| Het grote Logitech G-15 topic Deel 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Voorwoord | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zo, aangezien het eerste topic goed, vlot en leuk is verlopen, hier deeltje 2 alweer. Voor diegene die het niet meer weten, zo begon het allemaal: Mening (Outerspace & vele anderen tegenwoordig ) Nou moet ik zeggen dat ik dit wel een behoorlijk stoer toetsenbord vind met leuke gadgets erop en dat terwijl dit niet eens een duur toetsenbord is vergeleken met de DiNovo van Logitech. Daarnaast zal deze imo veel meer worden afgenomen dan het [Keyboard] Uber vet nieuw Russisch gadget. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Verlicht LCD-display met aanpasbare kanteling De GamePanel™-LCD toont cruciale systeeminformatie tijdens gameplay. ![]() Inklapbaar LCD-paneel Kan volledig gesloten worden voor opberggemak of transport. ![]() Verlichte toetsen Drie helderheidsniveaus om in donkere kamers te spelen. ![]() Programmeerbare G-toetsen Voer enkele toetsaanslagen of complexe macro's uit met 18 programmeerbare G-toetsen.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Topic's, reviews en links | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Review van Gamespot. • Vergelijkbare toetsenborden • G-15 forum • [MOUSE] Logitech G5/G7 • Logitech G-15 site • Pricewatch Voorgaande delen • Logitech G15-keyboard met ingebouwd lcd-scherm ( Deeltje 1 ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Drivers, software & plugins. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drivers • Driver Versie: 1.02.218 Display software en Plugins • LCD Studio | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tips & Hints & disclaimer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heb je opmerkingen, tips of hints om de startpost te verbeteren hoor ik het graag, via dit topic of mail. Alle andere zaken, daar is het topic voor, Voor foto's in de startpost, geef even een gil, ik kan ze eventueel ook hosten als je ze doormailt, NP ( gegevens in mijn profiel ) En uiteraard nog even een bedankje aan Outerspace Van wie ik het topic schaamteloos heb overgenomen en aangepast naar eigen onkunde Zo, dat was het wat mij betreft, veel plezier en start posting. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nieuw reactie in topic: Het grote Logitech G-15 topic Deel 2
Let op:
- Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
- Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
- Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Is er misschien ook een lijst van games die ondersteund worden door dit toetsenbord?
En een vermelding van de plugin sites zou leuk zijn (ik ken er 2, maar wie weet zijn er meer).
iig moet g15forums.com erin
Er zijn veel meer apps te krijgen voor de G15, waaronder een 3tal gemaakt door mij =)
G15 Gmail notifier,
G15 Alarm Clock,
G15 Netspeed.
G15 Gmail notifier,
G15 Alarm Clock,
G15 Netspeed.
Netspeed is cool... Als je daar een CPU usage (Dual core) in zou kunnen bouwen...
Heb je misschien een link waar je die Netspeed hebt staan? Lijkt me toch wel eens leuk om te proberen.. Het liefst zou ik een alles in 1 willen hebben maar dan moet ik lcd studio gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om dat ding geminimaliseerd te krijgen altijd als ik dat gebruik en ik start mn computer op moet lcd studio in de taakbalk blijven staan, heeft iemand een oplossing hiervoor?quote:M55 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:02:
Er zijn veel meer apps te krijgen voor de G15, waaronder een 3tal gemaakt door mij =)
G15 Gmail notifier,
G15 Alarm Clock,
G15 Netspeed.
Je kunt bij opties ergens instellen dat ie vanuit de tray moet opstarten en dan een playlist moet laden. Werkt bij mij iig erg goed.quote:rusman schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:04:
[...]
Heb je misschien een link waar je die Netspeed hebt staan? Lijkt me toch wel eens leuk om te proberen.. Het liefst zou ik een alles in 1 willen hebben maar dan moet ik lcd studio gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om dat ding geminimaliseerd te krijgen altijd als ik dat gebruik en ik start mn computer op moet lcd studio in de taakbalk blijven staan, heeft iemand een oplossing hiervoor?
http://www.g15forums.com/...p;func=fileinfo&id=32quote:rusman schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:04:
[...]
Heb je misschien een link waar je die Netspeed hebt staan? Lijkt me toch wel eens leuk om te proberen.. Het liefst zou ik een alles in 1 willen hebben maar dan moet ik lcd studio gebruiken maar ik krijg het niet voor elkaar om dat ding geminimaliseerd te krijgen altijd als ik dat gebruik en ik start mn computer op moet lcd studio in de taakbalk blijven staan, heeft iemand een oplossing hiervoor?
Nou ik ben dus weer eens bezig met lcd studio en het resultaat word mooi
maar nu heb ik een design van een ander er eens bij gepakt, en had ik eerst dus de verkeerde fonts. Gelukkig had ik de lcd fonts nog maar die wil hij niet pakken want dan begint hij te zeuren over truetype fonts ofzo.. iemand een idee?
Ik zoek al een tijdje naar het volgende: een 'pinger'.
Wat ik graag zou kunnen doen is het volgende: elke x minuten een ping naar een IP adres, en dan op mijn G15 (liefst in m'n lcdstudio layout) zien of het desbetreffende IP antwoord geeft of niet.
Met Samurize had ik dat wel. Een mooi rijtje van 4 'icoontjes' waaraan ik kon zien wat er wel en niet up was.. 1 voor mijn internet (ping naar first hop) en drie naar always-up machines op drie VPN's. Het is alleen een beetje jammer dat ik dat nu alleen via samurize gedaan krijg terwijl de rest van m'n systeem-info wel op m'n G15 staat.
Als er iemand een idee heeft hoe dit op te lossen, hou ik me aanbevolen..
Wat ik graag zou kunnen doen is het volgende: elke x minuten een ping naar een IP adres, en dan op mijn G15 (liefst in m'n lcdstudio layout) zien of het desbetreffende IP antwoord geeft of niet.
Met Samurize had ik dat wel. Een mooi rijtje van 4 'icoontjes' waaraan ik kon zien wat er wel en niet up was.. 1 voor mijn internet (ping naar first hop) en drie naar always-up machines op drie VPN's. Het is alleen een beetje jammer dat ik dat nu alleen via samurize gedaan krijg terwijl de rest van m'n systeem-info wel op m'n G15 staat.
Als er iemand een idee heeft hoe dit op te lossen, hou ik me aanbevolen..
quote:M55 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:02:
G15 Gmail notifier,
G15 Alarm Clock,
G15 Netspeed.
Kunnen alle beschikbare creaties / apps misschien in de OP? (met een kleine beschrijving wat het doet) Ik heb genoeg van mijn eigen 3 creaties en wil weer eens wat anders.
Edit... ja ok ik begrijp dat jullie natuurlijk zullen verwijzen naar http://www.g15forums.com Laat ik het dan anders stellen. Welke apps vinden jullie mooi en handig?
De apps die ik gebruik zijn:
Ik gebruik geen LCDStudio, maar de volgende los staande apps:
Ray's Winamp plugin. Deze applets heeft een leuke visualization, je kan master/wave/winamp volume er mee aanpassen, door de playlist browsen, en een aantal leuke features, zoals de leds op je keyboard laten reageren (als een VU meter) op het geluid.
G15 Gmail notifier
Deze app heb ik zelf gemaakt
. Het heeft python nodig, de installatie instructies staan vermeld op
g15forums.com.
Het is dus een gmail notifier, die een melding geeft als je een mailtje binnen krijgt. Je kan dan met één van de lcd buttons meteen gmail.com in je browser laden.
Of je kan de melding uitzetten als je het mailtje later wilt bekijken.
Jammer genoeg is hij nog hiet helemaal stabiel. Hier wordt aan gewerkt
G15 Netspeed
Deze app heb ik óók zelf gemaakt, het heeft geen python of andere afhankelijkheden. Het is een simpele bandwidth monitor, met twee grafiekjes die de snelheid (download/upload) weergeeft. Je kan met de lcd buttons switchen tussen al je netwerk kaarten. De grafiekjes worden automatisch geschaald.
Miranda IM G15 plugin
Als je miranda gebruikt een absolute aanrader, je kan hier je berichten lezen en beantwoorden via je LCD. Handig tijdens het gamen.
Wel zelf gemaakt, maar ik gebruikt het (nog) niet zelf:
G15 Alarm Clock
Je kan hier mee alarm instellen voor events, waar je dus voor wordt gealarmeerd als de ingestelde
tijd/datum is aangebroken. De waarschuwing kan dmv van het LCD, de keyboard background led (de blauwe) of via geluid (zowel een wav, als spraak (experimenteel) ). Er zijn aardig wat mensen die dit handig blijken te vinden
Ray's Winamp plugin. Deze applets heeft een leuke visualization, je kan master/wave/winamp volume er mee aanpassen, door de playlist browsen, en een aantal leuke features, zoals de leds op je keyboard laten reageren (als een VU meter) op het geluid.
G15 Gmail notifier
Deze app heb ik zelf gemaakt
g15forums.com.
Het is dus een gmail notifier, die een melding geeft als je een mailtje binnen krijgt. Je kan dan met één van de lcd buttons meteen gmail.com in je browser laden.
Of je kan de melding uitzetten als je het mailtje later wilt bekijken.
Jammer genoeg is hij nog hiet helemaal stabiel. Hier wordt aan gewerkt
G15 Netspeed
Deze app heb ik óók zelf gemaakt, het heeft geen python of andere afhankelijkheden. Het is een simpele bandwidth monitor, met twee grafiekjes die de snelheid (download/upload) weergeeft. Je kan met de lcd buttons switchen tussen al je netwerk kaarten. De grafiekjes worden automatisch geschaald.
Miranda IM G15 plugin
Als je miranda gebruikt een absolute aanrader, je kan hier je berichten lezen en beantwoorden via je LCD. Handig tijdens het gamen.
Wel zelf gemaakt, maar ik gebruikt het (nog) niet zelf:
G15 Alarm Clock
Je kan hier mee alarm instellen voor events, waar je dus voor wordt gealarmeerd als de ingestelde
tijd/datum is aangebroken. De waarschuwing kan dmv van het LCD, de keyboard background led (de blauwe) of via geluid (zowel een wav, als spraak (experimenteel) ). Er zijn aardig wat mensen die dit handig blijken te vinden
quote:M55 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:28:
De apps die ik gebruik zijn:
Mooie plugin
Word alleen beetje gek van de normale logitech notifer als ik mijn geluid harder en zachter doe... Weet iemand hier een oplossing voor?
Ja, gewoon de apps van Logitech uitvinken in je LCD configuratiescherm.
Ik had dus ook last van het probleem dat de verf van het keyboard verdween, nadat ik hier Logitech over gebeld had, heb ik binnen twee dagen een nieuw keyboard binnen. Dus goede service van Logitech !
De connector van het oude keyboard moest ik eraf knippen + de pootjes afbreken en deze gezamelijk opsturen naar Logitech Zwitserland.
De connector van het oude keyboard moest ik eraf knippen + de pootjes afbreken en deze gezamelijk opsturen naar Logitech Zwitserland.
Das netjes inderdaad.
Hmm ja ik moet eigelijk ook nog die dingen opsturen, maar ik ben het RMA nummer kwijt dat ik kreeg toen ik die klantenservice had gebeld
Zou ik vanzelf een herrineringsmailtje ofzo krijgen met dat nummer erin?
Hmm ja ik moet eigelijk ook nog die dingen opsturen, maar ik ben het RMA nummer kwijt dat ik kreeg toen ik die klantenservice had gebeld
Eindelijk eens dat support nummer gebeld, die geven aan dat ik lekker de winkel mag bellen waar ik hem heb gekocht... lekker, die winkel is een heel eind van mijn woonplaats en hebben hem pas over een maand weer...
quote:B-Buster schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:13:
Das netjes inderdaad.
Hmm ja ik moet eigelijk ook nog die dingen opsturen, maar ik ben het RMA nummer kwijt dat ik kreeg toen ik die klantenservice had gebeld![]()
Dat denk ik niet, ze zullen wel een factuur opsturen ofzo
Kan je toch zo ff opbellen, en het RMA nummer opvragen.
quote:Tijgert schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:16:
Eindelijk eens dat support nummer gebeld, die geven aan dat ik lekker de winkel mag bellen waar ik hem heb gekocht... lekker, die winkel is een heel eind van mijn woonplaats en hebben hem pas over een maand weer...
Dat zeiden ze bij mij eerst ook. Ik heb die man verteld dat ik dan 200km moest gaan rijden en dat ik dat voor zo'n dom defect niet normaal vond. Toen kreeg ik een RMA nummer en een nieuw tobo.
Minder..quote:M55 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:35:
[...]
Dat denk ik niet, ze zullen wel een factuur opsturen ofzo
Kan je toch zo ff opbellen, en het RMA nummer opvragen.
quote:B-Buster schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:35:
[...]
Dat zeiden ze bij mij eerst ook. Ik heb die man verteld dat ik dan 200km moest gaan rijden en dat ik dat voor zo'n dom defect niet normaal vond. Toen kreeg ik een RMA nummer en een nieuw tobo.
Same thing here. Eerst moest ik terug naar de winkel. Toen ik heb gezegd dat ik dat niet ging doen
omdat het te ver weg was. Is meer dan 100km namelijk.
heb het keyboard sinds gisteren. mijn oude was aan vernieuwing toe. Ik heb alleen zwaar problemen met LCD studio die teveel CPU trekt. Nu dat ik een aantal andere aps erin heb en niet LCD studio gebruikt gaat het goed.
Dus al met al (tot nu toe) een goed bordje en hopen dat de toetsen niet slijten
Kijk even of je de laatste versie van LCDstudio hebt. De vorige versie had een memoryleak en dan liep het geheugen- en cpugebruik behoorlijk hoog op.quote:Desron schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:25:
heb het keyboard sinds gisteren. mijn oude was aan vernieuwing toe. Ik heb alleen zwaar problemen met LCD studio die teveel CPU trekt. Nu dat ik een aantal andere aps erin heb en niet LCD studio gebruikt gaat het goed.
@TS: nou, jij hebt ook niet een erg uitgebreide mening over dit tobo.
Het nut van het schermpje erop ontgaat me eigenlijk bijna volledig. Zeker bij snelle FPS games als Quake (3) heb je tijdens het spelen echt geen tijd om naar een klein zwart/wit-schermpje op je toetsenbord te kijken.
Ik kan ook niet zeggen dat ik het toetsenbord er bepaald strak uit vind zien. Doe mij maar een sober en betrouwbaar Cherry keyboard.
Weet iemand of dit tobo 'full N-key rollover' heeft? De Razer Tarantula (die ik er een stuk beter uit vind zien dan de G15) heeft dit wel.
Ik kan ook niet zeggen dat ik het toetsenbord er bepaald strak uit vind zien. Doe mij maar een sober en betrouwbaar Cherry keyboard.
Ik gebruik de macro keys in games eigenlijk weinig, wel gebruik ik ze in bijvoorbeeld Photoshop. Heerlijk tobo :