Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 318 berichten gevonden

Topic: Onkyo 506 vs Denon 1509 in Audio en HiFi

Fear Me
Reg. datum: 25 mei 2005

Lang geleden deze topic gestart, ik heb echter uiteindelijk een Onkyo 506 gekocht.

Deze bevalt me prima en alles wat dolby is gaat via optisch, Blueray komt bij mij er pas in als schijfjes hiervoor veel goedkoper zijn.

Mijn filosofie was, nu goedkoop straks duur als ik geld heb ;) futherproof is toch te kort en ontwikkelingen gaan te snel om ieder jaar 1000 euro uit te geven.

De keuze is geheel voor jou, in mijn ervaring is onkyo prima, alleen Denon was destijds zeer slecht leverbaar en nergens als showmodel, daardoor was mijn keuze erg snel gemaakt ;).

Xbox live: Frits Blits

Topic: [NBBG] Basis Notebook - december 2008 in Complete Systemen & Laptops

Fear Me

Denk MM ergens buiten NL heeft ingekocht, want op doos stond ook maar 2GB had, en er zat feitelijk 3GB in.

Had via DXdiag even gecheckt wat er nu inzat en dit klopte. Verder was deze gewoon met onboard videokaart x4500

Fear Me

Vandaag laptop bij Mediamarkt aangeschaft, twijfelde daar tussen de toshiba L300-1AY en samsung R510-FA09.

Uiteindelijk gekozen voor Samsung, doordat deze wat beter overkwam kwa bouwkwaliteit, dit moet alleen nog achteraf blijken. Alleen nadeel is dat deze een T3200 processor heeft waar de Toshiba een T5800 heeft, daar tegenover staat, 120GB meer schijfruimte, HDMI poort. Aangezien je hiermee niet kan gamen, is die extra processor kracht niet doorslag gevend.

Eventueel een idee voor meer mensen in het lager segment zoeken rond de 500 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...ogId=17619&langId=-11

Fear Me

Jammer van die Asus die zeer goed is, dat deze zeer slecht leverbaar is, maar 3 winkels bieden deze aan. Anders was dit een zeer sterke keuze voor aller laagste segment.

Topic: [NBBG] Basis Notebook - september 2008 in Complete Systemen & Laptops

Fear Me

quote:
bvriesema schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:39:
[...]

Ja, heb deze nu in het bezit (zit er nu achter te typen). Hij bevalt tot nog toe prima. Meer dan snel genoeg voor de eisen die ik stel (internet, office). Lekker stil, alhoewel ik het niet echt kan vergelijken. Het is namelijk mijn eerste laptop. Hooguit met de Dell Latitude die mijn vriendin in het bezit heeft van haar werk, maar dat is een iets andere prijsklasse.
De Acer was iets duurder, met vergelijkbare specs, maar iets mindere garantie (2 jaar Carry in ipv 2 jaar Pickup & Return bij Samsung). De Asus had wat verouderde hardware in mijn ogen ten opzichte van de Samsung. De aanbieding bij 4launch was uiteindelijk de doorslag (444 euro).
Mooi om te horen, en nu net jammer actie voorbij is. Ik zal het nog even verder moeten zoeken, want met huidige prijs prestatie verhouding is deze niet gunstig.

Topic: [BBG] High-end gamesysteem januari 2009 in Complete Systemen & Laptops

Fear Me

Dat is denk ik geen verkeerde keuze. Kaal systeem apart gaan doen, met daarbij randapparatuur opgenomen is. Menig persoon heeft tegenwoordig al een monitor of toetsenbord.

Maar om dan nog mensen die advies hierin willen aparte BBG te zetten. Erg goed idee :)

Fear Me

quote:
bvriesema schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:30:
[...]

Mijn keuze is uiteindelijk toch gevallen op de Samsung. De Samsung R510-FA06 heeft in mijn geval een Atheros AR5007EG adapter aan boord en die ondersteund IEEE 802.11b/g WLAN. Zie website
Heb je deze nu in je bezit, aangezien ik deze ook overweeg. Wat heeft je deze keuze uiteindelijk laten maken en hoe bevalt hij als je hem al in bezit hebt?

Fear Me

Ieder commentaar verwelkom ik, maar is die AMD echt slomer als een T3200 van intel?
Tevens heeft de asus wel meer geheugen en meer harddisk ruimte.

Echter is er niks over op notebookcheck te vinden helaas.

Dus hieruit rijst de vraag welke processor is het beste en is amd zo sloom ivm t3200, daarbij is 2gb niet te weinig ivm de 3gb van de ASUS.

Van die videokaart kan ik gelijk geloven.

Fear Me

Dat maakt inderdaad de keuze wat lastiger, nu zijn de types die ik overweeg als volgt:Eventueel kan dit meegenomen worden in komende BBG

Ikzelf ben helemaal de draad kwijt.

Fear Me

quote:
bvriesema schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:35:
[...]

Sta zelf voor een gelijke keuze, budget ongeveer 500 euro. Ik zie dat jij Acer direct hebt afgeschreven en dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Als je echter de reviews leest is de kwaliteit van Acer de laatste tijd wel toegenomen.

Naast de door jou genoemde Asus X58L-AP022A, twijfel ik sterk over de Acer Travelmate 5730-6B2G16MN. Ook met 2 jaar garantie, wel met HDMI, een betere processor.

Ik wacht dan ook op de komende BBG
Misschien is deze ook nog waard om toe te voegen, heeft denk ik betere processor, en toch een tussenstap tussen 17 en 15 inch. Echter weet ik niet hoe zwaar je keuze is, maar deze laptop is nog lichter als die Acer en Asus laptop.

pricewatch: MSI VR630-052NL

Fear Me

quote:
bvriesema schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:35:
[...]

Sta zelf voor een gelijke keuze, budget ongeveer 500 euro. Ik zie dat jij Acer direct hebt afgeschreven en dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Als je echter de reviews leest is de kwaliteit van Acer de laatste tijd wel toegenomen.

Naast de door jou genoemde Asus X58L-AP022A, twijfel ik sterk over de Acer Travelmate 5730-6B2G16MN. Ook met 2 jaar garantie, wel met HDMI, een betere processor.

Ik wacht dan ook op de komende BBG
Dat is inderdaad een goed alternatief, maar wat ik heb gehoord van garantie afhandeling van Acer heb ik ze eigenlijk bewust vermeden. Een laptop leidt heel wat meer als een desktop en heeft daarom wat hogere eisen voor mijzelf kwa service en bereikbaarheid ivm garantie afhandeling.

Maar daarnaast, heeft deze wel een snellere processor, met een betere integrated videokaart. Het wordt er niet makkelijker op. :P

Fear Me

Zoals eerder gepost ga ik denk ik deze Asus laptop aanschaffen, echter twijfel ik nog over mijn keuze. Kan iemand mij een alternatief geven of melden of dit een verstandige keus is.

Asus biedt 2 jaar pickup and return garantie, wat vele merken niet doen, verder vondt ik niks opmerkelijks (ontbreekt HDMI aansluiting of optische uitgang).
quote:
J_star schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:57:
Bedankt voor deze toelichting, jammer nog niks van de T3200 te vinden is, maar daar kan ik wel mee leven.

Gezien mijn beperkt budget leek me uiteindelijk deze laptop het beste:
LINK Pricewatch ASUS X58

Gewoon basic laptop waarop ik school zaken kan doen, zoals Visio, Office, basic ik verveel me game, en eventueel filmpje.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe best buy guide, vooral naar goedkoopste laptop keuze die er wordt gemaakt en waarom.

Topic: Het Games Import topic in Shopping Forum

Fear Me

Ik vindt deze topic wel erg opsomming worden van wanneer iets verzonden en ontvangen is, het draaid neem ik aan om je ervaring met de shop niet je levertijd, als je buitenland besteld is de levertijd gewoon lang, dat is nu wel na zoveel post duidelijk geworden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie eind oordeel of waar je goedkoop Pal games kan bestellen, dat is meer aanvulling als het duurde 2 weken, jeej de postboden is langs gekomen.

Fear Me

Bedankt voor deze toelichting, jammer nog niks van de T3200 te vinden is, maar daar kan ik wel mee leven.

Gezien mijn beperkt budget leek me uiteindelijk deze laptop het beste:
LINK Pricewatch ASUS X58

Gewoon basic laptop waarop ik school zaken kan doen, zoals Visio, Office, basic ik verveel me game, en eventueel filmpje.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe best buy guide, vooral naar goedkoopste laptop keuze die er wordt gemaakt en waarom.

Topic: Het Grote Medieval 2: Total War Topic - Deel 2 in Strategy Games

Fear Me

nieuwe The long road is uit, beta 2.1 :D
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=209682

Ga hem straks proberen. Fantastische game dit, en voor een prikje te verkrijgen.

Fear Me

Deze verdient wel een update voor januari of december, maar ikzelf ben nu helaas genoodzaakt om een laptop aan te schaffen voor school. Nu heb ik me wat georrienteerd, maar er is verschrikkelijk veel keus voor rond de 500 euro. Dit is dan ook waar ik een laptop voor zoek.

Nu hoor ik vaak slechte verhalen van Acer dus wil liefst alles behalve deze, maar dat is niet echt mijn vraag.

Het voornaamste verschil tussen het hele gros laptops is eigenlijk de processor, daarin is dan ook waarover ik meer wil weten, ik ben opzoek naar een rijtje waarin ik kan zien welke rond die prijs het beste is en zo naar onder.

Er zullen hier vast wel reviews over geschreven zijn, maar ik krijg ze zo niet gevonden

Intel Celeron M 575
Intel Pentium Dual Core Processor T3200
Intel Core 2 Duo T2390
Intel Core 2 Duo T5800

Hoe hoger de prijs hoe betere je vindt, maar ik wil eigenlijk de goedkoopst mogelijke laptop die er is, dus ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van de T3200 en daarbij vergelijkend andere.

Topic: [Xbox360] Fable 2 in Role-Playing Games

Fear Me

Nou na release dit spel eindelijk te hebben uitgespeeld, en dan heb ik nog rustige aan geen side quests gedaan, moet ik zeggen dat ik het een telleurstellende game vindt. Eerlijk gezegd niet de 60 euro waard.

Daarbij sta ik ook erg versteld zo hoge scores behaald op diverse review sites, terwijl deze game zeker geen 9 verdient. Verhaal is niet pakkend, games is erg kort en enorm makkelijk (als je dood gaat herhijs je en verlies je beetje xp). Xp verhaal opzich is ook een grap want je kan al enorm ver komen met basic weapons.

Ik heb me ermee vermaakt maar kan niet zeggen dat deze thuis hoord met een score van 9 of hoger, eerder een 7 a 7,5.

spoiler:
Vooral het overduidelijk open einde laat al zien ze nog flink willen cashen, want dat is dit een cashcow voor microsoft

Topic: [BBG] Basissysteem november 2008 in Complete Systemen & Laptops

Fear Me

Ikzelf ga deze kopen voor mijn moeder, dvd brander had ik nog over en boxen had ze nog, daardoor waren dus enkele onderdelen niet nodig. Daarbij speelt ze alleen mojong masters en patience of iets dergelijks en is een videokaart erg overbodig.

Daarop kwam dit basis systeem naar voren:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V203Wbd¤ 111,30¤ 111,30
1AMD Athlon X2 4850e¤ 54,75¤ 54,75
1Antec NSK4480B¤ 77,85¤ 77,85
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G¤ 18,58¤ 37,16
1Microsoft Wired Keyboard 500¤ 9,32¤ 9,32
1MSI K9A2GM-FIH¤ 67,85¤ 67,85
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB¤ 59,75¤ 59,75
ImporterenTotaal¤ 417,98

Voor een goede muis voor haar moeten we nog eens kijken wat ze zelf prettig vindt.

Topic: Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten? in Videokaarten & Beeldschermen

Fear Me

Ik werk nu al met 3 jaar dezelfde CRT scherm van Philips, ding is gewoon goed, was destijds goedkoop en perfect beeld. Ook een van de laatste CRT schermen. Nu zijn LCD wel stuk vooruit gegaan, maar ik wacht nog even voor ik ervoor upgrade. vooral omdat mij niet veel meerwaarde biedt, zolang dit scherm nog werkt.

Hier staan 2x CRT schermen en 2x LCD schermen in huis.

Topic: [Xbox360] Fable 2 in Role-Playing Games

Fear Me

maar heb net wel een patch van deze game gedownload, dus misschien wel al voorbereid voor iets?

Topic: Networked Media Tank - deel 2 in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Fear Me

quote:
Appie Heijn schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:02:
Zojuist bevestiging gekregen dat de HDX-1000 naar mij verstuurd is. Heb hem besteld in Frankrijk, http://www.nmtank.fr/
Mag ik vragen waarom deze boven conceptronics hebt gekozen? (deze overweeg ik namelijk).

Topic: Club 3D Theatron DD 7.1 in Overige Hardware

Fear Me

quote:
bverstee schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:26:
[...]

Je bedoelt een standaard SPDIF breakout bracket? Die heeft elke tweaker zo'n beetje liggen... ;)
Dan vraag ik me af wat je namelijk bedoelt, op dit moment heb ikzelf een SB Audigy 4, waar volgens de beschrijving een I/O module nodig is, die op een speciale uitgang wordt aangesloten(had eerst een optische 3,5mm kabel geprobeerd zonder succes) Deze heb ik denk ik in mijn geval nodig, want zo'n bracket sluit je aan op moederbord als ik het goed begreep?

Topic: Club 3D Theatron DD 7.1 in Overige Hardware

Fear Me

Ik heb op moment een creative audigy geluidskaart met een onbereikbare digitale uitgang, heel jammer want deze kan wel DTS en DD signaal doorgegeven, maar daarvoor heb je een tussen stuk nodig, die uiteraard nergens leverbaar is.

Om mijn pc aan tv te sluiten en ook de reciever moet ik dus wat vervangen, waaronder mijn geluidskaart, hiervoor wil ik zoals de title zegt een Club 3d kaart kopen, hiervan zijn 2 verzies, de DTS en DD verzie, nu vraag ik mij het volgende af.

Wanneer ik een geripte backup van een film dan wel blue ray of dvd, waar alleen DTS in zit en heb deze kaart die alleen DD kan gebruiken, hoe gaat dit dan verder.
Ik wil namelijk de geluidskaart via coax kabel naar de versterker laten lopen en dat deze de bron decodeerd, aangezien geluidskaart niks hoeft te doen behalve pass true neem ik aan geen bal uit maakt welke je gebruikt, zou dus bij wijze van ook de onboard(realtek) geluidskaart kunnen gebruiken?

Dus kort: maakt het iets uit als DTS bron gebruikt -> passtrue naar reciever -> decoderen. Is dit mogelijk met een DD geluidskaart.

Topic: [prob]DVI-HDMI combinatie met LG LCD in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Fear Me

Ik heb zoals de title zegt een probleem met mijn aansluiting van pc naar LCD tv.
Nu kan ik hier niks direct over vinden maar misschien is het ook een uniek probleem

Ik had het idee om XBMC te gaan draaien op mijn pc en daarmee HD materiaal te gaan kijken, alleen als snel tijdens het aansluiten ondervond ik een aantal problemen, de eerste gaat hierover:

Ik heb een X800 videokaart aangesloten met een DVI naar HDMI kabel naar mijn LCD tv, wanneer ik de 720P resolutie selecteer, trilt het beeld en zijn de kleuren correct, doe ik ditzelfde met HDMI kabel van xbox 360 kloppen de kleuren en zonder trillen.
Vervolgens wil ik de native resolutie draaien van 1360x768, beeld trillingsvrij bij PC en Xbox 360, maar de kleuren kloppen niet.

Eerste instantie LG contact opgenomen en monteur voor langs geweest, echter kon deze mij niet direct helpen.

Nu wil ik dus weten doe ik hier iets fout of is dit standaard.
Er is hier wel omheen te werken met CCC van Ati, waarbij is saturatie omhoog gooi bij films, maar dat is niet echt de bedoeling neem ik aan.

Hopelijk heeft iemand wat kennis hiervan en kan mij helpen dit probleem te omzeilen.

Topic: Creative Audigy 4 SPDIF naar optical in Overige Hardware

Fear Me

Heb dit geprobeerd, kabel was maar 2 euro, maar werkt niet :(
Wordt toch gewoon een club3d geluidskaartje kopen.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: