Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Deeltje 5 is ook alweer ruim over de 1.000 posts, dus bij deze een vers topic!
De bedoeling van dit topic staat inmiddels ook uitgelegd in de FGS Policy.

Een paar aandachtspunten:
  • Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
  • Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
  • Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
  • Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 600px! Eventueel linken naar een grotere versie.
  • Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10 of verwijderd omdat 'ie breder dan 600px was.
Vorige delen van dit topic zijn deel 1, deel 2, deel 3, deel 4 en deel 5.

Bij deze ook de laatste drie pics uit het vorige deel:

Schaamteloos jatwerk voor de TS :>

Alweer een nieuw topic, dat gaat hard. Moet maar's harder gaan werken om weer's wat waardigs te kunnen posten. :)

Eentje van mij maar :D
Onder het kopje: product. een Bierstein.
http://qadn.shorturl.nl/bierstein.jpg
Ja de kleurtjes komen zo uit de camera 7(8)7 wel wat vignetering toegevoegd.

Edit: linkje van gemaakt.

quote:
qadn schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:31:
Eentje van mij maar :D
Onder het kopje: product. een Bierstein.
[afbeelding]
Ja de kleurtjes komen zo uit de camera 7(8)7 wel wat vignetering toegevoegd.
Ja, dat scheve (minstens 2 graden) komt vast ook zo uit de camera? Je bent zelf nogal direct in je commentaar, dus ik zal er geen doekjes om winden: Ik word hier niet warm of koud van. Kan je de keuze voor de showcase rechtvaardigen? Wat is het maatschappelijk, artistiek, wetenschappelijk of anderszins belang van deze foto?

quote:
Toff schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:17:
[...]

Ja, dat scheve (minstens 2 graden) komt vast ook zo uit de camera? Je bent zelf nogal direct in je commentaar, dus ik zal er geen doekjes om winden: Ik word hier niet warm of koud van. Kan je de keuze voor de showcase rechtvaardigen? Wat is het maatschappelijk, artistiek, wetenschappelijk of anderszins belang van deze foto?
Als je goed kijkt is hij recht :D
Mjah, het is een foto van een product Toff, voor zover ik weet zijn die nooit maatschappelijk, wetenschappelijk of conceptueel boeiend. Niet zo zeuren dus.

quote:
qadn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:41:
[...]

Mjah, het is een foto van een product Toff, voor zover ik weet zijn die nooit maatschappelijk, wetenschappelijk of conceptueel boeiend. Niet zo zeuren dus.
nouja, hij vraagt wat de bedoelingen er verder bij zijn. Ik ben het wel met Toff eens. Het is een foto van een Bierstein en daar houd het mee op. Je kijkt er even naar, maar verder valt er niks te ontdekken het is gewoon een heel vlakke foto. Zoals Toff zei: Ik word er niet warm of koud van.

Ik ga mee met olli en toff, je zegt zelf product foto, product foto's zijn over het algemeen boeiend als ze technisch perfect zijn en strak vormgegeven, vind ik hier niet zo het geval. En al dat blauw vind ik al helemaal niet mooi

quote:
qadn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:41:
[...]

Jij plaatst een foto in een topic waar de lat wat hoger ligt (nog niet eens zo heel hoog in absolute zin), iemand geeft een doodnormaal en imho vriendelijk commentaar en jij begint over zeuren. Spijt me enorm maar als kritiek al te moeilijk voor je is moet je niet in dit topic je eigen werk posten en al helemaal niet als het van dit niveau is.

trouwens, over de scheefheid:
http://jkph.eu/zooi/got/pisa.jpg

Ik moet idd bijzonder goed mijn best te doen om te kunnen zien dat deze foto recht is.
Verder wat de anderen al zeiden, absoluut geen showcase foto!

Het commentaar van Toff schoot/schiet me in het verkeerde keelgat, gaat dan ook om de manier waarop het gebracht wordt. (en er is niets mis met direct commentaar).
Ik was van mening dat er gerefereerd werd naar de horizon op de achtergrond, en die _is_ recht.
Overigens sta ik achter mijn keuze.

quote:
qadn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:35:
Het commentaar van Toff schoot/schiet me in het verkeerde keelgat, gaat dan ook om de manier waarop het gebracht wordt. (en er is niets mis met direct commentaar).
Ik was van mening dat er gerefereerd werd naar de horizon op de achtergrond, en die _is_ recht.
Overigens sta ik achter mijn keuze.
Dat spijt me oprecht quadn, want mijn enige bedoeling is hier om de kwaliteit te verhogen, zowel van mezelf als fotograaf en commentaargever (het geven van commentaar leert je om beter te kijken) als van anderen. Als jij denkt dat ik je op welke manier dan ook onheus heb benaderd of je foto onrecht heb aangedaan, DM me dan, dan komen we daar vast wel uit. Ik heb je foto AFAIK volkomen onbevooroordeeld en oprecht bekeken en ik heb geconstateerd, dat die beker (ik had als kind zo'n ding dat "ik heb mijn hart in Heidelberg verloren" pingelde, als je hem optilde), niet recht stond link. De "horizon" die jij aanvoert, is misschien een tafelrand ofzo, maar die is in het beeld totaal niet van belang, al was het maar vanwege de (prettige) onscherpte. Ik keek naar de bovenrand van de beker iig. Wel of geen showcase, dat is niet helemaal mijn ding, maar ik ben oprecht geinteresseert in jouw verhaal. Gewoon om van te leren, niet om je af te plassen. FYI, in de poll 2006 stond ik in de top 5, zo ontdekte ik achteraf, van /81 critici. Niet dat ik daar ooit naar heb gestreefd, net zomin als dat ik ernaar streef om tweakers in het verkeerde keelgat te schieten. Take it or leave it, maar ik zie nog steeds niet wat jouw foto verheft boven de rest en je geeft mij ook niets om daar anders over te gaan denken.

gruwelijk, ik niet.. hoe vet, houden zo, ik ben een kutcriticus. Maar toff, ga ajb geen veren in je eigen kont steken.

Ik moet enigzinds toff gelijkgeven, maar puur omdat ik het als productfoto niet een boeiende plaat vind, kijk, het doel van productfoto's is marketing, en dat doel haar ik hier niet zo uit. Ik vind 't geen showcase plaat, leuk voor je verzameling, licht is ook niet rampzalig, maar niet boeiend. Je hoeft er geen diep concept achter te zoeken, het hoeft geen verbeelding te zijn van verloren maagdelijkheid door mannelijke overheersing in de tropen ofzo, maar het doel marketing of verkopen komt er niet uit. Het is niet sexy, niet tsja.. ik vind 't gewoon niet zo'n boeiende foto.

Los van 't scheve en extreem blauwe is 't licht wel netjes.

Dan ik ook maar een fototje he

http://farm3.static.flickr.com/2275/2146309028_a4d2f89f26.jpg?v=0

quote:
Simon schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:22:
gruwelijk, ik niet.. hoe vet, houden zo, ik ben een kutcriticus. Maar toff, ga ajb geen veren in je eigen kont steken.
Nouja Simon, het blijft wel mijn kont, dus ik mag zelf weten wat ik daar in steek... Zoals ik al aangaf, ik kwam daar bij toeval achter. Enige punt in mijn verhaal is dus, dat ik er geen enkel belang bij heb om wie dan ook in het verkeerde keelgat te schieten of whatever. Ik geef al jaren mijn oprechte en gefundeerde mening. Wil niet zeggen dat ik me nooit zou kunnen vergissen, maar ik roep nooit "zomaar" iets, ik doe eerlijk moeite om tot een mening te komen en ik probeer mijn beweegredenen zo objectief mogelijk onder woorden te brengen. Ik sta open voor kritiek, maar van mijn kont moet je afblijven...

Acties: [quote]

Door: ADVANCE HORRID

quote:
Toff schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:16:
[...]

Nouja Simon, het blijft wel mijn kont, dus ik mag zelf weten wat ik daar in steek... Zoals ik al aangaf, ik kwam daar bij toeval achter. Enige punt in mijn verhaal is dus, dat ik er geen enkel belang bij heb om wie dan ook in het verkeerde keelgat te schieten of whatever. Ik geef al jaren mijn oprechte en gefundeerde mening. Wil niet zeggen dat ik me nooit zou kunnen vergissen, maar ik roep nooit "zomaar" iets, ik doe eerlijk moeite om tot een mening te komen en ik probeer mijn beweegredenen zo objectief mogelijk onder woorden te brengen. Ik sta open voor kritiek, maar van mijn kont moet je afblijven...
:D

Houden we het wel rustig hier jongens? :P

@Simon; Vind je toning nog altijd geweldig, past heerljk bij de plaat. Plaat nodigt me uit om na te denken, die stoel. Waarom staat die daar, wat zie je als je op de stoel zit, etc. Fijn om naar te kijken iig :)

Mensen die veren in hun eigen kont steken willen maar al te graag een pauw zijn. Meer zeg ik niet.

@Simon, bedankt voor het (toch een stuk duidelijker en netter) commentaar. De "vieze blauwe" kleur is met opzet.
@toff, als je niet ziet wat er aan je commentaar verkeerd overkomt moet je toch eens bij jezelf te rade gaan.
olli, arple: bedankt voor het commentaar; ultimatia: beetje spuit11 of niet? je voegt niets toe aan de discussie.

Simon: lekkere toning zoals (bijna) altijd. Ik vind hem rechts wat rommelig. vraag me wel af wat het verhaal bij deze ruimte is. De foto doet je speculeren maar impliceert niet direct iets. Heb meer foto's nodig denk ik :D

Beetje urban exploring, oude metaal fabriek verlaten zonder op te ruimen, alsof men zo weg liep, en de stoel liet staan..

quote:
qadn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:53:
@Simon, bedankt voor het (toch een stuk duidelijker en netter) commentaar. De "vieze blauwe" kleur is met opzet.
@toff, als je niet ziet wat er aan je commentaar verkeerd overkomt moet je toch eens bij jezelf te rade gaan.
olli, arple: bedankt voor het commentaar; ultimatia: beetje spuit11 of niet? je voegt niets toe aan de discussie.

Simon: lekkere toning zoals (bijna) altijd. Ik vind hem rechts wat rommelig. vraag me wel af wat het verhaal bij deze ruimte is. De foto doet je speculeren maar impliceert niet direct iets. Heb meer foto's nodig denk ik :D
ik zie niets bijzonders aan Toffs eerste commentaar op jouw foto, dat je liever wat positiever commentaar ziet is logisch (ik neem kritiek ook snel te persoonlijk op en dan schiet je gauw in de verdediging) maar hij trapt je niet de grond in. Toffs volgende post daarentegen waarmee hij inclusief screenshots zichzelf inderdaad een forse rij veren in z'n kont steekt gaat mij ook wat te ver...

qadn, wees bij, Toff's eerste kommentaar op jouw foto was dat je mok scheef stond. Toff's eerste kommentaar op mijn eerste foto was dat mij dochter haar tanden scheef staan. :P
Met andere woorden, neem het allemaal niet te zwaar op :+

Kan dat gezeur over die veren eens ophouden hier? Ik gaf al eerder aan, dat die vermelding alleen bedoeld was om duidelijk te maken dat ik doorgaans serieus commentaar geef. Zo veel stemmen had ik nu ook weer niet hoor.

@Fire69: _/-\o_ Bedankt! :o

Aan de andere kant neem ik aan dat het wel bekend is dat ik normaliter geen problemen heb met hard commentaar. Wat me er nou aan tegen de borst stuit kan ik ook niet direct definieren. Maagoed. Minder lullen meer foto's.

heeey, ik kom ook weer eens op GoT!

http://i211.photobucket.com/albums/bb280/thomasvbeek/Untitled-13.jpg

Tommaaaaaay.. maaruhm vette kleurtjes, behoorlijk fucked up plaat, wat zijn die ballen rechts? balonnen..? vind 'm wel vet

@T. van Beek: Hmmm, vind het een moeilijke foto. Hij vertelt me weinig en ik blijf zoeken naar de betekenis van de foto. Als dat de bedoeling van je is, ben je geslaagd...
@Simon: Leuke urban foto, zeer geslaagd, zeker met die toning. Derhalve niet bijzonder. Ik heb gavere Urban foto's (van je) gezien.

Ben benieuwd naar jullie commentaar:

Statuare
http://static.gallery.zoom.nl/images/2/1/7/21764/468/lmrZxa.jpg

Eerst comment:

@: Simon waarom nu net die toning? ik vind er met deze toning niet echt iets aan..

@T. van Beek: geen comment, gewoon niet mijn stijl van foto.

@Aristos: ik vind hem niet speciaal, het is een beetje een posterbeeld

Mag ik hier ook nog eens meespelen?

http://farm3.static.flickr.com/2288/2222104383_38f3948a38.jpg
klikbaar

De foto is getrokken op de tentoonstelling van Stephan Vanfleteren in het Antwerpse fotomuseum

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: