quote:
Als ze de zoom-bediening hetzelfde hebben gehouden als bij de voorlopers het geval was dan kun je afhankelijk van hoe hard je op de zoom-knop drukt langzaam of snel inzoomen.
(en alvast inspelend op je laatste opmerking: je bent altijd sneller dan met een dSLR waar je net de groothoek lens op hebt zitten)
quote:
Voor de rest mooi dingetje inderdaad, ik vrees voor de ruisprestaties (8MP op 1/2.5" is gewoon erg krap), maar de IS maakt wat goed. Wél fijn is dat je lekker veel AF-punten hebt.
De ruis zal zeker wel een probleem zijn, en zoniet dan is er een gebrek aan detail op hogere ISO's door de in-camera noise reduction.
quote:
Voor het geld zou ik trouwens gaan voor een goedkope dSLR.
De H9 staat bij Konijn gelist voor 449 euri. Wat voor dSLR oplossing met een gestabiliseerd optisch bereik van 31-465mm had je daarbij in gedachten?
Ik heb een dSLR, met een (partly gestabiliseerd) optisch bereik van 16-480mm, dat houdt wel in vaak lensen wisselen. Kan erg mooie plaatjes opleveren, maar het is wel een behoorlijk gesjouw en ook gedoe met lenzen en daarom niet altijd even handig. Voor die momenten dat het gesjouw en gedoe niet zo handig is lijkt me een superzoom als de H9 (of de FZ50 of ...?) erg prettig.