Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [BlackBerry] Nieuwe generatie BB's

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Graag zou ik hier met jullie de nieuwe generatie BlackBerry's [BB] willen bespreken.
Ik gebruik inmiddels zo'n twee jaar een BB (7290) en moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan mijn BB. Ik kan er namelijk geen dag zonder. Mijn agenda bij de hand hebben en snel en direct kunnen reageren op emails van klanten en vrienden zorgen er voor dat ik niet heel de avond lang voor mijn pc hoef te zitten om antwoorden terug te sturen.

Nu ben ik dus erg benieuwd naar de nieuwe modellen:

BlackBerry Pearl
http://www.celularis.com/imagenes/blackberry_pearl.jpg
http://www.blackberrypearl.com/
Afmetingen (hxbxd) : 107 x 50 x 15 mm
Gewicht (gram) : 90
Scherm : TFT 65.536 kleuren
Schermresolutie : 240 x 260
Camera resolutie (MPix) : 1.3
Camera opties : flitser, 5x digitale zoom
Gesprekstijd (uren) : max. 3.5
Standby tijd (uren) : max. 360
Batterij : Lithium-Ion
Intern geheugen (Mb) : 64
Extern geheugen : microSD/TransFlash
Handsfree functie
Qwerty toetsenbord
Trilalarm / -functie
Voice dialling
Geintegreerde antenne
Vodafone Pocket Connect toestel
SMS zenden en ontvangen
MMS
E-mail ondersteuning
Intelligente tekstinvoer
JAVA TM-technologie
Geluid-ondersteuning : MP3, MIDI, AMR-NB, AAC/AAC+/eAAC+
MP3 speler
Video-mogelijkheden : MPEG4, H.263
Polyfone beltonen
Quad band : 850/900/1800/1900 MHz
GPRS
Bluetooth : 2.0
USB dataverbinding
PC synchronisatie
WAP browser
Agenda (kalender)

BlackBerry 8800
http://www.cellphonebeat.com/images/blackberry_8800-4.jpg
Specs:
http://www.blackberry8800.com/

en volgens de geruchten komen er binnenkort nog twee op de markt:
BlackBerry 8820 met WiFi
http://www.blogsmithmedia.com/www.engadgetmobile.com/media/2007/02/bb-8700-8820-chart.jpg

BlackBerry 8300 (Daytona met WiFi)
http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7518_1.jpg
http://www.engadgetmobile...ry-8300-Daytona-with-wifi

Dus alle informatie over de next-gen BB's hier vermelden en met elkaar delen. :D

In tegenstelling tot de nog vrij zakelijke BlackBerry 8800 is de Daytona een echt multimedia-apparaat, met een 2 megapixelcamera, flitser, zoom en een trackball voor de bediening. De BlackBerry 8300 zou ook beschikken over een verbeterde speaker en software om multimedia zoals muziek, foto's en video's te beheren, vergelijkbaar met mediacenter-software. Maar dat is niet alles, want er zou ook Wi-Fi en GPS ingebouwd moeten zijn.

RIM heeft officieel nog niets bevestigd, maar de persoon die de foto's heeft laten uitlekken heeft laten doorschemeren dat het toestel in mei/juni via Vodafone in Europa beschikbaar komt.

Dit alles klinkt als muziek in mijn oren :D

Wow, mocht de 8300 Daytona echt Wifi én GPS hebben, dan wordt het een interessant apparaatje ;)

Wat raar dat er zo weinig informatie hierover op GoT te vinden is. BB is hier niet zo populair dus O-)

Acties: [quote]

Door: Gutteguttegut

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Pearl, alleen jammer dat hij zo slecht (vrij) verkrijgbaar is.
En een ander min puntje is het gemist van AD2P met bluetooth.

quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:47:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Pearl, alleen jammer dat hij zo slecht (vrij) verkrijgbaar is.
En een ander min puntje is het gemist van AD2P met bluetooth.
Hebben zij dit niet opgelost bij de 8800series?

Door: Gutteguttegut

quote:
Dagi schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:01:
[...]
Hebben zij dit niet opgelost bij de 8800series?
Die is voor mij te breed.

Meer informatie uitgelekt over de BB 8300:
http://www.engadgetmobile...00-received-photographed/

Volgens de website is het een haartje dunner als de 8800 uitvoering. :D

Iemand hier een idee waar je een driver set kan downloaden voor de Pearl??
Deze zit wel in de desktop manager maar deze willen we niet geinstalleerd hebben.

Dus het gaat hier om de driver om de BB op te kunnen laden via de computer. Op internet, is namelijk nog maar weinig informatie beschikbaar. echter de Pearl word al geleverd in de UK.

{edit}

LoL de Rim Pearl is blijkbaar toch niet zo populair als ik dacht.

Kickje..

Echt niemand een idee??

quote:
To_Tall schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:15:
Iemand hier een idee waar je een driver set kan downloaden voor de Pearl??
Deze zit wel in de desktop manager maar deze willen we niet geinstalleerd hebben.

Dus het gaat hier om de driver om de BB op te kunnen laden via de computer. Op internet, is namelijk nog maar weinig informatie beschikbaar. echter de Pearl word al geleverd in de UK.

{edit}

LoL de Rim Pearl is blijkbaar toch niet zo populair als ik dacht.
Als je de installatie CD start, krijg je toch gewoon de keuze of je de complete zooi wil installeren, of alleen de drivers?

Sinds een dag ben ik ook de bezitter van een blackberry, de oude van mijn oom.
Helaas weet ik niet hoe ik zijn contacten uit de telefoon verwijder. Ook wil ik liever niet dat het apparaat zichzelf kan verbinden met internet (mail, internet, etc.) omdat ik een normaal abbonement gebruik en geen zin heb in torenhoge rekeningen. Iemand enig idee hoe ik de volledige toegang tot internet diensten uitschakel?

Ow ja, ik praat over de BB7290.

quote:
MartijnMook schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:36:
Sinds een dag ben ik ook de bezitter van een blackberry, de oude van mijn oom.
Helaas weet ik niet hoe ik zijn contacten uit de telefoon verwijder. Ook wil ik liever niet dat het apparaat zichzelf kan verbinden met internet (mail, internet, etc.) omdat ik een normaal abbonement gebruik en geen zin heb in torenhoge rekeningen. Iemand enig idee hoe ik de volledige toegang tot internet diensten uitschakel?

Ow ja, ik praat over de BB7290.
Waarom gebruik je eigenlijk een Blackberry?
Het apparaat is helemaal gemaakt met het idee van een constante data verbinding om zodoende push email binnen te krijgen.....
Zonder email... Tja...
Das net zoiets als 7.1 Dolby setup gebruiken als wekkerradio....

Ik ben ook al 4 jaar een BlackBerry gebruiker.
Ik heb op dit moment een Pearl, maar dit is allemaal zakelijk via een BES.

Zijn er mensen die tips hebben om Blackberry particulier te gebruiken.

Nu nog niet, ik hoop em morgen binnen te krijgen. :)

Zal wel aan mij liggen, maar hoe werkt dat dan, zo'n constante internetverbinding, bijvoorbeeld als je op straat loopt? gaat dat dan gewoon via zendmasten die her en der door het land staan ofzo?

Ik had ook een vraagje aan de blackberry bezitters (weet niet of dit het goede topic is) Ik heb nu al een tijdje een Blackberry 8700g en een losse telefoon. Ik zit er over te denken om ook te gaan bellen met mijn Blackberry. Gebruiken jullie het apparaat ook als telefoon? En zo ja, wat zijn de voor- en nadelen?
quote:
Murk schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:27:
Zal wel aan mij liggen, maar hoe werkt dat dan, zo'n constante internetverbinding, bijvoorbeeld als je op straat loopt? gaat dat dan gewoon via zendmasten die her en der door het land staan ofzo?
Je hebt gewoon een GPRS of UMTS verbinding hier overheen wordt je mail gepushed naar je Blackberry. Internet initieer je zelf met de Blackberry browser (of opera of iets anders...)

Ik snap eigenlijk nooit het nut van een BB :?
Waarom zou je voor een BB gaan ipv een PDA os Smartphone? Ze kosten ongeveer even veel en de SM/PDA heeft meer functionaliteit en is vaak ook wat kleiner of handzamer. Pushmail hebben ze eigenlijk allemaal wel en bellen doen ze ook.

Dus wie overtuigt mij van de kracht van de BB?!

WM5 heeft alleen native ondersteuning voor pushmail icm Exchange (niet echt verwonderlijk) en derhalve vrijwel alleen beschikbaar voor enterprise klanten. Het hele mail gebeuren met WM smartphones is op z'n best een slap aftreksel van BB. Het is het gewoon net niet. Lees de reviews maar.

Als naast bellen email de hoogste prio heeft (of alleen email), dan is een BB eigenlijk de enigste reele keus. Als email van ondergeschikt belang is of gewoon een nice to have, wat waarschijnlijk voor de meeste prive gebruikers zo is, dan heb je met een WM smartphone veel meer mogelijkheden.

BB heeft toch alleen push email via BB servers, of heb ik het verkeerd begrepen? Dat is voor particulierentoch ook niet te doen? Tenzij je natuurlijk een BB abo bij een provider neemt, waar je voor betaalt.

Ik heb op mijn Wm5 PDA/phone push email via mail2web, gratis en voor niets. Ik denk dat BB vooral zijn voorsprong gekregen heeft doordat pas sinds Wm5 push email standaard is, voor die tijd had BB het rijk min of meer alleen. Ben benieuwd waar deze competitie toe leidt, ik zal iig voor WM kiezen en niet voor BB.

BB heeft 2 manieren voor email: BES (Blackberry Enterprise Service) en BIS (Blackberry Internet Service). BES is vergelijkbaar WM5 native push, en enkel bruikbaar voor bedrijven. Bij BIS kun je tot 10 email adressen configureren op een Blackberry server, die dan hun berichten naar je BB device gepushed worden. Deze vorm wordt gebruikt door particulieren en bedrijven die geen BES server willen/hebben.

Lijkt dus vrij vergelijkbaar, maar qua bediening, gebruiksgemak en de algehele manier waarop het werkt is BB superieur aan WM. Misschien dat dit in de toekomst verandert, maar op dit moment is WM5 nog geen serieus alternatief voor iemand die serieus met mobiele email communicatie aan de gang wil of dit nodig heeft. Een van de vele reviews en commentaren die ik heb gelezen vat het eigenlijk goed samen: "de ontwikkelaars van WM5 zouden verplicht moeten worden om 30 dagen lang hun email enkel en alleen via BB te benaderen, gevolgd door 30 dagen waarbij ze alleen WM5 mogen gebruiken. Misschien dat ze dan begrijpen waar een goed werkende implementatie aan moet voldoen en wat voor rampproduct ze nu op de markt zetten"

quote:
stivo schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:09:
Ik ben ook al 4 jaar een BlackBerry gebruiker.
Ik heb op dit moment een Pearl, maar dit is allemaal zakelijk via een BES.

Zijn er mensen die tips hebben om Blackberry particulier te gebruiken.
BIS werkt perfect en super simpel om op te zetten. Emailadres/username/password opgegeven en hij zoekt zelf uit hoe ie moet verbinden. Binnen 5 minuten had ik zowel mijn prive accounts via imap alsook mijn zakelijk account via Exchange webmail werkend in BIS. Daarna is het gewoon mailen en replyen zoals je gewend bent. SMS/MSN/browsen ed ook eenvoudig en muv MSN werkt alles gewoon out of the box. Niks niet moeilijk doen, handmatige configuraties of wat, gewoon werken.

Synchroniseren met Outlook werkt ook als een tierelier. Eerst mijn adresboek uit mijn andere telefoon geexporteerd naar vcf en geimporteerd in Outlook en na de synchronisatie zat alles netjes in mijn BB.

BB doet met mobiele communicatie wat Apple gebruikers claimen voor OSX. Super.

Door: arendjan2007

Ik heb mijn blackberry 8800 (KPN business abonnement) gesynchroniseerd met mijn bedrijfsemail en prive-email. Dit push-emailsysteem werkt prima via het mobiele netwerk van KPN. Een mailtje komt binnen en een kwartier later staat die op de BB. Prima. Alleen nu het volgende:

Ik zou graag mijn oulookagenda, dmv push-synchronisatie via bluetooth, willen syncen met mijn blackberry. Ik kan deze optie (Automatic synchronization if changes are found) niet vinden in de BB desktopmanager 4.2.1. Is er misschien een ander syc-programma die dit wel ondersteunt ?

Ik begrijp ook niet zo goed dat (gebruikers accepteren dat) de synchronisatie alleen gebeurt bij het opstarten van de pc en na het indrukken van de sync-knop in dit programma. Je wilt een agenda toch constant geupdate hebben (zonder al te veel handelingen) ?

(volgens mij heb ik het nu goed begrepen als het gaat om topics replys etc, of niet Ginz :) )

Weet iemand al wanneer de 8820 uitkomt? Wat ik tot nu toe gelezen heb zou het juli/augustus moeten zijn. Weet iemand al meer?
Ik zit zelf te kijken naar de nokia e90 en de BB 8820.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: