Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 oktober 1999

quote:
Reind schreef op 17 September 2003 @ 00:30:
Klopt, onder de -6% en boven de 6% met stappen van 2 tiende.

En zelfs dan kun je nog retestrak mixen want je kunt er tenslotte altijd maar 1 tiende naast zitten en dat betekent 1 keer op je pitch bend drukken in een halve minuut ofzo dus.
Mmmm.. dat vind ik dan toch jammer... ik ben aan het overwegen om voor een duurdere CD-speler te gaan maar dan 2e hands... Pioneer CDJ-100S of misschien een CDJ-500S
AboutDJ

Naja als je last hebt van die ene tiende die je er naast kunt zitten ben je best wel een flut dj want het is geen probleem om een retestrakke mix te maken. Waarschijnlijk zul je precies hetzelfde met de pioneer moeten doen omdat je er simpelweg via het luisteren een tiende naast zit.

Als je het bedoelt van -> Ik wil een betere kwaliteit in het algemeen -> Dan geef ik je groot gelijk.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 01 mei 2000

Waarom wordt er nog niet gelult over het nieuwe Technics CD-Vinyll systeem? :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Omdat ie nog nergens verkocht wordt? nog maar 2x gespot is etc etc
Reg. datum: 29 augustus 2003

Als je nou eens begin met het sparen van een cd-speler, dan ga je vervolgens klein beginnen op feestjes, hiermee verdien je geld om je apparatuur te verbeteren en uit te breiden. Zo ga je steeds naar meer en beter appratuur, doordat je dan al snel 4-5 jaar verder ben heb je veel ervaring opgedaan met het draaien en mixen.
Nu kan je volgende stap zijn eens met een discotheek om de tafel te zitten.

Specifications ..:: [Pc] - [Server] - [Laptop] - [CoD4 32 slots public: 85.234.236.122:28960]

quote:
Reind schreef op 17 september 2003 @ 12:35:

[ ... een heel verhaal ... :) ]

Als je het bedoelt van -> Ik wil een betere kwaliteit in het algemeen -> Dan geef ik je groot gelijk.

Inderdaad.. ik wil gewoon iets van goede kwaliteit waarmee ik een tijd vooruit kan en niet binnen één jaar spijt krijg van m'n aankoop...

Ik heb een tijd geleden een dubbele JB Systems cd-speler gehad en die was niet echt precies qua pitch control, maar daarmee is best te mixen... ik wil nu gewoon iets beters.

Ik ben trotse bezitter van een stageaccompany ppa 1200 http://www.stageaccompany...lifiers/power-series.html :D leuk maar zulke kosten maak je maar een keer, deze hoeft uiteraard nooit meer te worden vervangen, er kan er altijd een bij om bass mid high te scheiden, dit geld ook voor de cd spelers.
Koop als je er een beetje geld voor overhebt gewoon een goede, ben je hier niet toe bereid stop dan maar met de hobby want dan word het nooit iets>> denk bij cd spelers aan de cjd 600 van pioneer en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed, let er op bij het kopen van 2de hands dat de pitch functie niet kapot is >>veel voorkomend probleem bij pioneer
Deze hobby kost veel geld/vrijetijd de keuze is aan jouw >:)

Moffin wijzigde dit bericht 17-09-2003 13:28 (7%)

Specifications ..:: [Pc] - [Server] - [Laptop] - [CoD4 32 slots public: 85.234.236.122:28960]

Ongeveer 6 jaar geleden heb ik zelf fanatiek gemixed met CD's en bij een vriend met platen... (hij is nu nog steeds bezig met dj'en overigens) en op een gegeven moment heb ik m'n cd spelers verkocht omdat ik niet tevreden erover was. Toen ben ik gaan zoeken naar 2e hands SL12xx, maar ik vond ze te duur.... toen had ik dus niets meer om te draaien :)

Het dj'en heeft mij sinds die tijd altijd nog geprikkeld en nu ga ik dus weer beginnen! Puur als hobby... maar eventuele connecties voor serieus dj'ing heb ik al wel dus dat is mooi meegenomen. Mocht ik nog tijd over hebben en het mixen gaat goed, kan ik misschien eens ergens buiten huis gaan draaien.
Ik heb ook een eigen zaak en dat kost ook veel tijd, dus voor nu ga ik lekker ontspannen thuis mixen.
quote:
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 13:26:
Ik ben trotse bezitter van een stageaccompany ppa 1200 http://www.stageaccompany...lifiers/power-series.html :D leuk maar zulke kosten maak je maar een keer, deze hoeft uiteraard nooit meer te worden vervangen, er kan er altijd een bij om bass mid high te scheiden, dit geld ook voor de cd spelers.
Koop als je er een beetje geld voor overhebt gewoon een goede, ben je hier niet toe bereid stop dan maar met de hobby want dan word het nooit iets>> denk bij cd spelers aan de cjd 600 van pioneer en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed, let er op bij het kopen van 2de hands dat de pitch functie niet kapot is >>veel voorkomend probleem bij pioneer
Deze hobby kost veel geld/vrijetijd de keuze is aan jouw >:)

Sorry hoor, maar deze reactie is verreweg onnozel.

Wat hebben wij hier aan een 2x 900w versterker?

En de cdj600 komt me ook niet bekend voor

En waarom zou iemand het niet op iets minders kunnen doen? Holy mikkie, je kunt toch alles rustig opbouwen.
-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
Friso schreef op 16 September 2003 @ 22:21:
[...]
Hmm..
Misschien noem je daar net een minpuntje.
De pitchschuif is nogal kort en daardoor soms niet op een 0,1 % precies te pitchen.
Het kan ook een foutje in de software zijn maar daar zal Dre misschien wel meer van weten ?

Ik zal het nog even (ik heb gezien dat je het zelf ook al aangegeven hebt) zo duidelijk mogelijk opschrijven.

Van -6% tot +6% loopt de pitch in stappen van 0.1% (prima dus). Buiten die range (dus tot + en -16%) loopt de pitch in stappen van 0.2%. Jammer maar helaas. Liever had ik een 10% pitch range gezien die gewoon lineair was (dus 0.1% stappen over de gehele reeks).

Een alternatief voor de CDJ-20 is de RC-500 van Reloop. Op een paar puntjes is die leuker dan de CDJ-20 (electronisch klepslot, verstopt loopwerk), op andere puntjes is hij weer wat minder (zo heeft hij geen pitch bend buttons (wel bend op de jog natuurlijk)). Ook over hoe de speler het in de praktijk uithoudt is nog niet veel bekend (zijn er, bij mij tenminste, nog maar een paar van verkocht). Het loopwerk is overigens identiek aan die van de CDJ-20.

Een andere optie is de Gemini CD-400X. Die heeft een lineaire pitch range van 10% met 0.1% stappen (en loop, master tempo en wat fluteffectjes). Die is echter wel een stuk duurder EN komt qua prijs toch wel in de buurt van de American Audio PSX (die voor het geld gewoon belachelijk veel biedt). Een andere speler in de CD-400X prijsklasse is de Reloop RC-600. Da's het duurdere broertje van de RC-500 (dus zelfde loopwerk) met wat effectjes, loop, scratchfunctie EN pitch bend buttons.

Die Reloop spelers en de PSX hebben een afmeting die ongeveer gelijk is aan die van de CDJ-100 van Pioneer. De CDJ-20 en de CD-400X hebben een afmeting die ongeveer gelijk is aan die van de Pioneer CDJ-500s (die kleine dus).

Welke vind ik het leukst (onder de 500 euro) voor thuis? Absoluut de PSX. Daarna de RC-600 (alleen afwachten hoe hij zich bij gebruik houdt), dan de CD-400X, dan de RC-500 en dan de CDJ-20. Bij deze lijst laat ik de features iets zwaarder wegen dan de prijs.

André Huisman (www.new-line.nl)

quote:
huisman schreef op 17 September 2003 @ 13:57:
[...]

een heel verduidelijkend verhaal!

Kun je ook iets zeggen over de Pioneer's? Met name de CDJ-100S en evt. 500S, 800S?

quote:
Triple-D schreef op 17 september 2003 @ 13:53:
[...]

En waarom zou iemand het niet op iets minders kunnen doen? Holy mikkie, je kunt toch alles rustig opbouwen.

Die versterker was een voorbeeld hoe het kan en uitbreiding op mijn eerste reply dus en met minder kan je leuk beginnen (zie ook eerste post)>>>

Als je cdj 600(500) of andere versies niet kent ben je een Noob qua audio betreft, deze zijn zeer bekend icm de bij behorende mixer, worden veel in discotheken gebruikt en door professionele dj's (2dehand leuk te betalen dus)

Laten we iedereen rustig zijn mening geven zonder elkaar aan te vallen...

Wat Moffin waarschijnlijk bedoelt, zijn de Pioneer CDJ-500 CD-spelers en DJM-600 mixer....
1 cijfertje verschil, wat maakt dat nou uit ;)

Carnad je hebt gelijk het draaien gaat niet uit het blood:D ben 8 jaar gelden begonnen en ben een jaar geleden gestopt mis het telkens steeds meer, alleen al het aandacht van de vrouwen was al leuk. :D

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:16:
[...]
Als je cdj 600(500) of andere versies niet kent ben je een Noob qua audio betreft, deze zijn zeer bekend icm de bij behorende mixer, worden veel in discotheken gebruikt en door professionele dj's (2dehand leuk te betalen dus)

Ligt het aan mij, of komen er bij elk deel steeds figuren die maar wat roepen over anderen :?

Je mag btw hier eens aanwijzen welke CD speler jij bedoelt :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Nou oke ik zat er met de cijfers een beetje naast is ook al even eentijd geleden dat ik die dingen onder ogen heb gezien.>>> maar op een cijfer hoef je toch niet

te reageren>> hij had mijn eerdere post niet eens gelezen :(

Maar ik heb geen zin in gestijd dus zal maar zeggen dat de fout bij mij ligt (wat ook was) maar dat er niet zo dom hoeft gereageerd te worden.

Moffin wijzigde dit bericht 17-09-2003 14:28 (15%)

CD400X is best een leuke speler. Effecten zijn grappig, loop werkt echter wel goed.
Enige nadeeltje is dat die iets langzamer start dan de CDJ20.
Ietsiepietsie maar, t viel alleen op.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

quote:
Moffin schreef op 17 september 2003 @ 14:16:
[...]

Denk dat de meesten hier wel weten dat ik niet bepaald een Noob ben qua audio.
En de 2e hands prijzen van pioneers liggen vrij hoog vind ik.
De cdj500 ken ik wel, vind m alleen niet mooi, en zie hem al helemaal niet vaak staan in een discotheek of kroeg. De cdj600 ken ik niet.

Ik hou me ook helemaal niet bezig met cd spelers, ik heb me er gewoonweg niet voor geinterreseerd. Het viel me alleen op dat jij de nieuwkomers hier in dit draadje, (en volgens mij ben jij ook een nieuwkomer hier) alleen de dure apperatuur aan wil praten.

Meestal ligt de leeftijd waarop iemand wil beginnen met wat mixen op zon 17 jaar. Hoe kun je nu als 17 jarige aan zon 100 euro komen? Dan liever eerst wat goedkopere dingen, waar je heel erg goed de princiepes op kan leren.

Deze post is niet gericht om je de grond in te trappen, maar meer om toch wat recht te zetten. Ik voel me aardig in de ass gekicked als iemand zegt dat ik een noob ben qua audio.

Edit: Ik was deze post aan het schrijven toen jij je nieuwe post neerzette, laten we er maar over op houden

Triple-D wijzigde dit bericht 17-09-2003 14:31 (5%)

BTW als nieuwkomer wil niet zeggen dat ik er niks van weet, het is mijn hobby en het is lang geleden, leuk om er over te praten en nog leuker om mensen te helpen.

Maar bekijk mijn eerste post om ervaring op te doen moet je beginnen met goedkoop appratuur, ga voor kleine feestjes en partytjes spelen zo breng je een beetje geld in het laadje om voor je volgende inverstering te sparen.

quote:
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:45:
BTW als nieuwkomer wil niet zeggen dat ik er niks van weet, het is mijn hobby en het is lang geleden, leuk om er over te praten en nog leuker om mensen te helpen.

Maar bekijk mijn eerste post om ervaring op te doen moet je beginnen met goedkoop appratuur, ga voor kleine feestjes en partytjes spelen zo breng je een beetje geld in het laadje om voor je volgende inverstering te sparen.
Mag ik je vragen hoe lang het geleden is dat je er volop mee bezig was? ff nieuwsgierig, omdat je nu 18 bent volgens de gegevens in je lijstje.

toen ik 10 was ben ik er mee begonnen klopt vrij jong en ik ben nadat ik op een feestje was geweest en daar stond een disc jockey, gelijk was ik verkocht door de handelingen die hij uitvoerde (mixen genoemd), ging de eerst volgende keer dat ik 200 gulden had gespaard naar de winkel een mengpaneel halen. en tikte een paar chiepie cd spelers op de kop, ik was zo verkocht van mijn hobby dat ik van mijn 10 tot mijn 17 al mijn geld in mijn drive-in stopte waardoor ik minder leuke dingen deed dan anderen(scooter rijden geen geld>>kon ik mooi nieuwe cd speler van kopen) tot een jaar geleden dat degene waar ik mee draaide er meee wou stoppen ik vond het jammer maar ben toen ook gestopt.

Conclusie op jouw vraag:
Ik ben er vanaf het begin volop mee bezig geweest alleen naverhand dat ik ouder werd kreeg ik meer geld en kon ik meer inversteren.

Maar hoe oud ben jij dan? Neem aan dat je een stuk ouder bent >>>heb ook vernomen dus dat je er meer verstand dan mij van hebt (kan eveneens) maar waarom staat er dan bij je profile geen geboortedatum! 8)

Moffin wijzigde dit bericht 17-09-2003 15:07 (12%)

quote:
Moffin schreef op 17 September 2003 @ 14:59:
toen ik 10 was ben ik er mee begonnen klopt vrij jong en ik ben nadat ik op een feestje was geweest en daar stond een disc jockey, gelijk was ik verkocht door de handelingen die hij uitvoerde (mixen genoemd), ging de eerst volgende keer dat ik 200 gulden had gespaard naar de winkel een mengpaneel halen. en tikte een paar chiepie cd spelers op de kop, ik was zo verkocht van mijn hobby dat ik van mijn 10 tot mijn 17 al mijn geld in mijn drive-in stopte waardoor ik minder leuke dingen deed dan anderen(scooter rijden geen geld>>kon ik mooi nieuwe cd speler van kopen) tot een jaar geleden dat degene waar ik mee draaide er meee wou stoppen ik vond het jammer maar ben toen ook gestopt.

Conclusie op jouw vraag:
Ik ben er vanaf het begin volop mee bezig geweest alleen naverhand dat ik ouder werd kreeg ik meer geld en kon ik meer inversteren.

Maar hoe oud ben jij dan? Neem aan dat je een stuk ouder bent >>>heb ook vernomen dus dat je er meer verstand dan mij van hebt (kan eveneens) maar waarom staat er dan bij je profile geen geboortedatum! 8)

Ik weet niet of ik er meer verstand van heb dan jij.
Ik ben 21

Kom ff chatten op #gotdj op de irc server van tweakers, zo vervuilen we de draad wat

Triple-D wijzigde dit bericht 17-09-2003 15:18 (5%)

als ik vanavond thuis ben voeg ik het adres toe

quote:
[b][message=18768393,noline]JasperT schreef op 17 September 2003 @ 14:27
Enige nadeeltje is dat die iets langzamer start dan de CDJ20.
Ietsiepietsie maar, t viel alleen op.

Ja klopt de goedkopere cd-spelers hebben een wat grotere vertraging in de loop functie, om het een beetje weg te moffelen moet je proberen zo kort mogelijk na de beat van het stuk geluid dat je knipt stoppen, zodat de tijd die de cd-speler er overdoet om op nieuw te beginnen met het geknipte stuk minder opvalt, het best werkt dit met een wat langzamere bass. (het werkt niet altijd, maar zou zeggen probeer het iig)
Mmmm is moeilijk uit te leggen moet ik zeggen.

AboutDJ

quote:
Moffin schreef op 17 september 2003 @ 13:26:
en mengpaneel djm 600 moeilijk 2de hands te krijgen maar zeer goed
Laat ik nu maar is een keer mijn bek dicht houden wat betreft de DJM600 en dat ie o zo goed is (NOT) verhaal :+

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: