Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3
http://www.vermoeiend.nl/ttdlx/topicheader.gif
Wat is Transport Tycoon? :?

Transport Tycoon is een spel uit 1993. Niet echt wat je noemt een recent spel, maar toch wordt het, en zijn opvolger (Transport Tycoon Deluxe uit 1995) nog steeds door veel mensen gespeeld.

Bij dit spel, als beste te beschouwen als een transport simulator, is het de bedoeling dat jij, de speler, een transportnetwerk opzet waarmee je zoveel mogelijk vervoert en winst maakt. Je hebt de beschikking over bussen, treinen, schepen en vliegtuigen.

De charme van het spel zit hem niet in de graphics, alhoewel het er voor een spel uit 1995 zeer goed uitziet! Het is geen 3D maar isometrisch, een techniek die ook in de andere tycoonspellen te zien is (Rollercoaster, Zoo). Een klein nadeel is bij TT(D) dat je de view niet kunt draaien. Je hebt altijd beeld vanuit 1 vooraf bepaalde hoek.

Het succes waar deze topper op draait, is de charme van het inrichten van je transport. Iedere TT-fanaat zal het met me eens zijn dat het opzetten van een spoornetwerk het uitdagendst en leukst is. Waar plaats je de seinen om je treinen zo efficient mogelijk te laten rijden.
Uiteraard is het ook leuk (en vooral lief :> ) om een MPS Regal busje te laten rijden van Michelhausen tot Glockendorf, maar dat is voor velen een bijzaak. :)

Het spel begint in 1930 (voor Deluxe 1950) en eindigt in 2050. Je kunt weliswaar gewoon doorspelen, maar er zullen geen nieuwe voertuigen meer beschikbaar worden gesteld.

TTDPatch, de vooruitgang!

Een paar jaar geleden kwam TTDPatch in de wereld. TTDPatch was (en is!) fantastisch! Het was de eerste patch waarmee het mogelijk was om onder Windows 2000 en XP te spelen.
Maar dit is niet het enige voordeel van TTDPatch. Je kunt nu ook stations maken van bijvoorbeeld 7x7 squares (i.p.v. 4x5). Omdat je nu grotere stations kunt maken, is er ook meteen een optie gekomen om grotere treinen te maken. Kortom: Bouw een Kirby Steam uit 1915, gooi er 64 karretjes volgeladen met coal achteraan, bouw de steilste berg die mogelijk is, en geniet van het gezicht en leun achterover: een stoomlocomotief met 300pk die na 5 maanden tijd de top van de berg bereikt! :Y)

Inmiddels is versie 2.0 al uit, dus indien je interesse hebt:
http://www.ttdpatch.net/

OpenTTD, dé verandering waar iedereen naar verlangde

OpenTTD is eigenlijk wel dé verandering van afgelopen maanden. Het biedt een hoop functionaliteit wat je van een huidige game mag verwachten: inzoomen met je scrollwiel, het in kunnen stellen van de resolutie, feilloos werkend met XP. Ook kun je het nu spelen op o.a. je Unix-bakje, PDA (in de trein of op straat :D ), XBoX en op de MacOS.
Maar dit is niet het enige wat OpenTTD biedt. De developers zijn continue bezig nieuwe features in te bouwen. Zo kun je nu in 1 klap je railway vervangen door de monorail of de maglev :9 . Treinen kunnen automatisch worden vervangen, grote leningen kunnen met 1 muisklik worden terugbetaald, etc etc. Te veel om op te noemen!
Lees het allemaal na op:
http://www.openttd.org

Komt er een nieuwe contest?

Op dit moment is gasemans het een en ander aan het regelen, dus we hebben een mogelijkheid dat er een nieuwe contest komt, hoe die er precies uit komt te zien is nog even afwachten.

Waar kan ik meer info vinden? :?

Op een heleboel plaatsen op internet uiteraard, maar dit zijn even een paar goede om te beginnen:
Macca's TTDX scenarios
OpenTTD
TTDPatch
Transport Tycoon Semi-FAQ (tip!)
TT Forums (tip!)
Owen's Transport Tycoon Station (tip!)
Transport Tycoon - The New Graphics

Wat zijn de vorige delen? :?

De vorige delen waren:
[PC] Het Transport Tycoon topic
[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 2

Created by Cis B)
Modified by cardinal808 B)

\o/ whohoo new topic ;)

Is er nog een got server, of een irc chanel? Indien dit het geval is, zouden deze mischien nog even in de SP gezet kunnen worden?

Wegens een overschot aan posts in het vorige topic heb ik een nieuw topic aangemaakt. De data in de TS is echter uit 2004, dus ik heb "even" 2 jaar in te halen. Er staat dus nog data in, die hier niet thuis hoort.

Ik zal informatie over OpenTTD en TTD patch uitbreiden en als mensen nog een contest willen houden zal ik deze erin plaatsen, anders wordt deze verwijderd.

quote:
Four schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:59:
\o/ whohoo new topic ;)

is er nog een got server, of een irc chanel?
Serverlijsten, misschien voor OpenTTD leuk om aan te geven waar mensen spelen. Maakt het de mede mens ook weer makkelijk

In de oude dagen hadden we een GOT server. Helaas is mijn situatie veranderd en kan ik geen 24/7 server meer draaien :(

Wellicht dat er iemand zijn server ter beschikking wil stellen voor dit nobel streven?

Ik wil en kan opzich wel hosten

maar moet ik wel even wat informatie en hulp krijgen daarmee
server zal win2003 zijn denk ik, of ik moet ergens nog een oude bak hebben staan als dat niet gaat werken

misschien iemand die me wat info/hulp kan mailen?
nickname@gmail.com
wordt waarschijnlijk pas zondag voordat hij online komt

ik weet niet of er wel animo voor is....

Zijn nu pas 3 mensen welk in dit topic gepost hebben in de afgelopen nacht :(

Acties: [quote]

Door: Paul Nieuwkamp

Pff, dat is dan al een hoger gemiddelde aantal posts per uur dan het vorige topic haalde hoor :P

Zodra die ander op slot zit komen de die-hards vanzelf hier terecht.

quote:
Four schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:48:
ik weet niet of er wel animo voor is....

Zijn nu pas 3 mensen welk in dit topic gepost hebben in de afgelopen nacht :(
Het vorige topic heeft 2 jaar overleefd. Dus echt vreemd is het niet.

Goed nog een postje dan ;)
Snel maar weer eens updaten, mijn OpenTTD... Die contest is ook een tof idee, wanneer loopt de volgende? * Savantas voelt weliswaar een plekje onderaan de eindlijst, maar maakt niet uit...

contest is leuk, multiplayer is leuk :)

hopelijk dat iemand een bak(je) over heeft om een TTD server te draaien, zo intensief is het geloof ik niet :)

zoals ik al zei wil ik dat wel doen maar wel met hulp

dus heeft er info voor me

EDIT

stoute gase, eerst mail lezen dan pas posten 8)7

Het lijkt me wel leuk om een contest te organiseren. Ik had geprobeerd om ergens in november of december dat ook te doen, maar eigenlijk was er niks van gekomen.
Maar dan zou ik graag wel ideëen willen hebben ervoor. Als er ergens een TTD server online is zou ik graag joinen, misschien dat we daar wat ideëen kunnne bespreken.

server is onderweg :D

Win2003 wordt momenteel geinstalleerd
als het lukt dan komt hij vanavond al online, anders wordt het pas zondag of maandag

Ik heb even #openttd geregistreert. De server is momenteel onder constructie, maar ik hoop dat we dit kanaal spoedig kunnen gebruiken voor het op zetten van de comunity ;)

<edit>
nog geen mensen, maar ook nog geen server. Hopelijk komt hier zijnertijd verandering in.
</edit>

ik zal om de tijd es langskomen in #openttd dan :)

server is volgens mij bijna klaar :Y)
jammer dat ik dit weekend moet werken
anders was ik er ook :D

quote:
gasemans schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:22:
server is volgens mij bijna klaar :Y)
Jups, nog even de restart functie testen, dan kunnen we volgens mij ;) Je moet nog wel ff een paar dingen aan passen he gasemans ;)

Ok Server = UP AND RUNNING!

Mogelijk even in de start post.zetten?

Het IRC chanel voor de GoT OpenTTD server is #openttd deze is te vinden op de irc.tweakers.net:6667 server.

Het topic van het kanaal geeft de benodigde informatie om te kunnen connecten met de server.

Er geld een algeheel "friendly play" beleid op de server!
Zo is het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat mensen resources gebruiken welk al door een ander "geclaimd" zijn. Claiming doe je door er een station naast te bouwen. Let wel, als er na 10 minuten (ongeveer) nog steeds een leeg station is, kun je deze plek zelf claimen en van de andere speler "eisen" (lees vriendelijk verzoeken) het station weg te halen.

Maar ook bijvoorbeeld schelden is uit den bozen!

Indien je het idee hebt dat een speler bewust niet aan friendly play doet, kun je de gebruiker naam noteren en verzoeken om een IP ban. Vermeld dan ook de datum, ivm ip lookup. Ook dit kan in het IRC chanel.

Mvg,
1 v.d. opperators ;)

Dit spel is eerlijk waar zoo geweldig, dit heb ik vroeger echt van smorgens tot savonds gespeeld, toen nog onder DOS :)

Het jammere is dat ik het nergens meer kan vinden ;( Is ie wel nog ergens te krijgen? en met openttd dus gewoon onder XP te spelen?

Wat voor contest kan je trouwens houden met dit spel? Zo snel mogelijk rijk worden? Zo veel mogelijk treinen?

[quote]cardinal808 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:01:
Wegens een overschot aan posts in het vorige topic heb ik een nieuw topic aangemaakt. De data in de TS is echter uit 2004, dus ik heb "even" 2 jaar in te halen. Er staat dus nog data in, die hier niet thuis hoort.

Ik zal informatie over OpenTTD en TTD patch uitbreiden en als mensen nog een contest willen houden zal ik deze erin plaatsen, anders wordt deze verwijderd.

ik wil wel een contest hoor :P

quote:
Four schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:07:
In de oude dagen hadden we een GOT server. Helaas is mijn situatie veranderd en kan ik geen 24/7 server meer draaien :(

Wellicht dat er iemand zijn server ter beschikking wil stellen voor dit nobel streven?
misschien wil n0ne nog een GoT server maken ik zal het een keer vragen

quote:
Dj ProXy schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:36:
[...]

misschien wil n0ne nog een GoT server maken ik zal het een keer vragen

Gansemans en ik hebben er al een op gezet :)
Zie mijn vorge post.

Jeps :D
moet nog wel wat acties komen om het af te maken
maar momenteel verhuis ik 600 man, ben net voor vandaag klaar

Ik krijg de OpenTTD ppc versie niet goed aan de gang (T-mobile MDA Compact), hij doet het wel, maar de mousepointer / cursor staat iets van 2 cm naar linksboven. Ik kom dus niet aan de rechter/onder kant van het scherm.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ? (het editten in de OPENTTD.cfg van de resolutie heeft geen effect)

verhuizing achter de rug

Dus ga zo maar even TTD weer installeren

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: