Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Mem-ervaringen] Intel Mac

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Even kort, maar bondig 'zeveren' over de RAMMETJES van de nieuwe macbooks...
Buiten het feit dat er veel vraag naar is, wil iedereen op de koop toe zijn rammekes zelf vervangen, vandaar deze topic:

't gaat over de MACBOOK / MACBOOK PRO / INTEL MAC MINI

zo installeer je hem in de MACBOOK:
http://www.ifixit.com/Guide/86.0.0.html
of
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

aan deze eisen moet het RAMMETJE voldoen:
- SDRAM
- DDR SO-DIMM
- 1.25 inch or smaller
- 200-pin
- PC2-5300 DDR2 667 MHz Type RAM

de mogelijkheden:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • KINGSTON / KTA-MB667 (A-merk)
  • A-DATA (B-merk, maar geen problemen gekend -ebay-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hier kan je hem kopen als belg:
http://www.bechtle.be/bec...dechip_id=F1177&sid=8

hier kan je hem kopen als nederlander:
http://www.simmcity.nl/?mod=3225&art=740617089929
http://www.mailamac.nl/in...=1&productId=IMI1024P
http://www.macstuff.nl/pr...1592ae62e922a1b7a35a36a0b
http://www.vlasveld-shop....-pro-intel-mac-mini-intel

hier als je over een paypall account beschikt:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...wItem&item=6887931523

!!!!! gem. levertijd bij gewone verzending 14 dagen: je kan bij bestelling ook super snelle levering vragen, dan betaal je iets meer. quote van de verkoper "Registered Airmail to SpeedPost. And the shipping cost will need to pay more GBP 12.5" !!!!!

ik maak even een vergelijk voor 2 GIG ram in je MB:
- bechtle 233,80 EUR - exclusief 21% BTW / verzending
- simcity 204,72 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- mailamac 198 EUR - exclusief 19% BTW / verzending (6,5EUR)
- macstuff 259,08 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- vlasveld shop 243 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- ebay 127,00 EUR - all in !!

pro's en contra's op een rijtje:
- bechtle: service / 7 dagen wachten, of zelf geen halen (in voorraad)
- simcity: service / 7 dagen wachten, of zelf gaan halen (in voorraad)
- mailamac: in voorraad
- macstuff: in voorraad
- vlasveld shop: binnen de 2 dagen geleverd
- ebay: snelle service / snelle betalingsafhandeling / indien direct bestellen/betalen gem. 14 dagen wachten / paypall garantie

garantie:
- deze vervalt niet, ook al vervang je de RAMMETJES zelf bij MB & MB pro
- deze vervalt wel (nog niet bevestigd), als je de RAMMETJES zelf bij de INTEL MAC MINI vervangt

graag nieuwe ervaringen, ideeën, voorstellen,... zodat iedereen op het einde vh topic weet waar, hoe en tegen welke prijs hij zijn MBtje 'veilig' kan uptunen :)

Gaat de garantie eraf als je het ram verandert?
Ik dacht altijd van wel, maar bij de Macbook zat er geen verzegeling op wat ik ervan gezien heb, dus ik wet het niet :?

Die bovenste link werkt niet BTW

Nee, garantie gaat er niet vanaf. Je mag het RAM verwisselen. Onthoud wel dat veel problemen kunnen worden veroorzaakt door cheap ram. Een a-merk is altijd aan te raden.

quote:
Presto schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:47:
Nee, garantie gaat er niet vanaf. Je mag het RAM verwisselen. Onthoud wel dat veel problemen kunnen worden veroorzaakt door cheap ram. Een a-merk is altijd aan te raden.
is kingston dan geen A merk?

Kingston is zeker een A merk, dit was gewoon ff een tip aangezien dit over mem-ervaringen gaat.

ok :)

andere betaalbare A merken?

Corsair en Twinmos wellicht? Ik heb zelf voornamelijk ervaringen met Kingston. Zij hebben ook "speciaal" geheugen voor de MacBook.

ik zie juist trouwens dat onze hongkongse ebayer weg is... of ben ik verkeerd?
kunnen de mensen die er besteld hebben, even de juiste link posten?

quote:
Presto schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
Corsair en Twinmos wellicht? Ik heb zelf voornamelijk ervaringen met Kingston. Zij hebben ook "speciaal" geheugen voor de MacBook.
dus dan hebben we het over de KTA-MB667 ??

Correct.

quote:
Artox schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:ik zie juist trouwens dat onze hongkongse ebayer weg is... of ben ik verkeerd?
kunnen de mensen die er besteld hebben, even de juiste link posten?
Nee hoor, hij is er nog steeds. Zie hier

Bij mij werkt het geheugen overigens nog altijd uitstekend. Nadat ik het op eBay gevonden had was ik iets terughoudend om het te bestellen, maar de hoge feedback, PayPal-garantie (aankoop tot ¤500 gedekt) en snelle reacties van de verkoper zorgden ervoor dat ik uiteindelijk toch de gok gewaagd heb. Heb er zeker geen spijt van, en geloof dat de ervaringen degenen die na mij besteld hebben ook prima was.

Dit geheugen zou trouwens uiteraard ook moeten werken in de MBP.

Bovenstaande geldt uiteraard ook voor de intel mac mini, aangezien de chipsets en de processors gelijk zijn (uit dezelfde familie komen)

Echter, ik denk dat je bij de mini wel de garantie verliest als je het zelf doet. Want door moet toch wel wat meer gedaan worden dan alleen maar de batterij eruit halen en memcarrd gewijs je ram in een slot plaatsen.

Iemand die dit kan bevestigen?

Dan heb ik toch nog een vraagje over onze goede vriend uit HongKong. Ik weet dat er in China ook veel nep spul wordt gemaakt, zeker mbt chips (kijk maar op inkoopacties). Hoe zeker weet je dat wat je besteld ook echt is.
Want dit ziet er erg aantrekkelijk uit, en de rest van de shop zeker ook. Vooral de prijzen zijn bijzonder laag.

Ik heb bij Mailamac een Kingston reepje van 1 GB besteld voor ¤99,= excl. BTW. om in mijn MBP bij te plaatsen. Dit gaat echt enorm simpel, alleen kan ik er geen instructies van vinden op de Apple site.

quote:
vooghel schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:57:
Ik heb bij Mailamac een Kingston reepje van 1 GB besteld voor ¤99,= excl. BTW. om in mijn MBP bij te plaatsen. Dit gaat echt enorm simpel, alleen kan ik er geen instructies van vinden op de Apple site.
in de oorspronkelijke post staat de link naar de apple site

quote:
Presto schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:07:
Is A-DATA ook een A merk??

Is het niet zo dat je bij de Mac mini gewoon je garantie behoudt als je netjes werkt en niets sloopt?
Ik ben in ieder geval blij dat ik het niet zelf gedaan heb, ze zijn toch nog wel een dik uur bezig geweest om alles aan de praat te krijgen @apple centre.

Corsair is in ieder geval heel erg af te raden. Iedereen di dat geprobeerd heeft, kwam op een instabiel systeem.

A-Data zou ik geen a-merk noemen. However, als je de reviews leest op internet (zijn er een aantal van normaal pc2700 ram oid), zijn die allemaal zeer positief.
Mede wegens het feit dat het dus eigenlijk geen A-merk is, zou ik ook niet bang zijn voor 'fake' a-data...denk niet dat dat zal bestaan ;)

a-data is overigens officieel alleen voor de Aziatische markt...wordt dus ook niet verkocht in de US of Europa. Mischien dat dat ook iets te maken heeft met de prijs.

quote:
Arthur schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:09:
[...]

Nee hoor, hij is er nog steeds. Zie hier

Bij mij werkt het geheugen overigens nog altijd uitstekend. Nadat ik het op eBay gevonden had was ik iets terughoudend om het te bestellen, maar de hoge feedback, PayPal-garantie (aankoop tot ¤500 gedekt) en snelle reacties van de verkoper zorgden ervoor dat ik uiteindelijk toch de gok gewaagd heb. Heb er zeker geen spijt van, en geloof dat de ervaringen degenen die na mij besteld hebben ook prima was.

Dit geheugen zou trouwens uiteraard ook moeten werken in de MBP.
Hoe werkt die PayPal garantie dan? Stel dat het geheugen niet werkt of aankomt, dan krijg je je geld gewoon weer terug van PayPal zonder gezeik?

Ik heb hier al 2x 512MB liggen voor m'n Macbook die vandaag aankomt.
Besteld bij Mailamac.

Ik kon me gisteren niet bedwingen en was naar IT-PRO in Antwerpen vertrokken om een macbook in men armen te sluiten.

Toen de verkoper me vermelde dat MacOSX gebaseerd was op Unix, dacht ik, knikken en zwijgen.

Het leuke was wel dat de voor +/- 250 Euro 2 GB RAM konden steken. Ik dacht zo van, och waarom niet eigenlijk. Dan moet ik het zelf niet meer doen.

Maar eerlijk, hoe ik die verkoper zag klooien met men laptop, ik bestierf het bijna (+ hij had de doos geopend voor mij :'(). Als je het zelf kan installeren, en je zo een miereneuker bent zoals ik als het aankomt op first touch :D, raad ik het aan om de extra optie te negeren :D.

quote:
aranea schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:33:
Toen de verkoper me vermelde dat MacOSX gebaseerd was op Unix, dacht ik, knikken en zwijgen.
Want?

quote:
Whoops, geluk dat ik enkel aan het knikken was :D

Acties: [quote]

Door: arjenhiemstra

http://www.macstuff.nl heeft ook erg betaalbaar geheugen voor de intel macs, 102 euro incl. btw

quote:
Tuvow schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:11:Hoe werkt die PayPal garantie dan? Stel dat het geheugen niet werkt of aankomt, dan krijg je je geld gewoon weer terug van PayPal zonder gezeik?
Ja, mits de verkoper niet bereid is het probleem zelf op te lossen (hetgeen niet zo waarschijnlijk is bij deze kerel - gezien hoge feedback)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: