quote:Ener-Gay schreef op 10 September 2003 @ 22:58:
[...]
dude wat kan mij een lor schelen hoe het precies heet, jij komt uit bouwjaar '82 (oktober zelfs) en je pretendeert een vroege hiphop dj te zijn? toen kroop je nog rond in je box man![]()
vroege hiphop dj? waar lees je dat? gaf aan dat 'dj`en met hiphop is onstaan' en daarbij nog eens de uitleg: 'dat zech ik niet omdat ik zelf hiphop draai' maar omdat ik het gelezen heb.
quote:
[...]
dj'en is al veel eerder begonnen dan hiphop, toen in de jaren 60 er nog alleen maar disco en r&b (ja _goeie_) bestond.. toen er wat 'human-jukeboxes' op het idee kwamen om 2 platen door elkaar te mixen (eddy de clerq anyone?)
r&b? dat was hiphop. r&b is in de negentigejaren onstaan.
quote:
[...]
ik heb geen zin om daar verder op in te gaan, hiphop is wel een van de 'roots' van het dj'en maar ik denk niet dat je turntablism mag gaan vergelijken met de house-georienteerde dj's.. overigens hoor ik veel hiphop dj's uberhaupt niet 'beatmatchen', die scratchen gewoon zelf hun beats aanelkaar
waarom mag je dat niet vergelijken dan? dj`en is dj`en: 'plaatjes aan elkaar draaien met verschillende technieken'. omdat de 'beroemde' djs zo als bv: tiesto (of 30000 andere) hun stijl niet meer gericht is op het betere scratch werk maar meer op beat- breackmatchen (of wat dan ook) 'mag je het niet gaan vergelijken'.
hoor meer hiphop (house/club/trance) djs aan, iedereen heeft zijn eigen stijl en gebruikt zijn technieken.
quote:
[...]
maargoed heb al spijt van dat ik uberhaupt op die post ben in gegaan
ik kan maar 1 zin bedenken voor jouw post:
**mieren zijn liev
ps. neem niet alles te serieus
Goedzo, en ik neem niet alles serieus. jij wel zo te zien.
ik volg dit topic om wat te leren en anderen wat te leren.
quote:
[...]
het kan me eerlijk gezegd echt geen drol schelen hoe het beestje nou heet, ik wou alleen ff wat ophelderen dat je niet per se op een beat hoeft te wachten omdat je dan op die momenten pas zou kunnen matchen.. in het hele nr zit ritme maar dat is iets wat de meeste beginnende dj's pas later onder de knie krijgen, ik spreek uit ervaring.. en het 'matchen' is verder wel het makkelijkst als de muziek zo 'kaal' mogelijk is
Ik mag dus geen namen meer gebruiken? *kuch*
we waren het daar al over eens. het ging ook meer om het voorbeeld om een beat (zonder teveel crap er door heen) te matchen...
quote:[...]
draai zelf inmiddels bijna 10 jaar voor de leuk, wat momenteel een beetje uit de hand aan het lopen is.. van techno tot drum 'n bass tot 'breezah' top40..
en mag me tot een van de muziekfreaks rekenen hier.. dus vakliteratuur? wat bedoel je daar mee
Maak een keuze tussen een stijl zou ik zeggen.
voor dj magazines moet je zelf maar ff rond zoeken. *g*
Ja joh jij bent de king!quote:
[...]
waar heb je mij dat horen uitkramen? ik zei alleen dat het niet handig is om van meerdere kanalen tegelijkertijd de bass open te hebben staan.. als er iemand een toonregelingterrorist is dan ben ik het wel
num-lock wijzigde dit bericht 11-09-2003 00:22 (100%)