Reg. datum: 11 juni 2005
Zoekresultaat: 184 berichten gevonden
Berichten van gebruiker felisio754. Klik hier voor de topics waarin felisio754 heeft gereageerd.
Topic: Rippen van muziek in Client Software Algemeen
Topic: Nieuwe "super"computer in Complete Systemen & Laptops
als er toch geen normale en opbouwende antwoorden komen, gooi topic dan maar dicht.
quote:Guido schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:53:
bullshit idd, XP heeft minstends 233MHz nodig en 64mb ram. Gezien haar computer 10 jaar oud is lijkt me dat sterk.
op een bordje van een 486 kan je wel tot 128 ram installeren, wat voldoende is om windows op te starten en haar "zware" apps (stijl msn) te draaien... heb nog een PS liggen waar 64ram in zat en die draait ook windows xp, tis gewoon dat ram. Cpu is niet zo belangrijk (als je tijd hebt)
edit: scherm was niet nodig, ze heeft eentje staan
werkbaar voor haar is daarom niet werkbaar voor ons (getuige de 5 min opstarttijdquote:Hendal. schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:50:
Als ze het voor elkaar krijgt dat ze WINXP op een 486 draaiende heeft en nog werkbaar is ookDan denk ik dat ze de komende acht jaar hier wel genoeg aan heeft
Opdracht:
Een mevrouw (midden 50) wil een nieuwe pc hebben na haar vorige 486 (waarmee ze nu nog werkte). Gepraat over budget: minder dan 3à4000¤ kan niet (voor haar vorige betaalde ze ook heel veel en alleen dan zijn ze goed), dus we gingen voor een budget van 5000¤. Zeer simpel om daarvoor iets te vinden uiteraard, maar ze wil wel minstens even lang kunnen doen met de nieuwe als met haar 486... dus 8a10 jaar
. Ik heb haar uiteraard proberen uitleggen dat om de 3 jaar een nieuwe kopen net iets goedkoper uitkomt, maar ze kan de stress van het bestellen van een nieuwe pc niet zo frequent aan 
Doel:
ik citeer: "toch sommige zwaardere video-applicaties gelijk zo een videoconferentie via msn" en "als het enigsins kan toch geen 5 minuten wachten eer mijn windows XP opgestart is (haar 486 draait windows XP, ik geloofde het zelf niet tot ik het nog gezien heb ook...).
ze heeft nu een digitale videocamera gekocht, dus opslagruimte voor haar beelden...
OC:
ik zie gewoon niet in waarom...
Specs:
mobo: Tyan thunder 2676ANFR
cpu: dual 3.2 gighz Xeon 800mhz nocona
ram: 8x512 Kingson HyperX in dual channel
case: Chieftec LCX-01SL-SL-B (deze kan niet veranderd worden, ze heeft die zelf gekozen)
voeding: procase pmc1039- EPS 480w
controller: RocketRaid PCIX 8*sata
2 * DVDRW plextor 16x op Sata
HD: 2x Raptor 74 gig + 6x 200 gig sata (western digital)
GPU: Asus extreme n7800gtx/top/2dhtv
Geluid: Soundblaster audigy 2 ZS
prijs: 4.374¤ (mits een kleine 626¤ plaatsing en levering aan huis zitten we op ons afgesproken bedrag
)
mijn vraag is dus of dit systeem werkelijk samen draait, ik heb alle manuels op internet opgevraagd, en ik zie niet direct ergens problemen verschijnen, maar ik heb nog nooit dual cpu's samengestoken...
heeft iemand een idee over hoe het eventueel beter kan voor ongeveer zelfde prijs? en dan de belangrijste vraag: red je het hier 8 jaar mee (stel dat je dan ook niet meer zo up to date wil zijn, gelijk ze nu met haar 486 toch ook niet al te nieuw meer is)? Maken die koelers geen immens lawaai van s604's? Zou ik msch niet beter een 64 bit systeem proberen vinden, om zo meer toekomstgericht te zijn?
hopelijk dat je iets kan helpen...
ik zou natuurlijk ook mijn P4 3.0 kunnen verkopen; die vliegt in vergelijking met een 486, en 5000¤ is geen slechte overname...
Een mevrouw (midden 50) wil een nieuwe pc hebben na haar vorige 486 (waarmee ze nu nog werkte). Gepraat over budget: minder dan 3à4000¤ kan niet (voor haar vorige betaalde ze ook heel veel en alleen dan zijn ze goed), dus we gingen voor een budget van 5000¤. Zeer simpel om daarvoor iets te vinden uiteraard, maar ze wil wel minstens even lang kunnen doen met de nieuwe als met haar 486... dus 8a10 jaar
Doel:
ik citeer: "toch sommige zwaardere video-applicaties gelijk zo een videoconferentie via msn" en "als het enigsins kan toch geen 5 minuten wachten eer mijn windows XP opgestart is (haar 486 draait windows XP, ik geloofde het zelf niet tot ik het nog gezien heb ook...).
ze heeft nu een digitale videocamera gekocht, dus opslagruimte voor haar beelden...
OC:
ik zie gewoon niet in waarom...
Specs:
mobo: Tyan thunder 2676ANFR
cpu: dual 3.2 gighz Xeon 800mhz nocona
ram: 8x512 Kingson HyperX in dual channel
case: Chieftec LCX-01SL-SL-B (deze kan niet veranderd worden, ze heeft die zelf gekozen)
voeding: procase pmc1039- EPS 480w
controller: RocketRaid PCIX 8*sata
2 * DVDRW plextor 16x op Sata
HD: 2x Raptor 74 gig + 6x 200 gig sata (western digital)
GPU: Asus extreme n7800gtx/top/2dhtv
Geluid: Soundblaster audigy 2 ZS
prijs: 4.374¤ (mits een kleine 626¤ plaatsing en levering aan huis zitten we op ons afgesproken bedrag
mijn vraag is dus of dit systeem werkelijk samen draait, ik heb alle manuels op internet opgevraagd, en ik zie niet direct ergens problemen verschijnen, maar ik heb nog nooit dual cpu's samengestoken...
heeft iemand een idee over hoe het eventueel beter kan voor ongeveer zelfde prijs? en dan de belangrijste vraag: red je het hier 8 jaar mee (stel dat je dan ook niet meer zo up to date wil zijn, gelijk ze nu met haar 486 toch ook niet al te nieuw meer is)? Maken die koelers geen immens lawaai van s604's? Zou ik msch niet beter een 64 bit systeem proberen vinden, om zo meer toekomstgericht te zijn?
hopelijk dat je iets kan helpen...
ik zou natuurlijk ook mijn P4 3.0 kunnen verkopen; die vliegt in vergelijking met een 486, en 5000¤ is geen slechte overname...
Topic: Nieuwe Gamer's PC in Complete Systemen & Laptops
ga gewoon voor die AMD. zelf draai ik nog op een P4 3 gighz met 1 gig cas 2.5, en ik heb onlangs een AMD 64 3200+ op de oude socket ineen gestoken (met maar 512 cas 3), en zelfs die draaide gelijk al even snel of mijn pc... moet je rekening houden dat ik wel met sata schijven en dual channel zit, en die amd niet. Steek daar dual channel (s939) en eventueel een raptor bij, en je zal hem echt wel voorbij gaan
Topic: Pc instabiel in Processors, Moederborden & Geheugen
je geheugen is sowieso slecht en zal in de winkel dan ook omgeruild worden... waarom proberen om het dan met voltage aanpassingen toch te doen draaien? als het niet werkt zoals het moet, laat je het gewoon vervangen. Veel eenvoudiger, en beter een nieuw stuk dan een defect dat opgelapt is...
edit: als je dan toch met voltages wil spelen... in je bios kan je ze wel allemaal vinden, gewoon ff door de menu's lopen
edit: als je dan toch met voltages wil spelen... in je bios kan je ze wel allemaal vinden, gewoon ff door de menu's lopen
Topic: Nieuwe Gamer's PC in Complete Systemen & Laptops
Topic: [XP] PC start niet meer op na Registry Defragmenter in Windows Clients
als al je bestanden onder Fat32 staan sowieso, als het onder ntfs staat lukt het meestal wel om ze gewoon te backuppen, tenzij er zo een encryptie of 'ikweetniethoezehetnoemen' beveiliging op zit... sowieso volgende keer partities gebruiken... lekker praktisch
(als je bestanden op partitie staan ben je sowieso gered uiteraard)
veel succes...
wat je anders kan probere is format c, windows instal en dan R-studio erop zetten. zolang je windows niet op de plaats van een belangrijk bestand geschreven is kan je het bestand terughalen, maar der zitten dan risico's op.
probeer eerst met die 2de hd en daarop windows zetten...
(als je bestanden op partitie staan ben je sowieso gered uiteraard)
veel succes...
wat je anders kan probere is format c, windows instal en dan R-studio erop zetten. zolang je windows niet op de plaats van een belangrijk bestand geschreven is kan je het bestand terughalen, maar der zitten dan risico's op.
probeer eerst met die 2de hd en daarop windows zetten...
Topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 in Overige Hardware
quote:tvmcrusher schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:14:
Systeem
dag mensen,
ik wil binnenkort mijn computer upgraden naar dit(sterretje staat bij wat ik al heb):
NZXT nemesis systeemkast (met 2 front LEDjes)*
athlon 64 X2 3800
radeon x850xt pe*
radeon x850 crossfire edition
2x 512mb ram merkloos*
2x200gb Seagate 7200 rpm Sata*
dvdrw en dvd-rom*
tv-tuner card*
hardcano 13
3x120mm UV-LED fans (2x intake, 1x exhaust)
ik heb nu een merkloze voeding van 350 watt, deze gaat het niet trekken verwacht ik, wat voor voeding heb ik nodig als ik dit wil runnen?
ik zat te denken aan een modular power-supply van 500 watt, die in reviews heel stabiel bleef, isdit een goede keus?
Doeleinden
high-end gamen!![]()
Overclocken
misschien later als ie moeite begint te krijgen met games, maar voorlopig niet
Voltages
hebbik dus nog niet
alvast bedankt voor alle hulp, tvmcrusher
Ik heb nu een voeding die echt geschikt is voor jou... OCZ ModStream520. Geeft 520W continu en pieken tot 620w. wat je ook wel zal aanstaan: zit een 12cm fan op met blauwe leds, en de stroomkabels zijn samengebonden tot "zilveren" leidingen die onder UV licht nog es anders oplichten...
een schitterende voeding, je hoort ze niet draaien. ze is redelijk duur, maar aan de rest van je systeem te zien gaat je dat geen moer interesseren... kopen dus!
Topic: Whatpulse Online Keyboard en muis tracker - deel 9 in Dutch Power Cows
als we nu eens allemaal mijneveger herontdekken... zeer veel muisklikjes bij... 
Topic: Hoe noemt dit??? in Casemodding
klopt, je moet echt wel schitterend geheugen hebben (of het zelfgebouwd hebben)... heb het volledige artikel liggen als je interesse zou hebben.quote:HereIam schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:27:
Dat is een printje uit de Elektuur (of 1 van die boeken van Elektuur), wellicht dat je daar wat mee kan.
April 1997: http://www.vego.nl/16/03/16_03.htm misschien
is idd een oud artikel, maar is redelijk klein kwa opbouw, en de onderdelen kosten gewoon geen fluit, dus ik dacht dat het msch handig ging zijn...
printplaten zelf maken begin ik niet meer aan... na ongeveer 37 keer de verkeerde producten gekocht te hebben en nog niet echt door te hebben hoe het gaat, ben ik eerder van plan de standaardprintjes te kopen...
printplaten zelf maken begin ik niet meer aan... na ongeveer 37 keer de verkeerde producten gekocht te hebben en nog niet echt door te hebben hoe het gaat, ben ik eerder van plan de standaardprintjes te kopen...
Topic: Stand-by bij opstarten in Videokaarten & Beeldschermen
start eens op met een andere monitor, en verander daarmee je resolutie/refreshrate... ik heb nog een Princeton staan waarmee windows installeren lukt tot aan het blauwe scherm waarop je dan moet inloggen en dergelijke, dan slaat ie ook in standby. Anders scherm aansluiten, de resolutie veranderen en daarna werk hij zonder problemen. Heb er geen gedacht van waaraan het kan liggen... bij mij hielp dit in elk geval
Ik ben een schema'tje tegengekomen dat zou kunnen gebruiken voor het bouwen van een mengpaneel in mijn pc, maar het artikel is niet geheel duidelijk kwa naamgeving. Het printje waarover het gaat staat op volgende url, en in het artikel word gesproken over een standaardprint formaat 2. Nu zoek ik op internet (via google) naar gelijk welke webwinkel die die plaatjes verkoopt, en nergens anders vind ik daar iets van, dus ik vermoed dat ik onder de verkeerde naam zoek....
ik heb al heel de conrad-kataloog online bekeken, en ik vind geen prints die hierop lijken, noch op de google afbeelding-search vind ik iets dat direct hier op lijkt...
voor alle duidelijkheid... het gaat om het printplaatje, de schakeling is mij volkomen duidelijk en is een somversteker voor een mengpaneel, klasse A.
kan iemand helpe plz?
ik heb al heel de conrad-kataloog online bekeken, en ik vind geen prints die hierop lijken, noch op de google afbeelding-search vind ik iets dat direct hier op lijkt...
voor alle duidelijkheid... het gaat om het printplaatje, de schakeling is mij volkomen duidelijk en is een somversteker voor een mengpaneel, klasse A.
kan iemand helpe plz?
Topic: Opzetten van MP3 afspeelcomputer voor een jeugdhonk in Audio en HiFi
als het "er valt wel iets te regelen" is wat ik denk, doe je zoiets best niet in een jeugdhonk... binnen de kortste keren heb je er toch miserie mee... zorg gewoon voor de normale licensie, of ga voor een goedkoop pakket. (zelfs windows media player kan mp3tjes afspelen en in elkaar laten overlopen...)
versterker: als het budget belangrijk is, ga je naar een rommelmarkt en koop je een "bomma-uitziende" versterker (nadat je hem hoort spelen). die dingen kunnen extreem luid gaan. Budget luidsprekers als je nieuwe zou nemen: autospeakers pakken en zelf iets rond flanzen. kwaliteit zal idd niet enorm zijn, maar meer dan voldoende om een fuifje te geven. ik heb dergelijke dingen nog gedaan met 4 JBL speakers van 400w max, nieuw gekocht in ElektroStock voor iets van een 150¤, geen geld dus...
edit: mengen met een mengpaneel, of met BPM studio is toch wel heel iets anders... waarom denk je dat ze anders zelf modules uitbrengen die compatibel zijn met hun software? je haalt nooit hetzelfde gevoel met een pc...
versterker: als het budget belangrijk is, ga je naar een rommelmarkt en koop je een "bomma-uitziende" versterker (nadat je hem hoort spelen). die dingen kunnen extreem luid gaan. Budget luidsprekers als je nieuwe zou nemen: autospeakers pakken en zelf iets rond flanzen. kwaliteit zal idd niet enorm zijn, maar meer dan voldoende om een fuifje te geven. ik heb dergelijke dingen nog gedaan met 4 JBL speakers van 400w max, nieuw gekocht in ElektroStock voor iets van een 150¤, geen geld dus...
edit: mengen met een mengpaneel, of met BPM studio is toch wel heel iets anders... waarom denk je dat ze anders zelf modules uitbrengen die compatibel zijn met hun software? je haalt nooit hetzelfde gevoel met een pc...
Topic: [suse 9.3] MD5 in Non-Windows Operating Systems
2de mist ook....
808e07a08c2729a62d9d59eb71db94fd
ga de rest niet meer draaien, ik vermoed dat die ook wel zullen missen... gewoon negeren en installen zou ik zeggen (als je data op andere partitie staat, zal je sowieso niets verliezen, ook al knoei je een beetje...)
808e07a08c2729a62d9d59eb71db94fd
ga de rest niet meer draaien, ik vermoed dat die ook wel zullen missen... gewoon negeren en installen zou ik zeggen (als je data op andere partitie staat, zal je sowieso niets verliezen, ook al knoei je een beetje...)
heb juist cd1 erdoor, en die geeft idd een andere checksum; bij mij is het
b2a47d02983769c50dbd63db63c2467a
als je deze checksum zou hebben, kan je zeker op je 2 oren slapen, die werkt 100%
b2a47d02983769c50dbd63db63c2467a
als je deze checksum zou hebben, kan je zeker op je 2 oren slapen, die werkt 100%
Is het de eerste cd van linux dat je bedoelt die zijn checksum niet klopt?
anders gooi ik die er ff in een andere in, en dan laat ik hem es checke, kwestie van je wat zekerheid te geven...
anders gooi ik die er ff in een andere in, en dan laat ik hem es checke, kwestie van je wat zekerheid te geven...
Topic: PC start pas als 'ie warm geworden is. in Processors, Moederborden & Geheugen
heb ongeveer hetzelfde probleem met een asus P4P800SE met intel 4 3.0. Bij opstarten als hij lange eind uit gestaan heeft, dan wil hij niet direct starten (je moet 2 keer starten eer ie aanslaat), maar als hij minder dan 6 uur uitstaat lukt het nog net.
Ben aangeraden geweest om van voeding te veranderen, en dergelijke, dus dat heb ik ook gedaan. Heb nu nog altijd hetzelfde probleem, met veranderd RAM, veranderde voeding, andere VGA en andere HD. Ik begin sterk het moederbordje te verdenken, maar als het in de winkel opgestart wordt in garantie-terugbreng, dan wil het wel altijd gaan... bizar, ik vrees dat je ermee moet leren leven....
Ben aangeraden geweest om van voeding te veranderen, en dergelijke, dus dat heb ik ook gedaan. Heb nu nog altijd hetzelfde probleem, met veranderd RAM, veranderde voeding, andere VGA en andere HD. Ik begin sterk het moederbordje te verdenken, maar als het in de winkel opgestart wordt in garantie-terugbreng, dan wil het wel altijd gaan... bizar, ik vrees dat je ermee moet leren leven....
ik heb onlangs ook Suse 9.3 van dezelfde server afgehaald, en die gaf ook problemen weer met de checksums (die voor de installatie) van linux, en de checksums in windows gaf hij geen probleem op. Ik heb wel volledig kunnen installen zonder enig probleem, dus ik zou zeggen probeer het gewoon.
zou zelf ook niet weten waaraan het ligt...
zou zelf ook niet weten waaraan het ligt...
Topic: Help mijn pc samenstellen :) in Complete Systemen & Laptops
klein beetje zoeken op corsair levert een antwoord... als je je geheugentype invoert, en de compatibele bordjes opzoekt, staat er geen Asus s939 bordje bij, dus volgens mij zal het er dan ook niet op draaien... (kan altijd proberen uiteraard)
op site van asus vind ik trouwes nergens informatie over ddr2 op dat moederbord, en voor zover ik weet (kan best fout zijn), zijn er ook nog geen ddr2 moederborden voor AMD's gemaakt, dus k zou toch ff checken of je winkel geen verkeerde info geeft...
hopeloos te laat met de reactie :*D
zoals makje zegt, pak die 400mhz set
op site van asus vind ik trouwes nergens informatie over ddr2 op dat moederbord, en voor zover ik weet (kan best fout zijn), zijn er ook nog geen ddr2 moederborden voor AMD's gemaakt, dus k zou toch ff checken of je winkel geen verkeerde info geeft...
hopeloos te laat met de reactie :*D
zoals makje zegt, pak die 400mhz set
Topic: Het gevaar van Microsoft in Wetenschap & Levensbeschouwing
quote:Doubleday schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:42:
Dat er minimaal drie of misschien nog meer verschillende operating systems móeten bestaan, puur vanwege de veiligheid en de kwetsbaarheid van een gehele mensheid.
Alternatieven zijn er dan ook: Linux, Unix, Solaris... (niet dat die echt veel gebruikt worden...)
Aan de jongere generatie trouwens om het te veranderen... schakel gewoon zelf over naar Linux (eventueel met een 2de pc), en mijd het gebruik van windows...
mijn grootouders surfen op Suse 9.3, wat eigelijk een even moeilijke stap is als ze laten surfen met Windows (als je toch nog nooit een gehad hebt, kan je direct een linux pakken, tis alletwee aanleren...)