Hoofdcategorieën
Topicacties

Home-theatre af ! incl. foto's

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
Wat vindt de buurman ervan? :+

Denus

Reg. datum: 25 april 2002

Heb 'm nog niet gehoord. Komt nog wel :P

... en rood!
Reg. datum: 20 oktober 2000

LOL :) wat is het nadeel van audiofreak zijn? De buren! :)

Kunstliefhebber? www.dekleinekunstenaar.nl | Dierenliefhebber? www.gaasje.nl

ph34r my [OGR-25] Cows

Slaapt het niet eng met spul boven je hoofd :?
Vind ik wel, was op vakantie => 2 weken lang met de airco apparaat boven je hoofd slapen !!ENG :D

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

HT is Tof!

Kzou toch nog even toe willen voegen dat ik het juist erg cool vind als andere mensen pic's van hun HT showen. Ik vind het zelf niet patserig overkomen (ook niet als er prijzen bij gezet zouden zijn), ben zelf ook benieuwd naar wat je voor de verschillende componenten kwijt was..

Met dit soort topics komen ook discussies los over verscheidene zaken ( in dit geval over positionering van je speakers ) wat weer resulteerd in verschillende theorieen/meningen/feiten die het inzicht weer verbreden. Uiteindelijk neem je (of eigenlijk andere ht-ers) dat soort dingen altijd in overweging als zij hun eigen HT gaan inrichten.

Zelf heb ik ook een in mijn ogen minder goede opstelling van mijn speakers, en hoewel mn rears hoger staan dan mn oren en niet naar mn oren gericht zijn, is het wel zo dat er nog steeds een goed en degelijk surround beeld gecreerd word. En ook al is dit niet perfect, het is goed genoeg om van een film te genieten! :)

En dit wilde ik dus nog even kwijt :)

MaxxMark, er is nu ook een discussie topic of Home Theatre, daar zou je zo'n vraag ook kunnen zetten (misschien?)

Voorsprong door techniek

Hoeveel speakers(subwoofer) heb je gebruikt? Hoe staan deze verdeeld(rechter/linker kanaal)?

Asus K8N4-E Deluxe, 2048MB, Ati X550, Raptor 4x74GB Raid5, 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + LS fikker | Dell D830, Dell 2405FPW | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | EOS 400D 17-85, 50 F1.8, 70-300 F2.8; R8 AUDI-torium

tbus... 'k heb pics !
http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/front.jpg
http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearleft.jpg
http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearright.jpg
Nog meer op http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/home.html

Scarp wijzigde dit bericht 01-12-2002 15:57 (15%)

quote:
HeerVanHasselt schreef op 01 December 2002 @ 15:39:
[...]
Is die mid-achter speaker nou echt de moeite waard?

D'r staat er nog 1 (aan de andere kant, staat op de website).
Maar ja.... ik vind van wel. Ik wilde deze versterker en dan kan je net zogoed 200 euro erbij gooien om dan ook de speakers ervoor erbij te kopen.
Net als de topic starter vind ik het toch wel wat toevoegen. Er zijn alleen weinig dvd's die er goed gebruik van maken, maar jah. Laten we hopen op nog betere tijden :)

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
HeerVanHasselt schreef op 01 December 2002 @ 15:39:
[...]

Is die mid-achter speaker nou echt de moeite waard?
Hij heeft 2 surround speakers, 2 speakers aan de zijkant, 2 fronts en een center :9~

... en rood!

Hoe groot is eigenlijk die kamer? Helaas zit ik hier met een gat in de zijkant van de kamer zeg maar, das wel jammer, maar ja, het is niet anders :D

Ziet er leuk uit zo, wil ook zoiets gaan kopen dus, alleen dan 2 rears, ipv centerrear + 2 zijspeakertjes :)

Ruim 5 a 6 meter van de tv naar de muur aan de andere kant. Breedte is ook zo'n 5 meter. Handige vierkante kamer scheelt wel. Jammer genoeg staat alleen de rechtersurround een beetje in het looppad.

Thefirstikke: 2 fronts, 1 center, 2 surrounds (dat zijn de zijkanten) en 2 rears :)
Daarbij moet over een tijd nog een sub

Scarp wijzigde dit bericht 01-12-2002 15:55 (26%)

quote:
Cliffie schreef op 01 december 2002 @ 15:49:
Hoe groot is eigenlijk die kamer? Helaas zit ik hier met een gat in de zijkant van de kamer zeg maar, das wel jammer, maar ja, het is niet anders :D

Ziet er leuk uit zo, wil ook zoiets gaan kopen dus, alleen dan 2 rears, ipv centerrear + 2 zijspeakertjes :)
Kerel heeft WEL 2 rears hoor! Check de foto's maar eens goed.

http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/Rear.jpg

Had ik net een tekeningetje in elkaar gegooid :+

http://members.home.nl/gvreede/speakers.jpg

quote:
Thefirstikke schreef op 01 december 2002 @ 16:06:
Had ik net een tekeningetje in elkaar gegooid :+

[afbeelding]

Klopt niet. De bank staat verder naar voren. De surrounds wijzen naar de achterkant van de bank (zoals op www.dolby.com wordt aanbevolen). Daardoor zitten de surrounds niet recht naar je oren te wijzen. Eigenlijk moeten ze een meter boven je oren, maar dat is niet praktisch hier. Stel zwevende speakers ziet er niet uit hier.

Achterbank staat ook precies goed zodat je als je in het midden zit, precies in het centrum van de speakers zit. Op jou tekening staat ie scheef :)

Scarp wijzigde dit bericht 01-12-2002 16:17 (12%)

... en rood!

quote:
Thefirstikke schreef op 01 December 2002 @ 15:55:
[...]

Kerel heeft WEL 2 rears hoor! Check de foto's maar eens goed.
Ik zie het nu ja :) Rustig maar hoor :P

... en rood!

quote:
Scarp schreef op 01 december 2002 @ 16:16:
[...]

Klopt niet. De bank staat verder naar voren. De surrounds wijzen naar de achterkant van de bank (zoals op www.dolby.com wordt aanbevolen). Daardoor zitten de surrounds niet recht naar je oren te wijzen. Eigenlijk moeten ze een meter boven je oren, maar dat is niet praktisch hier. Stel zwevende speakers ziet er niet uit hier.

Achterbank staat ook precies goed zodat je als je in het midden zit, precies in het centrum van de speakers zit. Op jou tekening staat ie scheef :)

Dan moet je wel tussen de 2 zitkussens van je bank inzitten ;)

Ook beetje jammer dat de houtkleur van de speakers net anders is dan je vloer ;) Ik zit er zelf dan ook over te denken om de zwarte uitvoering te nemen. Dat past in het algemeen toch makkelijker bij het interieur :) Heb hier ook parketvloertje namelijk.

Cliffie wijzigde dit bericht 01-12-2002 16:49 (17%)

quote:
Scarp schreef op 01 December 2002 @ 16:16:
[...]

Het ging ook maar om het idee :P Ik heb verder niet gekeken naar de exacte opstelling ofzo ;)

quote:
Cliffie schreef op 01 December 2002 @ 16:46:
[...]
Dan moet je wel tussen de 2 zitkussens van je bank inzitten ;)
Ook beetje jammer dat de houtkleur van de speakers net anders is dan je vloer ;) Ik zit er zelf dan ook over te denken om de zwarte uitvoering te nemen. Dat past in het algemeen toch makkelijker bij het interieur :) Heb hier ook parketvloertje namelijk.

Nah. Je hoeft er niet tussen te zitten (zit niet slecht trouwens). Fronts staan ietjes anders scheef, zodat er een groter luistergebied is.
Zwart vond ik te donker. Deze kleur past beter bij het tv meubel (=berk) en nog een paar kastjes. Vloer zat er hier al in, zonde om vanwege de kleur weg te doen. Ik vind dit een prima kleurtje :)

Thx anyway voor de tekening thefirstikke :)

Scarp wijzigde dit bericht 01-12-2002 17:10 (3%)

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
Het blijftr toch een monsterlijk gezicht zo'n center op de TV. Laat staan zo'n grijze die lekker afsteekt. Ziet er verder goed uit.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

quote:
-Stef- schreef op 01 December 2002 @ 17:14:
[...]

Het blijftr toch een monsterlijk gezicht zo'n center op de TV. Laat staan zo'n grijze die lekker afsteekt. Ziet er verder goed uit.
Dat is zonder de kap. Met kap is ie zwart net als de tv. Voor de foto's heb ik die kappen eraf gehaald
http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/IM000017.JPG

Scarp wijzigde dit bericht 01-12-2002 17:51 (12%)

Melpomene

Scarp, wat kosten die 604's ongeveer?
want mijn ouders' audio installatie was ook aan vervanging toe dacht ik.
nog een plaatjes voor de liefhebbers:
http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM604_S3/detail_large_one.jpg

quote:
Kr3Kr schreef op 01 december 2002 @ 17:50:
Scarp, wat kosten die 604's ongeveer?
want mijn ouders' audio installatie was ook aan vervanging toe dacht ik.
nog een plaatjes voor de liefhebbers:
[afbeelding]
B&W DM 604S3 is 669 euro per stuk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: