Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Online MMORG] Ogame Universum - 11

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ogame Universum

Ogame Universum is een simulatie game waarbij je de beschikking krijgt over een complete planeet.
Op deze planeet bouw je gebouwen voor bepaalde grondstoffen, zoals metalen en kristallen, en hiermee kun je weer andere gebouwen bouwen voor het bouwen van schepen, afweergeschut en technologieen.

Je kunt je expansiedrift botvieren op nog ongekoloniseerde planeten, zodat je nog meer welvaart vergaart. Ook is het mogelijk om grondstoffen van andere planeten te stelen, stuur je vloot erop af om de verdediging van de verdediger in puin te schieten en zijn materiaal te stelen.

Ook hebben we als GoT een eigen alliantie zodat er samengewerkt kan worden voor de wereldheerschappij over het heelal.

http://tn3-2.deviantart.com/fs10/300W/i/2006/132/3/6/OGame_Pic_by_Lee_Xai.jpg

Gratis
http://ogame173.de/epicblue/planeten/normaltempplanet05.jpg
Een van de leukere aspecten van Ogame is (naast dat het erg verslavend werkt) dat je het gratis kunt spelen. Geen verplichte bijdrage van meer dan 10 euro per maand, geen beperkte gameplay of trial, nee gewoon gratis knallen.

Er is ook een betaalde variant (3 euro per maand, Ogame Commander genaamd), dan krijg je een bannervrij spel en een paar handige hulpmiddeltjes erbij.

Allianties

Je kunt allianties aangaan met anderen, en, als het uiteindelijk drukker wordt
kun je oorlogen uitvechten met andere spelers/allianties.Het is niet een spel dat je even in een uurtje speelt, je moet je wel registreren, maar vanaf dat moment begint het ook te lopen. Zelfs als je niet online bent loopt het spel door. Er is ook een GoT alliantie, hierover lees je meer verderop in deze TS.

Universums

Het spel is inmiddels zo populair, dat er meerdere "universums" van beschikbaar zijn. Dit is inmiddels het 11e universum. Vorig jaar is er in een ouder universum (2 en later 3) een grote groep GoTTers geweest die een alliantie hebben gevormd en een tijdlang hebben geheerst over het gehele universum.

Nieuw Universum

Inmiddels is in deze 2 universums het meeste spannende wel geweest, men is in een soort koude oorlog uitgekomen waar weinig meer te beleven is. Bovendien zijn degenen die er vanaf het begin al zitten zo krachtig geworden dat je als nieuwkomer weinig meer in de melk te brokkelen hebt.

Dit nieuwe, 11e Universum is slechts enkele dagen oud. Nu registreren zorgt ervoor dat je bij de eerste groep zit en dat je dus relatief een voorsprong hebt t.o.v. mensen die zich aanmelden. Meer informatie over hoe aan te melden en de beste bouwstrategie in het begin kun je verderop vinden.

GoT Alliantie
http://www.play-free-online-games.com/listmachine/uploads/image_ogame_1_thumb.jpg
Net als in de andere universums (2 en 3) zal er weer een GoT Alliantie worden opgezet. Omdat veel "oude rotten" ook mee gaan doen aan dit nieuwe universum kunnen ze via dit topic de kneepjes aan nieuwe mensen overdragen.

In Universum 2 is het gelukt om de grootste oorlog in het heelal te ontketenten (bekend als de FaGoT oorlog). Door deze oorlog is Universum 2 indertijd in zo'n grote massale oorlog terechtgekomen dat de gevolgen ervan nog steeds merkbaar zijn. De massale inzet van vele GoT-leden, de ontwikkelde tools, statistieken en het dedicated forum maakten het dat er een grote verbondenheid was in de alliantie.

Hopelijk wordt het in dit universum weer minstens zo gaaf als "back then" in Universum 2. Inmiddels is het spel iets veranderd, het is makkelijker geworden om de krachten van je legers te bundelen, zodat een goed georganiseerd team zoals wij daar extra voordeel uit kunnen halen.

In het begin zal het voor iedereen opbouwen worden en mischien wat buren leegroven, maar als het over een aantal weken echt spannend gaat worden en we onze eerste oorlogen zullen gaan voeren, zullen we waarschijnlijk weer een private forum opzetten om alle geheime/tactische informatie op te vergaren. Algemene discussie kan gewoon in dit topic blijven.

Hoe registreer ik mezelf?

Ga naar www.ogame.nl registreer jezelf in Universum 11.

Wil je je aanmelden voor onze GoT Alliantie? Volg dan de volgende stappen:
1. Zoek onze alliantie (linkerpaneel "zoeken"). Zoek op aliantienaam: "GoT"
2. Dien een aanvraag in. Geef bij je aanvraag je GoT user ID en user name, zodat je identiteit te checken is.
3. Wacht op goedkeuring :)

Eisen

Er zijn een paar basiseisen gesteld om te voorkomen dat mensen zich speciaal voor deze alliantie op GoT aanmelden. Voorwaarden:
- Je kunt je GoT username + GoT ID nummer tonen en je minimaal 1 week op Gathering of Tweakers geregistreerd bent en minimaal 10 techpost hebt.
- Als je geen GoT account hebt, kun je door een bestaand alliantie lid wordt voorgedragen (als zijnde vriend/broer/zus/opa enz).

Handige Links

www.ogame.nl - spel zelf
Nederlandstalige FAQ
Ogame Wiki

Links naar oude topics

Hieronder vindt je de links naar de topics van oude ogame universums. Ga deze niet (onnodig) omhoog lopen schoppen, als kennisbank zijn ze echter erg handig.

Ogame - Universum 2 (Huiskamer only!)
GoT II Alliance: Ogame - Universum
GoT II Alliance: Ogame - Universum Deel 2
GoT II Alliance: Ogame - Universum II Deel 3

Bouwstrategie

Heel in het kort hoe je zou moeten beginnen met het spel. Er zijn 3 soorten grondstoffen: Metaal, kristal en deuterium.
Metaal wordt het meest gebruik voor het bouwen van mijnen/fabrieken
Kristal wordt het meest gebruikt voor technischer gebouwen (bijvoorbeeld sattelieten) en onderzoek
Deuterium wordt het meest gebruikt voor het aandrijven van schepen en onderzoek.

Voor alle 3 soorten grondstoffen kun je een mijn of fabriek bouwen. Deze is steeds verder te upgraden waardoor hij meer oplevert, maar ook meer grond inneemt op je planeet en meer energie vereist.

Zorg dat je altijd voldoende electriciteitscentrales hebt (Zonne-energie centrales), bouw deze dus eerst. Heb je te weinig energie dan neemt de productie linear af (heb je maar voor 80% energie dan werken de fabrieken ook maar op 80%) Zorg ongeveer dat je met je metaal mijnen 2 levels hoger zit dan de kristalmijnen. Begin niet te snel met deuterium. Hoe veel je daarvan nodig hebt hangt af van hoe veel je met je scheepjes gaat vliegen. Bouw fabrieken tot je energie in het rood staat, bouw dan meteen een nieuwe energiecentrale. Een redelijk begin is de volgende strategie: (vergeet niet genoeg energiecentrales te bouwen)

metaal tot level 4
dan kristal mijn tot level 3
dan metaal level 5
kristal level 4
metaal level 6
deuterium tot level 3

gereserveerd voor eventuele uitbreidingen. Input (extra links, informatie) voor de TS is van harte welkom!

Nóg een ogame topic? Leuke topicstart hoor, maar er zijn al minstens 4 andere topics over ogame, en het is een beetje onzin om elke nieuwe uni een eigen topic te geven (imho)

Ben ik op zich met je eens, als je in de search kijkt is er inderdaad bijna voor elk universum wel een topic geopend. Vaak zijn die al na enkele 10-tallen reacties doodgebloed, te meer omdat die topic starts vaak weinig te melden hadden en dat het weinig toegevoegde waarde had omdat de meeste mensen in Universum 2 of 3 speelden.

Ik heb echter het idee dat er op dit moment wat meer mensen zijn die ooit met Universum II of III gestopt zijn en nu de draad weer op willen pakken (kijk ook maar eens in Ogame Universum 2 - GoT alliantie nieuwe leden werving).

Met exact dezelfde insteek heb ik de mods ook al gemaild, maar om te voorkomen dat iemand een weer een makkelijk, onduidelijk topic opent heb ik 'em toch maar online gegooid.

Mjah... zit te twijfelen... Tijdje in Uni2 gespeelt bij GoT, later GoT II en nog bij wat andere allianties rondgelopen. FaGoT vanaf de zijlijn zien gebeuren...

ben wel blij met het topic. Uni 11 is duidelijk een compleet nieuw begin en het zit nog in de beginfase zonder echt grote spelers/allianties. Hoop dat er een flink aantal GoTers mee gaan doen, maakt het er alleen maar beter op.

Wat is nou de ideale produktieratio is het simpelweg 3:2:1 (iron, cristal, deut) of ligt het wat ingewikkelder. Ben nu bijna zover dat ik me met andere dingen ga bezighouden dan het upgraden van mijnen/solarplants dus deze info wordt nu wel ff belangrijk.

Hangt af van speler tot speler... het is zoiezo aangeraden om je metaal mijnen ongeveer 2 levels hoger te houden dan je cristal mijnen, zo heb ik bijv. op bijna al m'n planeten level 29-27-23. In het begin ga je best voor veel metaal, naarmate je hogere levels bereikt krik je je kristal productie op tot wat ik net zei. Nu is het wel zo dat kristal zowat bij iedereen en overal altijd schaars is. Maar ik heb ondervonden dat zelfs wanneer je je best doet om je kristal mijnen hoger te levellen, je toch steeds tekort hebt t.o.v. metaal, tenzij je iemand z'n sats hebt kunnen crashen ;) Ook als je een nieuwe maan wilt opbouwen heb je hopen kristal nodig.

En dan wat betreft deuterium, daar heb je in het begin weinig behoefte aan. Naarmate je vloot groter wordt en je meer upgrades wilt doen daarentegen wordt het heel erg belangrijk. Zeker op de planeten waar je manen hebt en vlug je vloot moet kunnen bewegen is het belangrijk om steeds een mooie voorraad deut liggen te hebben.

Vermits je nog in het beginstadium zit zou ik dus aanraden om je vooral te focusen op je metaal en kristal mijnen, hou je metaal mijn ongeveer 2 levels hoger en dan zit je zeker goed. Dan afhankelijk of je een raider of een turtle bent kan je je wat meer focusen op je deut mijnen. Een turtle gaat meestal vrij lage deut levels hebben en als hij dan toch deut nodig heeft even traden met iemand.

quote:
Sfinx- schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:41:
Vermits je nog in het beginstadium zit zou ik dus aanraden om je vooral te focusen op je metaal en kristal mijnen, hou je metaal mijn ongeveer 2 levels hoger en dan zit je zeker goed. Dan afhankelijk of je een raider of een turtle bent kan je je wat meer focusen op je deut mijnen. Een turtle gaat meestal vrij lage deut levels hebben en als hij dan toch deut nodig heeft even traden met iemand.
ben nog zeer beginner (geen schip in zicht, volgende week ergens) dus ik zal me aan deze tips houden. Doel was om rond de 1000 iron te hebben met de bijbehorende andere grondstoffen. Daarna focussen op raiden als het een beetje kan, maarja bijna geen inactives in de buurt, alleen maar groen en één speler die evenhoog staat met alli. Kortom we bouwen voorlopig lekker door.

Ik wil wel weer meedoen eigenlijk. :)

Wordt er weer een universe map opgezet waar iedereen z'n scans kwijtkan enzo?

Uni 11 gaat lekker bij mij. Helaas ben ik in het begin 2x aangevallen waardoor je meteen een kleine terugval merkt. (Ben tegelijk met m'n broertje begonnen dus dan is het verschil goed te zien.)
Maar inmiddels heb ik al 3 scheepjes en loopt het lekker.
quote:
wacco schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:17:
Ik wil wel weer meedoen eigenlijk. :)

Wordt er weer een universe map opgezet waar iedereen z'n scans kwijtkan enzo?
Galaxytool bedoel je ?

Oud Ogamer ZonaX (aka ZKtaS) begint ook maar weer eens met ogame.. *O*

* FrostXL heeft zich ook net aangemeld in uni 11

offtopic:
@ZktaS: via je radio moet je ff leden werven ^^

Acties: [quote]

Door: Deathscythehell

Heb me net ook maar s aangemeld in uni 11...s kijken of dit wat is en of het te combineren valt met eve :9

Wel grappig om te zien dat er al mensen een allieantie hebben gestart met de naam got of gotII puur ter afschrikking.

Misschien tijd dat we ons wat gaan organiseren, leden schieten iig al aardig op.

Vermits het blijkbaar zo'n dooie boel is in Uni 2 en ik toch de .nl server eens wil uittesten ben ik ook maar eens begonnen in Uni 11 ;) Kga wel m'n commander missen uit .org :/ Wat is nu de Alliantie naam? En kan er iemand mij al wat minerals sturen om op te starten? :>

Ik host op de .org site de Galaxytool van m'n alliance, moet ik ook eentje opstarten voor GoT Uni 11 of bestaat die al?

nou voorlopig weer s aan het werk ;) net ff 2 ijzer en 2 kristal mijnen gebouwd en 2 energie centrales,
komt er weer 1tje bij zodra mn stock weer op peil is en dan gaan we gewoon verder

Heel stom, maar ik heb net ook maar eens een acc. aangemaakt in Uni11. Ben er nog niet uit of ik er weer een nieuwe verslaving bij wil hebben, heb lange tijd met veel plezier gespeeld in Uni3, maar na mijn gehele vloot kwijt geraakt te zijn, niet meer de zin gehad dit opnieuw op te bouwen.

Aangezien Uni11 nog niet zolang loopt, toch maar weer eens begonnen, roept een hoop herinneringen op. Straks blij met je 1e LG, terwijl je er later rustig 10-duizenden van hebt :) .

quote:
Lucky-Shirt schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:38:
Heel stom, maar ik heb net ook maar eens een acc. aangemaakt in Uni11. Ben er nog niet uit of ik er weer een nieuwe verslaving bij wil hebben, heb lange tijd met veel plezier gespeeld in Uni3, maar na mijn gehele vloot kwijt geraakt te zijn, niet meer de zin gehad dit opnieuw op te bouwen.

Aangezien Uni11 nog niet zolang loopt, toch maar weer eens begonnen, roept een hoop herinneringen op. Straks blij met je 1e LG, terwijl je er later rustig 10-duizenden van hebt :) .
Idd hier moet ik veel moeite doen om één kv tebouwen en in uni1 bouw ik ze met honderden te gelijk. 8)7

@Hierboven, richt je eerst op je metaal mijnen en hou die iets hoger dan je kristal mijn in het begin.
Dit is erg handig met opbouwen aangezien je nu even veel meer metaal nodig hebt. (Later in het spel heb je meer kristal nodig en in het geval van een flinke vloot, bergen en bergen deut.)

Weet er toevallig iemand wat het juiste server adres is van Universe 11? Kwil m'n galaxietool eens uittesten maar daarvoor heb ik het adres van de sever nodig...

Edit: nvm, kheb het al gevonden :)

Voor alle GoT'ers die bekend zijn met Galaxietool en zich willen registreren:

http://scoutsbeveren.be/ogame/nl/galaxietool

ik had het idd al gelezen...nu weer ff een solarplant aan het bouwen en dan verder met de metaalmijnen...gaat wel langzaam dat mijnen pfff :P
iemand mag ook mij wel ff helpen hoor met wat metaal als je teveel hebt :+

Ik zou je buildorder toch wel even aanpassen.
Heb zelf deze buildorder remt je heel erg af als je echt binnen een half uur van de uni start bezig gaat.
Eerst zon1
metaal1, 2
zon2
metaal3
kristal 1
zon3
metaal4
zon4
deut 1
kristal1

Zover ik weet ging hij zo
De reden dat ik deut 1 veel eerder heb staan is dat je deze nodig hebt voor je lab en werf1 ook al zet je de deut alleen maar op X % zondat je niet in het rood komt kwa energie dan blijf je toch in ieder geval wat produceren en scheelt het weer wat uurtje wachten voor je eerste raid.
Moet wel zeggen dat ik me zelf niet snel weer in een nieuwe uni zie komen.
Het koste me te veel tijd en vooral slaap. :o
Je wilt niet weten wat je allemaal moet doen om in de 1e week in de top5 te blijven :O <-- dat doe je dan bijna de hele week ja... :z
4 a 5x per nacht je wekker zetten praat ik dan over
Maar het geeft wel een kick dat je weet dat jij en de persoon waarmee je 's nachts aan het chatten bent gewoon maar 30min in bouw tijd achter elkaar aan lopen en dat over 50uur speeltijd :P
Misschien zijn er hier nog Uni7 speler maar ik (The-Source en ja met het streepje er tussen :P ) en SatanSerra (ook bekend onder een naam met een C maar die noem ik verder niet ;) ) hebben daar wel ff plezier gehad.
Alleen jammer dat na verloop van tijd je werk ook wat meer aandacht gaat vragen ;) en daardoor gewoon op achterstand komt.
quote:
Deathscythehell schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:45:
ik had het idd al gelezen...nu weer ff een solarplant aan het bouwen en dan verder met de metaalmijnen...gaat wel langzaam dat mijnen pfff :P
iemand mag ook mij wel ff helpen hoor met wat metaal als je teveel hebt :+
Eerste KV kun je pas in 50uur speeltijd halen, of 48 als je het echt goed doet :P

quote:
klaasbram schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:41:

Je wilt niet weten wat je allemaal moet doen om in de 1e week in de top5 te blijven :O <-- dat doe je dan bijna de hele week ja... :z
4 a 5x per nacht je wekker zetten praat ik dan over
[...]

Eerste KV kun je pas in 50uur speeltijd halen, of 48 als je het echt goed doet :P
Ik ken het wel ja, ben nooit tot top5 gekomen, plaats 7 is het hoogste geweest, maar die wekker, heel herkenbaar.

En KV, als in Klein Vrachtschip, die heb je toch wel sneller dan binnen 48 uur?

hmm, klinkt wel grappig... maar hoeveel tijd ben je hier per week aan kwijt?
* DarkChylde wil voorkomen dat hij ruzie krijg met zijn vriendin ;(

quote:
DarkChylde schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:07:
hmm, klinkt wel grappig... maar hoeveel tijd ben je hier per week aan kwijt?
* DarkChylde wil voorkomen dat hij ruzie krijg met zijn vriendin ;(
Ligt er aan hoe je wilt spelen. Degenen hier boven hebben erg fanatiek gespeeld en dan ben je veel, erg veel tijd kwijt. Ik heb zelf een iets rustigere speelstijl door onder andere school, werk en stage en kom dus ook niet zomaar in de top100 terecht. ;)

Ik speel ook in uni1, vandaag iets actiever, maar de rest van de week kan ik daar met mijn stijl makkelijk met 30 mins per dag af. (Inbox checken, GS versturen en het eea aanzetten en m'n vloot weer saven.) Daar speel ik dus als turtle dus gewoon veel, erg veel verdediging bouwen.
Als je net begint zou ik gewoon een keertje beginnen op een dag of avondje dat je niet zoveel te doen hebt dan kun je het rustig ontdekken.

Voor diegenen die op m'n galaxietool registereren en de gtoolbar in Firefox willen laten werken:

- servername: ogame603.de
- galaxytool url: http://scoutsbeveren.be/o...l/secret/galaxyplugin.php

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: