Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Het Samsung E900 Topic Deel 2

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Het bediscussiëren van hoe en waar de nieuwste firmware te downen en hoe te flashen staan wij hier niet toe!!

Op de firmware en de flashprogramma's rusten namelijk auteursrechten. En aangezien jullie die rechten niet hebben, is dat in strijd met de wet. En dus niet toegestaan op het forum!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://www.samsung.com/uk/images/SAMSUNG_CI.gif

http://www.samsung.com/nl/products/mobilephones/mobilephones/images/e900_close_l.jpg

Samsung SGH-E900

Specificaties
http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Platform:
EDGE / GPRS Class 10
Tri Band (900/1800/1900 MHz)
WAP 2.0 / Java MIDP 2.0 / SAR Value

Size:
93 g
93 x 45 x 16.5 mm

Display:
262,144 colours
240 x 320 pixels
TFT LCD

Camera:
2.0 Megapixel
Digital Zoom (x4)
LED Flash
Photo Effects/Frames
Single-/Multi-/Mosaic shot
White balance/ ISO
Timer

Video:
Video player (MPEG4, H.263, AAC)
Video recording (MPEG4, H.263, AAC)
Video messaging

Music & Sound:
64 Polyphonic Ringtone
MP3 Ringtone
Music Player (MP3/ACC/ACC+/e-AAC+/WMA)
Dual music access

Fun & Entertainment:
Embedded JAVA games
Embedded wallpaper

Business & Office:
Document viewer
Mobile printing (Bluetooth/Pictbridge)
Offline Mode

Messaging:
SMS
MMS
Predictive Text Input T9
Email (POP3 / SMTP / IMAP4)
vCard / vCalendar

Connectivity:
Bluetooth
Wireless technology
SyncML
USB (version 1.1)
TV-output

Personal Information Management:
Calendar
To do list
Scheduler
Clock
Worldtime
Alarm
Timer
Stopwatch
Calculator
Currency converter

Call Functions:
Speakerphone
Text/Photo/Video Caller ID
Dialed/missed/received calls
Call forwarding/barring/waiting/holding
CLIP / CLIR
Call time

Memory:
80 MB User memory
200 SMS
1,000 Phone book entries
MicroSD compatible (External Memory card)

Special Features:
Touch Key
Black UI

Samengesteld door: Pixxa

FAQ

Q: Wat krijg ik allemaal in mn doosje meegeleverd :?
A:
- Toestel :)
- Batterij (standaard batterij)
- Oplader
- Koord
- Stereo headset
- Datakabel
- EasyStudio software op CD-rom
- Engelse en Nederlandse handleiding

Q: Kan het toestel tegelijk trillen en een ringtone afspelen :?
A: Nee dit kan met de huidige firmware nog niet wellicht komt dit in een latere versie maar daar is nog niets over bekend.

Q: Wordt A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) ondersteund :?
A: Ja dit wordt door de E900 wel ondersteund!

Q: Wat is nu weer flight-modus :?
A: Flight modus is dat je de telefoon kan gebruiken als camera of mp3 speler zonder dat je een verbinding met een netwerk hoeft te hebben. Handig in het vliegtuig ;)

Q: Er zit een speling tussen mn slider hoort dit :?
A: Volgens mij zit er altijd wel een speling tussen, maar dit hoort natuurlijk nooit meer
dan 1 a 2 mm te zijn. Is het meer zou ik even terug gaan naar de winkel of je klantenservice bellen.

Q: Hoe kan ik via de samsung software mp3's of andere data direct
op mn geheugen kaartje zetten :?

A: Dit is niet mogelijk via de telefoon, wel kan je dit voor elkaar krijgen via de windows verkenner.

Q: Mn MiniSD past er niet in, hoe kan dit :?
A: De E900 slikt alleen MicroSD geheugen.

Q: Heb je voor mij een vette wallpaper :?
A: Ja! Deze vind ik errug vet! Je knopjes op je beeldscherm passen er precies in!

Plaatje op imageshack (popups!)

Q: Waar kan ik geheugen kaartjes kopen :?
A: Kijk even in de pricewatch van T.net en zoek dan naar MicroSD geheugen.

Q: De verlichting blijft aan staan als ik hem in de lader stop, ik kan nu niet meer slapen.
Kan dat niet uit :?

A: Nee helaas dit is niet mogelijk. Schuif je sok erover heen ofzo of draai hem om..

Q: Kan ik ook het beeld op mijn tv toveren? En wat heb ik daarvoor nodig :?
A: Ja de E900 beschikt over de functie TV-out. Een kabel hiervoor is alleen nog niet te koop. De tv kabel van de D600 werkt niet!

Q: Ik krijg geen Java applicaties geinstalleerd op mijn telefoon.
Wel kwam ik de code *#9998*5282 tegen op internet waarmee ik via een menutje 'Install MIDIet' applicaties kan installeren maar dan heb ik een wachtwoord nodig. Wat is het wachtwoord :?

A: Samsung raadt je af deze funtie te gebruiken mocht je het toch gebruiken zal de volledige garantie van de telefoon komen te vervallen en zullen indien er daarna problemen optreden de reparatie kosten volledig worden berekent.

Wel kan je hier even kijken voor een work-around! Bedankt Batsu.

+++ Mini-FAQ : Firmware +++

mQ: Ik lees veel over firmware upgrades en nieuwe versies, maar hoe zit dat nou :?
mA: Ja klopt er is veel te doen over de firmware van de E900. Lees hieronder meer info over dit punt!

LET OP: De Samsung garantie komt te vervallen zodra je eigenhandig een firmware upgrade uitvoert.
Alle schade/problemen of andere incidenten worden niet meer behandeld onder de garantie van je telefoon.
Alle kosten die gemaakt worden zullen verhaald worden op de eigenaar.

mQ: Wat is dat Firmware :?
mA: Firmware is een stukje software en kan je zien als het Operating System van je telefoon.

mQ: Hoe kan ik de firmware versie van mn E900 op het beeldscherm toveren :?
mA: Toets het volgende in *#1234#

mQ: Jaja, en wat betekend dat dan :?
mA: je ziet bijvoorbeeld : E900 - XX - F - F - 3 dan zie je hieronder wat dat dan betekend:

Details:
E900 = Model
XX = Gebied
F = Jaar
F = Maand
3 = Versie van die maand

Gebieden:
- Europe
XA: France/Italy
XB : Denmark/Norway/Sweden
XC : Portugal/Spain
XD : Czech/Hungary/Slovenia/Croatia-?
XE : Russia/Czech/Croatia-?
XF : Romania/Croatian-?
XX : France/Autria/Belgium/Germany/Hungary/Italy/UK/Spain

- Africa
JC : Algeria/Tunisia
JP/JR : Arabic
JV : Turkey

- Asia
DB : Vietnam
DC : Thailand
DD : India
DT : Australia
DX : Thailand/Indonesia/Vietnam/Malaysia

De eerste letter na het gebied staat voor het jaar:

A = 2001
B = 2002
C = 2003
D = 2004
E = 2005
F = 2006
G = 2007
H = 2008
...

De tweede letter voor de maand:

A = januari
B = februari
C = maart
D = april
E = mei
F = juni
G = juli
...

mQ: Welke firmware versies zijn er nu op de europese markt :?
mA: De e900xxfe2, e900xxff2, e900xxff3 en de e900xxfg2 is nu hier uitgebracht.

mQ: Ik las over een verbeterde firmware versie die in de omloop zou zijn, klopt dit :?
mA: Ja en Nee, er is een russische firmware in de omloop. Deze heeft inderdaad een aantal -voor sommige- hinderlijke tekortkomingen de wereld uit geholpen.
Maar vergeet niet dat deze firmware niet door Samsung is vrij gegeven. Consequenties zijn voor jezelf!

mQ: Ik wil een nieuwe firmware op mn telefoon zetten mag dit :?
mA: Nee! Samsung laat dit niet toe, doe je het toch dan vervalt je garantie.

mQ: Garanatie heb ik niet nodig, ik wil een nieuwe firmware erop zetten. Hoe doe ik dat :?
mA: Ok goed, hier een korte uitleg in een letterlijke vertaling die hier te vinden is.

LET OP: DIT IS OP EIGEN RISICO - ZELF FLASHEN BETEKEND GEEN GARANTIE MEER!

Het volgende heb je nodig:

- Optiflash for E900
- Een nieuwe firmware versie.
- De orginele samsung USB kabel dat je heb mee gekregen met je telefoon.

Procedure:

Start Optiflash en klik 'Options > Settings > Generic'
- Selecteer 'Customer T: D830/D840/E900 (USB)'
- Stel 'Flash Erase Passes' in op '1'
- Stel 'Operation Passes' in op 'Default'
- Deselecteer alle vinkjes op 'Differences only' na

Open tabblad 'Flash and Verify'
- Zoek en selecteer je firmware (*.s3)

Open tabblad 'Default Contents'
Als je ook een bestand *.cts samen met firmware *.s3:
- Selecteer radio knop “S-Record with content”
- Zoek en selecteer *.cts file

Als je geen *.cts heb:
- klik op 'S-Record only'

- klik 'OK'

- Verwijder je SIM en microSD geheugen kaart. Zet je telefoon uit

- Sluit je telefoon aan op de computer met de USB kabel.

- Houdt nu * vast en druk kort op de aan/uit knop

Je computer herkent nu je telefoon als een Samsung E900 telefoon.

Open Optiflash, klik op 'Options > Settings > COM Port'
- Selecteer de COM poort welke je telefoon gebruikt op je computer (Als je het niet zeker weet, dit kan je vinden in: Control Panel > Systeem > Hardware > Apparaat beheer > Poorten (COM en LTP))
- Selecteer 921600.
- In het tweede COM Port selecteer 'NONE'

- klik 'OK'

klik nu 'Flash'

De flash procedure is klaar als het bericht 'All is Well' verschijnt boven de groene voortgaans balk.

Een volledige reset is niet nodig als je een firmware upgrade heb uitgevoerd, maar wil je dit toch doen: Toets *2767*3855# wacht nu minimaal 1 minuut alvorens je je telefoon opnieuw opstart.

Controleer nu je huidige firmware van je telefoon. Toest *#1234#

Het flashen van je telefoon duurt ongeveer 15min.

* NOTE: Als je telefoon opstart met een andere taal, dit kan je makkelijk wijzigen door de opties:

MENU (knop links) > SETTINGS (onderste rechter icoon) > PHONE SETTINGS (2de optie) > LANGUAGE (1ste optie)

** NOTE: Het kan voorkomen dat de handleiding niet helemaal klopt, ik kan dit momenteel niet controleren. excuses voor het ongemak.

LET OP: DIT IS OP EIGEN RISICO - ZELF FLASHEN BETEKEND GEEN GARANTIE MEER!

+++ EIinde Mini-FAQ : Firmware +++

Q: Hoe activeer ik het 'stil' profiel? Ik zit in de bioscoop! :?
A: Die je activeert met '#'. De-activeren doe je ook met '#'. Alleen de tril gaat af als je gebeld wordt.

Q: Hoe zet ik mn MP3-speler uit :?
A: De MP3-speler volledig uitzetten doe je met 'c' (ophangen). Als je hem enkel pauzeert blijft ie in het geheugen zitten. Rechtsbovenin staat dan een pauze-icoon. Met de 'c' vraagt ie ook echt om af te sluiten.

Q: Om een SMSje te tikken moet ik zoveel menu's doorworstelen, kan dit niet sneller :?
A: Snel een nieuw SMS-je aanmaken doe je via '<'

Q: Ah! dat is makkelijk, zijn er nog meer van die snelle toegangspunten :?
A: Via '^' kom je in Mijn Menu waar je andere snelle toegangspunten kan instellen (internet, games, toekomstige software...)

Q: Hoe zet ik de flitser aan als zaklamp :?
A: Schuif je telefoon open en houdt dan de volumetoets (+ of -) ingedruk.
Nu gaat de flitser aan als zaklamp.

Q: Ondersteund de E900 Voice Dailing :?
A: Nope, dit wordt niet ondersteund, je zult je sneltoetsen moeten instellen als je snel wilt bellen.

Q: Is er ook een betere wapbrowser te krijgen voor de E900 :?
A: Jazeker, probeer de 'ruim-geheugen' versie van de Opera Mini Browser hier te downloaden.

Q: Hoe zoom ik in als ik een foto bekijk op mn telefoon :?
A: Dit doe je met je volume knoppen aan de linkerkant van je telefoon.

Q: Hoe ontgrendel ik mn telefoon als hij is dicht geklapt :?
A: Even kort op de rode aan/uit toets drukken aan de rechterkant van je telefoon.

Q: Waarom komen mijn smsjes als ik ze verzonden heb niet in mijn postvak uit :?
A: Hij slaat ze alleen op als je de optie kiest 'Opslaan en Verzenden' ipv 'Verzenden'.

Q: Hoe vind ik een service point bij mij in de buurt :?
A: Die kan je op de Samsung website vinden. Klik hier

Q: Hoe krijg ik de tekst in het beeldscherm van mijn Provider weg :?
A: Ga naar het volgende :
Menu -> Instellingen -> Displayinstellingen -> Achtergrond -> Plaats van tekst: uit -> Opslaan

Wordt nog verder aangevuld..

Links
Product page Samsung:
- Samsung.com (nederlands)
- Samsung E900 flash product pagina (nederlands)
- ...

Reviews:
- Nieuwe Mobiel.nl
- LetGoDigital.org - Digitale Fotografie
- Vergelijk.nl
- TechZine.nl
- ...

Mods:
- Atarii's mod site
- ...

Overige Help fora's
- Expansys.com (engels)
- ...

Wordt nog aangevuld..

Vorige Topics
- Het Samsung E900 Topic Deel 1

Disclaimer
- Dit is mn eerste OP dus doe rustig aan met me O-)
- OP zal zo spoedig mogelijk compleet worden gemaakt, mocht je nog aanvullingen of adviezen hebben kan je ze bij mij kwijt via : http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/45907/FFFFFF/000000

-Hou je AUB aan de volgende richtlijnen: Internet & Telefonie - policy en FAQ. Dit om het topic zo goed mogelijk te laten verlopen en niet al te veel offtopic te raken.
Denk AUB ook nog even aan de policy Policy, zodat we de mods niet te veel op bezoek krijgen

Netjes, leuk dat je het initiatief neemt!

En laat er nog veel aangevuld worden!

Goeie start.

Wil gerust wat foto's maken van men telefoon. Alhoewel ik deze eerst 5minuten zal mogen poetsen vanwege de vingers die er op staan :P Alleen is men achterkant niet meer zo mooi om te tonen

Ook mijn achterkant is niet echt toonbaar meer na 6 weken. Erg jammer omdat het toestel als totaal natuurlijk een plaatje is.

Hebben meer mensen last van vastlopers van Opera Mini? En is het mogelijk om een sneltoets te activeren voor Opera Mini?

edit: Firmware E900XXFE2

quote:
Cocona schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:28:
Wil gerust wat foto's maken van men telefoon. Alhoewel ik deze eerst 5minuten zal mogen poetsen vanwege de vingers die er op staan :P Alleen is men achterkant niet meer zo mooi om te tonen
Dat zou niet verkeerd zijn!

Daar.. De foto's staan er ook. Als er nog nodig zijn, laat me iets weten.

wellicht dat je ook wat verschillen kan noemen tussen de verschillende firmwares. Waar het bij ff2 erg lang duurt om een verbinding te maken tijdens het bellen is dit in ff3 volledig opgelost. Zo zijn er meer dingen schijnt maar ik bel er alleen maar mee dus :)

quote:
StuiTeR schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:13:
wellicht dat je ook wat verschillen kan noemen tussen de verschillende firmwares. Waar het bij ff2 erg lang duurt om een verbinding te maken tijdens het bellen is dit in ff3 volledig opgelost. Zo zijn er meer dingen schijnt maar ik bel er alleen maar mee dus :)

Ok wil ik best doen, heb je een bron ofzo?

Cocona, je imageshak links kloppen niet helemaal... en je kan je de aanbevelingen die ik in de TS genoemd heb weghalen/editten. anders staat et er dubbel op. Dank je!

Kom maar op! Ik wil hem zo compleet mogelijk maken, ben nu heel Deel 1 aan het doorkruisen.

ok sorry about that :)

Nou heb ook de E900 en heb geprobeerd een bluetooth remote control van de telefoon te maken (via PuppetMaster. Dit ging bij mijn oude (java) nokia ook, dus het viel te proberen. Jad en jar geupload via euploader.com. Gedownload naar de foon, werkte allemaal prima... Maar helaas als ik het programma in de telefoon wil draaien, blijft hij hangen in het scherm "PuppetMaster openen". Helaas werkt dit dus niet, of iemand moet weten wat er mis is...
Ook geprobeerd met 'Bluetooth Remote Control'. Als ik dan het programma naar de telefoon heb gedownload zegt ie onbekende indeling ofzo (dus werkt gewoon niet).

Jammer... was altijd wel grappig op mijn nokia :(

----edit----

Nou, ik heb 'Bluetooth Remote Control' draaiend gekregen op de foon (jad was fout gemaakt, handmatig veranderd). Alleen nu kan hij mijn computer nog niet vinden... Hulp gevraagd op het betreffende forum... Laat weten als ik het werkend krijg. Namelijk zeer leuk programma, met bijvoorbeeld powerpoint presentatie shite :)

Prutsen met de firmware is risicovol ! Je bent daardoor alle vorm op garantie kwijt. Ik vind niet dat het toestel langzaam is, inderdaad duurt het soms even een extra seconde als hij een mapje moet openen met daarin veel bestanden (zoals foto's).

Verder ben ik echt super tevreden met dit toestel, ik had hiervoor een UMTS Nokia, de 6680 met Symbian OS, deze was vele malen langzamer en liep zooooooo vaak vast. Wel moet ik toegeven dat het geluid van de Nokia helemaal top was, een stereo of mono speaker maakt veel verschil.

Mijn beoordeling over de E900
+ mooie design, zeer helder scherm
+ touchpad is stoer
+ uitgebreid (mp3, camera, bluetooth stereo A2DP, 3gp/mp4, etc)
+ uitbreidbaar geheugen (microSD)

- accu (2-3 dagen)
- mono speaker
- geen voice dailing

nog iemand gebruik gemaakt van mijn rapidshare linkje ?
http://rapidshare.de/files/29578533/E900_java_games.zip

quote:
ja, ik en nog 18 anderen... ;)

Ik zoek ook nog wel even mooie foto's uit die ik gemaakt heb voor de SP! ;)

quote:
Tomino schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:14:
Ik zoek ook nog wel even mooie foto's uit die ik gemaakt heb voor de SP! ;)
Graag!

Ik ben van plan een tv outkabel te kopen voor mijn E900. Maar is deze kabel dezelfde als de tv out voor de D600?? Heb namelijk wel een tv out kabel kunnen vinden voor de d600 maar niet voor de e900

Ik wil me E900 updaten naar die russische firmware.

Ik heb alles in optiflash goed ingesteld en de simkaart uit me tel gehaald. Nu zou ik hem dus kunnen flashen. Maar ik had gelezen dat je de telefoon uit moet laten onder het flashen.
Maar als ik me kabeltje aansluit, en met tel aanzet met * en dan de aanknop zie ik wel zo'n schermpje met *nieuwe hardware* op mijn computer verschijnen, maar na ongeveer 7 minuten gaat me telefoon dan automatisch aan. Ik krijg dan zo'n schermpje met *plaats sim*. Ik wou even weten of dit bij iedereen zo is, en of je dan toch zonder gevaar kunt flashen.

graag alleen reageren als je het zelf al eerder hebt gedaan.

je moet op het sterretje blijven drukken tot op het moment dat je op Flash drukt.

Dus:

sim eruit enz, drukt op sterretje(blijven drukken), eventjes op de aan/uit-knop. Nog altijd blijven drukken op het sterretje. Dan wordt je gsm herkent door windows. Nog altij blijven drukken.

Dan ga je opzoeken via apparaatbeheheer -> com & ltp-poorten op welke com je gsm zit(samsung mobile device), vul het in in optiflash. En als alles nu juist is ingesteld enz laat je het sterretje los en druk je op flash.

Als alles correct verlopen is, krijg je een melding in optiflash: all is well !

quote:
Cocona schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:37:
je moet op het sterretje blijven drukken tot op het moment dat je op Flash drukt.

Dus:

sim eruit enz, drukt op sterretje(blijven drukken), eventjes op de aan/uit-knop. Nog altijd blijven drukken op het sterretje. Dan wordt je gsm herkent door windows. Nog altij blijven drukken.

Dan ga je opzoeken via apparaatbeheheer -> com & ltp-poorten op welke com je gsm zit(samsung mobile device), vul het in in optiflash. En als alles nu juist is ingesteld enz laat je het sterretje los en druk je op flash.

Als alles correct verlopen is, krijg je een melding in optiflash: all is well !

oke bedankt!

dus ik moet, vlak voor ik op 'flash' klik het sterretje los laten?

Wil het ff zeker weten :)

Edit:

Het is al gelukt!

Cocona, bedankt voor je hulp!

hehe ik heb ook al een paar x geflashed dus even voor de overige lezers: Mijn ervaring is dat je het 'sterretje' los mag laten zodra je telefoon herkent is in windows als com poort. Je hoeft dus niet tijdens de hele flash op die knop te drukken :)

of te te wel: Druk op * en houdt die ingedrukt, druk op aan en in windows komt de message 'new hardware found' vanaf dat moment mag je hem loslaten en beginnen met instellen / flashen

Heb toch niet gezegd dat je gedurende de flash op de knop moet blijven drukken? :?

nee jij niet, maar hierboven staat 'dus ik moet voor dat ik op flash druk het sterretje los laten' daar reageer ik op :) ff de post boven de vorige van mij lezen O-)

Ben maar nauwelijks bekent met de E900, maar werkt die TV-Out kabel ook voor mijn X820 ?

Misschien kan iemand even een foto maken van het plugje dan weet ik of het gaat passen.

Mooie OP!

Mocht je wat willen weten kwa links ofzo zeg het dan kunnen wij je helpen zoeken desnoods ;)

ik kwam erachter bij spelletjes dat ze bijna allemaal gelocked zijn.. Heeft iedereen dit? En dan moet je er 3¤ voor betalen om ze te unlocken!!

Maar met deze spelletjes via rapidshare, hoe krijg je die erop??

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: