Hoofdcategorieën
Topicacties

How 2 become an LJ.....?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
(the art of)
Reg. datum: 11 november 2000

200!!!!!!!!!!!!
Dit topic gaat de goede kant op.
Jammer dat het nu net weer even stilvalt.
We hebben nu alle lichttafels wel zo'n beetje gehad, dus nu gaan we over op de fixtures.
Plaats zoveel mogelijk pics van je voorstellingen, vertel welke fixtures je daarvoor gebruikt hebt en waarom.

ik ga alvast weer even plaatjes zoeken :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Bèèèèèèèh!

weet iemand hoe de huurprijs van Martin MAC's ongeveer ligt?? (en wat voor controllerunit ik er het best voor 3 kan gebruiken??
Ik ben nl. total n00b op geautomatiseerd licht gebied :)

><((((º> :. Yorinf .:. The Order of the Stick .: <º))))><

(the art of)

welke MAC bedoel je?
de mac500 (spot)
de mac600 (wash, met CMY kleurenmenging)
de mac250 (spot, vrij klein)
de mac1200 (erg cool, maar onbetaalbaar :( )

Bèèèèèèèh!

quote:
Op maandag 28 januari 2002 16:34 schreef Illusion het volgende:
welke MAC bedoel je?
de mac500 (spot)
de mac600 (wash, met CMY kleurenmenging)
de mac250 (spot, vrij klein)
de mac1200 (erg cool, maar onbetaalbaar :( )

de 500 en de 600...
ik wil gewoon wat coole stralen in de lucht hebben (kinda tegenlicht).. Dan zet ik er 3 op het podium (2 op de punten, 1 in het midden), en eventueel wil ik ze richten op iets bij een solo ofzo dat die acteurs lekker in het licht staan..

><((((º> :. Yorinf .:. The Order of the Stick .: <º))))><

quote:
Op maandag 28 januari 2002 18:16 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

de 500 en de 600...
ik wil gewoon wat coole stralen in de lucht hebben (kinda tegenlicht).. Dan zet ik er 3 op het podium (2 op de punten, 1 in het midden), en eventueel wil ik ze richten op iets bij een solo ofzo dat die acteurs lekker in het licht staan..

rond de 175 piek per stuk per dag.

die mac 1200 zijn niet onbetaalbaar hoor, oude bakken kosten niet veel om te huren

Managed solutions met functionele monitoring: www.cnext.nl

(the art of)

575 MSRII Martin Mac 500 (yoke met gobo's) f 150,00
575 MSRII Martin Mac 600 (yoke wash fresnel) f 135,00

dat dus
zijn prijzen ex BTW bij Lichtpunt in Groningen (www.lichtpunt.nl)

als controller zou ik voor iets van 3tot5 fixtures aan een MA ligtcommanderII denken. zodra het er meer worden zou ik bijv een MA Scancommander nemen (16fixtures max)
Wil je er ook gewone dimmers mee kunnen bedienen (parren) dan is de Avolites Pearl2000 de beste keuze
prijzen: MA LCII ca F100, MA SC ca F200 en Pearl ca F400 ex BTW

edit:
bij copy/paste werden de Fjes ?jes

Reg. datum: 11 maart 2001

Als eerste> source4's zijn werelds :) en niet te vergeten scrollers ;)

Dan bleek nogmaals op de theatervakbeurs dat VariLites toch wel heel mooi zijn. Ook highend maakt altijd wel mooie wapperlampen. En vergeet Clay Paky niet> helaas niet meer zo bekend in nederland.

Als het budget niet zo hoog is kan je altijd nog kiezen voor martinzooi> maar theater met Martin zut zie je gewoon :( de (kleurCMY)overgangen zijn veel minder mooi evenals de bewegingen. Voor bandjes en House is dat geen probleem, dus goed bruikbaar.
Dan heb je voor de extreem lowbudgets altijd nog de MoviTecs> zijn wel lekker snel, maar over de bundel ga ik het niet hebben :). Ook voor house en bandjes dus.

Oja nog wat over consoles>
voor rock EN theater> WholeHog (eventueel met wing).
Compulite> echt leuke tafels als er geen Hog in de buurt is, zelfs als je moet rocken met parren.
Jands Event> simpel parren tafeltje...

enne de rest is gewoon zooi &gt;:) :
Avolites> valt mee te werken, maar gewoon niet super
zero88> leuk geprobeerd....
MA... ken ik niet, maar de User Interface lijkt me ook niet geweldig.
Strand> je moet er van houden ...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

(the art of)

Vaagharses ben jij vandaag al naar de theater-vakbeurs geweest? Ik hoorde van een lichtman die daar een paar stands heeft opgebouwd dat die beurs een beetje tegenviel, maar wat vond jij ervan??? Is het voor mij nog de moeite om te gaan? (ben v.n.l. Rock&Roll lichtman, maar heb veel in theaters gedaan)
alvast bedankt voor de info

clay paky kom je nog best vaak tegen hoor, en is zeker niet vergeten, maar de meeste koppen van hun zijn gewoon zwaar verouderd, met name de slome bewegingen zijn vaak erg slecht (bij de golden scan en superzoom that is). De stagezooms ken ik niet maar aangezien focus ze voor 1000,- per stuk weg deed 2dehands zal het ook niet super goed.
Ze zijn verder wel goed roodproven, maar ook erg groot.

Movitecs zijn leuk, vanwege de prijs, maar maken tering veel herrie. Verder zijn ze echt lekker snel en compact.

Maaruh martin is zeker niet slecht hoor, vergeleken hes ed natuurlijk wel maar ze zijn op zich kwalitatief erg goed.

Die jands event vind ik maar sucken, daar kun je beter een 24/6 of een 48/6 voor halen. veel steviger.

De interfaces van MA's zijn uitermate handig, lekker overzichterlijk en belangrijke functies kan je snel bij....

Anti-1337

hoe zit het met bijvoorbeeld merken als futurelight, die maken volgens mij ook wel aardig leuke dingetjes..

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
Op maandag 28 januari 2002 22:48 schreef Illusion het volgende:
Vaagharses ben jij vandaag al naar de theater-vakbeurs geweest? Ik hoorde van een lichtman die daar een paar stands heeft opgebouwd dat die beurs een beetje tegenviel, maar wat vond jij ervan??? Is het voor mij nog de moeite om te gaan? (ben v.n.l. Rock&Roll lichtman, maar heb veel in theaters gedaan)
alvast bedankt voor de info

Het ging mij niet om de spullen, maar vooral om de mensen> voor mij was het een geslaagde dag :)

veel bekende gezien :D

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

quote:
Op maandag 28 januari 2002 22:51 schreef stiena het volgende:
clay paky kom je nog best vaak tegen hoor, en is zeker niet vergeten, maar de meeste koppen van hun zijn gewoon zwaar verouderd, met name de slome bewegingen zijn vaak erg slecht (bij de golden scan en superzoom that is). De stagezooms ken ik niet maar aangezien focus ze voor 1000,- per stuk weg deed 2dehands zal het ook niet super goed.
Ze zijn verder wel goed roodproven, maar ook erg groot.
Clay Paky's zijn gaaf als je een showtje hebt met een jaren 80 sfeer :)
quote:
Movitecs zijn leuk, vanwege de prijs, maar maken tering veel herrie. Verder zijn ze echt lekker snel en compact.
haha inderdaad> in studio 3 van de adam studio's hadden we 12 van die dingen ofzo, als ze bewogen leek het wel oorlog in het grid &gt;:)
quote:
Maaruh martin is zeker niet slecht hoor, vergeleken hes ed natuurlijk wel maar ze zijn op zich kwalitatief erg goed.
Laat ik het zo stellen> je ziet in theater het verschil in de overgang tussen 2 standen. Voor disco en live maakt het nu niet uit of je Hes/Martin hebt :)
quote:
Die jands event vind ik maar sucken, daar kun je beter een 24/6 of een 48/6 voor halen. veel steviger.
tja ik hou uberhaupt niet van schuifjes tafels :P maar ik moest er 1 opnoemen :). Wat wel belangrijk is voor live is, dat je veel lijntjes hebt> nou wing aan je hog en klaar. En die sparktop van compulite heeft ook 20 lijntjes, dus best te doen ;)

Muerte
Reg. datum: 08 april 2000

Haha hier nog martin case kenners??

*Dwergpop rulez!!

quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:14 schreef Techieguy het volgende:

Dat ding stond op de beurs, maar was niet echt onder de indruk ;)
Die ETC tafels zijn volgensmij wel leuk> worden toch heel veel gebruikt...

Anti-1337

kan er hier iemand wat handleidingen posten, indien dit volgens de handleiding niet illegaal is ;)

kan ik vast gaan studeren op handleidingen over lichttafels

quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:30 schreef MR_WAZOO het volgende:
kan er hier iemand wat handleidingen posten, indien dit volgens de handleiding niet illegaal is ;)

kan ik vast gaan studeren op handleidingen over lichttafels

kan je gewoon van de site van de maker afhalen hoor.....

Je kan beter gewoon zo'n tafel voor een paar dagen huren, dan begrijp je hem pas, met handleiding kom je niet heel ver lijkt me zo.

kabels... :D

quote:
Op woensdag 23 januari 2002 15:13 schreef Illusion het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die (praktijk-)ervaring hebben de de Zero88 FatFrog, BullFrog of de gewone Frog?
Deze Groene lichttafel staat namelijk misschien op mijn verlanglijstje voor sinterklaas :7 maar ik wil graag weten of er al mensen zijn die hem al gebruikt hebben en of ie een beetje degelijk/handig is.

edit:

Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut

Ik werk met een FAT FROG. (48 kanalen dimmen, 12 kanalen voor scanners/moving heads)
Bier op een tafel?? Dat dus nooit, en wat bedoel je met vandalisme bestendig ==> bij mij is het niet de bedoeling dat er mensen op gaan slaan enz. Is ook niet erg goed voor de LCD-display's die er op zitten. Verder is het een mooie tafel waar goed mee te werken valt!!
Anti-1337

quote:
Op donderdag 31 januari 2002 09:40 schreef stiena het volgende:

[..]

kan je gewoon van de site van de maker afhalen hoor.....

Je kan beter gewoon zo'n tafel voor een paar dagen huren, dan begrijp je hem pas, met handleiding kom je niet heel ver lijkt me zo.
als ik t geld had......

quote:

Hij is bedoeld voor live-optredens van mainstream bands, i.c.m. met 4 scans, 2 movingheads, en circa 24 dimmerkringen. Met uitschieteres naar 6 scans, 4 movingheads en 42 dimmerkringen. (mogen wel wat dimmers samengepatcht worden)
Veel optredens zijn in feesttenten voor 3000 man, en de lichttafel moet dus bier- en vandalismebestendig zijn. De huidige Ma 24/6 (soms 2 naast elkaar) is dat absoluut

Kzou als je de kwaliteit van ma gewend bent bij ma blijven... waarom koop je bij je huidige 24/6 geen scancommander bij voor je scan's/mh's? (ADN heeft er nog 2dehands voor 2750 euro perstuk incl trackball, flightcase ed.)

Kheb die fatfrog ook wel us ergens zien liggen, maar aangezien er een grandMA (:9~) langs lag vond ik die zero niet meer zo interresant ;). Zag er wel leuk uit, maar hij voelt zo brak aan, dat doen alle zero's trouwens, en ik vond de schuiven te breed.
quote:
ziet er leuk uit, vooral die 'faders' zijn wel cool

(the art of)

Ik ben gisteren naar de Theatervakbeurs geweest :):)
Was erg cool, heb ondertussen al even met de FatFROG gespeeld. Is wel een goeie tafel op zich....

Waarom ik geen ScanCo naast een 24/6 zet?:
I) te duur
II) te veel ruimte in beslag
III) te veel programmeer werk
IV) minder overzicht tussen conventionals en Movers
maar toch bedankt voor het advies :)
Evt. andere optie blijkt een Pearl Azure Shadow te zijn

quote:
Op donderdag 31 januari 2002 21:00 schreef Illusion het volgende:
Ik ben gisteren naar de Theatervakbeurs geweest :):)
Was erg cool, heb ondertussen al even met de FatFROG gespeeld. Is wel een goeie tafel op zich....

Waarom ik geen ScanCo naast een 24/6 zet?:
I) te duur
II) te veel ruimte in beslag
III) te veel programmeer werk
IV) minder overzicht tussen conventionals en Movers
maar toch bedankt voor het advies :)
Evt. andere optie blijkt een Pearl Azure Shadow te zijn

wat ook nog een mooi optie is, is de JB-lighting Licon 1...
kweet niet of je die kent maar het is een duits kwalitiets product. Het is denk ik precies wat je zoekt. Het is een scancommander en 24/6 ineen, hijs iets groter als een scancommander en iets kleiner als een 24/6. De layout en werking is precies een scancommander alleen met meer faders. Kheb hier het foldertje liggen, als ik morgen tijd heb scan ik um wel ff.

nog wa specs:

-1024 DMX kanalen (2 lijnen dus)
-200 cues
-96 chases
-3,5" floppy + cdrom
-32 movinglights
-een deel dimmer kanalen.

veder lijkt ie dus heel erg op een scancommander. Afgelopen vrijdag heb ik er ff meegespeeld en hij werkt ook bijna identiek aan MA. Hij voelt ook sterk aan kortom een erg mooi ding! :)

www.jb-lighting.de Maar dies under construction

suc6

edit
de duitse versie van de site werkt wel zie ik nou
/edit

Anti-1337

gister gewerkt met het meest simpele wat je voor licht kunt gebruiken

ik had van iemand een dimmerpack met ingebouwd looplicht te leen gekregen met 8 parren erbij...

zag der stoer uit... alleen de afstandsbediening was wat rot....

probleem > potmetertje versleten ;)

maar ik heb er een aardige lichtshow mee weten te bouwen :)

Reg. datum: 31 mei 2001

Gisteren op me werk ff met wat bewegend licht zitten spelen. (studio color, studio spot, cyberlight) Best wel leuke dingetje mee te doen, maar echt heeeeel duur. Zo'n color kost iets van 10k (gulden wel te verstaan).

quote:
Op zondag 03 februari 2002 15:05 schreef ajampaniki het volgende:
Gisteren op me werk ff met wat bewegend licht zitten spelen. (studio color, studio spot, cyberlight) Best wel leuke dingetje mee te doen, maar echt heeeeel duur. Zo'n color kost iets van 10k (gulden wel te verstaan).
een cyberlight kost het dubbele, 10k is geen bedrag om van te verschieten als je in de professionele moving lights wil.

(the art of)

quote:
Op donderdag 31 januari 2002 22:54 schreef stiena het volgende:
wat ook nog een mooi optie is, is de JB-lighting Licon 1...
kweet niet of je die kent maar het is een duits kwalitiets product. Het is denk ik precies wat je zoekt. Het is een scancommander en 24/6 ineen, hijs iets groter als een scancommander en iets kleiner als een 24/6. De layout en werking is precies een scancommander alleen met meer faders. Kheb hier het foldertje liggen, als ik morgen tijd heb scan ik um wel ff.

nog wa specs:

-1024 DMX kanalen (2 lijnen dus)
-200 cues
-96 chases
-3,5" floppy + cdrom
-32 movinglights
-een deel dimmer kanalen.

veder lijkt ie dus heel erg op een scancommander. Afgelopen vrijdag heb ik er ff meegespeeld en hij werkt ook bijna identiek aan MA. Hij voelt ook sterk aan kortom een erg mooi ding! :)

www.jb-lighting.de Maar dies under construction

Bedankt voor de tip. Ik heb even op de site gekeken, en het is idd net een scanco. Vooral dat display met die 12knoppen en 3 encoders komt zo van een scanco af.
Ik heb helaas niet zo'n hoge dunk van JB-Lighting spul in het algemeen. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat het allemaal disco-meuk is. Maar deze Licon1 ziet er op zich wel goed uit.
Die Fat-Frog heb ik heel even mee gespeeld (zonder aangesloten licht, dus zag niet echt wat ie deed helaas :( ), maar die voelde degelijker aan dan ik van Zero88 had verwacht.
Als die folder van de Licon1 meer en duidelijkere informatie geeft dan de webpagina, dan zou ik het erg op prijs stellen als je hem in zou willen scannen en of hier willen posten, of mailen naar coen@cnk.tmfweb.nl.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: