Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Op zoek naar user icon...

quote:
Play schreef op 27 September 2003 @ 11:43:
[...]
Erg mooie set hoor. :)

Maar hoe werkt dat bi-ampen met die Pioneer receiver dan?
BI-WIRE bedoeld hij wellicht.

1 game pc en 4 kantoor pc's

Reg. datum: 28 juni 2001

quote:
Smidge schreef op 27 September 2003 @ 11:52:
ziet er allemaal leuk uit, ik zal eens kijken of ik wat leuke plaatjes van mijn 6.1 set kan toveren.

het bestaat in iedergeval uit het volgende >

Marantz SR7300 - AV/Tuner
Pioneer 444K - DVD speler
Mordaunt-Short 908 L - front speaker
Mordaunt-Short 908 R - front speaker
Mordaunt-Short 905C - front Center speaker
Mordaunt-Short 905C - Back Center speaker
Mordaunt-Short 904 - (2x) Back speaker
Mordaunt-Short 907W - Subwoofer

Kan zeggen, komt een lekker geluidje uit :Y)

Hey wat leuk, nog iemand met Mordaunt-Short speakers! :)
Echt een hele mooie set :9
Waar heb je die 905C center speakers gehaald, want ik kan ze nergens vinden.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Reg. datum: 03 mei 2002

Die heb ik bij een winkel in DenHelder gekocht ( Allec Home Cinema )
die winkel heeft alleen maar goeie merken.

http://www.allec.nl/

Dus als je er over denkt Mordaunt-Short te kopen heb je een goeie keuze gemaakt ( vindt ik dan persoonlijk ) _/-\o_

www.motor-forum.nl

Staffhorst verkoopt ook MS, daar komen ook al mijn speakers vandaan

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

B&Wee all the way!
Reg. datum: 05 februari 2003

quote:
Blue Eyes schreef op 27 September 2003 @ 12:27:
[...]

BI-WIRE bedoeld hij wellicht.

Nope, bi-amping. Met de VSX-D2011 en daarboven (VSA-AX10-i is tochwel erboven.. :) ) heb je 7 versterkers ingebouwd. Als je 5.1 opsteld, kun je de twee extra versterkers die je dan over hebt gebruiken voor het bi-ampen van de fronts.
Mooie audiofiele feature van Pioneer.

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Ik geloof ergens eens gelezen te hebben dat dat helemaal niet zo audiofiel is.....had iets te maken met de extra belasting op de voeding ofzo, maar ik weet niet hoe Pioneer dat heeft gedaan. Heeft ie een aparte voeding voor elk kanaal?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 03 augustus 2002

quote:
powerman schreef op 27 september 2003 @ 11:19:
ik heb onlangs ook maar een upgrade gedaan ;)

[afbeelding]

speakers: b&w nautilus 804 (bi-ampt) + htm1 als center (dit alles in red cherry)
amp: pioneer vsa-ax10i-S
dvd: pioneer dv-757Ai
tuner: sony st-sb920QS
tv: loewe aconda 82 cm

ik wil als rear nog 2 n805's hebben en ik wil nog een subwoofer, maar ik weet nog niet welke.

Hoe wil je die biampen met 1 versterker :?
Ik neem aan dat je biwiren bedoelt, biampen heb je toch echt 2 versterkers voor nodig.

edit : spuit 11

fisherman wijzigde dit bericht 27-09-2003 17:15 (3%)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
zimbab schreef op 27 September 2003 @ 15:09:
Ik geloof ergens eens gelezen te hebben dat dat helemaal niet zo audiofiel is.....had iets te maken met de extra belasting op de voeding ofzo, maar ik weet niet hoe Pioneer dat heeft gedaan. Heeft ie een aparte voeding voor elk kanaal?
Nou, ik zou denken dat het niet zou uitmaken voor de voeding. Theoretisch gezien moet de voeding net zoveel vermogen leveren. Maar misschien versimpel ik het wel teveel.

Think out of the box

quote:
fisherman schreef op 27 September 2003 @ 17:14:
[...]

Hoe wil je die biampen met 1 versterker :?
Ik neem aan dat je biwiren bedoelt, biampen heb je toch echt 2 versterkers voor nodig.

edit : spuit 11

Voor bi-ampen heb je 2 kanalen per speaker nodig dus 4 in totaal ipv 2.
7.1 - 5.1 = 2 kanalen.
Kan me niet voorstellen dat die AX10 mono is opgebouwd. Hij zal wel een ringkerntrafo gebruiken voor de eindtrappen.
Is er ook helemaal klaar voor!

weer paar mooie setjes gepasseerd ! Keep up the good work ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ik blijf bij bi-wire ;)

Als je twee speaker uitgangen (A/B) gebruikt betekend niet dat je bi-ampt, maar bi-wired!

En het klopt dat als je receiver er 7 heeft, je er 5 gebruikt je er 2 overhebt. Maar hoe wilde je die twee extra uitgangen gebruiken dan? Ik dacht dat ik het wel snapte, maar explain plz ;)

Everybody is wired

Wat lees ik nu ??

Dus als je een versterker hebt met een twee front aansluiting A/B dan kun je hiermee bi-wired toepassen.. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd ?
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Misschien kan hij in de set-up instellen dat hij 5.1 speelt en dat hij de twee overgebleven versterkers het frontsignaal kan laten weergeven. Maar dat mag hij inderdaad even uitleggen.

Edit:

Dit komt van de Pioneer-site:

quote:
And for high-end 5.1-channel systems the VSA-AX10i-S’s seven power amplifiers can be configured for bi-amping a system’s main front left and right channels.
kan je dus inderdaad instellen.

zimbab wijzigde dit bericht 27-09-2003 21:42 (43%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Blue Eyes schreef op 27 September 2003 @ 21:32:
Ik blijf bij bi-wire ;)

Als je twee speaker uitgangen (A/B) gebruikt betekend niet dat je bi-ampt, maar bi-wired!

En het klopt dat als je receiver er 7 heeft, je er 5 gebruikt je er 2 overhebt. Maar hoe wilde je die twee extra uitgangen gebruiken dan? Ik dacht dat ik het wel snapte, maar explain plz ;)

Hij heeft 1 trafo aan boord en 7 eindtrappen en omdat ik een 5.1 setup heb
gebruik ik er 2 niet. Dus als je die twee eindtrappen gebruikt voor bi-ampen dan
verdeel je het vermogen over 2 eindtrappen per speaker. dus heb je voor elke speaker meer vermogen.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Used To Be Green_Yoda
Reg. datum: 20 september 2003

alle hier mijn "DING" het is niet veel maar je moet ergens beginnen :)

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0441.JPG
globaal overzicht

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0442.JPG
Samsung Dvd speler e232
Yamaha AX-396 ( Voor de frontboxen )

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0444.JPG
Creative cambridge megaworks subwoofer

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0446.JPG
Enkele kabels. Ik moet ze nog mooi sorteren en zo, zodat ook de kast nog wat achteruit komt zodat ik die gelijk komt te staan met mijn bureau. Weten jullie toevallig waar dat ik een soort van flexibele kabelgootjes kan kopen zoals je die vind in computers maar dan alleen langer.

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0447.JPG
Celstions F10 met creative box er boven(gebruik deze niet meer, ik gebruik alleen de rears en de center)

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0448.JPG
kabels frontboxen

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0449.JPG
THX certificaat op de creative boxen

ander informatie: Samsung tv met flatscherm (plano)
belangrijkste specs pc:
2.8gh
1gb ram
240gb HD + externe hardeschijf van 120Gb
Audigy 2
Sapphire 9800pro 256mb
nog niets overklokt( is ook nog niet nodig)

http://users.pandora.be/Green_Yoda/2CIMG0443.JPG
Foto externe harde schijf

Reacties gewenst :)

JvS edit:
Je foto's zijn verwijderd uit je post

Kan je je foto's zo'n 40Kbyte maken? Dat is ook meer dan genoeg voor dit soort toepassingen. Hier pleur je ff 5 megabyte in het topic |:(
Green_Yoda edit: :)
Sorry, niet aan gedacht ik heb de foto's aangepast nu zijn ze nog zo'n 30kb per foto.

Hephaistus wijzigde dit bericht 28-09-2003 12:49 (52%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Leuk geimporviseerd, maar 8 pics van ruim een meg per stuk vind ik ff wat minder :/

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

nul nest parfait saif moi
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Je foto's zijn VEEL te groot, dit is belachelijk, resize die zooi ff

quote:
powerman schreef op 27 September 2003 @ 21:46:
[...]

Hij heeft 1 trafo aan boord en 7 eindtrappen en omdat ik een 5.1 setup heb
gebruik ik er 2 niet. Dus als je die twee eindtrappen gebruikt voor bi-ampen dan
verdeel je het vermogen over 2 eindtrappen per speaker. dus heb je voor elke speaker meer vermogen.

Hoe krijgen die eindtrappen van jou alle 4 het frontsignaal?

Als ik ga bi-ampen, spit ik het signaal op de pre-out (dmv kabelsplitter) en sluit deze aan op twee aparte versterkers.

Kan je mischien het signaal in de versterker routeren oid? Mischien ben ik dom, maar ik wil het graag weten. Mischien ook een extra foto? plz ;)

Reg. datum: 20 april 2003

quote:
Virus3000 schreef op 26 augustus 2003 @ 20:41:
Mijn homecinema setje dan ook maar eens...

Scherm:
Altovision 40" Video Cube
[afbeelding]
*schermpje

dit is een scherm dat rechtstreeks via de pc is aangesloten, en enorm veel licht produceert, waardoor het ideaal kijken is. Heeft een resolutie van 640x480, maar er valt geen enkel blokje te zien!! (Ideaal voor dvd & xvid/divx films omdat je die dan op originele grote kan afspelen!!) Lamp gaat héél lang mee (16.000uur)

Geluid:
Nikon versterkertje & tuner voor achterboxen te versterken. (4 boxen op aangesloten, geeft goede bass weer tijdens films)
[afbeelding]
*versterker & tuner
[afbeelding]
*achterboxen (rechts)

Voor de rest: 5.1 surround van Creative (DTT2200).
Subwoofer op de houten vloer wat erg mooi effect geeft.
[afbeelding]
*subwoofer

Dit alles wordt via de computer geregeld (met een 21" monitor, waar je toch ook al aardig op kunt kijken) en een Sound Blaster Live! 5.1 Platinum. (incl afstandsbediening).
[afbeelding]
*computertje

Even een paar foto's van het scherm in werking (in het echt zijn er wel geen strepen & is het super scherp & helder!)

[afbeelding]
*hiermee (via de pc dus) stel je het scherm af, en doe je de lamp aan uit,...

[afbeelding]
*Shrek in actie!

Het voordeel aan dit alles dat het me bijna niets heeft gekost :)
ik wil enkel nog eens een goede surround reciever kopen & betere boxen (alhoewel hier ook al echt mooi geluid uit komt!)

leuk gemod die oude radio met die blauwe led`s...of hoort dat zo :9

Je had me gewoon bijna gefopt...laat nu je echte spullen eens zien, haha wat een oude zooi zeg ;-) bijna net zo erg als die gast met zijn 9 euro pc speakers iets terug in dit forum.

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
fraggel schreef op 27 September 2003 @ 12:54:
[...]

Hey wat leuk, nog iemand met Mordaunt-Short speakers! :)
Echt een hele mooie set :9
Waar heb je die 905C center speakers gehaald, want ik kan ze nergens vinden.

Ik heb ook ms speakers. De rears en de 905center. Mooi is ie he zonder frontje! :-)
Ach ja, als fronts heb ik twee tannoys staan. De r-2's Het integreert allemaal prima in elkaar, en vrijwel een zelfde geluidsbeeld.
Ik ehb ze innIjmegen gehaald bij mijnhifi ofzoiets,

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Blue Eyes schreef op 28 September 2003 @ 09:22:
[...]

Hoe krijgen die eindtrappen van jou alle 4 het frontsignaal?

Als ik ga bi-ampen, spit ik het signaal op de pre-out (dmv kabelsplitter) en sluit deze aan op twee aparte versterkers.

Kan je mischien het signaal in de versterker routeren oid? Mischien ben ik dom, maar ik wil het graag weten. Mischien ook een extra foto? plz ;)
Ik hoefde het alleen maar instellen in het setup menu
hier het stukje van de handleiding over bi-ampen

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Ik weet wat bi-ampen is, maar wel bedankt voor de link.

Ik wist alleen niet dat je dat in de receiver kon instellen. Ik vroeg me af hoe jij twee exacte front signalen daar kreeg, vandaar ;)

Toch is het een beetje onduidelijk beschreven in de handleiding. Ze praten wel over dubbele speakeraansluitingen (a/b) maar ook weer over het feit dat er dubbele voedingen gebruikt worden.

Lijkt op bi-ampen, maar ook op bi-wire. Veel receivers hebben een a/b speaker aansluiting, als je beiden gebruikt is het bi-wire aangesloten. Maar in jouw geval weet ik het niet wat het is ;)

Ik denk toch wel dat je bi-amped. Maar wordt toch iewat raar omschreven, zeker gezien hoe andere receivers het doen of andere mensen.

Maar mooi dat het zo kan, mooie oplossing! Maar klinkt het nu duidelijk anders? Is dat eventuele anders een verbetering?

blue eyes wijzigde dit bericht 28-09-2003 14:00 (19%)

Nee.
Reg. datum: 29 september 2002

Hallo, ik ben op zoek naar een dvdspeler en nu ben ik uitgekomen bij de Pioneer DV360 Op kieskeurig.nl niets dan lovende woorden, speelt alles af enz. Maar de prijs, rond de 140 euro is vrij laag. Ik zie ook dvdspelers van pioneer staan van 200 euro. Ik ben ook van plan een home cinema set erbij te komen, en zal dan een dvdspeler van 200 euro verstandiger zijn dan die van 140 euro? Want het is niet de bedoeling dat die de bottleneck word.

ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
dbzfan schreef op 28 September 2003 @ 17:38:
Hallo, ik ben op zoek naar een dvdspeler en nu ben ik uitgekomen bij de Pioneer DV360 Op kieskeurig.nl niets dan lovende woorden, speelt alles af enz. Maar de prijs, rond de 140 euro is vrij laag. Ik zie ook dvdspelers van pioneer staan van 200 euro. Ik ben ook van plan een home cinema set erbij te komen, en zal dan een dvdspeler van 200 euro verstandiger zijn dan die van 140 euro? Want het is niet de bedoeling dat die de bottleneck word.

Op kieskeurig staan eigenlijk alleen meer reviews van mensen die hun spullen net een dag hebben, dus die zijn altijd tevreden. www.audioreview.com daarentegen is aleen heel stuk betrouwbaarder, mede omdat er ook andere producten die mensen gebruikt hebben worden gevraagd en vaak in hun review worden meegenomen.

Maar ik raad je aan een budget te stellen waar je niet vanaf wilt wijken. Ik ben ook begonnen met kijken nara een setje van 2200E, nu zit ik al rond de 5400... Dit alleen omdat ik 'uit mijn prijsklasse' heb geluisterd.

Kortom, zoek in je eigen prijsklasse. Er is altijd wel baas boven baas. En die directeur kun je echt niet betalen ;) .

Music Addicted

Nee.
Reg. datum: 29 september 2002

quote:
Boekster schreef op 28 september 2003 @ 17:47:
[...]

Op kieskeurig staan eigenlijk alleen meer reviews van mensen die hun spullen net een dag hebben, dus die zijn altijd tevreden. www.audioreview.com daarentegen is aleen heel stuk betrouwbaarder, mede omdat er ook andere producten die mensen gebruikt hebben worden gevraagd en vaak in hun review worden meegenomen.

Maar ik raad je aan een budget te stellen waar je niet vanaf wilt wijken. Ik ben ook begonnen met kijken nara een setje van 2200E, nu zit ik al rond de 5400... Dit alleen omdat ik 'uit mijn prijsklasse' heb geluisterd.

Kortom, zoek in je eigen prijsklasse. Er is altijd wel baas boven baas. En die directeur kun je echt niet betalen ;) .

Tnx voor je reply, ik ben een echte audio/video noob. Op audioreview staat geen review van de dv360, wel 1 van de dv363 en die persoon is tevreden.

Nog een vraag: De 360 heeft geen digitale decoder, is een digitale decoder nodig als je een surround set (versterker) erop aan wilt sluiten?

ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: