![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welkom in het Nokia N92 topic! De Nokia N92 is nog niet uit, maar zeker de moeite waard om naar te kijken! De N92 is ontworpen om echt Televisie op te kijken en te internetten. Hij kan livestream aan en met zijn DVB-H functionaliteit wordt dat een waar genot. Verder heeft hij een 2 Megapixel camera met Symbian Software. Het mooiste aan dit alles, is dat het intern scherm 16.000.000 kleuren heeft voor een haarscherp beeld. Hij staat volgens Nokia gepland voor eind Juli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding Specificaties Mini-Faq Software Reviews Foto`s Handige Links Disclaimer First Post | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ja! Nokia heeft nu bij de N91 ook mini-usb geintrduceerd. Er zijn hier dus ruim schoot kabels voor beschikbaar en ook de doorvoer snelheid is groter. De telefoon ondersteunt usb 2.0. Ja, dat klopt. Om precies te zien serie 60. Voor de genen die niet weten wat symbian inhoud: Symbian is Nokia`s eingen onwtikkelde software voor de telefoon. Je kan er programma`s op installeren zoals navigatie en nog andere handige tools. Symbian kan je zien als je besturing` s systeem van je computer, de N91 loopt hier dus ook op. Op het internet zijn er genoeg programma`s te vinden die je erop kan installeren. Hier kan je veel software vinden voor je Nokia N91. En in deze pdf staat meer info over Symbian S60 3 Edition. Ja, deze telefoon kom gewoon in nederland uit. Hij staat ook op de nederlandse nokia site, en daar kan je dan ook alle info vinden. Dus als iemand zegt dat hij nier in nederlands te voorschijn komt, heeft het mis Deze FAQ zal nog uitgebreidt worden in de loop der tijd | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ImToo DVD To 3GP![]() Trial
ImToo DVD To MP4![]() Trial
Nokia PC Suite Versie 6.7![]() Freeware
Nokia Theme Crator 2.0![]() Freeware
Nokia Sensor![]() Freeware
Route 66 navigatie voor de N91![]() Payware Let op!! Doet het nog niet op de N92 !!!
Wifi Snifer![]() Trial
Smart Movie![]() Trial
Of er nieuwere versies voor deze software uitkomen voor de N91 is nog gissen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Komt nog. Zodra deze telefoon uit is, en iemand van GOT zelf een review van deze telefoon maakt als eerste. Heeft hij de eer om zijn review in de ts te zien | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De N92 vanuit verschillende hoeken: ![]() De N92 in `TV` mode: ![]() De N92 Dichtgeklapt: De N92 in foto mode: ![]() De N92 normaal: ![]() Meer volgt nog | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General Info De Nokia N serie Site Nokia N92 FactsheetPricewatch Komt nog. Accesoires Headset Carkit Data-Kabel Een pen die onthoudt wat je schrijft Remote Camera Voeding/BatterijOverige Links Het bluetooth ervaringen en problemen topic Nokia N Series - N71, N80, N91, N92 Handige link om te kijken wat er mis kan zijn met je telefoon Bluetooth Stereo (A2DP) topic Het Nokia N91 Topic Het Nokia N93 Topic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Nieuw reactie in topic: Het Nokia N92 Topic
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Lees AUB eerst de First Post door voordat je begint met posten in dit topic.
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Dit om vervelende opmerkingen te voorkomen!
Gereserveerd voor updates en mededelingen
Updates TS:
• 26/05/2006 Mini-Update
Planning voor de TS:
• Extra Info toevoegen over tv kijken
Mededelingen
• Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt dat je niets, dan is gathering of tweakers wellicht niet het juiste forum voor jou. Fora waar je wellicht wel terecht kunt zijn www.beginnersweb.nl of andere computerfora.
• Wat we duidelijk niet op prijs stellen: Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor. Discuseren over abonementen hoort in dít forum dus niet thuis.
• Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas je vraag / probleem naar voren brengt op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Kijk altijd eerst of jouw vraag niet in de startpost is beantwoord. Als dat niet het geval is; zoek met de Search of het probleem / je vraag niet eerder gepost is. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
• We hebben ook liever niet in dit topic dat je met `breezer` taal gaat rondslingeren. Niet alleen komt die onduidelijk over, maar het werkt ook veel ergenis op bij mede tweakers. Hierdoor zou je een antwoord uit kunnen lokken die niet gepast zou zijn in de topic. Let hier aub op.
• Mocht iemand handige tips en of op-en aan merkingen hebben, mail me dan aub! Want dan kan ik alles veel makkelijker bij houden zodat er geen info verloren gaat.
• Opmerkingen zoals: `ik heb nu de N91 telefoon maar ik zit nu aan de N92 te denken, of welke vinden jullie mooier?` zijn in dit topic niet gewenst aangezien de andere gebruikers weinig aan deze opmerkingen hebben. Ook is deze vraag sugestief en niet onderbouwt zodat er geen discussie uit kan voort vloeien. Over dit soort vragen kan je alleen zelf een mening vormen, en daar kunnen we dan ook niet bij helpen!
Ik dacht dat deze telefoon niet meer uit zou komen
Hoezo niet?quote:Upbeat schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:03:
Ik dacht dat deze telefoon niet meer uit zou komen
Dacht ik ergens op Mobile Review te hebben gelezen, maar ik kan me vergissenquote:
http://europe.nokia.com/B...s/datasheet_nokia_n92.pdf
daar staat iig dat hij mid 2006 uit komt.. lijkt me een beetje raar als hij niet meer komt terwijl op hun eigen site van wel staat
daar staat iig dat hij mid 2006 uit komt.. lijkt me een beetje raar als hij niet meer komt terwijl op hun eigen site van wel staat
quote:mastercard schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:12:
Idd mee eens. En al helemaal niet als ik hem al in mn handen heb gehad en de nokia man mij vertelde dat het nog even duurde voordat hij in nl zou uitkomen. Maar op de nederlandse nokia site staat hij ook gewoon. Check de ts voor de link.
offtopic:
Thnx voor die pdf, staat nu in de ts
Thnx voor die pdf, staat nu in de ts
quote:mastercard schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:12:
Nee inderdaad, dan waren de geruchten niet waar
Hij komt trouwens ook voor in Mission Impossible 3
Damn dit is wel een zeer brute telefoon 
Eens kijken wanneer die uit gaat komen, en wanneer ik hem bij het afsluiten van een nieuw abonnement kan krijgen (moet dan vast wel veel te veel bijbetalen, maarja...)
Eens kijken wanneer die uit gaat komen, en wanneer ik hem bij het afsluiten van een nieuw abonnement kan krijgen (moet dan vast wel veel te veel bijbetalen, maarja...)
Ik dacht dat deze rond de 1200 euro los zou uitkomen... iets duurder dan de communicators dus. Buiten dat wil ik eerst zien dat KPN/Digitenne dat DVB-H de lucht in krijgen, maar dat zal pas laatste kwartaal worden dit jaar (meen ik te hebben gelezen)
Yes, dit is de telefoon waar ik al tijdje op wacht 
Maar mis wat in de TS, je hebt het over televisie via HSDPA, maar dit moet DVB-H zijn.
Misschien ook handig om te melden dat dit een series 60 toestel met het grootste scherm tot nu toe is, nl 2,8" de meeste hebben 2,1" en enkele andere die eraan komen nu met 2,4"
Overigens ben ik erg benieuwd naar de de levering van DVB-H door digitenne, de ontvangst hiervan, per wanneer beschikbaar, de kosten en aantal kanalen, helaas nog niets van kunnen vinden
martincm: volgens mij valt de prijs wel mee hoor, dacht tussen de 600 en 800 euro, voor zover ik begrepen had.
Maar mis wat in de TS, je hebt het over televisie via HSDPA, maar dit moet DVB-H zijn.
Misschien ook handig om te melden dat dit een series 60 toestel met het grootste scherm tot nu toe is, nl 2,8" de meeste hebben 2,1" en enkele andere die eraan komen nu met 2,4"
Overigens ben ik erg benieuwd naar de de levering van DVB-H door digitenne, de ontvangst hiervan, per wanneer beschikbaar, de kosten en aantal kanalen, helaas nog niets van kunnen vinden
martincm: volgens mij valt de prijs wel mee hoor, dacht tussen de 600 en 800 euro, voor zover ik begrepen had.
Mja, op de duitse webshops (daar gaat deze veel eerder komen) varieert hij idd tussen de 600 en 800 euro. Op de enige NL webshop die een prijs durfde neer te zetten (ik meen gsm.nl) zat deze dik boven de 1000euroquote:trion75 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:38:
nu maar hopen dat de software niet zo buggy is als die van de n90/91............. brrrrrrrrrrrr
met de n91 valt reuze mee: wij hebben er 4 in gebruik maar tot nu toe weinig echt storende bugsquote:Mouki_9 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:41:
nu maar hopen dat de software niet zo buggy is als die van de n90/91............. brrrrrrrrrrrr
Mijn hemel wat een gave telefoon, alleen zit hij er niet uit... maar ja een telefoon is om mee te bellen
.
Nee maar gaaf dat hij dus digitale broadcast signalen uit de lucht kan pakken. Hier in parijs heb je dus TNT, das 21 digitale kanalen in 720p signaal gratis in de lucht in en rond om parijs. Kan ik lekker mtv kijken tijdens school
lol... of canal rood en blauw.
Maar welke vormen van digitalen signalen ondersteunt de n92 dan?
Nee maar gaaf dat hij dus digitale broadcast signalen uit de lucht kan pakken. Hier in parijs heb je dus TNT, das 21 digitale kanalen in 720p signaal gratis in de lucht in en rond om parijs. Kan ik lekker mtv kijken tijdens school
Maar welke vormen van digitalen signalen ondersteunt de n92 dan?
Volgens mij wordt deze vervangen door de N93...
quote:nils7 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:52:
Nope N93 is gewoon ander model, met 3mpixel camera en 3x zoom en tv out.
En N93 heeft geen DVB-H dus geen tv ontvangst.
quote:nils7 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:52:
Idd even te verduidelijking: deze telefoon komt gewoon in Nederland uit. Heb met Nokia gesproken en die zijn gewoon van plan om hem hier te verkopen, en bij distribeteurs is hij al in de prijs lijsten opgenomen. Dus we kunnen hem gewoon verwachten
Geupdatequote:trion75 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:38:
Yes, dit is de telefoon waar ik al tijdje op wacht
Heb anders vernomen maar kan zijn dat ze hem alsnog doordrukken.
Aan dat DVB-H of DMB of wat dan ook heb je toch niks zolang dat niet aangeboden gaat worden. De bedoeling was met dit WK de lucht in te gaan maar heb al van enkele providers 2007 pas gehoord dus vandaar dat het me ook logisch leek dat ze er mee nokten. Zie 7710, dat was ook niet echt een succes!
Aan dat DVB-H of DMB of wat dan ook heb je toch niks zolang dat niet aangeboden gaat worden. De bedoeling was met dit WK de lucht in te gaan maar heb al van enkele providers 2007 pas gehoord dus vandaar dat het me ook logisch leek dat ze er mee nokten. Zie 7710, dat was ook niet echt een succes!
Wat van bugs in de N91?quote:john-hendriks schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:36:
[...]
met de n91 valt reuze mee: wij hebben er 4 in gebruik maar tot nu toe weinig echt storende bugs
heb het doorgelezen maar niks bijzonders wat betreft bugsquote:
ik wil hem zoo graag hè!! mijn abbonement vervalt ook ergens in januari dus ik moet nog wel een tijdje wachten >_< maarja miss dat die ''bugs'' dan verholpen zijn als ik hem koop met een firmware geupdate telefoon
Slecht nieuws door KPN 
24-03-2006: De introductie van DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld), oftewel TV op de mobiele telefoon, is uitgesteld. De introductie stond nog voor dit jaar gepland, maar wordt tot 2007 uitgesteld.
Door: Tim Wijkman
KPN voert in Nederland sinds de zomer van 2005 proeven uit met TV op de mobiele telefoon. De eerste testresultaten zijn succesvol te noemen. Desondanks kan KPN de verwachting, die het bedrijf eerder naar buiten bracht om nog dit jaar TV op de mobiele telefoon commercieel te lanceren, niet waarmaken. De introductie zal daarmee verschoven worden naar 2007.
Uit de huidige testen blijkt dat het testpannel bereid is tussen de 10 en 15 euro per maand uit te geven voor TV op de mobiele telefoon. Tijdens de introductie zullen gebruikers de beschikking hebben over ongeveer 15 TV kanalen. De exacte introductiedatum is nog niet vrijgegeven.
Bron: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=465
24-03-2006: De introductie van DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld), oftewel TV op de mobiele telefoon, is uitgesteld. De introductie stond nog voor dit jaar gepland, maar wordt tot 2007 uitgesteld.
Door: Tim Wijkman
KPN voert in Nederland sinds de zomer van 2005 proeven uit met TV op de mobiele telefoon. De eerste testresultaten zijn succesvol te noemen. Desondanks kan KPN de verwachting, die het bedrijf eerder naar buiten bracht om nog dit jaar TV op de mobiele telefoon commercieel te lanceren, niet waarmaken. De introductie zal daarmee verschoven worden naar 2007.
Uit de huidige testen blijkt dat het testpannel bereid is tussen de 10 en 15 euro per maand uit te geven voor TV op de mobiele telefoon. Tijdens de introductie zullen gebruikers de beschikking hebben over ongeveer 15 TV kanalen. De exacte introductiedatum is nog niet vrijgegeven.
Bron: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=465
Mooie vergelijking tussen de N92 en N90, vooral duidelijk zichtbaar hoeveel groter het scherm van de N92 is, dus ideaal voor tv kijken, of series of films