| Het grote NewsLeecher topic deel 2 | ||
![]() | ||
| Wat is NewsLeecher? | ||
Gedeeltelijk vertaald vanaf de site van NewsLeecher. Newsleecher is een programma om, in het kort gezegd, te kunnen downloaden vanaf usenet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de interne engine welke de downloads assembleert en decodeert. Door de krachtige eigenschappen en makkelijke user interface is het een programma 'you simply can't live without' als je serieus gebruik maakt van usenet. | ||
| Wat maakt NewsLeecher zo bijzonder? | ||
In het kort de bijzondere kenmerken (dit is copy&paste vanaf de site van NewsLeecher): • Full Support for NZB Download • Ultra Fast Usenet Super Search Engine • Full Privacy - Spyware & Adware Free • Advanced Multiserver Support • Top Tuned yEnc Support • Multithreaded Server Downloading • Filter System • Automatic Downloading Super Search wil ik extra onder de aandacht brengen. Dit is een zoek-engine die vanuit NewsLeecher kan worden gebruikt en welke de binaire usenet-groepen doorzoekt. Je geeft, een gedeelte van, een bestandsnaam of artikel op waarna een query richting de site van NewsLeecher wordt verzonden. Vervolgens komt er een antwoord terug met daarin de artikelen die aan jouw verzoek voldoen. Hierbij is het mogelijk om nog diverse opties mee te geven (bv. max 45 dagen oud). Op http://www.newsleecher.com/ss.php staan de statistieken met betrekking tot de Super Search. | ||
| Waar te downloaden? | ||
• http://www.newsleecher.com/?id=download (de actuele versies (final en beta)) • http://www.newsleecher.com/old (alle versies) | ||
| FAQ | ||
Herinstallatie Bij een herinstallatie is het raadzaam om de Newsleecher-map in de folder %APPDATA% te verwijderen. Zodoende krijg je een echte verse installatie. In Newsleecher is deze optie via Options -> Advanced -> Folders -> Reset (voor beide folders) te vinden, dit heeft hetzelfde resultaat. Sommige files worden niet compleet gedownload, de balkjes worden grijs, en kunnen niet aangeklikt worden, of herstart worden Dit komt doordat je 2 of meer servers hebt, en de 1e server niet alle parts kan downloaden. zorg ervoor dat je 2e server niet gepauzeerd staat zodat deze server de download af kan maken Waar komt de [RnE] toevoeging vandaan bij uitgepakte bestanden via RnE? Dit is een known error sinds een bepaalde beta. Deze bug is opgelost in versie 3.9 beta 14. | ||
| De prijs | ||
Dit zijn de prijzen per jaar; de prijs voor eerste aanschaf en upgrade is hetzelfde. Newsleecher en Super Search: 29,95 USD Newsleecher: 19,95 USD | ||
| Links | ||
http://www.newsleecher.com/ http://www.newsleecher.com/forum http://www.binaries4all.nl/newsleecher/ http://tweakers.net/meuktracker/product/88189 | ||
| Vorige topics | ||
[Gebruikerservaringen] Newsleecher* (Straydog) | ||
| Opmerkingen over startpost | ||
Stuur me een DM of kijk in mijn react. |
Nieuw reactie in topic: Het grote NewsLeecher topic deel 2
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Gereserveerd 
Uiteraard zijn op- en aanmerkingen over de startpost welkom.
Waar is knip, zie onder voor waarom ? goed forum /site (nederlands) met spots en posts van meestal wel nieuwe films (Y)quote:pven schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:32:
Gereserveerd
Illegaal? (tenminste, de site niet, maar GoT wil niet geassocieerd worden met warezquote:3DDude schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:52:
[...]
Waar is ******* ? goed forum /site (nederlands) met spots en posts van meestal wel nieuwe films (Y)
ik gebruik het al een jaar en ben super tevreden met de supersearch, en als die een keer down is krijg je paar dagen extra op je license erbij, helemaal top! 
quote:MeNTaL_TO schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:06:
[...]
Illegaal? (tenminste, de site niet, maar GoT wil niet geassocieerd worden met warez
^^^ met hem
Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was.
Ik moet zeggen dat ik met NewsLeecher het gevoel heb dat het downloaden ook echt hard gaat..
Iets wat ik met andere Usenet Leechers niet heb.
Bij NL sluit het gewoon wat beter bij mekaar aan..
Top product.
Draait op school icm Eweka accountje overuren op m'n laptop & WiFi
.
Iets wat ik met andere Usenet Leechers niet heb.
Bij NL sluit het gewoon wat beter bij mekaar aan..
Top product.
Draait op school icm Eweka accountje overuren op m'n laptop & WiFi
ik gebruik newsleecher nu iets van 6 maanden bevalt me prima ism met tiscali T6 en eweka
gebruik alleen geen supersearch want ik vind het langzaam en onoverzichtelijk
ik heb ook niet echt betaald voor dit product
gebruik alleen geen supersearch want ik vind het langzaam en onoverzichtelijk
ik heb ook niet echt betaald voor dit product
quote:A quick update on the PAR/RAR automation feature: We're going to release NewsLeecher v3.9 with a fully automated PAR/RAR handling feature. We've already begun working on it, and expect the first beta to be out soon after the 3.8 final has been released.
Versie 3.9 kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.
Al dat gehannes altijd om of alle PAR2's te downloaden of er een paar met het handje aan te vinken begint me inmiddels te vervelen.
Overigens gebruik ik naast NewsLeecher AutoUnpack om het gedownloade te repareren en daana uit te pakken. Aanradertje! (Ik heb met UNA zitten spelen, maar AutoUnpack (en vooral de nieuwste versie) heeft mijn voorkeur.)
Niet echt spannend, nu maar hopen dat autoupdate het eindelijk eens gaat doen bij mij.quote:----------------------------------------------------------------
NewsLeecher Version 3 Series History Log
----------------------------------------------------------------
# = comment
+ = new feature
* = improved feature
! = fixed bug
- = removed feature
----------------------------------------------------------------
3.8 Beta 3 - Released 20 Sep 2006
---------------------------------
+: *BIG ADDITION*: NewsLeecher can now connect to SSL encrypted
usenet servers. If supported by the usenet server, the option
should be turned on from the server setup dialog, under the
'Additional Server Setup' setup page.
+: Added an option to save downloaded images (.jpg, .png, etc),
using the entire article subject as filename. The option can
be turned on from:
"Setup -> Download -> Use Subject as Filename on Images".
*: Various small improvements. (New installer, etc.)
!: Small bugfixed. (Improved the Pretty-Up subfoldername feature,
etc.)
Ik heb zelf Newsleecher 3.8 Beta 2 draaien.
Newsleecher beschadigd een hoop bestanden die gewoon goed moeten zijn.
Als ik namelijk die bestanden opnieuw ga downloaden met Grabit of NewsBin, dan komen ze wel goed binnen. Misschien heb ik een optie aanstaan die uit moet.
Heb voor de rest niets veranderd in Newsleecher.
We gaan het verder uitzoeken.
Newsleecher beschadigd een hoop bestanden die gewoon goed moeten zijn.
Als ik namelijk die bestanden opnieuw ga downloaden met Grabit of NewsBin, dan komen ze wel goed binnen. Misschien heb ik een optie aanstaan die uit moet.
Heb voor de rest niets veranderd in Newsleecher.
We gaan het verder uitzoeken.
Ik heb zelf NL v3.7 final.
Vind het nog steeds een pracht product.
Helaas liep pas geleden mijn supersearch account af en was benieuwd of het ook zonder kon.
Dan beland je in de wereld van de nzb's, wat niet eens zo slecht gaat maar het is het net niet voor mij (teveel incomplete's/foute nzb's). Hierop het tooltje Newssearcher gebruikt, deze installeert zich binnen NL en neemt de supersearch functie over maar zoekt volgens mij in een andere database (als het een db is) want het aantal hits gaat drastisch omlaag.
Ergo, het is te doen maar het houdt niet over. Denk dat ik mijn licentie toch maar gewoon verleng, kan toch niet echt zonder supersearch. Net the icing on the cake
Vind het nog steeds een pracht product.
Helaas liep pas geleden mijn supersearch account af en was benieuwd of het ook zonder kon.
Dan beland je in de wereld van de nzb's, wat niet eens zo slecht gaat maar het is het net niet voor mij (teveel incomplete's/foute nzb's). Hierop het tooltje Newssearcher gebruikt, deze installeert zich binnen NL en neemt de supersearch functie over maar zoekt volgens mij in een andere database (als het een db is) want het aantal hits gaat drastisch omlaag.
Ergo, het is te doen maar het houdt niet over. Denk dat ik mijn licentie toch maar gewoon verleng, kan toch niet echt zonder supersearch. Net the icing on the cake
Als in de queue wat zaken op paused staan, dan klik ik vrij makkelijk zo'n entry aan om vervolgens via CTRL+D te proberen om dit te downloaden. Helaas werkt dit niet. 
Kortom mijn vraag: iemand een idee wat de short-key voor resume is?
Ik hoop dat er ooit een OS X versie verschijnt. Maarja, zal wel niet gebeuren.
Shortkey weet ik niet, maar misschien is dubbelklikken een optie?quote:pven schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:29:
Als in de queue wat zaken op paused staan, dan klik ik vrij makkelijk zo'n entry aan om vervolgens via CTRL+D te proberen om dit te downloaden. Helaas werkt dit niet.
Die gaan we eens proberen. Bedankt voor de tipquote:pven schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:09:
[...]
Overigens gebruik ik naast NewsLeecher AutoUnpack om het gedownloade te repareren en daana uit te pakken. Aanradertje! (Ik heb met UNA zitten spelen, maar AutoUnpack (en vooral de nieuwste versie) heeft mijn voorkeur.)
Even voor mijn begrip: NL is zo slim dat als iets op een prio1-server niet meer te vinden is, het op een prio2-server gezocht gaat worden?
Ik heb bv. als prio1 usenetserver staan en als prio2 wil ik (bv) usenet-news op gaan nemen. Het is me nog steeds niet duidelijk of NL een artikel op de prio2-server (of prio3, of prio4, etc.) gaat zoeken als het op de prio1-server niet te vinden is.
Helaas heb ik zo geen voorbeelden voor handen om het uit te proberen.
Ik heb bv. als prio1 usenetserver staan en als prio2 wil ik (bv) usenet-news op gaan nemen. Het is me nog steeds niet duidelijk of NL een artikel op de prio2-server (of prio3, of prio4, etc.) gaat zoeken als het op de prio1-server niet te vinden is.
Helaas heb ik zo geen voorbeelden voor handen om het uit te proberen.
Ja dat doet ie wel. Ik heb ook 2 newsservers, en als het op die van Tweak niet te vinden is, of er een stukje mist, probeert ie het op de andere.
ik draai nu sabnzbd en die doet echt alles automaisch...uitpakken repareren, alleen de pars downloaden die je nodig hebt enz... het enige wat je nodig hebt is een nzb
het draaid op de achtergrond en is te beheren via het web....
ik zeg : IDeaal
het draaid op de achtergrond en is te beheren via het web....
ik zeg : IDeaal
Er staat eindelijk weer eens wat nieuws op de site van NL:
Repair'n'Extract kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.quote:Oct 23, 2006, @739 .beats
It's been quite a long time since the last NewsLeecher status report, so here's a quick roadmap if what's to come in the (near) future:
NewsLeecher v3.8 Final
NewsLeecher v3.8 Final, which implements encrypted usenet connections (SSL), among other new features will be released within the next couple of days.
NewsLeecher v3.9x
The v3.9 series will implement a new feature called "Repair'n'Extract". Catchy name, eh!?. Well anyway ... The feature will make it possible to repair damaged downloads, using .PAR2 repair files, and automatically extract downloaded archives, using various customizable settings, such as extraction destination folder, etc.. We've already put a lot of work into the repair'n'extract feature, and it's actually already half finished as a basic feature. We expect the first v3.9 beta to be out soon after the v3.8 final release.
NewsLeecher v4.x
The v4.x series will primarily focus on text reader capabilities! Our goal it implement an easy-to-use, powerful and *non-bloated* text reader feature-set into NewsLeecher without breaking the current look and feel of the application. Besides text reader capabilities, the v4x series will also improve the Repair'n'Extract feature aswell as other parts of the application of course.
1 woord: sabnzbd
quote:pven schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:12:
Er staat eindelijk weer eens wat nieuws op de site van NL:
[...]
Repair'n'Extract kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.
Cool eindelijk!
Dit ontbrak nog in newsleecher, nu dit samen met de supersearch is dit de perfecte leecher voor mij!
quote:Bastien schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:13:
Ja dat doet ie wel. Ik heb ook 2 newsservers, en als het op die van Tweak niet te vinden is, of er een stukje mist, probeert ie het op de andere.
En inderdaad!
Ik heb nu verschillende servers met een verschillende prio in het lijstje staan en je ziet dat hij ze keurig stuk-voor-stuk afgaat.
3.8 beta 5 is inmiddels uit (zie meuktracker: NewsLeecher 3.8 beta 5), dat is dezelfde als beta 4 maar dan met een bugfix omdat SuperSearch het niet meer trok. 
3.8 Beta 4 - Released 28 Oct 2006
---------------------------------
+: Added an option to 'zoom' the interface (zoom = hide conn.
window) when the 'Explorer' tab is active. Option can be
accessed from the Explorer Options menu.
*: The retention settings for SuperSearch is now saved between
sessions:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=11476
*: The integrated File Explorer now detects when a new folder is
created, and auto updates the folder structure.
*: A few other improvements.
!: If NewsLeecher is unable to save downloaded articles to the
default download folder, it will now try to save the articles
to a folder called 'My Downloads\NewsLeecher\' under the
'My Documents' folder hierarchy.
!: The integrated File Explorer would sometimes 'jump' to a
previous folder automatically when a file was opened from
inside the Explorer window. This has been fixed:
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=11447
!: Small bugfixes here and there.
Ik heb, dankzij een flinke crash, NL noodgedwongen op een nadere PC moeten installeren. Op die PC heb ik de E:-schijfletter via Daemon Tools gemapt naar een ISO. Je vraagt je af wat dat er toe doet, komt ie: als ik die schijf unmount, dan begint NL te zeuren dat de E:-schijf niet gevonden kan worden? 

Als ik via DT de schijf vervolgens weer mount en op 'Try Again' klik, dan is de melding verdwenen.
Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten? Ik heb de Explorer-page in NL al hidden gemaakt, maar dat lost het niet op.

Als ik via DT de schijf vervolgens weer mount en op 'Try Again' klik, dan is de melding verdwenen.
Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten? Ik heb de Explorer-page in NL al hidden gemaakt, maar dat lost het niet op.