Reg. datum: 23 september 2002
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 23 september 2002
jornep wijzigde dit bericht 07-05-2003 19:12 (5%)
quote:Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
[...]
Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
sorry hoor, maar een beamer van 200 euro?? Hoeveel branduren heeft hij dan al gehad en na hoeveel moet je de lampen vervangen??
Of heb je nu zoveel mazzel dat dat allemaal wel meevalt? Ik ben trouwens ook hier en daar aan het kijken naar een beamer, maar voor 200 euro heb ik er nog geen een gezien.
Verlangt naar vorig jaar......
Wow. Waar haal je ze voor die prijsquote:Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.
Reg. datum: 23 september 2002
Let wel op dat dit een CRT beamer is. Dat betekent dat hij niet met een lamp werkt zoals de meeste moderne beamers, maar met 3 buizen (Rood, Groen, Blauw). Voordelen hiervan zijn onder andere betere zwartwaarden en geen pixeleffecten. Het nadeel is dat het een groot en zwaar ding is. Die van mij is ongeveer 60 * 50 * 30 cm en weegt ongeveer 30 kg. Een ander belangrijk nadeel is dat dit soort projectoren moeilijk af te regelen zijn. Zoals je op dit plaatje kan zien zijn er een heleboel regelaars waar je aan kan draaien. Om dit goed af te regelen heb je de nodige kennis en een heleboel geduld nodig. Ik ben de eerste keer meerdere dagen bezig geweest om de afregeling helemaal goed te krijgen.
Vanwege bovenstaande redenen en het feit dat deze beamer al meer dan 12 jaar oud is, is hij niet zo gewild meer en is de prijs dus ook vrij laag.
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoudt. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan
Dioot wijzigde dit bericht 07-05-2003 20:20 (14%)
Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.
Reg. datum: 03 mei 2000
quote:Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:55:
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoud. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan
Branduren is bij een CRT helemaal geen punt, dat ding haalt zo de 10.000
Wear (licht inbranden) is een groter probleem, maar ook niet zo'n ramp
Lichtopbrengst is zwak, meeste zitten rond de 600 Lumen Peak White.
En 12 jaar... ach, so what?
Ik heb ook een CRT ding, ook erg oud, maar 't is zeker wel goed beeld.
Ik heb er (nog) de ruimte niet voor alleen
Ik heb even met dat ding gespeeld, en ondanks dat ie niet goed afgeregeld was, was dat ding kleurrijker en zuiverder dan een Philips LCD beamer (Proscreen 2500) die ik had geleend van iemand.
* DJSmiley geeft dat ding zeker een kans.
Alleen nog een huis erbij
En 200 eur is echt niet verkeerd. Je moet alleen de ruimte hebben
Reg. datum: 03 mei 2000
quote:Yohan schreef op 07 May 2003 @ 19:56:
Meer dan 12 jaar oud... Moderne beamers houden er na 2000 branduren mee op. Hoe zit het dan met de brandduur van deze oudere lampen? Zitten toch geen 40W peertjes in?
CRT beamer.. Dus geen lampen, maar gewoon TV buizen.
Op inbranden na dus behoorlijk onsloopbaar
Voordelen: Geen pixels, zwart is zwart (lcd laat altijd iets licht door, ook al is t zwart)
Nadelen: f*cking lomp, en veel afregelwerk (je mag dus alle 3 kleuren exact centreren)
Reg. datum: 25 april 2002
Ik heb een aantal crt's gezien en een paar lcd's en LCD komt echt niet bij de kwaliteit van CRT. Ze zijn inderdaad een stuk lomper en sommige modellen ook luidruchtiger (een 9" sony maakt echt een kabaal). Het geluid is op te lossen door er een hushbox omheen te bouwen.
Nieuw zijn die dingen niet te betalen overigens. Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren). Omdat die crt's zo lang meegaan is 2e hands echt een goede optie. Dan kan je van heel goedkoop tot vrij duur een goed apparaat kopen waar geen lcd tegenop kan (hooguit een aantal dlp's van 10 mille).
De frontstage:

Hierop zichtbaar zijn:
Mijn mains, ASW Alpha. 4 weg Transmission Line speakers.
Center : Mission70c3
Subs : Magnat Omega 380 (2 stuks nog steeds op lelijke blokjes.
TV : Philips 36PW9575
Rest : Humax 5400, Sony SLV-E830 in TV kast, toren komt nog.
Closeup van de ASW Alpha:

De toren :

Daarin zitten:
Receiver : Pioneer VSX-D2011
DVD/Sacd : Philips DV 963SA Van Medevoort gemodificeerd.
Rest : Yamaha EQ-1100 (blijf die analyzers leuk vinden) en een Marantz SD515 tapedeckie voor de compleetheid.
Omdat ik ze ze mooi vind nog ff een closeup van de Receiver en de DVD:

Dan nog ff links en rechts achter:

De grote zijn Mission 703's, de kleintjes gewoon Mission 70's.
Wat moet er nog gebeuren:
- Er moet nog een fatsoenlijk rack komen.
- Die Piepschuimblokjes onder de Sub moeten door iets mooiers vervangen worden.
- Eens een Beamer overwegen.
Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :)
Handgemaakte sieraden bij De Blije Ekster
Edelsteenkralen bij Kralenkwarts
uh uh!!
* Elvhenk houdt nou ook op met foei slowchatten.
Is het kopen van een 2e hands beamer niet gevaarlijk i.v.m. de lampen die kapot gaan en duur zijn?
cyberjoy wijzigde dit bericht 07-05-2003 20:42 (13%)
Reg. datum: 03 januari 2002
REAR (JBL XTI 20 op een zelfgemaakte stand)
SUB en front (JBL XTI sub 300 en XTI 80 beide met spikes op een steen)
Nogmaals maar dan zonder scherm
Totaal overzicht zonder schermen
En met schermen..
Het geheel wordt aangestuurd door een NAD T761 en een NAD C270 (gebiamped op de XTI 80's). DVD speler is een Pioneer DV 626D. Overigens staat de C270 niet op de foto, maar zie je een ouwe 25 cd wisselaar. Ook staat er in mijn zelf gemaakte audio meubel nog een equalizer, die heeft denk ik 4 jaar geleden voor het laatst aan gestaan.
P4 met wat andere meuk erop.
Je (jullie) set is super, maar die heb ik veel voorbij zien komen.
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
www.hospitalitylife.nl
Dat vond ik dus ook over die JBL luidsprekers, ik luister ook veel muziek en ben daarom voor een heel andere gegaan, Infinity Primus 300, en die klinkt heel zuiver met muziek én filmsquote:Play schreef op 07 mei 2003 @ 21:00:
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
35.000 Euro nieuw... Gelukkig hem ik hem niet nieuw gekocht...quote:Scarp schreef op 07 May 2003 @ 20:14:
Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.