![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Welkom in het TomTom NAVIGATOR 6 topic! TomTom Navigator 6 is de nieuwste telg uit de TomTom Mobile divisies. Echter is de naam MOBILE vervallen en hebben ze er deze keer Navigator van gemaakt. Dit omvat zowel PDA`s als Telefoons. Navigator 6 software is gebasseerd op de TomTom GO X10 series. Het ziet er dan ook het zelfde uit en het maakt beide gebruik van de zelfde kaarten en TomTom Home. Het nieuwe stukje software is een stuk krachtiger en sneller en is makkelijk te gebruiken! Vorige delen: Het TomTom Navigator 6 Topic | |||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding TomTom Navigator 6 Mini-FAQ Toestellen GPS Muizen Points Of Interest Screenshots Reviews Links Disclaimer First Post | |||||||||||||||||||||||||||||
TomTom Navigator 6 is navigatie software voor je Pocket PC of Smartphone. Het staat er om bekend dat het makkelijk gebruikbaar is en betrouwbaar. Met de introductie van TomTom NAVIGATOR 6 is de aparte productlijn TomTom MOBILE voor smartphones verdwenen. De navigatiesoftware voor alle ondersteunde apparaten (Windows Mobile Pocket PC en Smartphone, PalmOS en Symbian) heet nu kortweg TomTom NAVIGATOR 6. Om mogelijke verwarring nog verder in te perken koop je de software als multiplatform-oplossing op een geheugenkaartje. Dat betekent waarschijnlijk dat TomTom de software net als bij Route 66 op een miniSD-kaartje met SD-adapter wordt geleverd, zodat het voor alle gangbare pda's en smartphones geschikt is. Je kan de software is een paar smaken kopen:
De prijzen van Europa en de VS en Canada zijn gebasseerd op de prijzen van de oudere versie kaarten van TomTom
Dit is de dekking van de kaarten van de verschillende gebieden. Bekijk ook de Mini-Faq waarin de meest recente versies van de maps staan! ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nee, er is geen upgrade mogelijkheid. Je moet dan Navigator 6 opnieuw kopen. Ja, dit is wel mogelijk. Eerst was de boodschap dat je nieuwe kaarten nodig zou hebben. Ze hebben namelijk het kaart type veranderd zodat hij niet meer compatible zou zijn. Echter zijn er al meerdere users bij wie de kaarten van TomTom 5 het wel doen. Je hebt minstens een memory kaart nodig van 1gb. En wil je hier ook nog de plus mappen en nog ruimte over hebben voor andere dingen, dan raad ik toch echt een 2gb kaartje aan. Ja, dit zou moeten werken. Hangt echter wel van de pda af! Ja, deze optie is inderdaad toegevoegd in Navigator 6. Nee, dit kan jammer genoeg (nog) niet. Ja, dit kan sinds kort. Kijk hier voor de instructies: digital8 in "Het TomTom Navigator 6 Topic"
Handige info van TeleAtlas met de dekking per land en overige info van hun Map Coverage: TeleAtlas info (pdf) Klik op het plaatje om het te vergroten: Deze FAQ zal nog uitgebreidt worden in de loop der tijd | |||||||||||||||||||||||||||||
Deze lijst is nog lang niet compleet en als jij denkt dat er iets mist, vertel het me dan! Maar ik verwerk alleen types erin waarvan meer dan een model over de toonbank is gegaan
| |||||||||||||||||||||||||||||
Er zijn erg veel GPS ontvangers in de markt verkrijgbaar. Het is een onbegonnen zaak om ze hier allemaal neer te zetten, dus dat gaan we ook niet doen. Ik beperk me alleen tot de Bleutooth muizen en daar maak ik ook nog eens een slectie uit, omdat dat er ook erg veel zijn Het verschilt natuurlijk per Telefoon of PDA welk muis het met welk apparaat doet. Inprinciepe is Bleutooth universeel, en zou elke muis met elk apparaat het moeten doen. Echter blijkt dat in de praktijk niet altijd waar te zijn (meestal wel!). Ik zal eerst de normale GPS onvangers melden, en daarna enkele met TMC onvanger. TMC is een handige optie om file informatie op te halen zodat TomTom dit kan ontwijken en je dus sneller je bestemming bereikt. Deze informatie wordt opgehaald via het FM kanaal. Meer info over TMC vind je hier. Echter ondersteunt TomTom Navigator 6 nog geen TMC. De verwachting is dat dit met een update verholpen zal worden Voor meer info over GPS ontvangers, kan je in het volgende topic kijken: [ervaringen] Bluetooth GPS Receivers
Het ook nog mogelijk om TomTom Navigator te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies. Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle. PoiEdit van Dnote kan zelfs automatisch syncen met flitspaal.nu en de files op de juiste plaats zetten op je geheugenkaart. Deze tutorial kan je gebruiken voor het syncen van de flitspalen met PoiEdit. Op de volgende site kun je verschillende POI bestanden downloaden: http://poiplace.oabsoftware.nl/index.php Daar kan je filtspalen, snelheidscontroles, tankstations , Mc Donalds, Gamma, etc,... vinden. De site wordt dagelijks geupdate. Je kunt ook ov2 bestanden vinden van heel Europa. de bestanden zijn in principe bedoeld voor PDA, maar werkt zonder problemen met smartphone, alleen moet je dan de bestanden handmatig downloaden en bij PDA is het mogelijk rechtstreeks met de site te synchronizeren. Dit is inmiddels ook vanaf flitspaal.nl te downloaden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit stuk is in zijn geheel vanuit deze TS gehaald en zal nog worden ge-update: Het grote TomTom Mobile topic deel 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Al deze screens zijn afkomstig van: Pocketinfo.nl | |||||||||||||||||||||||||||||
Zodra een tweaker zin heeft om een review te maken van dit product, laat het mij dan even weten, en als hij dan af is vewerk ik hem in de TS Review van Pocketinfo.nl Review door palmclub.nl | |||||||||||||||||||||||||||||
General Info TomTom Officiele homepage van TomTom Navigator 6Pricewatch pricewatch: TomTom Navigator 6 Software (Maps of Benelux) pricewatch: TomTom Navigator 6 Software (Map Western Europe)Accesoires Officiele TomTom accesoires PDAshop.nl heeft ook erg veel nuttige dingenOverige Links Het bluetooth ervaringen en problemen topic Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Nieuw reactie in topic: Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Lees AUB eerst de First Post door voordat je begint met posten in dit topic.
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Tip: Als je dit gehele topic in een keer achter elkaar wilt kunnen lezen, voeg dan ?limit=999 (Zie deze url) toe aan je adres balk. Zonder de /1
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Tip: Als je dit gehele topic in een keer achter elkaar wilt kunnen lezen, voeg dan ?limit=999 (Zie deze url) toe aan je adres balk. Zonder de /1
Gereserveerd voor updates en mededelingen
Updates TS:
Planning voor de TS:
Mededelingen
• Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt dat je niets, dan is gathering of tweakers wellicht niet het juiste forum voor jou. Fora waar je wellicht wel terecht kunt zijn www.beginnersweb.nl of andere computerfora.
• Wat we duidelijk niet op prijs stellen: Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor. Discuseren over abonementen hoort in dít forum dus niet thuis.
• Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas je vraag / probleem naar voren brengt op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Kijk altijd eerst of jouw vraag niet in de startpost is beantwoord. Als dat niet het geval is; zoek met de Search of het probleem / je vraag niet eerder gepost is. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
• We hebben ook liever niet in dit topic dat je met `breezer` taal gaat rondslingeren. Niet alleen komt die onduidelijk over, maar het werkt ook veel ergenis op bij mede tweakers. Hierdoor zou je een antwoord uit kunnen lokken die niet gepast zou zijn in de topic. Let hier aub op.
• Opmerkingen zoals: `ik heb nu deze telefoon maar ik zit nu aan de TyNT te denken, of ik heb net de Vario 1 gekocht, kan ik niet beter op de Vario 2 wachten?` zijn in dit topic niet gewenst aangezien de andere gebruikers weinig aan deze opmerkingen hebben. Ook is deze vraag sugestief en niet onderbouwt zodat er geen discussie uit kan voort vloeien. Over dit soort vragen kan je alleen zelf een mening vormen, en daar kunnen we dan ook niet bij helpen!
Ik ben geen moderator en ik probeer me ook niet zo te gedragen, zie dit dan ook vooral niet als een waarschuwing. Dit is puur en alleen een verzoek zodat hopelijk iedereen dit topic met plezier kan volgen en zodat alles overzichtelijk blijft.
Om Eggy maar even te quoten..
Let Op!!
Ik wil nog even iedereen hierop wijzen omdat in het eerste deel het toch nog te vaak voorkwam:
Let hier aub echt op, want anders is het snel over met de pret en dan verpest je het voor de rest!quote:Dit topic is erg gevoelig voor illegale software. Iedereen weet dat erg veel mensen het hebben en de regels op GOT zijn ook algemeen bekend. Mocht je het nog even na willen lezen, dan kan dat hier: [PSGG] Policy
Er staat duidelijk in dat we mensen met illegale software niet helpen. Ook is het niet toegestaan om links en of hints naar illegale sites te geven met een warez content. Om die zelfde reden heeft het ook weinig zin om te gaan vragen of iemand het programma naar je toe kan sturen of bezorgen. Iedereen wordt verzocht om hier niet aan mee te werken! Let hier op AUB, anders is dit topic een erg kort leven is beschoren.
Bedankt voor jullie medewerking![]()
Nogmaals bedankt
Ik heb een vraag. Ik heb nu eindelijk de tom tom navigator 6 voor mijn n73 aangaschaft en geinstalleerd. Nu heb ik gewoon de basic versie.
Ik krijg het alleen niet helemaal voor elkaar om de nieuwste versie van Benelux-plus (flitspalen etc). op de route van mijn SD kaart te zetten. Hoe moet ik dit precies doen???
Moet ik gewoon die bestanden die in de Benelux-Plus map zitten kopieren en in de gewone Beneluxmap zetten???? OFF
Gewoon de hele map Benelux Plus op de root van mijn SD kaart zetten en tom tom herkent dit dan gewoon na opnieuw opstarten???
Alvast bedankt voor jullie tips?!
Ik krijg het alleen niet helemaal voor elkaar om de nieuwste versie van Benelux-plus (flitspalen etc). op de route van mijn SD kaart te zetten. Hoe moet ik dit precies doen???
Moet ik gewoon die bestanden die in de Benelux-Plus map zitten kopieren en in de gewone Beneluxmap zetten???? OFF
Gewoon de hele map Benelux Plus op de root van mijn SD kaart zetten en tom tom herkent dit dan gewoon na opnieuw opstarten???
Alvast bedankt voor jullie tips?!
We gaan voor die optie.quote:Gewoon de hele map Benelux Plus op de root van mijn SD kaart zetten en tom tom herkent dit dan gewoon na opnieuw opstarten???
Thanks DaannO!
Dus je kunt in principe al die mappen net als de Standaard Benelux map gewoon op de Root van je SD kaart zetten en de TOM TOM 6 software herkent hem gewoon???
Geldt dit ook voor westerneurope (plus) mappen enz enz??
Dus je kunt in principe al die mappen net als de Standaard Benelux map gewoon op de Root van je SD kaart zetten en de TOM TOM 6 software herkent hem gewoon???
Hallo,
Ik sta op het punt om een PDA aan te schaffen. Nu heb ik de keuze tussen een HP ipaq 2190 en 2490. Maakt het nog veel verschil uit tussen welke beide ik kies voor het gebruik van TT6? Is bijvoorbeeld de 2490 beter vanwege de processorsnelheid, of maakt dat niet zoveel uit?
En is het verstandig om de TT-gps te kopen, of voldoet een ander ook (bijvoorbeeld de Holux die door nav4all wordt verkocht?)
Ik sta op het punt om een PDA aan te schaffen. Nu heb ik de keuze tussen een HP ipaq 2190 en 2490. Maakt het nog veel verschil uit tussen welke beide ik kies voor het gebruik van TT6? Is bijvoorbeeld de 2490 beter vanwege de processorsnelheid, of maakt dat niet zoveel uit?
En is het verstandig om de TT-gps te kopen, of voldoet een ander ook (bijvoorbeeld de Holux die door nav4all wordt verkocht?)
Waarschijnlijk voldoet de 2190 wel voor de huidige versie van TomTom, maar met het oog op de toekomst kun je vaak het beste een stapje vooruit denken en voor de 2490 gaan met een snelelre proc. Hierdoor loop je de kans niet dat je PDA al relatief snel oud geworden is voor mogelijk TomTom 7.quote:odevries schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 07:04:
Hallo,
Geheugen gebruik speelt ook vaak een rol in deze. Holux zal AFAIK ook gewoon werken met TomTom 6.
Dan ga ik rekening houdend met de toekomst voor de 2490. Wat bedoel je met AFAIK?quote:Chutney schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 07:49:
[...]
Waarschijnlijk voldoet de 2190 wel voor de huidige versie van TomTom, maar met het oog op de toekomst kun je vaak het beste een stapje vooruit denken en voor de 2490 gaan met een snelelre proc. Hierdoor loop je de kans niet dat je PDA al relatief snel oud geworden is voor mogelijk TomTom 7.
Geheugen gebruik speelt ook vaak een rol in deze. Holux zal AFAIK ook gewoon werken met TomTom 6.
Weet iemand ook, als je de tomtom6 benelux bestelt of je de software ook kunt overzetten op je eigen geheugenkaart?
AFAIK: As Far As I Knowquote:odevries schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:44:
[...]
Dan ga ik rekening houdend met de toekomst voor de 2490. Wat bedoel je met AFAIK?
Weet iemand ook, als je de tomtom6 benelux bestelt of je de software ook kunt overzetten op je eigen geheugenkaart?
Normaal kon je dit doen met de TomTom Home applicatie dacht ik.
Dit geld voor elke map.quote:Reneetje81 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:15:
Thanks DaannO!
Ik kreeg een mailtje van TomTom dat er nieuwe kaarten zijn, iemand hier al ervaringen mee?
In het vorige deel hebben we het al een stukje daarover gehad. Er zijn bij de nieuwe kaarten wel een paar kanttekeningen te plaatsen.quote:Gunner schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:49:
Ik kreeg een mailtje van TomTom dat er nieuwe kaarten zijn, iemand hier al ervaringen mee?
Beste mede tweakers even twee korte vraagjes die ik na zoeken nog niet heb kunnen beantwoorden:
Komende zomer wil ik naar Frankrijk en wil dus de plus kaart van West Europa gaan gebruiken, zodat ik netjes van deur tot deur kan navigeren. Ik heb een mda compact 3 met 1gb geheugen kaart.
Nu die twee vraagjes:
1. Is het mogelijk om niet heel west europa, maar delen ervan op de geheugenkaart te installeren?
2. Zo nee, hoeveel ruimte neemt heel west europa (plus) in op een geheugenkaart?
Zo ja, Hoeveel ruimte zou benelux, frankrijk en spanje innemen op de geheugenkaart?
Komende zomer wil ik naar Frankrijk en wil dus de plus kaart van West Europa gaan gebruiken, zodat ik netjes van deur tot deur kan navigeren. Ik heb een mda compact 3 met 1gb geheugen kaart.
Nu die twee vraagjes:
1. Is het mogelijk om niet heel west europa, maar delen ervan op de geheugenkaart te installeren?
2. Zo nee, hoeveel ruimte neemt heel west europa (plus) in op een geheugenkaart?
Zo ja, Hoeveel ruimte zou benelux, frankrijk en spanje innemen op de geheugenkaart?
Ongeveer 1gb. Het is aan te raden om een 2gb kaart te kopen omdat ook nog tomtom erop moet en je wil ook nog andere files erop kwijt.quote:2. Zo nee, hoeveel ruimte neemt heel west europa (plus) in op een geheugenkaart?
Gister heb ik de 6.75 getest en dit valt me op:
versie 6.50 heeft bijvoorbeeld straat Goedhartstraat wel afgebeeld en staat in het database maar heeft straat Heerbaan Breywegh helemaal niet in database en de weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde maar wordt als kruispunt weergegeven.
versie 6.60 Goedhartstraat niet afgebeeld ( wel in database ) Heerbaan Breywegh wel in in database. De weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde en wordt nu ook als rotonde weergegeven.
versie 6.75 heeft Goedhartstraat als afbeelding en in database maar Heerbaan Breywegh staat er nou helemaal niet in.
De weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde en wordt nu ook als rotonde weergegeven.
Je zou denken dat de oude gegevens zo ie zo meegenomen worden met die nieuwe versie en dan voegen ze alleen maar straten, routes toe, tenzij de straten niet meer bestaan etc etc.
Graag jullie reactie, en of iemand dit in zijn 6.75 kan nakijken
ThnX
versie 6.50 heeft bijvoorbeeld straat Goedhartstraat wel afgebeeld en staat in het database maar heeft straat Heerbaan Breywegh helemaal niet in database en de weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde maar wordt als kruispunt weergegeven.
versie 6.60 Goedhartstraat niet afgebeeld ( wel in database ) Heerbaan Breywegh wel in in database. De weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde en wordt nu ook als rotonde weergegeven.
versie 6.75 heeft Goedhartstraat als afbeelding en in database maar Heerbaan Breywegh staat er nou helemaal niet in.
De weg Oranjelaan Bredeweg heeft een rotonde en wordt nu ook als rotonde weergegeven.
Je zou denken dat de oude gegevens zo ie zo meegenomen worden met die nieuwe versie en dan voegen ze alleen maar straten, routes toe, tenzij de straten niet meer bestaan etc etc.
Graag jullie reactie, en of iemand dit in zijn 6.75 kan nakijken
ThnX