Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 september 2002

quote:
jornep schreef op 07 May 2003 @ 18:39:
Machtig - Prachtig mooi!!!!! Ik ben trouwens ook voor een beamer aant sparen :P kheb al 1500 euro bij elkaar... en dat voor een 15-jarige met only vakantie werk enz :)

Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekost >:) en het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.

The Pimp!
Reg. datum: 13 augustus 2002

Ja, maar ik wil wel een beetje een goede beamer ;) en ik ga gelijk ook Boxen halen en apparatuur.. dus ja dan heb je wel een beetje geld nodig :)

jornep wijzigde dit bericht 07-05-2003 19:12 (5%)

the HUGE one

quote:
Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
[...]

Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekost >:) en het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.

sorry hoor, maar een beamer van 200 euro?? Hoeveel branduren heeft hij dan al gehad en na hoeveel moet je de lampen vervangen??
Of heb je nu zoveel mazzel dat dat allemaal wel meevalt? Ik ben trouwens ook hier en daar aan het kijken naar een beamer, maar voor 200 euro heb ik er nog geen een gezien.

Verlangt naar vorig jaar......

Reg. datum: 27 april 2002

quote:
Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
Wow. Waar haal je ze voor die prijs :D

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reg. datum: 23 september 2002

Ik heb mijn beamer op marktplaats.nl gevonden. Het is inderdaad redelijk goedkoop voor een beamer in deze staat, maar je ziet ze wel vaker voor zo'n prijs.
Let wel op dat dit een CRT beamer is. Dat betekent dat hij niet met een lamp werkt zoals de meeste moderne beamers, maar met 3 buizen (Rood, Groen, Blauw). Voordelen hiervan zijn onder andere betere zwartwaarden en geen pixeleffecten. Het nadeel is dat het een groot en zwaar ding is. Die van mij is ongeveer 60 * 50 * 30 cm en weegt ongeveer 30 kg. Een ander belangrijk nadeel is dat dit soort projectoren moeilijk af te regelen zijn. Zoals je op dit plaatje kan zien zijn er een heleboel regelaars waar je aan kan draaien. Om dit goed af te regelen heb je de nodige kennis en een heleboel geduld nodig. Ik ben de eerste keer meerdere dagen bezig geweest om de afregeling helemaal goed te krijgen.
Vanwege bovenstaande redenen en het feit dat deze beamer al meer dan 12 jaar oud is, is hij niet zo gewild meer en is de prijs dus ook vrij laag.

Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoudt. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan :)

Dioot wijzigde dit bericht 07-05-2003 20:20 (14%)

Reg. datum: 27 april 2002

Meer dan 12 jaar oud... Moderne beamers houden er na 2000 branduren mee op. Hoe zit het dan met de brandduur van deze oudere lampen? Zitten toch geen 40W peertjes in? :+

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

quote:
Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:55:
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoud. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan :)

Branduren is bij een CRT helemaal geen punt, dat ding haalt zo de 10.000

Wear (licht inbranden) is een groter probleem, maar ook niet zo'n ramp

Lichtopbrengst is zwak, meeste zitten rond de 600 Lumen Peak White.

En 12 jaar... ach, so what?
Ik heb ook een CRT ding, ook erg oud, maar 't is zeker wel goed beeld.
Ik heb er (nog) de ruimte niet voor alleen :(

Ik heb even met dat ding gespeeld, en ondanks dat ie niet goed afgeregeld was, was dat ding kleurrijker en zuiverder dan een Philips LCD beamer (Proscreen 2500) die ik had geleend van iemand.

* DJSmiley geeft dat ding zeker een kans.
Alleen nog een huis erbij :)

En 200 eur is echt niet verkeerd. Je moet alleen de ruimte hebben

quote:
Yohan schreef op 07 May 2003 @ 19:56:
Meer dan 12 jaar oud... Moderne beamers houden er na 2000 branduren mee op. Hoe zit het dan met de brandduur van deze oudere lampen? Zitten toch geen 40W peertjes in? :+

CRT beamer.. Dus geen lampen, maar gewoon TV buizen.
Op inbranden na dus behoorlijk onsloopbaar _O_

Voordelen: Geen pixels, zwart is zwart (lcd laat altijd iets licht door, ook al is t zwart)

Nadelen: f*cking lomp, en veel afregelwerk (je mag dus alle 3 kleuren exact centreren)

Reg. datum: 25 april 2002

LCD is digitaal. Zwart zou delen door nul betekend, wat een fout oplevert :)
Ik heb een aantal crt's gezien en een paar lcd's en LCD komt echt niet bij de kwaliteit van CRT. Ze zijn inderdaad een stuk lomper en sommige modellen ook luidruchtiger (een 9" sony maakt echt een kabaal). Het geluid is op te lossen door er een hushbox omheen te bouwen.

Nieuw zijn die dingen niet te betalen overigens. Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren). Omdat die crt's zo lang meegaan is 2e hands echt een goede optie. Dan kan je van heel goedkoop tot vrij duur een goed apparaat kopen waar geen lcd tegenop kan (hooguit een aantal dlp's van 10 mille).

Is een hork.

Zo, ik heb ook weer twee nieuwe componten, dus mag ik ook alles weer onder onderspammen met mijn HomeCinema. ;)

De frontstage:

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/frontstage.jpg

Hierop zichtbaar zijn:

Mijn mains, ASW Alpha. 4 weg Transmission Line speakers.
Center : Mission70c3
Subs : Magnat Omega 380 (2 stuks nog steeds op lelijke blokjes. :P )
TV : Philips 36PW9575
Rest : Humax 5400, Sony SLV-E830 in TV kast, toren komt nog. :)

Closeup van de ASW Alpha:

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/alpha_bottom.jpg

De toren :

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/toren.jpg

Daarin zitten:

Receiver : Pioneer VSX-D2011
DVD/Sacd : Philips DV 963SA Van Medevoort gemodificeerd.
Rest : Yamaha EQ-1100 (blijf die analyzers leuk vinden) en een Marantz SD515 tapedeckie voor de compleetheid. ;)

Omdat ik ze ze mooi vind nog ff een closeup van de Receiver en de DVD:

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/pioneer_philips.jpg

Dan nog ff links en rechts achter:

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/leftside.jpg

http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/rightside.jpg

De grote zijn Mission 703's, de kleintjes gewoon Mission 70's. :)

Wat moet er nog gebeuren:

- Er moet nog een fatsoenlijk rack komen.
- Die Piepschuimblokjes onder de Sub moeten door iets mooiers vervangen worden.
- Eens een Beamer overwegen. :)

Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :)

/me hartje GO

Dat van die beamer??? I think NOT!

:P

Handgemaakte sieraden bij De Blije Ekster
Edelsteenkralen bij Kralenkwarts

Is een hork.

Niet? :'(

/me hartje GO

*strenge blik*

uh uh!!

Is een hork.

Hm. Dan moet ik hem maar niet overwegen maar gewoon aanschaffen. >:)

/me hartje GO

Ja van je zakgeld.

Is een hork.

Precies. Zoals de rest ook. Dus zeur niet. >:) We zijn uit geslowchat nu hoor. ;)

:P

/me hartje GO

Ik zeur nooit over die fijne home cinema! :*
* Elvhenk houdt nou ook op met foei slowchatten. :X

Een erg interessant topic. Aangezien ik nu net een nieuw huis heb en ook een HT wil installen (heb alles behalve een beamer/projector en dat is nu toch echt het belangrijkste ;)) vraag ik me af hoeveel een goede beamer nou kost. Ik zie hier studenten die een beamer hebben dus het moet te doen zijn denk ik zo ;).

Is het kopen van een 2e hands beamer niet gevaarlijk i.v.m. de lampen die kapot gaan en duur zijn?

cyberjoy wijzigde dit bericht 07-05-2003 20:42 (13%)

Reg. datum: 03 januari 2002

Bij deze ook een post van mijn bescheiden homecinema:

http://home.wanadoo.nl/raymond1979/foto's/DSCF0006.JPG
REAR (JBL XTI 20 op een zelfgemaakte stand)

http://home.wanadoo.nl/raymond1979/foto's/DSCF0009.JPG
SUB en front (JBL XTI sub 300 en XTI 80 beide met spikes op een steen)

http://home.wanadoo.nl/raymond1979/foto's/DSCF0010.JPG
Nogmaals maar dan zonder scherm

http://home.wanadoo.nl/raymond1979/foto's/DSCF0012.JPG
Totaal overzicht zonder schermen

http://home.wanadoo.nl/raymond1979/foto's/DSCF0013.JPG
En met schermen..

Het geheel wordt aangestuurd door een NAD T761 en een NAD C270 (gebiamped op de XTI 80's). DVD speler is een Pioneer DV 626D. Overigens staat de C270 niet op de foto, maar zie je een ouwe 25 cd wisselaar. Ook staat er in mijn zelf gemaakte audio meubel nog een equalizer, die heeft denk ik 4 jaar geleden voor het laatst aan gestaan.

P4 met wat andere meuk erop.

Nou dave toch ff wachten dus tot de lieve vrouw een dagje winkelen is ;)

Je (jullie) set is super, maar die heb ik veel voorbij zien komen.

Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?

www.hospitalitylife.nl

Die speakers zijn totaal wat men over jbl denkt (of te wel veel laag, geen mid en veel hoog) en ik ben er zeker wel tevreden over ja. Hoewel ik ooit wel eens wat mooiers wil nog. Maar ja, wie niet??

Centrino²
Reg. datum: 01 februari 2002

quote:
Play schreef op 07 mei 2003 @ 21:00:
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
Dat vond ik dus ook over die JBL luidsprekers, ik luister ook veel muziek en ben daarom voor een heel andere gegaan, Infinity Primus 300, en die klinkt heel zuiver met muziek én films :) , maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die meer van het geluid van de JBL houdt (ik vond het veels te schel klinken).

FF voor de duidelijkheid he? De ene JBL is de andere niet. Ze maken ook wel wat kwalitatief betere speakers. Maar het blijft zo dat smaken verschillen, gelukkig maar, toch?

No LOGIC7, No glory...
Reg. datum: 14 januari 2003

quote:
Scarp schreef op 07 May 2003 @ 20:14:
Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren).
35.000 Euro nieuw... Gelukkig hem ik hem niet nieuw gekocht... :Y)

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Le lapin qui rit
Reg. datum: 12 oktober 2000

Heeft er iemand hier trouwens (buiten garmtz zeker :) een RTA meeting oid van zn HT kamer gedaan ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: