Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel IX

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
I love hardstyle
Reg. datum: 29 juni 2004

Dan kan je daarna beginnen door 1 draaitafel erbij te kopen en die via de pc ingang te mixen met je mp3'tjes....

jammer je niet zo makkelijk kunt komen aan hardstyle platen en de platen zijn best wel duur nog.

ik heb mengpaneel Behringer VMX1000 !!!

http://www.behringer.com//VMX1000/VMX1000_big.jpg
don't talk shit about behringer ;)

ik zit nu nog op me pc te mixen beetje maar wou een cd speler kopen met pitch control.

1. Wat zou een goede keuze zijn kwa kwaliteit/prijs (wil niet een TE dure),
of kan ik eerst beter iets anders halen?

2. Hoe neem ik een set op als ik hardware matig mix ? (mengpaneel,cdspeler enz..)

iemand advies voor me?

Gr. Erikjan

I love hardstyle
Reg. datum: 29 juni 2004

quote:
Dan kan je daarna beginnen door 1 draaitafel erbij te kopen en die via de pc ingang te mixen met je mp3'tjes....

jammer je niet zo makkelijk kunt komen aan hardstyle platen en de platen zijn best wel duur nog.

ik heb mengpaneel Behringer VMX1000 !!!

http://www.behringer.com//VMX1000/VMX1000_big.jpg
don't talk shit about behringer ;)

ik zit nu nog op me pc te mixen beetje maar wou een cd speler kopen met pitch control.

2. Hoe neem ik een set op als ik hardware matig mix ? (mengpaneel,cdspeler enz..)

iemand advies voor me?

Gr. Erikjan

oldschool
Reg. datum: 15 januari 2001

Hardstyle platen zijn niks duurder als andere plakken vinyl. Het is nu eenmaal duur. Je moet wat over hebben voor je hobby.

"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"

Reg. datum: 02 juli 2004

quote:
Hardstyle dude schreef op 02 juli 2004 @ 10:06:

nou ja kan kiezen tussen LP & CD, de voor en nadelen staan ook in dit topic beschreven 8)
en een goede keuze zou zijn om pagina 1 van dit topic is te lezen ;)

Extreme Audio

quote:
Hardstyle dude schreef op 02 juli 2004 @ 10:06:

:? De platenzaken puilen uit met die rommel muziek

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Reg. datum: 12 oktober 2003

Ook hardstyle platen zijn er genoeg te vinden. Zolang je maar goed zoekt en veel luisterd. Ook naar live sets luisteren en tracklists bekijken kan je wel eens helpen om echt goede platen te vinden.
En de meeste platen zijn nog wel te bestellen of online te vinden.
En anders kan je altijd nog 2e hands zoeken.

maar het is vaak wel moeilijk om aan "goede" oude platen te komen omdat ze vaak niet meer bijgemaakt worden :'(

Extreme Audio

Mwah.. hardstyle is nog niet zo oud en vind je vaak nog wel terug in de discount-bakken

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

IQ not less or equal

http://www.djdiykits.com/images/pic_large_5.jpg

http://www.djdiykits.com/

Hebben jullie die al in Nederland te koop gezien?
Ik zou best wel een set voor 2 willen hebben op zich :D
Vind het gewoon erg mooi bij dat zilver staan, en met zwart is blauw ook heel mooi.
De kits schijnen er ook in het groen, geel, rood, oranje, wit en weet ik wat voor kleuren allemaal te zijn.
Met deze kits kun je dus zonder al te veel solderen dus de ledjes makkelijk verwisselen als ik het goed begrijp.

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

kheb al blauwe ledjes :9

maar ik vind blauw idd mooier als die rode :)

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
ispierings schreef op 03 juli 2004 @ 04:02:
[afbeelding]

http://www.djdiykits.com/

Hebben jullie die al in Nederland te koop gezien?
Ik zou best wel een set voor 2 willen hebben op zich :D
Vind het gewoon erg mooi bij dat zilver staan, en met zwart is blauw ook heel mooi.
De kits schijnen er ook in het groen, geel, rood, oranje, wit en weet ik wat voor kleuren allemaal te zijn.
Met deze kits kun je dus zonder al te veel solderen dus de ledjes makkelijk verwisselen als ik het goed begrijp.

Noob-vraagje:

Heeft dat ledje wel een functie?

2x SynQ XTRM-1 - Gemini UMX SE - Stanton DJ Pro 2000

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

ja,

het is een stoboskoop die op de metallen bolletjes flikkerd, en zo de illusie geeft dat de bolletjes in een bepaalde richting gaan met een bepaalde snelheid >> het is een snelheidsmeter

Yalopa wijzigde dit bericht 03-07-2004 17:33 (4%)

You don't need eyes to see, you need vision

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

dubbel :(

Yalopa wijzigde dit bericht 03-07-2004 17:33 (96%)

You don't need eyes to see, you need vision

quote:
leffe_blond schreef op 03 juli 2004 @ 17:30:
ja,

het is een stoboskoop die op de metallen bolletjes flikkerd, en zo de illusie geeft dat de bolletjes in een bepaalde richting gaan met een bepaalde snelheid >> het is een snelheidsmeter

Is een manier ja. Maar de reden dat ze er op zitten is de volgende, het juist afstellen van het nulpunt (pitch=o%). Als deze goed is afgesteld, staat de dikste rij bolletjes (2de van onder) stil.
Daarnaast is handig om te kijken of de pitchfader van de draaitafel nog wel goed is. Als de echte snelheid veel afwijkt van de ingestelde snelheid, dan moet je er toch eens over denken om een nieuwe pitchfader in je SL te schroeven.
Bij een belpaalde snelheid zal dus een rij van die bolletjes die op je platter zitten, stil gaan staan. Dit komt inderdaad doordat de twee ledjes met 50Hz staan te knipperen.

Jappo112 wijzigde dit bericht 03-07-2004 19:18 (1%)
Reden: typo

IQ not less or equal

Die uitleg klopt ja, is _erg_ handig, daarom snap ik niet dat bepaalde draaitafels een bpm meter hebben enzo.
Maar is er niemand die met mij een setje wilt bestellen?
Ik vind dat blauwe echt wel mooier als die standaard kleur.

inderdaad de TT mods waar ik t al een tijdje geleden in een post over had :p
Maar je kan zoiets ook zelf doen. gewoon een stel blauwe (s)ledjes kopen en die er in solderen ;)

quote:
ispierings schreef op 03 juli 2004 @ 21:05:
Die uitleg klopt ja, is _erg_ handig, daarom snap ik niet dat bepaalde draaitafels een bpm meter hebben enzo.

Nou moet iemand mij toch eens uitleggen wat je aan een BPM meter hebt. Ik begrijp wel wat je er mee kan, maar vind het echt zwaar kansloos als je als dj zo'n ding nodig hebt om je plaatjes recht te kunnen trekken.
Een BPM meter heeft in ieder geval niet dezelfde functie als de strobe lighting op de draaitafel. Het is inderdaad erg handig als je zoals ik wel eens die dingen open moet schroeven om ze (opnieuw) af te stellen of te repareren. Persoonlijk vond ik het ook nog wel een gaaf gezicht :) .
offtopic:
Let op: niet persoonlijk bedoelt richting de poster van het gequote bericht!

IQ not less or equal

quote:
jappo112 schreef op 03 juli 2004 @ 21:39:
[...]

Nou moet iemand mij toch eens uitleggen wat je aan een BPM meter hebt. Ik begrijp wel wat je er mee kan, maar vind het echt zwaar kansloos als je als dj zo'n ding nodig hebt om je plaatjes recht te kunnen trekken.
Een BPM meter heeft in ieder geval niet dezelfde functie als de strobe lighting op de draaitafel. Het is inderdaad erg handig als je zoals ik wel eens die dingen open moet schroeven om ze (opnieuw) af te stellen of te repareren. Persoonlijk vond ik het ook nog wel een gaaf gezicht :) .
offtopic:
Let op: niet persoonlijk bedoelt richting de poster van het gequote bericht!

Geloof het of niet maar daarme leg ik oa mijn platen gelijk :P
Een bpm meter heb ik gehad op een stel gemini's hier en nooit gebruikt.
Iig gelijkleggen moet nog altijd op het gehoor, een strobe lighting is voor mij handig om ff vlug te bepalen waar ik ongeveer moet zitten als ik net er een plaat opleg.
Misschien is het niet helemaal de bedoeling zo maar werkt voor mij perfect.

Reg. datum: 05 oktober 1999

Ik heb eindelijk eens een mix opgenomen en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Ikzelf ben over het algemeen redelijk tevreden en het kan dus nog een stuk beter... ergens op de 38e minuut gaat het overigens echt fout :)
Het is een trance/hardtrance mix

hier kun je de mix downloaden: http://www.dancedomain.tk/
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
Reacher schreef op 02 juli 2004 @ 10:28:
Hardstyle platen zijn niks duurder als andere plakken vinyl. Het is nu eenmaal duur. Je moet wat over hebben voor je hobby.
Niet alle plakken vinyl zijn even duur; buitenlandse labels (voornamelijk bij garage, 2step, techno, etc.) betaal je toch een flinke duit meer voor.

Maar hij heeft wel gelijk, de meeste hardstyle labels zijn Nederlands en dus het goedkoopst (ongeveer 9 euro inclusief meestal).

leffe_blond: Het is geen stroboscoop maar een strobe illuminator :). Zo'n ding is zeker van toepassing: Laatst in de Mid-town in Eindhoven snapte ik maar niet dat zoveel platen een laag BPM hadden. Dat werd duidelijk toen ik de pitch fader naar +6% bewoog, toen gaf de strobe 0% pitch winst aan :D. Nog geen 3mm omhoog en je zat al op de 3.3%, die pitchfader was gewoon verragt (een SL kan dus wel degelijk stuk O-))

Flake wijzigde dit bericht 05-07-2004 01:34 (31%)

quote:
Vash schreef op 05 juli 2004 @ 01:31:
[...]
Niet alle plakken vinyl zijn even duur; buitenlandse labels (voornamelijk bij garage, 2step, techno, etc.) betaal je toch een flinke duit meer voor.

Maar hij heeft wel gelijk, de meeste hardstyle labels zijn Nederlands en dus het goedkoopst (ongeveer 9 euro inclusief meestal).

Al ligt het er ook wel duidelijk aan waar je ze vandaan haalt hoor.
Er is niet alleen verschil tussen de online shops en we winkels maar ook tussen winkels onderling.

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Nou bij vinyl vind ik dat juist wel meevallen. Als we over prijsverschillen bij Nederlandse platen praten, dan kom ik meestal op een maximaal verschil van 75 eurocent of iets in die richting. Online shops zijn natuurlijk een ander verhaal: die vermelden exclusief BTW (klanten buiten de EU hoeven geen BTW te betalen) plus ze kunnen zo massaal inslaan dat ze toch wegkomen met een leuk prijsje.

quote:
Canard schreef op 04 juli 2004 @ 23:29:
Ik heb eindelijk eens een mix opgenomen en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Ikzelf ben over het algemeen redelijk tevreden en het kan dus nog een stuk beter... ergens op de 38e minuut gaat het overigens echt fout :)
Het is een trance/hardtrance mix

hier kun je de mix downloaden: http://www.dancedomain.tk/
Heb je ook een tracklist voor me? Voor zover ik er wat over kan zeggen (ben geen dj), vind ik het een goeie mix. vooral de muziekkeuze vind ik goed, af en toe wel wat harde overgangen, maar het kan er ook aan liggen dat ik meer van smooth gemixde dingen houd.
PureDj.com

Laat ik ook maar een keer hier reageren in plaats van alleen maar lezen :)
Heb vorige week een nieuw mixje opgenomen, stijl is techno.

Tracklist:
01. Dj Lucca - Moon And Stars Above (Davide Squillace vs Markantonio rmx)
02. Joris Voorn - Incident
03. Mhonolink - Southstation
04. Bryan Zentz - LQ
05. Kesho - The Stick Up
06. Devilfish & Alexander Koning - Esa Lola (Devilfish remix)
07. Mistress Barbera - In Da Mooda Da Nite
08. Pedro Delgado - Orbit
09. Michel de Hey - Do You Want Me
10. Kobbe - Chromosphere
11. Dj Electro One - Medellin
12. Patrick Skoog - 66

Vanaf mijn site te downloaden: http://www.djsunni.nl/music.php

www.djsunni.nl

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

Zijn er nog mensen naar Awakenings geweest afgelopen zaterdag? Jongejonge wat een gruwelijke editie weer! Jammer van de regen af en toe en de wind, had liever zonnetje gehad, maarja, mocht de pret niet echt drukken vind ik. Gaf opzich ook wel sfeertje iedereen de tenten in rennen haha ;)

* BezurK heeft het iig zwaaaaaaaaaaar naar z'n zin gehad :)

Wie weet eigenlijk met welk nummer Adam Beyer afsloot? Ik heb dat nummer vaker gehoord tijdens Awakenings, ik geloof dat Cari Lekebush 'm ook draaide maar ik weet het niet zeker. Ik heb helaas geen geluidsfragment (nog) maar ik wil zooooo graag de titel weten want dat nummer is gruwelijk!
Er zit een best zweverig melodietje in, wat een beetje klinkt als een melodie van een oud computerspelletje. Zeg maar beetje C64 (SID) achtig, maar dan met zware distortion eroverheen en dikke low-freq boost. Wie o wie kan mij helpen?

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: