Hoofdcategorieën
Topicacties

Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Nieuw Topic
Case Designer
Reg. datum: 22 november 2000

quote:
Go0s schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
Edit:

Btw hoe add in nog een user account? Ik heb nu alleen Administrator, maar ik wil nog een Admin Gijs aanmaken. Ik heb onder Config scherm gekeken, maar kan niets vinden :/ :?

Zie neowin

Click Start > Run > Type lusrmgr.msc Select and Right Click on the "User" folder and select New User. Create your user account, Click OK. Double click on your new user account > Select Member of tab > Click Add > Advanced > Find Now > Double click the first entry, it should say Administrators > OK > OK and close User Management.

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Ah bedankt Dolf :)

Blaat, ik ben een kip
Redhat Linux: "Better than duct tape"
Dual AMD Athlon MP1800+ Powerrr

Case Designer

quote:
zwelgje schreef op 27 April 2003 @ 10:27:
[...]

heb je al wel SP6 voor Visual Studio geinstalleerd dan?

waar vind ik die trouwens?

Ben nu bezig met SP5 te downen. Moet ik eigenlijk de 4 vorige ook instaleren voordat ik 5 kan instaleren?

Nee dus ;)

The Dolf wijzigde dit bericht 27-04-2003 19:25 (5%)

AllroundPC
School PC
Router

Reg. datum: 10 mei 2000

quote:
Go0s schreef op 27 april 2003 @ 16:43:
[...]

Misschien gewoon 256MB ff erin zetten, en als je klaar bent met instaleren er weer uithalen?

...

Luister, ik heb hier een Compraq Deskpro staan, welke een ander type geheugen gebruikt dan normaal SDRAM. Dat betekend dus dat ik in verhouding een behoorlijk investering moet doen per MB.

Daarbij, het is maar om te proberen. Als iemand weet hoe die mem-check te omzeilen, waarom dan niet ff hier neerzetten :?

Ik zal deze draad blijven volgen in de hoop dat iemand de oplossing toch nog post :)

Case Designer

quote:
JaJoah schreef op 27 April 2003 @ 19:59:
[...]

Luister, ik heb hier een Compraq Deskpro staan, welke een ander type geheugen gebruikt dan normaal SDRAM. Dat betekend dus dat ik in verhouding een behoorlijk investering moet doen per MB.

Daarbij, het is maar om te proberen. Als iemand weet hoe die mem-check te omzeilen, waarom dan niet ff hier neerzetten :?

Ik zal deze draad blijven volgen in de hoop dat iemand de oplossing toch nog post :)
Weinig kans. Mijn router is ook een compaq en weigert modules niet van compaq zijn. Soms pakt ie ze wel maar gegarandeert dat het systeem binnen een dag op zijn bek gaat.

AllroundPC
School PC
Router

Reg. datum: 21 november 2001

Ik heb win2003 nu draaien als desktop os ipv winxp. Wie weet een virusscanner die ook outlook express mailtjes kan scannen op virussen? Ik gebruik nu nav corporate edition maar die kan alleen exchange / outlook scannen.

Reg. datum: 25 april 2003

Ja, iemand weet blijkbaar een manier om die mem-check te omzeilen want diegene heeft server 2003 op een laptop met 64 mb geinstalleerd, dus inderdaad als iemand weet hoe dit kan, graag posten, bij voorbaat dank.

quote:
salpoels schreef op 27 April 2003 @ 20:16:
Ik heb win2003 nu draaien als desktop os ipv winxp. Wie weet een virusscanner die ook outlook express mailtjes kan scannen op virussen? Ik gebruik nu nav corporate edition maar die kan alleen exchange / outlook scannen.
Outlook Express ook, als je als mailserver localhost ofzo aangaf dacht ik. Maar McAffee kan het ook, en werkt volgens mij op w2k3, die ga ik dadelijk uitproberen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 19 november 2000

quote:
XanderH schreef op 27 April 2003 @ 20:41:
[...]

Outlook Express ook, als je als mailserver localhost ofzo aangaf dacht ik. Maar McAffee kan het ook, en werkt volgens mij op w2k3, die ga ik dadelijk uitproberen.
alleen de enterprise versie van mcafee werkt onder windows 2003 (versie 7.0 enterprise dus.. en niet versie 4.5.1,

overigens werkt ook 'netshield 4.5.1' op windows 2003 wel (ook van mcafee)

quote:
zwelgje schreef op 27 april 2003 @ 20:45:
[...]

alleen de enterprise versie van mcafee werkt onder windows 2003 (versie 7.0 enterprise dus.. en niet versie 4.5.1,

overigens werkt ook 'netshield 4.5.1' op windows 2003 wel (ook van mcafee)

Hmm, het kan aan mij liggen, maar op http://www.mcafee.com/myapps/antivirus.asp zie ik alleen standaard en professional, geen enterprise.
Professional wil niet installen op w2k3, jammer.

