Hoofdcategorieën
Topicacties

Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 augustus 2002

voor degene die een auto login willen hebben:
-->run --> "rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll"

en uitvinken maar :9

if anything can go wrong, it will - Murphy's Law

Aaargh, en ik mij maar afvragen waarom ik overlay niet aan kon krijgen om divx te kijken + subs :/
Had ik directX enzo nog helemaal niet aan staan :P
Nou ja, het werkt nu en kan gelukkig weer genieten van divxjes op m'n TV.

Verder draai ik Windows 2003 Enterprise alweer een tijdje op m'n server.
Met de standaard programma's erop.
Apache + MySQL, Kerio Mailserver, Bulletproof FTP Server en het werkt allemaal super.
En verder nog geen klachten gehad van de mensen die ik "host".
En gebruik nu de Internet sharing die standaard in 2003 zit, en werkt ook lekker :)

Playstation Network tag: Manic_NL

Bl44t
Reg. datum: 18 april 2003

Hmm, ik heb alle tips van 2003 gevolgd enzo, maar er zit me nog steeds 1 ding dwars en dat is dat me .gif files niet animeren op sites, hoe verhelp ik dat

System Administrator
Reg. datum: 23 januari 2003

Modbreak:
Warez request, check je mail voor een waarschuwing

blackd wijzigde dit bericht 22-04-2003 16:53 (86%)

Yeah the Microsoft Virus has been landed on Earth

quote:
M@NIC schreef op 21 april 2003 @ 22:37:
Aaargh, en ik mij maar afvragen waarom ik overlay niet aan kon krijgen om divx te kijken + subs :/
Had ik directX enzo nog helemaal niet aan staan :P
Nou ja, het werkt nu en kan gelukkig weer genieten van divxjes op m'n TV.

Verder draai ik Windows 2003 Enterprise alweer een tijdje op m'n server.
Met de standaard programma's erop.
Apache + MySQL, Kerio Mailserver, Bulletproof FTP Server en het werkt allemaal super.
En verder nog geen klachten gehad van de mensen die ik "host".
En gebruik nu de Internet sharing die standaard in 2003 zit, en werkt ook lekker :)
internet sharing als in ICS of als in RAS? :) als ik jouw was en je hebt ICS stap over op RAS stuk lekkerder configbaar ;)

X360 Live ID: Vivacio

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
GmC schreef op 22 April 2003 @ 15:47:
Hmm, ik heb alle tips van 2003 gevolgd enzo, maar er zit me nog steeds 1 ding dwars en dat is dat me .gif files niet animeren op sites, hoe verhelp ik dat
moet je in IE: Tools > Internet Options > tabblad advanced 'Play animations in web pages' aanvinken.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

quote:
Jaguar645 schreef op 22 April 2003 @ 19:47:
[...]

internet sharing als in ICS of als in RAS? :) als ik jouw was en je hebt ICS stap over op RAS stuk lekkerder configbaar ;)
ICS ja, zal 's naar dat RAS (:?) kijken ;)

Playstation Network tag: Manic_NL

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

Hopelijk kan deze vraag ook in deze topic.
Ik heb momenteel Windows 2000 Server draaien. Thuisnetwerkje, server is voor internet-deling, web-hosting (1 kleine personal website), ftp-server, programma's (bijvoorbeeld usenet). Ook gebruik ik momenteel Terminal Services.

Ik moet 'm opnieuw gaan installeren, maar wat is dan IN MIJN GEVAL het voordeel van Windows 2003? Ik heb eigenlijk geen klagen over Win2000, maar nieuwe nuttige features zijn altijd leuk. :)

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Rallisport 2 = Pure 0wnage

Een van de leuke voordelen van 2003 t.o.v. 2000:

- Full Color Terminal Services
- In NAT geintegreerde Basic Firewall (werkt vrij behoorlijk)

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

quote:
spaceboy schreef op 22 April 2003 @ 21:46:
Hopelijk kan deze vraag ook in deze topic.
Ik heb momenteel Windows 2000 Server draaien. Thuisnetwerkje, server is voor internet-deling, web-hosting (1 kleine personal website), ftp-server, programma's (bijvoorbeeld usenet). Ook gebruik ik momenteel Terminal Services.

Ik moet 'm opnieuw gaan installeren, maar wat is dan IN MIJN GEVAL het voordeel van Windows 2003? Ik heb eigenlijk geen klagen over Win2000, maar nieuwe nuttige features zijn altijd leuk. :)
Ik denk dat in jouw geval de uitdrukking: If it ain't broke, don't fix it van toepassing is. Als je ooit de boel opnieuw gaat installeren dan zou ik pas Win2k3 erop zetten. :)

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Rallisport 2 = Pure 0wnage

quote:
nesQuick schreef op 22 April 2003 @ 22:59:
[...]

Ik denk dat in jouw geval de uitdrukking: If it ain't broke, don't fix it van toepassing is. Als je ooit de boel opnieuw gaat installeren dan zou ik pas Win2k3 erop zetten. :)

Wat is dat nu voor tweaker mentaliteit!?!?! 8)

Mijn server draaide 100% flawless, maar ik heb hem geUPGRADE naar W2K3, gewoon om te kijken of en hoe het ging. (erg goed dus :))

Ik ga meer voor de uitdrukking 'if it ain't broken yet, it will be soon' >:)

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

schit-te-rend!
Reg. datum: 23 november 2001

is deze windows ook geschikt om op desktop pc's te draaien, of eigenlijk alleen handig als je een server hebt?

Ik weet bv. nog dat het bij NT veel moeijlijkheden gaf bij games enz.

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
greatgonzo schreef op 23 april 2003 @ 12:08:
is deze windows ook geschikt om op desktop pc's te draaien, of eigenlijk alleen handig als je een server hebt?

Ik weet bv. nog dat het bij NT veel moeijlijkheden gaf bij games enz.
Lees even terug?
quote:
M@NIC schreef op 22 april 2003 @ 19:52:
[...]

ICS ja, zal 's naar dat RAS (:?) kijken ;)

RAS als in Remote Acces/VPN Server aka Routing And Remote Access :)

te vinden onder het gebruikelijke administrative tools of manage your server add a server role ;)

het makkelijke aan RAS wat je niet zo snel bij ICS hebt is het zeer makkelijk forwarden van ports, niet naar 1 enkel adres maar ook naar meerdere, evenals het toevoegen van policies en dergelijke :)

X360 Live ID: Vivacio

erg vaag probleem ineens: onder 2003 kan ik ineens de tweakers site niet bekijken. De hele opmaak wordt vernaggeld...krijg bij wijze van spreke alleen wat opmaak, maar de tekst ontbreekt.... ook stond ineens in me Internet Options me JVM uitgeschakeld.....iemand suggesties?

Shadow
Reg. datum: 30 november 2000

Beveiliging van Internet explorer staat op high standaard, die moet je wat lager zetten
(extra > internetopties maar dan waarschijnlijk in et engels)

dit is geen link

quote:
Shadow19 schreef op 24 april 2003 @ 13:14:
Beveiliging van Internet explorer staat op high standaard, die moet je wat lager zetten
(extra > internetopties maar dan waarschijnlijk in et engels)
jah! dat zou het wellis kunnen zijn....maarre hoe kan het dat hij die beveiliging weer heeft aangepast? ik hattem nl. lager ingesteld.... :?

eens per jaar word psv kampioe
Reg. datum: 26 december 2000

ik heb nog een probleem.

men msi bleutooth drivers willen niet meer instaleren omdat die het os niet kent :|
is er misschien een trucje om dit te vermijden, behalve de compatebility mode want dat werk niet.

misschien is het wel handig om ook een problemen topic te maken
Reg. datum: 25 april 2003

Ik had gelezen dat het mogelijk was om Windows Server 2003 te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, ik zou gaarne willen weten hoe dit mogelijk is, bij voorbaat dank.

quote:
rodidrepnu schreef op 25 April 2003 @ 16:17:
Ik had gelezen dat het mogelijk was om Windows Server 2003 te installeren op een computer met minder dan 128 Mb RAM, ik zou gaarne willen weten hoe dit mogelijk is, bij voorbaat dank.
ik zou gewoon die cd-rom er instoppen, booten vanaf je cdrom en kijken wattie doet? :?

Reg. datum: 25 april 2003

Al gedaan, kreeg foutmelding, maar het is mogelijk, is al eerder vermeld op deze thread, maar er stond niet bij hoe dit bewerkstelligt werd. Ik zou wel gaarne willen weten hoe, bij voorbaat dank.

Reg. datum: 07 oktober 2001

Hier nog een leuke:

Een HP Scanjet 3500c en windows 2003

WIA Image Aquisition service is enabled (automatic)

scanner wordt detected, drukken op de knopjes veroorzaakt event van welke actie uit te voeren (lege list echter)

Scanner staat tussen systeem hardware, drivers worden installed, hij zet een TWAIN driver ook (of die werkt... dat weetk echter niet) (hpqgends.tmp en wiatwain.ds, mapje hpsj_0000, met erin nog een 64kb hpsj_0000 file)

Onder scanners komt hij ook te staan, dubbelklikken geeft msg dat scanner not connected is, in photoshop zegt hij geen geldige WIA devices gevonden, hp software zelf raakt niet installed

Ben wat aan het einde gekomen van mogelijkheden om uit te proberen nu =( maybe iemand een idee?

Beugeltje dan maar?

Hmmm al met al is het heel verleidelijk om Windows 2003 Server te gaan proberen op mijn machientje van alles. Het gaat me dan vooral om de mogelijkheid om met meerdere clients/computers Terminal Services te gebruiken, wat (itt wat een paar pagina's terug staat) niet mogelijk is onder XP Pro. Ook de ingebouwde web/ftp/mailserver en de mogelijkheid om toch af en toe een spelletje te doen spreken me wel aan.
Ik heb alleen ook een MSI bluetooth dongle en een logitech muis waarvan hierboven gezegd wordt dat ze niet te install(er)en zijn. Eerst maar eens dualboot proberen, als het bevalt ga ik compleet over >:)
En dan maar hopen dat die Ide1 fout niet met de Asus A7N8X Deluxe te maken heeft . (8>

b.t.w., iemand een idee of de multimediatoetsen van MS toetsenborden (MS Natural Keyboard Pro in mijn geval) wel in te stellen zijn met de IntelliType software?

gwystyl wijzigde dit bericht 25-04-2003 19:42 (12%)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

If the river was whisky...
Reg. datum: 24 november 2000

Grappig om te lezen dat veel mensen die 2003 servers inzetten voor workstation achtige zaken (games, video, scanning, desktop apps) tegen problemen op lopen. Dat wil nml. eindelijk zeggen, dat MS bezig is met het ontwikkelen van een SERVERplatform. Dat is ook de enige weg die MS kan volgen om een fatsoenlijke server op de markt te brengen.
De komst van de 2003 webserver editie komt dan ook als geroepen (zelfs de standaard games worden NIET geinstalleerd).

Een server hoort services aan te bieden en niet om op te werken (lokaal/console).

Bill.... Keep up the good work....

BlaTieBla wijzigde dit bericht 25-04-2003 19:50 (4%)

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

Reg. datum: 07 oktober 2001

Maar een server kan en services aanbieden en dienen voor lokaal werk ;)

anders zou je de lijn kunnen doortrekken en zeggen van een linux server dat vanaf die eens apache heeft geinstalled samen met nog wat server deamons, zijn sound, scan soft, burning stuff, desk apps niet meer zouden mogen werken. Dus om een server te runnen en tegelijk als workstation the gebruiken kan wel bij linux, dus mag win2k3 dat ook wel kunnen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: