Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [VISTA] LiveTV (MediaCenter) geeft problemen op Vista x64

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik heb een probleem met het bekijken van LIVE TV (via Vista Media Center) en het opnemen van programma's.
Dit probleem doet zich voor op mijn machine met de volgende hardware :

Asus P5B Mainboard
Core 2 Duo 6600
4 Gb Kingston Valueram PC5300
Hauppauge PVR-500

Als ik overigens in de bios de Memory Remap Feature Disable dan zie ik in Windows Vista maar 2,7Gb geheugen maar dan werkt LiveTV en het opnemen van programma's wel.

Nu kwam ik op een Hauppauge forum al mensen tegen met hetzelfde probleem. Het schijnt te maken te hebben met de combinatie van 4Gb, x64 Windows en de Hauppauge PVR-500. Hier op GoT heb ik overigens na een zoekactie geen mensen met hetzelfde probleem kunnen vinden.

Onder Windows Vista x86 werkt LiveTV overigens ook, maar dan heb je de Memory Remap Feature ook op disabled staan en ziet Windows dus ook maar 2,7 Gb geheugen.
De Asus manual adviseert overigens om deze optie ook alleen op Enabled te zetten onder een 64bits besturingssysteem.

Mijn vraag is nu eigenlijk : Wie heeft bovenstaand probleem nog meer en heeft iemand al een oplossing gevonden. Ik denk erover om a.s. maandag eens met Microsoft te gaan bellen, maar ik weet niet of dat wat oplevert.

LiveTV geeft geen probleem op zich, je PVR500 doet dat.

Heb je Abbadon in "RAM FAQ" ook nagekeken? :)
Ik vermoed namelijk dat Microsoft weer terug gaat verwijzen naar Hauppage, tenzij je de Vista-meegeleverde pvr500 driver gebruikt (als die er is).

Ja...'k weet dat het aan de PVR500 ligt :+ ('k had het er nog ff expliciet bij moeten zetten misschien)

De PVR500 wordt overigens wel standaard door Windows herkend (als ik het me goed herinner). 'k heb het probleem btw al eventjes, maar heb nu dus die Memory Remap Feature op disabled staan zodat het wel werkt. 't is zo zonde als je 4Gb intern hebt en het niet kunt gebruiken (voor Vmachines etc.). 'k zal die standaard driver nog eens installeren, volgens mij had die hetzelfde probleem..

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn PVR-150MCE (default ms drivers). Ik draai Vista 64 Ult. met 4gb. Als ik de memory remap feature disable dan heb ik maar 2gb en werkt het prima.

Het is niet een PVR500 probleem. Het is ook de PVR150. Dit zijn dan ook de enige modellen die worden ondersteunt in Vista 64bit .

PVR500 and Vista x64 -> live tv goes green

Major issues with PVR-150 and Vista x64

quote:
Tranzy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:42:
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn PVR-150MCE (default ms drivers). Ik draai Vista 64 Ult. met 4gb. Als ik de memory remap feature disable dan heb ik maar 2gb en werkt het prima.

Het is niet een PVR500 probleem. Het is ook de PVR150. Dit zijn dan ook de enige modellen die worden ondersteunt in Vista 64bit .

PVR500 and Vista x64 -> live tv goes green

Major issues with PVR-150 and Vista x64
'k heb vanmorgen een supportvraag uitgezet bij Microsoft. Helaas zat ik niet achter m'n pc (ben op m'n werk) en kon dus niet een paar instellingen inde bios controleren. Ze sturen mij een aantal support-papers per e-mail en ik ga het vanavond ff proberen.

Mocht er een oplossing komen dan plaats ik die hier wel :) ('k zal gelijk jou linkjes ff checken ;))

Dat wordt ook wachten op de fix voor mij. Ik was al mijn componenten aan het checken op compatibility met Windows Vista Ultimate X64, maar helaas mijn Hauppauge PVR 150MCE is ook de beperkende factor op dit moment.

quote:
Jumpman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:07:
Dat wordt ook wachten op de fix voor mij. Ik was al mijn componenten aan het checken op compatibility met Windows Vista Ultimate X64, maar helaas mijn Hauppauge PVR 150MCE is ook de beperkende factor op dit moment.
Waardeloos is dat he ;) Maar eh...vooralsnog werkt het nog niet :( Nu maar hopen dat het in SP1 Beta zit. Daar is vast wel aan te komen ;)

Sluit me bij jullie aan.. helaas :(

Heb dit:

P5B Deluxe WiFi
E6600
4GB Kingston HyperX
PVR500MCE
Vista Ultimate

Onder Windows XP nooit problemen gehad, en met de functie memory remap uit (helaas dan wel maar 2,7GB) werkt het tot nu toe al 2 weken goed. Met memory remap aan, werkt het ook heel af en toe nog maar meestal niet.

Probleem is dat ik met Live-TV melding krijg over signaal verlies of een groen wazig beeld. Die oplossingen van microsoft hebben niks opgeleverd?

Is al een wat ouder topic dit, wellicht dat een andere tweaker er nu een oplossing voor bedacht heeft. Had zelf ook nog een topic geopend tijdje terug:

[MCE] Komt ineens met een melding "signaalverlies"

Of dat de groep met problemen wat groter is nu.

Had het zelfde probleem.
Ik heb in het bios de pci-latency veranderd naar 192, en nu werkt hij (pvr-150) wel.

Misschien dat dit voor meer mensen helpt?

Bij de pvr-500 zal maar één tuner werken, las ik op het hcw-forum

quote:
folly schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:54:
Had het zelfde probleem.
Ik heb in het bios de pci-latency veranderd naar 192, en nu werkt hij (pvr-150) wel.

Dit zou heel mooi zijn, helaas heb ik die optie NIET in mijn bios van mijn Asus P5N-E SLI.

Mmmm, maar 1 tuner daar heb ik niet zoveel aan. Dan maar blijven werken met 2,7GB geheugen. Neem vaak 2 dingen tegelijk op.

quote:
Had het zelfde probleem.

Heb je toevallig een bron, altijd interessant dit te lezen. Scheelt weer wat zoek werk. :)

Jammer, maar helaas blijkt dit ook geen oplossing te zijn. :X

klik

quote:
folly schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:34:
Jammer, maar helaas blijkt dit ook geen oplossing te zijn. :X

klik
YEssss.....de laatste Windows Vista updates lossen de problemen op : http://go.hznet.nl/livetv
quote:
[...]
Hmm....als ik van 1 tuner opneem doet idd de 2e tuner het niet ;(

quote:
TheVMaster schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:39:
[...]

YEssss.....de laatste Windows Vista updates lossen de problemen op : http://go.hznet.nl/livetv
Nog meer mensen die dit al getest hebben? Werken beide tuners dan nog wel?

quote:
TheGeneral schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:50:
[...]

Nog meer mensen die dit al getest hebben? Werken beide tuners dan nog wel?
2e Tuner doet het niet :( 'k denk overigens dat dit een tijdelijk probleem is) Maar goed..op deze fix hebben we een half jaar gewacht :)
k kan tenminste weer tv kijken of opnemen...hehehe....wel irri dat de 2e tuner het niet doet, maar goed...het is een begin!

Mmmm net getest heb krijg alleen maar zwart beeld bij Live tv, dus bij mij helpt het helemaal niks.

quote:
TheGeneral schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:41:
Mmmm net getest heb krijg alleen maar zwart beeld bij Live tv, dus bij mij helpt het helemaal niks.
Ships... :( Erg jammer....

Meer mensen die hun resultaat even hier neer willen zetten? Of eventueel een wel werkende oplossing hebben ;)

Weet iemand of met deze patch de problemen met de Hauppage PVR 150MCE wel opgelost zijn?

Bij mij heeft deze serie updates niet echt geholpen.

Hotfix KB 941649 zorgde ervoor dat m'n systeem niet meer wilde booten. Ook safe mode werkte niet meer. Moest via de installatie DVD naar een herstelpunt terug.
De andere 3 hotfixes installeren wel OK, maar LiveTV werkt nog steeds niet.

Ik kan enkel TV kijken als ik reboot, in m'n bios de 2e core uitschakel en direct na opstarten van Vista Ultimate 64 de LiveTV opstart.
Memory remap functie heb ik niet in m'n BIOS.

Intel DP35DP / Intel E6750 / 4x2GB Kingston memory / Hauppauge PVR-150MCE

quote:
ta_chi79 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:20:
Bij mij heeft deze serie updates niet echt geholpen.

Hotfix KB 941649 zorgde ervoor dat m'n systeem niet meer wilde booten. Ook safe mode werkte niet meer. Moest via de installatie DVD naar een herstelpunt terug.
De andere 3 hotfixes installeren wel OK, maar LiveTV werkt nog steeds niet.

Ik kan enkel TV kijken als ik reboot, in m'n bios de 2e core uitschakel en direct na opstarten van Vista Ultimate 64 de LiveTV opstart.
Memory remap functie heb ik niet in m'n BIOS.

Intel DP35DP / Intel E6750 / 4x2GB Kingston memory / Hauppauge PVR-150MCE
Fijn weer verder wachten dus. Nog niet overstappen op Windows Vista 64 bit, nog geen 4 GB geheugen erin. :S

Wel jammer....'k was zo blij dat het bij mij (half, want maar 1 tuner doet het) werkte.....wel vaag dat het dus niet bij iedereen werkt... :(

Iemand die al weer iets meer info heeft hier over?

quote:
TheGeneral schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:28:
Iemand die al weer iets meer info heeft hier over?
Ik heb gistermiddag iemand van Microsoft gesproken en hij stelde voor om SP1 te installeren. Helaas pindakaas is die dus nog niet uit (afgezien van de Beta). Deze versie krijg ik vooralsnog niet op mijn NL Vista Ultimate geinstalleerd dus misschien dat ik aankomend weekend eens ff een Engelse Vista Ultimate ga installeren...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: