Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [V&A] Reacties uit? --- Update ---

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Edit @ 2/2/08
Inmiddels staat de .plan op de frontpage, je kunt hem hier bekijken.
quote:
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om reacties te plaatsen bij advertenties in Vraag & Aanbod. De reacties in Vraag & Aanbod waren bedoeld om vragen en antwoorden over het geadverteerde object te kunnen delen, maar helaas is gebleken dat er in veel gevallen niet op de gewenste wijze werd gebruiktgemaakt van de reactiemogelijkheid. Ondanks nadrukkelijke verzoeken om alleen reacties te plaatsen indien er sprake was van werkelijke interesse in het aangeboden of gevraagde object werden er veel niet ter zake doende berichten geplaatst. Vooral het zeuren over prijzen liep ernstig uit de hand. Het strenger modereren van dergelijke reacties bleek geen oplossing te zijn.

Omdat we ernaar streven om van Vraag & Aanbod een aangenaam medium te maken voor zowel kopers als verkopers is besloten om de reacties uit te schakelen. In de toekomst zal de direct messaging-functionaliteit van het forum beschikbaar komen op de frontpage zodat kopers en verkopers direct via dm's kunnen communiceren.

Ik ben nogal verbaasd, want ik zie geen enkele reactie meer bij V&A. Ik kan zelf ook niet reageren..
Dus mijn eerste gedachte was, ben ik verbannen voor V&A? Maar nadat ik was uitgelogd zag ik nog steeds geen berichten. Ook via een proxy zijn er geen berichten te zien. Behalve dat ik moet inloggen om te kunnen bieden. Als ik geband was voor V&A of .. in ieder geval niet meer mag reageren dan had ik een mailtje in mijn postvak in verwacht, of gebeurt dat hier niet? Misschien zit ik helemaal mis, misschien is het een domme vraag maar ik wil hem toch graag stellen. Waarom zijn de reacties weg en kan (ik of niemand) meer berichten plaatsen in die sectie?

:?

Groeten

Ik zie ook niets, dus waarschijnlijk is het reactieysteem van V&A (tijdelijk) down of uitgeschakeld...

Ik denk dat de reactie mogelijkheid uitgezet is bij V&A, om de vele nutteloze "te duur!!" en "oplichter" reacties uit te bannen.

[edit]
Kijk nou, een .plan: plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod

Idem (zie ook niets).
Denk niet echt dat de reacties volledig uitzetten wel de beste optie is...

Jammer, het was altijd wel handig om als verkoper of koper enkele zaken duidelijker te maken of in opelijk te vragen zodat de koper dezelfde vraag niet tig keer hoeft te beantwoorden. Misschien was een strenge benadrukking op het feit dat reacties als "te duur" niet gewenst zijn op de V&A beter geweest dan de hele functionaliteit eruit te halen.

Oke, bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat het niet door mij komt. Overigens vindt ik reacties van "Het is te duur" niet erg, maar onderbouw je bewering dan met je mening en/of feiten.. en 2 mensen zijn genoeg, het hoeft niet 20 keer gezegd te worden. Maar oke, misschien doet het de leden tot denken zetten!

Ik stel de optie voor, dat de plaatser van een advertentie zelf mag beslissen of hij reacties toestaat of niet. Geen reacties vind ik persoonlijk maar niks.

@ ras , geniaal ! dit is een prima compromie die alle problemen voorkomt , ik denk dat je moet met femme (ofzo) contact , opnemen en dit idee voorstellen .
en als niet , dan niet . p**p ermee.

edit .. lol ik wist dat red dit topic als eerste zou starten , gast je kan jezelf tot vaste bewoner van V&A rekenen .

quote:
Ras schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:07:
Ik stel de optie voor, dat de plaatser van een advertentie zelf mag beslissen of hij reacties toestaat of niet. Geen reacties vind ik persoonlijk maar niks.
Is al vaker voorgesteld:

Reacties V&A Optioneel maken

Hmm, ik dacht ook al dat het aan mij lag dat ik ineens geen reacties meer zag. Jammer dat de optie helemaal weg is al begrijp ik best dat het soms erg ver ging en niks meer met de ad te maken had. Aan de andere kant: wat moet ik nu dan lezen als ik opsta? Heb me met momenten suf gelachen om reacties! Wat Sniperfox zegt klopt wel vind ik, ik kreeg nu al vaak de rambam van alle mails. Mooi zou zijn als de verkoper idd kan kiezen of reacties wel/niet toegestaan zijn.

Jammer hoor, er zat echt wel toegevoegde waarde bij die posts.

Werd zelfs al bijna als forum gebruikt, als er prod. ofzo niet goed functioneerden en mensen wouden er vanaf waren er altijd wel goedwillige tweakers die even makkelijk uitlegden hoe deze problemen gefixed konden worden etc.

Nu vervalt ook de mogelijkheid om mensen die een compleet systeem te verkopen, het te verkopen in delen doordat er vaak tweakers zijn die elk wel een onderdeel apart willen.

We weten ook niet van elkaar meer wie wat wil... en of er vraag is...
Jammer jammer.... persoonlijk stoorde de comments als "te duur" "te goedkoop" etc. mij niet... Dat was gewoon de tweakers mentaliteit/ cultuur....
Ok als er een paar mensen zijn die dan op een niet zo sociale manier dit zeggen.... Dat is hun ding, maar om het nu gelijk door die paar mensen gelijk af te schaffen :S

Acties: [quote]

Door: tikkietrugjaap

Heb ik ergens een poll gemist over het verwijderen van de reacties, of een topic waar menig tweaker zijn ergernis toonde over de reacties, want zoals het er nu naar uit ziet is de functie uitgezet zonder ook maar 1 tweaker te vragen wat hij/zij daar van vindt. Nu wil ik niet suggereren dat alle beslissingen democratisch genomen moeten worden maar dit soort dingen kunnen toch wel even gevraagd worden?

Ik snap best dat sommige mensen zich irriteren aan reacties zoals "Te duur" of "waardeloos" maar reacties waarin wordt verteld dat de verkoper verkeerde informatie geeft of dat hij/zij een klein foutje in de advertentie heeft gezet lijkt mij wel handig. Ik heb op T.net ook al gezegd dat vragen zoals AGP of PCI-E af en toe best cruciaal kunnen zijn, vooral als er geen directe link naar de fabrikant of de pricewatch is.

Ik vind dit maar een vreemde beslissing en ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik baal al van de betutteling die ik "IRL" zie en als ik het dan ook nog eens tegen kom op 1 van mijn favoriete websites dan word ik daar niet bepaald vrolijker van.

Overigens ben ik het 100% met Ras eens, laat de verkoper maar kiezen of hij/zij wel of geen reacties wil.

De reden dat ik op tweakers V&A shop ipv op Marktplaats is (behalve dat hier het aantal ads iets kleiner - en dus te overzien - is), het feit dat de reactiemogelijkheid die tweakers.net V&A aanbiedtbood zorgt dat advertenties met te weinig of onjuiste gegevens aangepast werden.

Klopt maar soms hebben die discussie wel meerwaarde.
Ik werd soms ook wel eens moe van de bs die mensen er neer donderen, maar dat pleit (zoals ik in de .plan reageerde) voor een moderatie systeem zoals op de FP, waarin iedereen gewoon de moderaties weg kan modden als het niet relevant is.
Lijkt mij een mooie oplossing, of evt het optioneel maken.

* Boudewijn vindt het een vrij fors gemis.

quote:
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:41:
Heb ik ergens een poll gemist over het verwijderen van de reacties, of een topic waar menig tweaker zijn ergernis toonde over de reacties, want zoals het er nu naar uit ziet is de functie uitgezet zonder ook maar 1 tweaker te vragen wat hij/zij daar van vindt. Nu wil ik niet suggereren dat alle beslissingen democratisch genomen moeten worden maar dit soort dingen kunnen toch wel even gevraagd worden?
Er is hier al meer inspraak van users dan waar dan ook op het net, en nu wil je ineens dat we met een poll gaan beslissen over dingen waar het MT voor is :?

Anyway, dat het een mogelijkheid moet zijn zijn meer mensen het over eens (ook in IRC en op de frontpage), dus: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3262
quote:
Boudewijn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:
Klopt maar soms hebben die discussie wel meerwaarde.
Ik werd soms ook wel eens moe van de bs die mensen er neer donderen, maar dat pleit (zoals ik in de .plan reageerde) voor een moderatie systeem zoals op de FP, waarin iedereen gewoon de moderaties weg kan modden als het niet relevant is.
Die optie was er, maar werd door weinig mensen gebruikt. Aan het eind van de V&A-moderaties (het oude systeem was dat nog) was ik volgens mij samen met een paar inactievelingen, of een ander persoon, dé modders van V&A. Probleem is, dat je dan gewoon geen goede scores krijgt.

En dat dat gezeik af en toe nuttig is: Dat zien ze vanzelf wel, als ze niets verkopen. Ik vond het meestal maar irritant in ieder geval, zeker wanneer het behoorlijk onterecht was (wat vaak het geval was).

Echt jammer dat het niet meer mogelijk is om te reageren bij V&A. Er werd inderdaad weleens gezeurd over de prijzen, maar dit was vaak ook terecht. En meestal ging het volgens mij wel goed. Volgens mij is het probleem flink overdreven...

De charme van V&A is er nu wel een beetje vanaf. Was altijd leuk als er Tweakers bij bijvoorbeeld vraag advertenties direct geholpen werden door andere Tweakers. Of als een advertentie te weinig info bevatte dat de aanbieder daar dan even op werd gewezen. Wat moeten we nu doen? Hem allemaal een mailtje sturen? En het bieden verliep ook altijd wel goed, op die manier werd er in ieder geval openbaar geboden of zelfs door twee Tweakers onderdelen verkocht van één Tweaker; als in de een de CPU, de ander het moederbord. Echt jammer :'( .

Zou het eventueel geen idee zijn om een paar dedicated V&A reactie moderators vanuit de community aan te stellen? Met 2 of 3 man is het prima te modden lijkt mij.

of de reacties nu wel of niet terecht of zinvol waren, zoals het nu is vind ik het helemaal niks.
en ik weet haast wel zeker, dat er een meerderheid is,(vooral van gasten die daar net zo vaak als ik te vinden zijn/waren) die er net zo over denkt.
nee, ik ben er niet echt blij mee!

Vind het eerlijk gezegt ook erg jammer. Vond het vaak wel humor om de reacties te lezen die sommige mensen gaven. Natuurlijk zijn er mensen die zeiken over te hoge prijzen, maar zeg nou zelf, is dat niet in 9 van de 10 keer terecht? (Ok, het mag soms wat subtieler gebracht worden, maartoch).

Zoals eerder voorgesteld lijkt het mij een veel beter idee als je zelf mag beslissen of je reacties op je advertentie wilt of niet.

Ik stem voor een poll, zodat de users kunnen stemmen voor wat ze echt willen. ;)

Acties: [quote]

Door: tikkietrugjaap

Waarom is dit een zaak voor MT en niet voor de users? Wij zijn toch degene die zeggen of we het vervelend vinden of niet? MT (waar ik overigens Management Team in lees, verbeter me indien nodig aub.) is een kleine groep mensen en de teller voor users staat ondertussen al op de 250.000. Lijkt mij niet meer dan fair dat er in ieder geval gevraagd wordt of de meerderheid van de users zich stoort aan de reacties op V&A. Dit forum is voor de users, niet voor het MT. Natuurlijk hoeft dat niet te betekenen dat jullie simpelweg moeten doen wat wij willen aangezien wij een meerderheid zijn maar het lijkt mij geen slecht idee om vrij grote veranderingen voor te leggen aan de users.
Zeker als jullie met het argument komen, "deze functie is verwijderd vanwege storende reacties", moeten jullie je wel realiseren dat de meerderheid van de users bepaalt wat storend is wat niet.

quote:
TheZeroorez schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:
Die optie was er, maar werd door weinig mensen gebruikt. Aan het eind van de V&A-moderaties (het oude systeem was dat nog) was ik volgens mij samen met een paar inactievelingen, of een ander persoon, dé modders van V&A. Probleem is, dat je dan gewoon geen goede scores krijgt.

En dat dat gezeik af en toe nuttig is: Dat zien ze vanzelf wel, als ze niets verkopen. Ik vond het meestal maar irritant in ieder geval, zeker wanneer het behoorlijk onterecht was (wat vaak het geval was).
En het optioneel maken? Wat is daar tegen? :)

Zoals jij hebt aangegeven in de devtrack dus, zou ideaal zijn vind ik.
* Boudewijn vindt het goed plan.

zo iritant man dat het uit is kan niks meer eve snel toevoegen als er iets mis is of niet klopt.

of je moet maile weer zo'n gedoe.

en dan is het de vraag of hij/zij het erbij zet zodat anderen het ook kunnen lezen

Je kunt wel wat toevoegen door je advertentie even te editten :).

Even mezelf uit het andere draadje quoten dan maar:
quote:
De grootste ergernis als je zelf een advertentie plaatsen wou, is dat je altijd prijszifters had.

Meerdere malen geprobeerd een videokaart te verkopen die aardig snel is voor zijn tijd (x1950pro) maar door de komst van de 8800GT & 38xx series wordt je helemaal weggedrukt met je 2de hands hardware. Je bent dan bijna verplicht om een uitstekende videokaart met een volledig koperen koeler de deur uit te doen voor 5 a 7 tientjes, op V&A, omdat er een 'betere' voor een 'meerprijs' staat op pricewatch.

Nu ben ik natuurlijk niet verplicht te verkopen , maar een kaart heeft mij ook geld gekost toendertijd. Hetzelfde geld voor elk stukje ander hardware, wat je voor weinig verkopen kan. En daar zit het 'm juist. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk, maar verkoop maar zelf eens wat. Dan snap je de ergernis waarom dat gezeur over de prijs soms onterecht is ook.

Natuurlijk laat dat nu de optie weer weg dat als iemand zijn product voor teveel verkopen zou, dat niemand daarop reageren kan. Een onbenul het product koopt maar voor bijv 3 tientjes goedkoper bij de winkel was + garantie. Ik denk dat daar de kracht ook zit van V&A, die mogelijkheid om te reageren in het publiek, waar iedereen het meeleest (democratie). Nu per email blijft het toch een beetje achter de schermen, en dat is jammer. Maar goed dat is ook weer voor de koper & verkopers zijnde ;)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: