Ik heb deze PVR nu twee dagen in huis en mijn ervaringen zijn overwegend positief. In elk geval zal tv-kijken nooit meer hetzelfde zijn!
De timeshift-functie is ronduit fantastisch. Elk programma wordt automatisch opgenomen (zolang je niet van zender wisselt) zodat je even rustig kunt bellen of koffie zetten; kwestie van de pauzeknop indrukken of gewoon "terugspoelen".
De bediening is redelijk intuïtief en beter dan die van de samsung-9401R decoder die ik eerst had. De Humax gaat veel sneller door de menu's en ook het zappen gaat net iets sneller; voor mij heel belangrijk want bij de Samsung zat dat echt boven de irritatiegrens, zo traag zapte dat ding.
Je kunt twee opnamen (van perfecte digitale kwaliteit) tegelijk maken en dan nog naar een derde programma kijken (niet alle programma's zijn dan nog beschikbaar, geloof ik). Uiteraard kun je dan altijd nog je toevlucht nemen tot analoog kijken.
Er zitten nog wel enkele bugs in: als je een programma opneemt via de programmagids (epg), wordt bij mij de eindtijd uit de epg aangehouden, ook al heb je in de basisinstellingen de aan te houden eindtijd op + 5 of +10 minuten gezet. Je moet dus voorlopig altijd de eindtijd handmatig aanpassen want de meeste programma's lopen uit.
Verder ben ik er tijdens een dag lang spelen met het apparaat tweemaal in geslaagd hem te laten crashen bij het wisselen van zender. Het beeld wordt dan zwart en de stroom uit- en inschakelen is dan de enige remedie. Ik zie nog geen patroon daarin.
Er zijn vijf favorietenlijsten te maken, waarbij je de volgorde van de zenders overigens niet zelf kunt veranderen. Bij de Samsung kon dat wel.
Nog een laatste puntje: het apparaat is bijzonder lelijk, het front is van een soort plastic dat zeer snel krast, zelfs als je er even met je nagel overheen gaat. Onbegrijpelijk.
Maar goed, de conclusie is voorlopig dat de Humax 9200 het voor 95% prima doet en ik kan de aankoop zeker aanraden voor wie op zoek is naar zo'n ding.