EDIT:
iew, Norton Antivirus Corporate 8 doet ut wel, maar ziet er lomp uit :|

Xander wijzigde dit bericht 27-04-2003 22:33 (9%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alo, Wa!

Wat ik me afvraag, is het zinvol om als bedrijf over te gaan op 2003 server?
Dat is, momenteel draait alles nog op NT4 en de planning was eigenlijk om deze door w2k dozen te vervangen. Wellicht is de overstap naar 2003 beter.

Lekker belangrijk allemaal
Reg. datum: 07 september 2000

quote:
Go0s schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
Ik heb Win2k3 nu geinstaleerd op mijn server (Celly 1.1, 256MB 15GB) en gaat best snel. Ik gebruik nu rond de 100Mb geheugen. Dus ik zou niet weten waarom 512 al krap zou moeten zijn :?

Edit:

Btw hoe add in nog een user account? Ik heb nu alleen Administrator, maar ik wil nog een Admin Gijs aanmaken. Ik heb onder Config scherm gekeken, maar kan niets vinden :/ :?
Als je windows opstart en niets doet jah dan is het "maar" 100mb. Maar als je bijv met visual studio aan de slag gaat, 3d studio max en dat soort apps, dan heb je wel een mooie draaikolk in je geheugen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders | Me specs

Lid
Reg. datum: 13 november 2001

[mod; leek mij te kunnen deze vraag]

Even een algemene vraag;

Ik heb win2k3 dus ook geinstalleerd (na m dus niet gekocht te hebben....) Als je nu dus naar windowsupdate gaat krijg je:
quote:
The product key used to install Windows is not valid. Please contact your system administrator or retailer immediately to obtain a valid product key. You may also contact Microsoft Corporation’s Anti-Piracy Team by emailing piracy@microsoft.com if you think you have purchased pirated Microsoft software. Please be assured that any personal information you send to the Microsoft Anti-Piracy team will be kept in strict confidence.
Vinden jullie t nou niet irritant dan als je met een non-legale versie zit?

400D : BG-E3 : Canon 24-105 F/4.0L IS : Canon 70-200 F/4.0L : Canon 50mm F/1.8 II

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

Okeej lolbroeken hier ;), hier nog een probleempje met Windows 2003 Standard Server:

Ik wil hem ASP.NET applicatie's laten hosten, is leuk, want hij ondersteund het standaard al: Je kan, nadat je jezelf rechten op de www-root dir, gewoon vanuit Visual Studio .NET (op een andere pc dus) een ASP.NET applicatie aanmaken en starten. Maar toen: debuggen wil hij niet, krijg op moment dat ik het ASP.NET programma wil laten runnen de melding:
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. The debugger is not properly installed. Run setup to install or repair the debugger...."
En dan kan je ervoor kiezen hem zonder debugoptie te draaien, en dat werkt dan wel mooi :) (nou ja, zonder te kunnen debuggen.. en dat is nou net het mooie aan ASP.NET :&#039;().

Nou, zal je zeggen, waarom mikt die Wallie dan niet even de server-side spul van Visual Studio.NET erop? Nou, die wil eerst een component update doen, en gaat dus vrolijk FrontPage extensions 2000 en .NET FrameWork 1.0 (naast 1.1 die er al opstaat) installeren, en ja, dat wil ik er niet dubbel op.

Op Deja is eigenlijk niks hierover te vinden icm met Windows 2003. Iemand the solution? :) Of moet ik toch echt via de Visual Studio .NET setup eerst een component update, en vervolgens remote debugging installeren?

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Reg. datum: 11 maart 2001

Heeft iemand al uitgebreid spellen getest en wat vind je ervan ?

ben van plan over te stappen van 2k naar 2003 standard voor een desktop game pc :)

Don't mention the war
Reg. datum: 28 april 2000

Heeft iemand een tekram DC390 SCSI controller aan de gang gekregen onder 2003? Ik kan op de tekram site alleen een win2k drivertje vinden. Daarmee installeert ie prima, maar de Pioneer SCSI DVDspeler ziet ie helaas niet hangen....

Chipset is een amd53c974

EraZor wijzigde dit bericht 28-04-2003 16:16 (6%)

I mentioned it once, but I think I got away with it....

quote:
_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 15:54:

ben van plan over te stappen van 2k naar 2003 standard voor een desktop game pc :)
Ik ben nog geen spellen tegen gekomen die niet werken. Ik ben niet echt een games-freak, maar de populaire spellen zoals C&C Generals en GTA3 enzo die werken wel gewoon. Verder werkt in de final ook 3DS Max weer gewoon :)

Het enige dat ik nog niet werkend heb gekregen is de 3D Windows XP screensaver van Microsoft ;( iemand tips?

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Lid
Reg. datum: 13 november 2001

quote:
_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 15:54:

Kben b-tje aant pielen (dus veel verschillende spellen) en tot nu toe heb ik t 'gevoel' dat spellen beter lopen dan windows2k server.... ok niet zo gek hè? B)

400D : BG-E3 : Canon 24-105 F/4.0L IS : Canon 70-200 F/4.0L : Canon 50mm F/1.8 II

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
nesQuick schreef op 28 april 2003 @ 16:28:
[...]
Ik ben nog geen spellen tegen gekomen die niet werken. Ik ben niet echt een games-freak, maar de populaire spellen zoals C&C Generals en GTA3 enzo die werken wel gewoon. Verder werkt in de final ook 3DS Max weer gewoon :)

Het enige dat ik nog niet werkend heb gekregen is de 3D Windows XP screensaver van Microsoft ;( iemand tips?

mm als dat goed loopt zal de rest het ook wel goed doen :) ik ben vanplan 2003 server te instaleren ik zie dat jij hem ook op je desktop systeem hebt draaien..

iemand met norton 2003 problemen onder win2003 of werkt dat wel gewoon goed ?

eigenlijk moet alle software die op xp gebaseerd zijn gewoon goed lopen onder 2003, of zitten er weer haken en ogen achter ?

_MaLa_ wijzigde dit bericht 28-04-2003 16:37 (9%)

Reg. datum: 05 november 2001

norton 2003 draait NIET onder 2003

is nml server en geen worstation vandaar, norton corporate 8 draait prima, en nog een tip: installeer GEEN powerdvd

Mazda 6 powered ;)

Case Designer

quote:
cypher21 schreef op 28 april 2003 @ 16:37:
en nog een tip: installeer GEEN powerdvd

Dit heb ik dus al wel gedaan om dat wm9 geen dvd's afspeelde. Maar powerDVD geeft alleen wit beeld bij mij.

Heb jij een werkende toevallig?

AllroundPC
School PC
Router

Reg. datum: 07 oktober 2001

quote:
_MaLa_ schreef op 28 april 2003 @ 15:54:

C&C Generals doet het perfect hier :)

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

quote:
_MaLa_ schreef op 28 April 2003 @ 16:36:
[...]

mm als dat goed loopt zal de rest het ook wel goed doen :) ik ben vanplan 2003 server te instaleren ik zie dat jij hem ook op je desktop systeem hebt draaien..

iemand met norton 2003 problemen onder win2003 of werkt dat wel gewoon goed ?

eigenlijk moet alle software die op xp gebaseerd zijn gewoon goed lopen onder 2003, of zitten er weer haken en ogen achter ?
Ik zou maar ff uitkijken, want je komt de Windows Update Site niet op zonder geldige key. Lijkt me niet zo handig voor een desktop systeem.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Case Designer

quote:
Wallie schreef op 28 April 2003 @ 18:10:
[...]

Ik zou maar ff uitkijken, want je komt de Windows Update Site niet op zonder geldige key. Lijkt me niet zo handig voor een desktop systeem.

Das dan heel erg vaag. Want ik kom er toch echt wel op.
Ben nu onderstaande aan het downen.

quote:

816093: Security Update Microsoft Virtual Machine (Microsoft VM)
Download size: 5,1 MB, 1 minute
This update helps resolve a vulnerability in the Microsoft virtual machine. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed. Read more...

AllroundPC
School PC
Router

quote:
The Dolf schreef op 28 april 2003 @ 19:47:
[...]

Das dan heel erg vaag. Want ik kom er toch echt wel op.
Ben nu onderstaande aan het downen.

[...]

De Corporate key (VLK-key) schijnt idd geblacklisted te zijn...
Deze code begint met JB88F-.......

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: