar 1 verbinding met de server maakt, waardoor ik niet zo snel download.
Bij Grab-It kon je een extra connection aanvinken, waardoor er een tweede subject gedownload wordt.
Hoe moet je dat bij newsleecher doen?
Check even de eigenschappen van een / de server :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Reg. datum: 23 augustus 2004

Ik gebruik beta 12,
doet het prima dus nooit aan gedacht om het up-te-daten.
Ik las niet zulke goeie dingen over de updates: zouden meer problemen veroorzaken met elke release dan dat ze fixen.

Het enige "probleem" is dat soms een download niet helemaal wordt afgemaakt, de thread staat dan gewoon stil: even reconnecten en hij gaat weer door. 8)7 (kan ook aan chello liggen)

Ik gebruikte eerst Grabit: echt een ideaal programma als je met Usenet begint, het mist wel wat functionaliteit.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

quote:
F_J_K schreef op 09 september 2004 @ 20:23:
[...]

Check even de eigenschappen van een / de server :+

thnxs, ik heb het gevonden.
ik heb de connections op 4 gezet.
Volgens velen mag je maximaal 3 nemen bij Nova Planet.
Volgens mij gebeurt er niks als je em op 4 zet toch?

Live, feel, Be, Die!

Door: F_J_K
Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

quote:
Stranglem schreef op 09 september 2004 @ 23:49:
Volgens mij gebeurt er niks als je em op 4 zet toch?
Geen idee wat Nova doet. Sommige servers accepteren gewoon geen Ne connectie, anderen kicken je er AFAIK helemaal af. Check even de topics in Internet & Telefonie.
quote:
ToniBraxton schreef op 09 september 2004 @ 20:36:
Het enige "probleem" is dat soms een download niet helemaal wordt afgemaakt, de thread staat dan gewoon stil: even reconnecten en hij gaat weer door. 8)7 (kan ook aan chello liggen)

Ik gebruik op verschillende machines meestal de nieuwste beta (soms sla ik er een over. Uit luiheid cq. geen reden tot installeren). Nooit problemen gehad :o

Verder mooi programma \o/

Het enige hele kleine minpuntje dat ik heb is dat de serversettings niet kunnen worden gewijzigd als er een verbinding open staat. Zo kan ik niet makkelijk aanpassen of er op een bepaalde server moet worden gezocht. Maar goed, dat kan ik goed begrijpen en ik zal het programma er niet om laten staan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Jackson Brother 5

//offtopic vraagje//
Ik heb sinds kort een Demon 8/1 (met newsserver heb ik begrepen) maar ik vind kennelijk alleen maar movie fanclubs e.d. :D
Suggesties? Of is dat indirect tegen policy, want dan heb ik 't noooit gevraagd!

dus...

Reg. datum: 09 januari 2003

Ik zal de loftrompet verder oppakken.

Ik gebruik newsleecher ook al sinds januari. Ik had GrabIt, maar mijn provider heeft een "Fup" en stuurd daadwerkelijk rekeningen van ¤ 56,00 - ¤ 77,00 per maand bovenop je abonnementskosten van ¤ 49,00 - ¤59,00. (M.a.w. nooit naar Publishent gaan). Het nadeel van GrabIt was dat je eerst alle headers moest downloaden (700mb downloaden voor 1 update die daarna 5mb groot is). Toen leerde ik via via NZB files kennen. Er ging een wereld voor me open!

Newsleecher geinstalleerd, NZB leecher voor het maken van NZB files (in combinatie met Usenetjunkie (ja, ik ben nu een betalende Usenetjunkie klant)) en FTD voor het zoeken van posts.

Inmiddels veel film gedownload en ben nog steeds tevreden.

Oh ja, er schiet me iets te binnen, er zijn uiteraard wat bugs en er is er één die me echt stoord.

Soms denk newsleecher dat een post meer berichten heeft dan er daadwerkelijk zijn en dan maakt hij de post niet af. Dan heb je eigenlijk wel alles binnen, maar hij denkt dat en nog een part moet zijn.

thesiem1972 wijzigde dit bericht 10-09-2004 09:05 (18%)

The Siem (NL)

Mischien dat hier een antwoord kan krijgen op een vraag die laatsts bedacht bedoel Downloaden het mag allemaal niet het is allemaal verboden maar via de de newsservers is het allemaal mogelijk waarom hebben ze daar nog geen acties tegen genomen je hoort altijd zoveel van kazaa etc... terwijl je op deze manier vrolijk door kunt gaan nou vindt ik het natuurlijk niet erg heb in een jaar tijd iets meer als 600 DVD gedownload :+

Ben zelf ook een Trotse newsleecher gebruiker :P

16-09-2003 15.15
Reg. datum: 07 juni 2001

Ik gebruik newsleecher, beta 25, nu ook alweer een tijdje en heb niet meer dan lof :)
Als er soms geen nzb is gebruik ik gewoon de xpatch, werkt perfect.

Rankovic: When i see you in the city! I Kill you!

Yamaha!
Reg. datum: 22 mei 2002

tip: gebruik powerftd! ondersteund ook nzb en is erg makkelijk in gebruik.
Van meerdere servers tegelijk downloaden etc...etc..
Daarnaast heeft powerftd ook een ingebouwde zoekfunctie!! dus geen headers downloaden. Maar direct op ftd# zoeken...

Toppertje!

Even ontopic: Newsleecher had in eerste instantie wat meer moeite mee wat betreft gebruiksvriendelijkheid. Ben van Grabit overgestapt naar Powerftd, gebruik daarnaast, als betalende klant, usenetjunkie als aanvulling.

Reg. datum: 16 november 2000

quote:
Thundercat schreef op 10 september 2004 @ 09:15:
tip: gebruik powerftd! ondersteund ook nzb en is erg makkelijk in gebruik.
Van meerdere servers tegelijk downloaden etc...etc..
Daarnaast heeft powerftd ook een ingebouwde zoekfunctie!! dus geen headers downloaden. Maar direct op ftd# zoeken...

Toppertje!

Even ontopic: Newsleecher had in eerste instantie wat meer moeite mee wat betreft gebruiksvriendelijkheid. Ben van Grabit overgestapt naar Powerftd, gebruik daarnaast, als betalende klant, usenetjunkie als aanvulling.
Leuk en aardig, maar PowerFTD is tegenwoordig account based.. Schiet je dus ook niet echt meer wat mee op aangezien ze allang een account stop hebben :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: