Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Een van de topmodellen van de huidige lijn LCD televisies van Philips is de 37PF9731D/10

http://www.consumer.philips.com/catalog/37/37PF9731D_10_webImage370.jpg

Opvallende punten van deze tv:
- Contrast 1 : 6000
- True HD paneel 1920x1080P (let op: max input is 1080i)
quote:
Dit beeldscherm heeft een resolutie die wordt aangeduid als Full HD. De nieuwste LCD-schermtechnologie zorgt voor een volledige high-definition breedbeeldresolutie van 1920 x 1080 pixels, de hoogste resolutie die voor HD kan worden uitgezonden. Dit scherm biedt de best mogelijke beeldkwaliteit voor elk formaat HD-signaal en geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren. De levendige en scherpe beelden staan garant voor comfortabel kijkplezier.
- Een DVB-T ontvanger incl. CI (geschikt voor DVB-Terrestrial)
quote:
User curry684 over de DVB-T ontvanger:
Er zijn 3 populaire standaarden DVB:
  • DVB-C - Cable
  • DVB-S - Satellite
  • DVB-T - Terrestrial (ether, oftewel Digitenne)
De standaarden zijn onderling volstrekt niet compatible wegens de verschillende benodigdheden qua frequenties en bandbreedte. Een DVB-T ontvanger kan zonder nieuwe hardware geen andere DVB's ondersteunen, en dat zou dus het openslopen en ongeveer herbouwen van de TV betekenen.
- Kaartlezer en USB aansluiting voor externe opslagmediums
quote:
Directe weergave van films, foto's en muziek. De geheugensleuf is geschikt voor Compact Flash I en II, Memory Stick, SD-kaart/Mini SD-kaart, Smart Media, Micro Drive (tot 2 GB) en MultiMedia Card. Steek de geheugenkaart in de sleuf in de zijkant van de TV en open de multimediabestanden op de kaart. Met de USB-aansluiting hebt u toegang tot multimediabestanden op de meeste USB-sticks en de meeste digitale camera's (apparaat uit USB-geheugenklasse).
- Ethernet aansluiting (WiFi-compatible met ethernetbridge)
quote:
Met PC Link hebt u eenvoudig de beschikking over uw persoonlijke digitale mediabestanden en multimediamateriaal*. De populaire open normen Ethernet (LAN) en Wi-Fi worden gebruikt voor bedrade en (optioneel) draadloze** verbindingen, die onderling goed samen kunnen werken. Via uw thuisnetwerk kunt u bladeren door digitale foto's, streaming video en muziekbestanden op uw PC. Met de intuïtieve gebruikersinterface van de TV en de Philips Multimedia Manager voor uw PC hebt u met één druk op de knop toegang tot de content op uw PC (*zie product voor ondersteunde formaten, PC met een LAN-verbinding vereist; **Ethernet-bridge vereist)
- Leest mp3, DivX 3.11, DivX 5, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, XviD
- Ambilight surround ( 3-zijdig)
quote:
Ambilight 3 maakt, door middel van lampen rond het beeld, de weergave nog indrukwekkender door toevoeging van omgevingslicht aan 3 kanten dat wordt aangepast aan de kleuren en de lichtsterkte van het beeld. Het schept een sfeer waarin u details, contrast en kleur beter waarneemt en ontspannender televisie kijkt. Ambilight 3 past de kleuren aan de zijkanten van het scherm automatisch en onafhankelijk aan volgens veranderende beelden op het scherm. De derde Ambilight-lamp bovenaan zorgt ervoor dat het hele beeld nu door licht wordt omgeven, waardoor u volledig wordt meegesleept door de inhoud.
-Pixelplus 3 HD
quote:
Pixel Plus 3 HD staat garant voor een unieke combinatie van verbluffende beeldscherpte, natuurlijke details, levendige kleuren en de vloeiende, natuurlijke beweging van standaard-TV, High Definition-signalen en multimediacontent. Elke pixel van het binnenkomende beeld wordt aangepast aan de omringende pixels, met een natuurlijker beeld als gevolg. Storingen en ruis in alle bronnen, van multimedia tot standaard-TV, maar ook in sterk gecomprimeerde HD, worden verminderd om het beeld helder en haarscherp te maken
-ClearLCD
quote:
Clear LCD zorgt voor een zeer scherpe weergave van heldere, levendige beelden, zelfs bij snelle bewegingen op het scherm. Door de hoge herhalingsfrequenties van de achtergrond-scantechnologie is de effectieve responstijd van de weergave van snelle bewegingen 3 milliseconden (gemeten in BEW, Perceived Blurr-Edge-Width). Bovendien zorgt Clear LCD voor een hoger dynamisch contrast en een grotere kijkhoek. De unieke technologie van Philips brengt de bewegingsscherpte van LCD-displays op een ongeëvenaard niveau en doet dit beter dan enige andere technologie voor platte schermen.
Alle gegevens: HIER

Meer over de nieuwe ClearLCD techniek

De laatste firmware versie is: 0.87.0.0. Deze kun je hier downloaden. Hier zijn ook de installatie instructies te vinden.

Met dank aan Butrosgali voor de gejatte SP :P

Deel 1 kun je hier vinden

Helemaal toegestaan en als jij voort wil gaan over het onderwerp is het de bedoeling dat je idd een nieuw topic opent :) .

Kopieëer even de startpost uit het oude topic. Dat is wel zo mooi.

Effe een kleine titelaanpassing :) Verder is het zeker toegestaan, maar wel onder de voorwaarde dat er een degelijk topic start komt. Een kopie de vorige is prima. Zet er ook een verwijzing bij naar het oude topic :)

quote:
MagicMau schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:35:Overigens vroeg de vriendelijke dame van Philips of ik een 9731D/10 of een /12 heb. Is die /12 de nieuwe versie waar ik hier over gelezen heb?
Welke versie bedoel jij? Er zullen best nieuwe revisies zijn uiteraard, maar ik ken geen andere types.

Ik ben vandaag bij de plaatselijke dealer geweest en voor het eerst de 9731D/10 in het echt mogen aanschouwen. Wat een groot ding! Was aangesloten op een HD kanaal en dat zag er echt super uit :9~ Ik ben helemaal verkocht en ga er voor.

Nu wist de beste man mij te vertellen dat er vanaf 10 februari weer een cash-back actie van start gaat. :) Een stuk of 10 modellen krijgen korting tot wel 500 euro. De 9731D/10 krijgt 300 euro korting. Nu weet ik dat er al eens eerder zo'n actie is geweest. Geldt die korting dan ook voor webshops?

edit:

Ik heb inmiddels de oude "ambilight week"-website van philips opgeduikeld en daar staat vermeld dat internet winkels niet meedoen met de feestvreugde. Zal nu ook wel niet :'(

quote:
My-life schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Welke versie bedoel jij? Er zullen best nieuwe revisies zijn eruiteraard, maar ik ken geen andere types.
De nieuwe versie die is gepresenteerd op de CES? 1080p panel? Die krijgt in ieder geval een andere type aanduiding, dus die zal die dame wel niet bedoelen.

als er zo een cash-back actie komt, is dat niet een teken dat er een opvolger aan komt?

Ook niet mis: Philips 42PF9641D
http://www.kieskeurig.nl/...320A3C1257204002C63EF.htm
Klopt het als ik zeg dat dit dezelfde is als het onderwerp van dit topic maar dan een slagje groter?

quote:
marteltor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:18:
als er zo een cash-back actie komt, is dat niet een teken dat er een opvolger aan komt?

Ook niet mis: Philips 42PF9641D
http://www.kieskeurig.nl/...320A3C1257204002C63EF.htm
Klopt het als ik zeg dat dit dezelfde is als het onderwerp van dit topic maar dan een slagje groter?
Er komen inderdaad opvolgers aan, deze zijn gepresenteerd tijdens de CES afgelopen maand.

Het type waar je op doelt is niet hetzelfde, het gaat hier omde XXPF9731D en niet om de XXPF9641D. De logica achter de typestructuur van Philips? Geen flauw idee...;)

Mmm, ik zie het ja :) De echte vernieuwingen werden me door het simpele overzichtje van de Philips site niet echt duidelijk. Maar volgens die site duurt het ook wel tot juni voor de 42 en 47 inch opvolgers komen.

quote:
marteltor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:37:
Mmm, ik zie het ja :) De echte vernieuwingen werden me door het simpele overzichtje van de Philips site niet echt duidelijk. Maar volgens die site duurt het ook wel tot juni voor de 42 en 47 inch opvolgers komen.
In het vorige topic stond een overzichtelijk lijstje met daarin de typenrs. en features van de nieuwe modellen.

quote:
Killkees schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:05:
[...]

De nieuwe versie die is gepresenteerd op de CES? 1080p panel? Die krijgt in ieder geval een andere type aanduiding, dus die zal die dame wel niet bedoelen.
Voor zover als ik heb gelezen (en we uitvoerig hebben gediscussieerd) is er geen 37" scherm van Philips die 1080p kan weergeven. Hoewel het scherm wel 1080P is natuurlijk.

quote:
My-life schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Voor zover als ik heb gelezen (en we uitvoerig hebben gediscussieerd) is er geen 37" scherm van Philips die 1080p kan weergeven. Hoewel het scherm wel 1080P is natuurlijk.
Heb je gelijk in, maar de nieuwe schermen die op de CES zijn gepresenteerd kunnen dat wel. Ik was aan het vissen of die schermen wellicht bedoeld werden.

Die schermen zijn allemaal groter. Vanaf 42 inch.

Die zullen het niet zijn dus.

Heb ooit dit scherm als optie beschouwt, maar de problemen van de laatste tijd heeft me doen besluiten om niet voor dit model te gaan. Erg jammer dat er zoveel fouten sluipen in platte TV's(LCD's)

Dit geldt niet alleen voor Philips. Alle merken hebben wel een of andere fout (brommen backlight, bandig, buzzing, bleeding etc....) Voor kwaliteit moet je toch nog bij de oude vertrouwde CRT schermen zijn.

quote:
FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:50:
Voor kwaliteit moet je toch nog bij de oude vertrouwde CRT schermen zijn.
Ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert natuurlijk. :)

De eerlijkheid gebiedt mij wel om te melden dat ik vanmorgen na het aanzetten van het toestel ook de horizontale strepen flauw zag opdoemen. Tja ik wacht het maar ffies af voorlopig, trekt vooralsnog weg binnen een half uur.

Kan niet wachten tot juni. Gelukkig zitten de opties er dan wel in die ik wil. Ambilight Full Surround en dan 1080p input (maar dat vind ik nu, op dit moment, minder belangrijk).

Wellicht interessant op de topic start uit te breiden met de nieuwe serie. (al hoewel dit nu telkens over de 37 inch variant gaat)

Het is een topic speciaal voor dit type. De rest is leuk om het af en toe over te houden maar ik ben ervoor om het zo te houden.
Misschien kun je een mooi nieuw topic maken over de aankomende toestellen :) .

In de C't van deze maand (maart 2007) staat een artikel over diverse LCD-TV's waaronder de 37PF9731.
Komt er behoorlijk slecht in uit, terwijl ze over de 32" versie wél heel erg tevreden waren.

Vooral de beeldkwaliteit valt tegen:
quote:
Na de goede beurt van het 32" model van Philips waren we ervan overtuigd dat de 37PF9731D met zijn nominaal hogere panel-resolutie een toppositie zou innemen, maar niets is minder waar. Het beeld van deze grote Philips was vergeleken met de andere testkandidaten flets en mat. [...] De details in donkere beelddelen verdwijnen compleet -elke donkere schaduw ziet eruit alsof er roet opzit. Helderheidsovergangen bij de laagste grijswaarden worden vlekkerig en neigen naar bruine en magenta-achtige tinten.[...]
En dan hebben ze dat vlekken en strepenprobleem nog niet eens gehad...

offtopic:
Ik vraag me trouwens af hoe iemand die nul bijdragen heeft geleverd in een vorige topic met 1700+ posten, zomaar een nieuw topic kan openen, notabene door gewoon een niet eens zo speciale startpost te kopiëren en zonder daar enig nieuwe inzicht etc. aan toe te voegen. Heel erg "nieuw en verfrissend" vind ik dat dan niet... Het zou netter zijn geweest om in het eerste deel te vragen of één van de veelposters van het vorige topic een beetje nette nieuwe startpost voor een deel 2 kan maken... want vooral de problemen rondom dit scherm en de afhandelng ervan door Philips verdienen toch wel een serieuzere nieuwe deel 2 dan alleen maar even de oude kopiëren en net te doen alsof er helemaal niets aan de hand is.

offtopic:
Dan hadden we daar eerder over moeten beginnen. Aangezien we al ver over de 1000 post heen ware.
Verder ios natuurlijk iedereen vrij om een topic te maken mits volgens de regels :)
Maak jij anders een mooie TS en mail hem naar de TS.

offtopic:
Als het één vd oude "vaste gasten" was geweest die hulp nodig had gehad en dat had gevraagd, dan had ik dat zeker wel aangeboden. Naar mijn bescheiden mening heb ik namelijk wel eens een redelijke startpost opgezet (waaronder een deel 2):
Canon Powershot S2 IS - Deel 2
[TomTom] Het grote TomTom ONE topic
Ik heb nu echter het idee dat we te maken hebben met iemand die gewoon geen zin had om in een 1700+ topic iets te posten en zomaar onaangekondigd even op een wel heel erg makkelijke manier een 2e deel opent en hiermee de oude deelnemers van deel 1 voor een voldongen feit laat staan.

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
offtopic:
Ik heb nu echter het idee dat we te maken hebben met iemand die gewoon geen zin had om in een 1700+ topic iets te posten en zomaar onaangekondigd even op een wel heel erg makkelijke manier een 2e deel opent en hiermee de oude deelnemers van deel 1 voor een voldongen feit laat staan.
offtopic:
Da's niet waar. Zie de post van moderator voodooless die deel 1 heeft gesloten omdat die al ruim over de 1000 posts heen was...

Nu weer ontopic graag :)

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
offtopic:
Als het één vd oude "vaste gasten" was geweest die hulp nodig had gehad en dat had gevraagd, dan had ik dat zeker wel aangeboden. Naar mijn bescheiden mening heb ik namelijk wel eens een redelijke startpost opgezet (waaronder een deel 2):
Canon Powershot S2 IS - Deel 2
[TomTom] Het grote TomTom ONE topic
offtopic:
Alsjeblieft zeg, ik heb netjes toestemming gevraagd, en ook gewacht met het openen van een 2e deel om de honneurs te laten aan iemand anders. Bovendien was het 1e deel gesloten.

Maar als je zin het om een nieuwe TS te maken, ga vooral je gang. :) Ik plaats hem wel.

Hmm, dat de 37" zo slecht uit een test komt heb ik nog nooit ergens gelezen. Heb het toestel nu een aantal maal in werking gezien en ben eigenlijk bijzonder onder de indruk. Maar misschien ben ik niets gewend.... :+

Het vlekken en strepen probleem vind ik wel een drawback om het toestel te kopen, maar ik ga er ook stiekem vanuit dat dit netjes wordt opgelost door Philips. Ik hoop dat we deze week de eerste ervaringen met de reparatie binnenkrijgen.

Beste dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum maar volg dit en voorgaand topic al lange tijd. Ik begrijp jullie fascinatie voor de 37pf9731d/10! Maar jullie gebrek aan aandacht voor de andere modellen begrijp ik niet helemaal (jaja, dit is de 37pf9731d/10 maar toch :p) .

Ik ben zelf lang bezig geweest met de verschillende plasma en lcd tv's met elkaar te vergelijken, specs lezen, langs gaan bij shops. En daarbij was de 42PF9831D eigenlijk mijn favoriet (hoogstwaarschijnljik omdat ik de tv niet kan ophangen door de inrichting van mijn woonkamer). Maar nu de 42PFL9832D in juni komt wacht ik daar met alle liefde op aangezien die tv alles heeft wat ik wens :)

clear lcd / 1080p / fullsurround ambi (met led's neem ik aan) / 120 hertz etc..

Alleen het wachten en de prijs zijn zoals altijd een klein obstakel ;)

grt.

Tja de specs zijn met elk model weer beter, ben zelf 2 jaar bezig geweest met wachten omdat er weer een nieuw type met betere specs aankwam. Heb uiteindelijk met dit type de knoop doorgehakt voordat er een volgend model werd aangekondigd anders had ik weer gewacht :) , als het volgende model er eenmaal is zal er enige tijd later altijd weer een type in de wachtrij staan, en weer, en weer, etc. Ben zelf ook niet echt van plan om 4 jaar of meer met dit toestel te doen gezien de snelheid waarmee de techniek de laatste tijd verandert. Begrijp mensen wel die op het volgend toestel wachten, zeker als het al is aangekondigd

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: