![]() Part 12 | |||||||||||
| Wat is de bedoeling van dit topic? | |||||||||||
In dit topic kan je al 2d kunstwerken posten die jij gemaakt met een 2d bewerkingsprogramma. Anderen kunnen dan van je werk genieten of zich laten inspireren, maar ook opbouwende kritiek geven voor als niet nog niet zo goed bent. | |||||||||||
| Wat is NIET de bedoeling van dit topic? | |||||||||||
Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden. bijv.: Je mag wel een signature posten, mits je daar veel moeite voor gedaan hebt, zodat anderen hier weer inspiratie uit kunnen halen. Uit een 5-minuten-in-elkaar-flans-dingetje kunnen wij geen inspiratie uit halen en is daarom ook zinloos om te posten. We verwachten dus werk op niveau!!! | |||||||||||
| Welke programma's kun je gebruiken? | |||||||||||
Om al die mooie kunstwerken te kunnen maken heb je natuurlijk een goed programma nodig. Nu zijn er verschillende programma's op de markt. Hieronder de meest bekendste programma's.
Eventuele verdere hulpmiddelen om je 2d stuff mee te bewerken zijn: - een scanner (handig voor het inscannen van tekeningen, foto's etc..) - een digitale camera (Maak zelf foto's en bewerk deze met een foto editprogramma) - "stock" fotografie (Ook deze kun je gebruiken in je werkjes) - wat 3d-software (met 3d software kun je ook hele leuke dingen doen om je 2d plaat nog mooier op te vullen) | |||||||||||
| Regeltjes in dit topic | |||||||||||
Natuurlijk kan je je gemaakte kunstwerken posten om ze te laten zien (duh!) Zorg wel dat je aan de volgende regels voldoet. Plaatjes hosten: Je kan plaatjes hosten via Xs.to. Een andere of eigen host kan natuurlijk ook. Gebruik onderstaande code om ze te posten in het topic: code:
Indien je plaatje groter dan 600 pixels breed is, maak dan een thumbnail aan en gebruik onderstaande code: code:
Websites: In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URL's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked. Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl. Houd je je hier niet aan, zal een waarschuwing in wat voor vorm dan ook op zijn plaats zijn. | |||||||||||
| Linkjes | |||||||||||
Wacom tekeningen post je in het volgende topic: Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only) - part 7 Vragen over fonts die in weer in je kunstwerken kunt gebruiken post je hier: Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic [part 7] Voor fotografische zaken ga hier naartoe: GoT catagorie: Fotografie Voor 3d werkstukken kun je hier terecht: [3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31 Als je logootjes van bekende bedrijven, organistatie etc.. wilt toevoegen in je werk, is onderstaande link een prima bron: Brands of the world.com Stockfotografie kan ook handig zijn voor je werkstukken, die vind je o.a. hier: - http://www.istockphoto.com - http://www.sxc.hu/ Tutorials mogen ook niet ontbreken. Op de sites hieronder zijn veel goeie tutorials te vinden: - www.tutorialoutpost.com - www.pixel2life.com - www.good-tutorials.com - www.absolutecross.com Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven: - http://kuler.adobe.com/ <- aanrader voor gevorderden - http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html - http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof) Geen zin om zelf kleine icons te maken? Ook voor kleine pixel icons is er een handige website: - http://www.websiteicons.com/tab/FREE_Pixel_icons Hulp nodig met teksten op je website, bijv het uitlijnen ervan. - Tutorial over text wrap op een erg coole manier | |||||||||||
| Voorgaande delen | |||||||||||
| |||||||||||
| Tot slot | |||||||||||
Als we allemaal ontopic blijven en ons aan de aangegeven regels houden dan is ook dit topic weer gezellig. Veel plezier en lekker blijven kleuren, he... digitaal dan |
Nieuw reactie in topic: [2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
PS CS2 is onderhand wel outdated he
Ja, maar de topicstart stamt dan ook af van begin 2006. Dus zal de topicstart dit weekend updaten en zowel grafisch als inhud vernieuwen.quote:Simon schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:36:
Top!
Kan ArtRage er dan ook gelijk bij? Heerlijk teken/schilderprogramma is dat 
Gratis software als je dat wil, maar ook betaald als je dat wil. Maar het belangrijkste: het is gratis zolang je dat wil en mocht je toch betalen, dan is het heel goedkoop.
(25 dollar, maar dankzij de zwakke dollar rond de 17/18 euro)
Gratis software als je dat wil, maar ook betaald als je dat wil. Maar het belangrijkste: het is gratis zolang je dat wil en mocht je toch betalen, dan is het heel goedkoop.
(25 dollar, maar dankzij de zwakke dollar rond de 17/18 euro)
Mensen met een iets slechtere computer willen mischien helemaal geen CS3.quote:Simon schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:36:
Daar moet je wel aan blijven denken hé
Ik draai zelf nog gewoon met CS1quote:Cablekevin schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:47:
[...]
Mensen met een iets slechtere computer willen mischien helemaal geen CS3.
Daar moet je wel aan blijven denken hé
Ik draai hier CS1 samen met CS3
Dit is een website die ik voor een oude opdrachtgever aan het maken was... Uiteindelijk ging het allemaal niet door en een lange tijd er niets aan gedaan
Wat vinden jullie ervan? C&C welkom!

Dit is een website die ik voor een oude opdrachtgever aan het maken was... Uiteindelijk ging het allemaal niet door en een lange tijd er niets aan gedaan
Wat vinden jullie ervan? C&C welkom!

Uitgerekte thumb, klik voor groter!
Ik ben een website-ontwerp aan het neerzetten voor mijn opleiding (voor ingewijden: nog steeds, ja).
Dit heb ik op dit moment. Draait op een CMS.
Uiteindelijke doel: docenten en studenten gaan zelf content hieraan toevoegen, dus ik heb veel oeps-ruimte overgelaten voor te-lange-menunamen, plaatjes in de content, lange titels, mensen die lettertype vergroten/verkleinen etc..
Doelgroep: pre-studenten, docenten, mensen die graag nieuws lezen over concepting.
Waarom post ik deze: Ik vind de layout nog te leeg. Ik heb al om sfeerfoto's gevraagd maar de opdrachtgevers zijn wispelturig... zij willen ze zelf kunnen wisselen. Waar in de content zal ik ze plaatsen? Ik kan er random geplukte plaatjes van maken, no problem.
Dit is overigens 'een van de' pagina's, de frontpagina zit er nog aan te komen. Gaat qua layout hierop lijken. Site werkt in IE6, IE7 en Firefox voor zover getest. Past op 1024x768. Paste eerst op kleinere resoluties, maar op aanvraag van opdrachtgevers layout vergroot.
Even kijken..
Je ConceptDesign ding staat teveel naar rechts, zou ik 30 pixels naar links knallen, veel loze ruimte rechts, balans is nogal verstoord.. Ik vind de Studie >> concepting en dan daarboven concepting erg redundant, teveel. Menu, tsja, ik vind de spacing weer niet mooi...
Er zijn nogal veel puntjes, ook je schaduw, de manier waarop je je logo erin hakt.. Nee, sorry, ik denkd at je met veel minder vlakjes en dingetjes dit design strakker maakt.
Let ook erg op je contrast (Concepting vs achtergrond)... Ik zou 't zelf niet zo in elkaar zetten, ik denk dat je je design toch wat meer gedachten moet geven, het oogt nu wat inelkaar geschoven..
Je ConceptDesign ding staat teveel naar rechts, zou ik 30 pixels naar links knallen, veel loze ruimte rechts, balans is nogal verstoord.. Ik vind de Studie >> concepting en dan daarboven concepting erg redundant, teveel. Menu, tsja, ik vind de spacing weer niet mooi...
Er zijn nogal veel puntjes, ook je schaduw, de manier waarop je je logo erin hakt.. Nee, sorry, ik denkd at je met veel minder vlakjes en dingetjes dit design strakker maakt.
Let ook erg op je contrast (Concepting vs achtergrond)... Ik zou 't zelf niet zo in elkaar zetten, ik denk dat je je design toch wat meer gedachten moet geven, het oogt nu wat inelkaar geschoven..
Dit is een nieuwere, ik heb even met de positie van de kopjes zitten spelen.
De schaduw van het wolkje is afgekapt omdat hij dus eerst links stond. Kan ik wel fixen, ff niet gedaan nog.
Het logo naar links knallen geeft het probleem dat lange titels niet op de regel passen. Bovendien zal dat de loze ruimte op rechts alleen maar benadrukken.quote:Simon schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:04:
Ik heb hem even helemaal op links gezet. Dat moest zelfs zo erg dat hij nu uitsteekt. Ik kan het plaatje kleiner maken, ik heb het logo als EPS. Echter, hij moet niet kleiner worden dan de koppen. Ik heb hem nu wel onderkant laten lijnen met de paginakop.
Al leuker zo?
Ja, de titel én de breadcrumbs onder elkaar lijkt erg dubbel. Had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb de breadcrumbs liever onderaan in het contentvak, dan laat ik de tekst gewoon wat hoger ophouden (zeg, alle tekst heeft een marge van 10px, geef ik onderaan marge van 20 px oid zodat er plek is voor die breadcrumbs. Zou dat leuk zijn?
En what about de spacing van het menu? Bedoel je linker-rechterspacing of de ruimtes tussen de regels...?
Hmm, ik zit een beetje te kijken welke vlakjes en dingetjes ik er dan uit zou kunnen halen. Het hoeft nml. niet zozeer strak... de doelgroep is jongeren, pre-studenten. Dus fancy en poppy mag wel. Maar niet te onsamenhangend. Het concept achter deze layoutquote:Er zijn nogal veel puntjes, ook je schaduw, de manier waarop je je logo erin hakt.. Nee, sorry, ik denkd at je met veel minder vlakjes en dingetjes dit design strakker maakt.
Voor minder vlakjes en dingetjes wil ik eigenlijk niet gaan... eerder meer. Maar ze moeten wel bij elkaar passen, daar wil ik naartoe. Is dat wat volgens jou nog niet goed uit de verf komt?
De kleuren zijn nu even ongelukkig gekozen. De wolkjes hebben per onderdeel een vaste kleur. Studie (leeuwendeel) is groen, Werkveld is blauw, Nieuws is rood en er is een Umfeld (nu niet te zien) en die is oranje. Dus op zich komt er bij het wisselen van onderdeel wel meer contrast in. Ik moet ook die kleuren aanhouden. Maar het is een goede tip, misschien moet er meer onderscheid komen tussen het logo en de mogelijke achtergronden.quote:Let ook erg op je contrast (Concepting vs achtergrond)... Ik zou 't zelf niet zo in elkaar zetten, ik denk dat je je design toch wat meer gedachten moet geven, het oogt nu wat inelkaar geschoven..
Hier is een klein overzichtje van alle vier de kleuren die er nu zijn. Het logo is niet van kleur te veranderen, dus ik moet een oplossing vinden voor dat het op bepaalde gelijke achtergronden erg wegvalt.
Poeh, sorry, ik vind eigenlijk geen verbetering, ik neem aan dat je gewoon eerlijke kritiek wil hebben waar je wat mee kan.. Anders moet je dit negeren. Ik ben nogal een design-junkie, en ik ben altijd bezig met vlakverdeling, compositie, kleur (ook beroepsmatig).
Laat ik even nu stapsgewijs het geheel doorlopen.
Het Conceptdesign logo is wel ok, geen echt commentaar op, alleen de positionering is in als je designs een punt.. Ik zou 'm sowieso wat kleiner maken, hij conccureert nu met je kop, in elk design. Dus maak 'm zo'n 30 procent kleiner. Ik weet alleen niet wat inhoudelijk nu het logo moet zijn, het concept design logo of de 3 bolletjes.. Ik denk dat de plek van concept design toch rechts het beste is, om evenwicht in het geheel te houden..
Dan heb je nog die 3 bolletjes, je snijdt elke keer d'r zo'n hoekje uit, maar ik vind dat verre van mooi, het ziet er heel onnatuurlijk uit, het idee is wel leuk.. Verder moet je even op de schaduw van die bollejtes letten, die ziet er heel gek uit.. Ik denk dat je 'm niet helemaal links op een uithoek moet zetten, je doet dat nergens anders, dus dat breekt wat gek.. Misschien wat kleiner maken en boven je menu positioneren..
Dan het menu, dat past voor mij totaal neit in het geheel, wel simpel en duidelijk, maar te simpel, je gebruikt verder gradients, shadows, borders, maar dat zie ik in je menu niet terug, je breekt met die eerdere stijl.. Plus dat de ruimte om de menu items wat krap is, door bijv. het kopje meer ruimte te geven maak je dit al veel duidelijker. Verder moet je er op letten dat het ook echt een uitklap geheel is.. Ik denk dat je best bullets kan toevoegen bij de subitems van je menu..
En als laatste je content vlak, ik zag dat dat zich ook in breedte veranderd, samen met je breadcrumbs vind ik dat een wat gek vlak, die uitlijning vind ik maar gek.. Ik zou dat gewoon wat strakker trekken, wat breder maken, en wat minder shadows gebruiken, het komt nu wat geforceerd over..
Nu ben ik echt een design-nitpicker, dus het komt misschien wat hard over, maar over helemaal voor een design wat nog in de steigers staat kun je er veel aan doen om 't evenwicht recht te zetten, gewoon de vlakverdeling/compositie goedkrijgen, menu even wat meer 'effect' geven, en 't is al ettelijke malen bruikbaarder..
ps. de ruis op de achtergrond zou ik vervangen door een echte textuur.
Laat ik even nu stapsgewijs het geheel doorlopen.
Het Conceptdesign logo is wel ok, geen echt commentaar op, alleen de positionering is in als je designs een punt.. Ik zou 'm sowieso wat kleiner maken, hij conccureert nu met je kop, in elk design. Dus maak 'm zo'n 30 procent kleiner. Ik weet alleen niet wat inhoudelijk nu het logo moet zijn, het concept design logo of de 3 bolletjes.. Ik denk dat de plek van concept design toch rechts het beste is, om evenwicht in het geheel te houden..
Dan heb je nog die 3 bolletjes, je snijdt elke keer d'r zo'n hoekje uit, maar ik vind dat verre van mooi, het ziet er heel onnatuurlijk uit, het idee is wel leuk.. Verder moet je even op de schaduw van die bollejtes letten, die ziet er heel gek uit.. Ik denk dat je 'm niet helemaal links op een uithoek moet zetten, je doet dat nergens anders, dus dat breekt wat gek.. Misschien wat kleiner maken en boven je menu positioneren..
Dan het menu, dat past voor mij totaal neit in het geheel, wel simpel en duidelijk, maar te simpel, je gebruikt verder gradients, shadows, borders, maar dat zie ik in je menu niet terug, je breekt met die eerdere stijl.. Plus dat de ruimte om de menu items wat krap is, door bijv. het kopje meer ruimte te geven maak je dit al veel duidelijker. Verder moet je er op letten dat het ook echt een uitklap geheel is.. Ik denk dat je best bullets kan toevoegen bij de subitems van je menu..
En als laatste je content vlak, ik zag dat dat zich ook in breedte veranderd, samen met je breadcrumbs vind ik dat een wat gek vlak, die uitlijning vind ik maar gek.. Ik zou dat gewoon wat strakker trekken, wat breder maken, en wat minder shadows gebruiken, het komt nu wat geforceerd over..
Nu ben ik echt een design-nitpicker, dus het komt misschien wat hard over, maar over helemaal voor een design wat nog in de steigers staat kun je er veel aan doen om 't evenwicht recht te zetten, gewoon de vlakverdeling/compositie goedkrijgen, menu even wat meer 'effect' geven, en 't is al ettelijke malen bruikbaarder..
ps. de ruis op de achtergrond zou ik vervangen door een echte textuur.
ah, ok dat verklaart rechts, idd een stuk strakkr, helemaal met breadcrumbs in bottom, vind alleen nog dat 't logo terug in je header mag, en niet erover lopen
ik zou 't wat kleiner maken, zodat het niet concurreert met je titel..
Ik vind de paginaopzet van de site ok. Dat terugkomende ruitje is ook gaaf.quote:
Er zijn ook wat missers. De .TITEL is cliché (dus met zo'n punt ervoor). Het topmenu en de header hebben viezige kleuren en gebrek aan contrast, waarmee de site waarschijnlijk niet de gewenste uitstraling heeft.
Daarnaast zou ik de dropshadows schrappen en gewoon voor compleet 2D / strak gaan. Een grid helpt daarbij, zie: http://webstyleguide.com/page/grids.html & http://www.markboulton.co.uk/articles/detail/why_use_a_grid/ Je houdt je nu al gedeeltelijk aan een grid, maar om er helemaal voor te gaan staat waarschijnlijk een stuk beter.
Hou je vast...quote:
Op de header na is het allemaal enorm saai en grijs. Misschien kan je meer details en speelse elementen in het menu en de content verwerken. Jij bent toch ook van de typografie? Daar zie ik niets van terug.
De header vind ik ook niet zo spannend met de makkelijke dropshadows. Het 3D praatwolkje past ook niet goed bij de 2D opzet. Er is wel een soort van 3D in de vlakken, met de spiegeling en de dropshadow e.d., maar dat ziet er niet realistisch uit, en is een compleet ander soort 3D. Daardoor lijkt de header een beetje bij elkaar gezet zonder dat het een eenheid vormt.
Tot slot is de breadcrumb positionering aan de onderkant van de pagina onhandig en onlogisch.
Het idee van rechtopstaande bladen op een spiegelende ondergrond is stijlvol en creatief, maar de afwerking moet realistischer, anders mist het zijn doel.
Ik vind hem eigenlijk zo slecht nog niet. 
Alleen denk ik niet dat er een Henk in de definitieve versie zal zitten, omdat deze op de frontpage ook niet aanwezig is.
Alleen denk ik niet dat er een Henk in de definitieve versie zal zitten, omdat deze op de frontpage ook niet aanwezig is.
Ben ik nog mee bezigquote:Alex3305 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:16:
Misschien is het trouwens handig om de TS een keer bij te werken, Paint Shop Pro X en Adobe CS2 is namelijk een beetje achterhaald alweer. Plaatjes op imageshack misschien ook op Tinypic te gooien of iets dergelijks?
Dankje Rakkerzero! Over Henkie, tja het blijft een GoT item voor mij dus daarom bij deze toegevoegd. Waarschijnlijk zal er inderdaad een ander of geen logo toegevoegd worden.
Overigens zijn de menu's van die CSS fly-out menu's zoals nu ook al het geval is boven. Althans dat had ik in gedachte, maar is wat lastig te tekenen
Misschien is het trouwens handig om de TS een keer bij te werken, Paint Shop Pro X en Adobe CS2 is namelijk een beetje achterhaald alweer. Plaatjes op imageshack misschien ook op Tinypic te gooien of iets dergelijks?
Overigens zijn de menu's van die CSS fly-out menu's zoals nu ook al het geval is boven. Althans dat had ik in gedachte, maar is wat lastig te tekenen
Spike_Wolf, misschien meer iets voor het algemeen tekentopic?
Hm nu je het zegt, helemaal in het verkeerde topic idd 
Helemaal niet bij stil gestaan
Thanks
Helemaal niet bij stil gestaan
Ik vind het concept van het 'vrij-staande' ontwerp wel erg grappig trouwens. Wat me wel opvalt is dat de schaduwen niet helemaal kloppen van het voorste vlak. Die zou aan de onderkant gezien vrij ver wegstaan van het achterste vlak, maar als ik kijk naar de schaduw die het voorste op het achterste vlak geeft lijkt het weer alsof die er praktisch bovenop ligt.quote:Dark Blue schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
Update. Dingen anders in beeld gegooid.
Bolletjes veranderd.
Rechts is plek voor fotootjes, die ik weer in een zelfde grijs vlak als het menu wil gooien.
Hij is nu symmetrischer, titels en vlakken lijnen beter. Breadcrumbs staan onderaan.
Dit doet weer een beetje afbreuk aan dat leuke staande concept.
Verder vind ik het grijze menu wel erg saai, maar ik weet niet of je daar nog mee bezig was
De content zal straks veel plaatjes krijgen, vermoed ik (vrees ik). Daarom houd ik de opzet bewust heel clean. Er komen ook nog fotootjes aan de rechterkant, ook wel weer in een grijs vlak (zodat het klopt met het menu links) maar die zijn nog in aanvraag.quote:Blaise schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:15:
Op de header na is het allemaal enorm saai en grijs. Misschien kan je meer details en speelse elementen in het menu en de content verwerken. Jij bent toch ook van de typografie? Daar zie ik niets van terug.
En typografie? Ik heb alles mooi lijnend met elkaar. Het lettertype voor het logo is gewoon Verdana ofzo, het zouden parels voor de zwijnen zijn als ik elke kop met sIFR in de header zou drukken.
Ik wil de content in het contentvlak nog wel meer vorm geven, maar ik ben zo bang het téveel in elkaar te drukken. Marge op marge op marge, niet goed. Wel moeten er subkopjes in de tekst, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Verschil tussen header en contentvlak (3D/2d plat) is inderdaad wel groot. Maar ik kan het evenwicht hier niet zo in vinden. Maak ik de één platter, dan wordt het saai. Maak ik de ander meer shiny, dan wordt het druk.quote:De header vind ik ook niet zo spannend met de makkelijke dropshadows. Het 3D praatwolkje past ook niet goed bij de 2D opzet. Er is wel een soort van 3D in de vlakken, met de spiegeling en de dropshadow e.d., maar dat ziet er niet realistisch uit, en is een compleet ander soort 3D. Daardoor lijkt de header een beetje bij elkaar gezet zonder dat het een eenheid vormt.
Aan de header zelf ga ik niets meer doen, misschien de paginatitel nog iets beter laten lijnen met het logo. Dat het logo uitsteekt laat ik zo, dat benadrukt het 'buiten het kader treden'.
Ik had ze eerst bovenaan, maar daar vond ik ze juist onlogisch. Je klikt naar een pagina, leest de titel, en het eerste wat je leest is waar je bent. Ja, dat weet je toch - daar klikte je net heen. Als je alle tekst gelezen hebt en je wil terug, is het handig om een teruglink te hebben, om te weten waar je verzeild was geraakt. Verder zie ik geen andere plek voor de breadcrumbs - tenzij jullie iets weten. De breadcrumbs kunnen vrij lang worden, dus de twee zijstukjes zijn geen optie.quote:Tot slot is de breadcrumb positionering aan de onderkant van de pagina onhandig en onlogisch.
Blijven prutsen dan maarquote:Het idee van rechtopstaande bladen op een spiegelende ondergrond is stijlvol en creatief, maar de afwerking moet realistischer, anders mist het zijn doel.
Klopt, vind ik zelf ook niet helemaal realistisch.quote:Bosmonster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:55:
Wat me wel opvalt is dat de schaduwen niet helemaal kloppen van het voorste vlak. Die zou aan de onderkant gezien vrij ver wegstaan van het achterste vlak, maar als ik kijk naar de schaduw die het voorste op het achterste vlak geeft lijkt het weer alsof die er praktisch bovenop ligt.
Ik had dit eerst in 3D gebouwd, maar de schaduwen die ik daaruit kreeg waren zo groot dat ze moeilijk waren toe te passen. Als je goed kijkt zie je namelijk dat het contentvlak ook nog geen reflectie heeft
Nee, het is af en ik ben er erg trots op. Het is een handgreepje om door de site te komen, het moet verder niet opvallen. Maar ik zit nu sterk te overwegen om onder- en bovenaan het menu bijv. nog een 2px ridge border in de kleur van de header te plaatsen.quote:Verder vind ik het grijze menu wel erg saai, maar ik weet niet of je daar nog mee bezig was
Misschien dat het menu al wat beter aansluit wanneer ik dus rechts ook een grijs vlak neerzet... met foto's.
Ps. bedankt dat jullie het idee om het zo vrijstaand te maken wel leuk vinden.
Leuk design !quote:gerbenvandijk schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:15:
[afbeelding]
klikbaar voor groot
postjertje wat ik heb gemaakt voor mn internationale studenten vereniging,
C&C welkom
Ik vind het lettertype ook erg stoer, Birth of a Hero right ?
Alleen gaat de leesbaarheid een beetje verloren door dit lettertype vind ik,
ik moest wel even 2x kijken wat er nu eigenlijk stond.