Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Wii naar VGA

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Sinds vorige trotse bezitter van een Wii. Helaas geen bezitter van een TV op m'n kamer, maar daar staat wel een mooi 19" Samsung monitor.

Nu is de vraag hoe ik mijn Wii goed op de monitor kan aansluiten. In eerste instantie hoopte ik dit via mijn TV-kaart te doen, aangezien daar de geel-rood-witte aansluiting op zit. In MCE kun je alleen beeld krijgen wanneer je je beeld via "Satteliet" koppelt. Er zit dan een vervelende vertraging in het beeld, wat dus niet goed werkt.

Nu ben ik dit apparaatje tegengekomen.
http://www.quickspot.nl/images/AV-100.jpg

Vinden jullie dit een goede oplossing is of is er een andere oplossing?
Thnx!

ps. Ik heb dit topic bekeken, maar hier kan ik als Wii-gebruiker weinig mee...

Nadeel van dat ding is dat je de Wii alleen via composite kan aansluiten wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Daar komt nog bij dat de kwaliteit van de converter ook tegen kan vallen.
Qua kwaliteit komt het zeker niet in de buurt van een tv (maar dit is wel goedkoper natuurlijk).

Het gaat ook zeker niet om de kwaliteit. Tenminste, deze moet natuurlijk acceptabel zijn, maar ik verwacht en hoef geen HD-kwaliteit.

De Wii heeft toch ook component stekkers(Rood, groen, en blauw stekkertje)?
Ik dacht dat er wel component->VGA stekkertjes waren... Kan iemand dat bevestigen? :)

Ik heb er laatst nog naar gezocht voor m'n Gamecube. Van VGA en DVI naar component, RCA of composite lijkt geen probleem omdat dat digitaal > analoog is. De andere kant op is een stuk moeilijker, en kun je niet zonder oplossingen zoals de TS aandraagt, tenzij je monitor component ondersteunt.

@ TheOwner

Die componentstekkers zijn alleen al 30,-
Dan kan ik dit nu makkelijker aanschaffen, want weet je hoe duur zo'n Component -> VGA converter is?

@ Thralas

Je kunt natuurlijk ook je TV-kaart gebruiken (als je die hebt), maar via MCE werkt niet. Dus als iemand een ander programma weet... (heb daar al ff op geGoogled, maar niet kunnen vinden)

Nadeel van deze hele constructie is sowieso dat je een interlaced signaal krijgt. Een progressive signaal krijg je namelijk alleen via component (en component -> vga converters zijn duur zoals gezegd).
Maar omdat een interlaced signaal op een computer monitor er niet uitziet (tearing ed) moet je deinterlacen. Ik heb hier geen console staan dus ik kan het niet testen, maar ik denk dat zelfs programma's met efficiente deinterlacers er nog voor zorgen dat er vertraging in het beeld optreed.
Let er trouwens op dat je in ieder geval een tvkaart zonder mpeg chip hebt! Kaarten met hardware mpeg chip zijn namelijk een garantie voor vertraging.

quote:
Nadeel van deze hele constructie is sowieso dat je een interlaced signaal krijgt.
Ik neem aan dat je bedoelt het afspelen via je TV-kaart. Ik denk dat ik inderdaad zo'n MPEG-chip heb, hij vertraagt nogal (understatement). Thnx voor die info, erg nuttig!

De composiet > VGA converter is dus eigenlijk de meest acceptabele optie. Andere producten/merken zijn vaak een stuk duurder.

quote:
ArmadaRIK schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:32:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt het afspelen via je TV-kaart. Ik denk dat ik inderdaad zo'n MPEG-chip heb, hij vertraagt nogal (understatement). Thnx voor die info, erg nuttig!

De composiet > VGA converter is dus eigenlijk de meest acceptabele optie. Andere producten/merken zijn vaak een stuk duurder.
Nee omdat je console zonder gebruik van een composiet kabel (welke niet op een tvkaart kan) altijd een interlaced signaal uitspuugt.
Die converter lijkt inderdaad de goedkoopste optie te zijn.
Ik heb zelf een oude tvkaart dus ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de genoemde converter is ten opzicht van je tvkaart. Maar voor 30 euro kun je geen wonderen verwachten vrees ik.

Je zegt zelf dat je pc al video-in heeft, dan hoef je alleen een beter programma te zoeken dan MCE en je bent toch klaar?
Probeer bijvoorbeeld Dscaler eens, al weet ik niet wat voor tv-kaart je hebt.

quote:
maXizone schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:19:
Je zegt zelf dat je pc al video-in heeft, dan hoef je alleen een beter programma te zoeken dan MCE en je bent toch klaar?
Probeer bijvoorbeeld Dscaler eens, al weet ik niet wat voor tv-kaart je hebt.
Nee, dat valt zoals ArmadaRik aangeeft vaak behoorlijk tegen qua latency. En dat zit in hardware, niet software. Je wilt als wilt kunnen gamen simpelweg dat ding direct op een scherm aansluiten.

* dion_b zou converter van component naar VGA aanraden

Kost dan wel EUR 30, maar dan heb je ook wat. Bovendien is EUR 30 peanuts vergeleken met prijs van WII

quote:
dion_b schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:39:
[...]

Nee, dat valt zoals ArmadaRik aangeeft vaak behoorlijk tegen qua latency. En dat zit in hardware, niet software. Je wilt als wilt kunnen gamen simpelweg dat ding direct op een scherm aansluiten.

* dion_b zou converter van component naar VGA aanraden

Kost dan wel EUR 30, maar dan heb je ook wat. Bovendien is EUR 30 peanuts vergeleken met prijs van WII
De kabel van speciale Wii aansluiting naar component is al 30 euro ;)
In het Wii topic werd beweerd dat een component naar vga converter veel duurder is. (genoemde converter doet alleen composite)

100 euro heb je al een tv. Koop een tv of die snoeren+converter. En "beweerd" is niet bewezen. Misschien is het helemaal niet duur.

@ BoyzNDaHood
Een TV kopen lijkt zeker voor de kwaliteit een betere optie, alleen is m'n kamer 2 bij 4. :X
Daarom zoek ik naar deze optie...

@ maXizone
Ik zal dat DScaler eens proberen. Maar naar wat tweak_dude zegt, ligt het waarschijnlijk aan de hardware...

@ tweak_dude
Klopt wat je zegt. Die component-kabel is al 30,- en daar een converter naar VGA-aansluiting zal zeker niet onder de 30,- liggen van dat composiet > VGA ding.

Het gaat erom dat de reacties van je Wii-mote direct op je monitor te zien zijn. Nu voel je wanneer je op link staat (bijv. Mii-kanaal) en zeker 2 seconden later gaat de aanwijzer daar vertraagd naartoe.

Ik heb die converter inmiddels besteld (nog maar enkele stuks!). Wanneer ik hem binnenheb, zal ik laten weten hoe ie bevalt.

Mijn Wii is in de reservering en hoop m snel binnen te hebben. En ik heb net een nieuw TFT'tje en ik wil m daar erg graag op spelen, dus graag snel reactie (als je m binnen hebt natuurlijk).

Ik ben zelf ook nog op onderzoek gegaan, maar iets beters dan dat stukje hardware heb ik niet kunnen vinden.

Gokje:
Jullie zijn niet de enige die dit willen doen, dus binnen vrij korte tijd gaan directe WII -> VGA adapters te koop komen. Alleen gaan zij waarschijnlijk in eerste instantie niet veel goedkoper zijn dan losse gevallen :z

quote:
dion_b schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:26:
Gokje:
Jullie zijn niet de enige die dit willen doen, dus binnen vrij korte tijd gaan directe WII -> VGA adapters te koop komen. Alleen gaan zij waarschijnlijk in eerste instantie niet veel goedkoper zijn dan losse gevallen :z
Denk je?
Naar mijn weten zijn deze er ook niet voor de playstation en de xbox, alleen van die universele apparaatjes. Zoals deze die hierboven is genoemd

@ dion_b & flexxx
Ik weet dat ze voor de X360 bestaan (zie TS of op xbox.com).

Denk alleen niet dat ze voor de Wii komen, daar is D-sub iets te oud voor...
Verder gaat dat dan nog even duren en dat betekent dat ik heel die tijd m'n Wii dus niet zou kunnen gebruiken. Maar mocht ie komen, is dat tuurlijk goed nieuws!

@ all
Ik heb het apparaatje zaterdag ontvangen en werkt op het eerste oog naar wat je er van verwacht. Even instellingen goed doen, maar het beeld komt goed over en zonder vertraging (!!!). Het is alleen niet optimaal, maar Zelda werkt gewoon goed en je hebt praktisch geen last van ghosting oid.
Ik zal er deze week wat meer mee spelen en weet ik meer, laat ik dit weten!

Kan iemand mij a.u.b. zo'n 'dure' component naar vga converter aanwijzen? Ik denk dat ik er het geld wel voor over heb als het een goede beeldkwaliteit geeft.

Bedankt!

quote:
dion_b schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:39:
[...]

[...]
Niet waar. Waar MCE voor een behoorljike vertraging zorgt doet Dscaler dit niet. Waarom? Omdat Dscaler zoals de naam al zegt een Scaler is. Het is dan wel geen hardwarematige maar wel een realtime Scaler. Hoe sneller je PC, hoe beter de kwaliteit. Je kunt met Dscaler dus weldegelijk zonder vertraging spelen.

De kwaliteit laat echter te wensen over en daarom wordt er ook over een Component naar VGA transcoder gesproken. Ik ben hier naar op zoek geweest en het enige kwalitatief echt betere is de Vdigi VD-Z3. Alleen te bestellen hier.

Met dit programma Kan je live het beeld van je video in bekijken. Werkt hier perfect met nintendo 64 en ati vivo kaart en hauppage pvr 350

Ben benieuwd hoe die programma's precies werken, voornamelijk de latency. Heeft iemand die al met zijn Wii geprobeerd?

quote:
--MeAngry-- schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:07:
[.....] Ik ben hier naar op zoek geweest en het enige kwalitatief echt betere is de Vdigi VD-Z3. Alleen te bestellen hier.
Weet je misschien ook nog of er kwalitatief redelijke alternatieven zijn? Aangezien die Vdigi uitverkocht is op die site en niet echt duidelijk is wanneer deze weer beschikbaar komt.

Ik kan natuurlijk ook wel een nieuwe TV aanschaffen (de oude is helaas kapot) maar daar heb ik op mijn kleine kamer eigenlijk geen ruimte voor en een tv kost minstens zo duur als zo'n converter.

Ik zag dit topic staan en bedacht me dat ik dit antwoord heb heb gevonden voor mijn xbox(1).

Er is een apparaat (toedertijd nogal duur, nu waarschijnlijk wat minder) wat composiet & s-video kan omzetten in VGA output zonder signaalverlies (720x576 interlaced voor s-video en 480p/720p/1080i dus sowieso, das wat de xbox kan)

Waarschijnlijk is deze nog wel terug te vinden op xbox-scene (subforum http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=60) maar de meeste topics gaan over zelfgemaakte VGA kabels voor sync-on-green capable monitoren (kan je VGA direct krijgen via composiet) en de Neoya X2VGA adapter dus kan die doos zo niet vinden.

Ik herriner me heel goed dat iemand zowel een gamecube, xbox als DVD speler op zijn CRT had zitten en dit perfect werkte! Hoop dat iemand hier het kan vinden.

Acties: [quote]

Door: Brave_Sir_Robin

quote:
ArmadaRIK schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:

Ik zal er deze week wat meer mee spelen en weet ik meer, laat ik dit weten!
een weekje verder nu, al meer ervaringen?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: