Reg. datum: 23 mei 2005
Zoekresultaat: 133 berichten gevonden
Berichten van gebruiker jan_va. Klik hier voor de topics waarin jan_va heeft gereageerd.
Topic: HDMI-DVI op LE40N71B niet bruikbaar voor HTPC in LCD, Plasma, Projectie & Recording
Topic: HDMI-DVI op LE40N71B niet bruikbaar voor HTPC in LCD, Plasma, Projectie & Recording
even een bump van dit topic....ik heb ook een Samsung LCD-TV gekocht en krijg ook geen beeld.
Ik heb een MSI 7600GT (zonder DHCP) en draai windows Vista
Het scherm zie ik staan in mijn opties indien ik die verbind via DVI-HDMI, maar de TV geeft de melding "Geen signaal" over de HDMI2 ingang.
Helpt Powerstrip hierbij? of ligt het aan het feit dat mijn 3D-kaart niet HDCP ready is?
Ik heb een MSI 7600GT (zonder DHCP) en draai windows Vista
Het scherm zie ik staan in mijn opties indien ik die verbind via DVI-HDMI, maar de TV geeft de melding "Geen signaal" over de HDMI2 ingang.
Helpt Powerstrip hierbij? of ligt het aan het feit dat mijn 3D-kaart niet HDCP ready is?
Topic: Wap54G instalatie geen fysieke netwerk verbinding in Netwerken
kan je wat meer uitleg geven over hoe je die precies aansluit? Probeer eens het meest eenvoudige: direct verbinding maken met de WAP54G, zonder die in het netwerk te hangen, als dat niet werkt zit je met een probleem...
Topic: Vastlopen XP installatie in Complete Systemen & Laptops
probeer toch echt eens een andere CPU, of probeer deze CPU op een ander mobo, weet je tenminste dat het CPU al dan niet is...moest het echt het geheugen zijn, dan zou je bij memtest gewoon errors krijgen, de boel zou echt niet gaan vastlopen...
Topic: [wifi] regelmatig connectieproblemen in Netwerken
ik zou ook opteren voor een andere router...probleem blijkt bij meerdere NIC's voor te komen, kan dus enkel aan je router zelf liggen
Topic: USB stick overleden? in Elektronica
Naar ik heb gelezen in andere topics over slechtwerkende of defecte USB sticks heeft veilig verwijderen daar niet echt veel mee te maken, het kan enkel beschadigde bestanden opleveren als tijdens het schrijven de USB stick verwijderd wordt.
In mijn geval waarschijnlijk stuk door oxidatie/vocht
In mijn geval waarschijnlijk stuk door oxidatie/vocht
quote:Coromoto schreef op maandag 28 januari 2008 @ 02:01:
Probeer anders de Card-Wiper vanaf http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
Ik heb hiermee een doodgewaande USB stick ooit weten te schonen, waarna een format wel lukte.
WD40 heeft geen oplossing kunnen bieden, Card Wiper heeft de klus ook niet kunnen klaren...ding is dus overleden, reanimatie mislukt, toch bedankt voor de hulp iedereen!quote:good4u schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:43:
Inspuiten met WD40 ofzo en daarna even voorzichting afvegen "kan" helpen..heb dat al eens met oxidatie bij een TV gehad
Topic: 54Mbps WLAN haalt slechts 9Mbps in Netwerken
Wat is de afstand van je wifi AP naar je wifi kaart?
Zitten er 1 of meer dikke betonnen muren tussen het AP en wifi kaart?
Andere wifi apparatuur/stralen (microgolf oven,...)?
Firmware/drivers van wifi up to date?
Zitten er 1 of meer dikke betonnen muren tussen het AP en wifi kaart?
Andere wifi apparatuur/stralen (microgolf oven,...)?
Firmware/drivers van wifi up to date?
Denk wel dat het klopt...ben het niet zeker, is mijn stick niet, van een vriend van me...Is overigens zo'n USB stick van ING bank...ik merk net op dat er een bevestigingsclipje aan het lederen omhulsel hangt wat magnetisch is...kan dat een effect hebben op de levensduur van de stick? (ding is overigens al enkele jaren oud...)?quote:RemcoDelft schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:45:
[...]
1 GB, 128 Mbyte dus. Klopt dat ook met wat er op de stick staat? Of is het een neppert?
Ok, dat zal ik eens proberen, maar dat zal voor morgen zijn, moet binnen 5 uur opstaan en ben nog niet gaan slapen...quote:good4u schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:43:
Inspuiten met WD40 ofzo en daarna even voorzichting afvegen "kan" helpen..heb dat al eens met oxidatie bij een TV gehad
hier een pic..(in geel heb ik aangeduid waar de "oxidatie" zich bevindt)quote:fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:14:
hij herkent een geugen device .. neuh .. de connector is wel goed denk ik
je zit vaak 2 hoofdelementen een controller en een geheugenchip
oxidatie kan rottigheid verookzaken ... maar hoeft niet
heb je geen pic oid ? (wel een fatsoenlijkenke eh )
http://img251.imageshack.us/img251/1264/usb2nz3.jpg
snel even stickje open gemaakt... zie een klein beetje oxidatie op het printplaatje net voor het punt waar USB vastgesoldeerd is...en 2 rare kringetjes aan de rand van de geheugenchip zelf, moet van vocht zijn wss...quote:fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:05:
linux is nog het duidelijks ...
wel een drive, maar geen media. ik durf te wedden dat er een pinnetje ergens los zit ....
verklaart ook dat windows hem niet kan formateren
kan die oxidatie de oorzaak zijn ?(ben niet zo vertrouwd met elektronica etc..)
quote:fish schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:55:
maareuh .. een hoop foutmeldingen ... daar hebben we geen ruk aan
wat je eens kan proberen een selectie van die foutmeldingen te posten
btw als die niet wel formateren .. zit er niet ergens een "write protect
" schakelaar ?
Geen write protect schakelaar te vinden...quote:fish schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:00:
ja hallooooooooo, welke foutmelding
wat je ook gehoord mag hebben van je vrienden we hebben geen kristallen bol
Linux foutmelding heb ik al gepost, onder windows kan ik die gewoon niet benaderen, stuurprogramma wordt geinstalleerd, maar die vraagt dan om te formatteren....krijg dan foutmelding "the disk in drive F cannot be formatted"
zijn er andere reanimatie mogelijkheden?
wel, zie het zo...je Filesystem tables worden gewoon overschreven, normaal zou je data dan niet mogen verloren gaan (uiteraard zie je het niet meer staan, maar recovery tools halen dat normaalgezien terug)
Probleem is nu dat de USB stick op geen enkele manier te benaderen is:s
De eerste vraag die ik van Windows krijg als ik die wil openen is of ik wil formatteren, als ik dat probeer krijg ik zelfs een foutmelding....
Probleem is nu dat de USB stick op geen enkele manier te benaderen is:s
De eerste vraag die ik van Windows krijg als ik die wil openen is of ik wil formatteren, als ik dat probeer krijg ik zelfs een foutmelding....
Vriend van me smijt een USB stick binnen, hij krijgt die niet meer aan de praat....
Dit is de situatie: Invoeren bij Windows XP: drivers worden geinstalleerd, indien ik probeer te openen vraagt windows om te formatteren, klik op "ok", krijg error dat formatteren niet kan
Windows Vista: Idem als bij XP, vraagt om te formatteren, error, in schijfbeheer staat de USB stick wel, maar ook geen toegang, niets van gegevens,...
Linux: Unable to mount media: there is probably no media in the drive...
Recovery Tools: Geen bestandssysteem gevonden, ...en nog een hoop foutmeldingen
Iemand tips om dit beestje toch nog te redden? (lees: de bestanden) of is de USB stick fysiek (hardwarematig) naar de eeuwige jachtvelden?
Kan een Low Level Format nog hulp bieden? (er vanuitgaande dat de bestanden nog te recoveren zijn nadat ze random overschreven zijn...:s)
Dit is de situatie: Invoeren bij Windows XP: drivers worden geinstalleerd, indien ik probeer te openen vraagt windows om te formatteren, klik op "ok", krijg error dat formatteren niet kan
Windows Vista: Idem als bij XP, vraagt om te formatteren, error, in schijfbeheer staat de USB stick wel, maar ook geen toegang, niets van gegevens,...
Linux: Unable to mount media: there is probably no media in the drive...
Recovery Tools: Geen bestandssysteem gevonden, ...en nog een hoop foutmeldingen
Iemand tips om dit beestje toch nog te redden? (lees: de bestanden) of is de USB stick fysiek (hardwarematig) naar de eeuwige jachtvelden?
Kan een Low Level Format nog hulp bieden? (er vanuitgaande dat de bestanden nog te recoveren zijn nadat ze random overschreven zijn...:s)
Topic: [Koeling] Airflow simulatie in Cooling
Bekijk eens de motivatie voor de plaatsing van onderdelen op een BTX moederbord, dit zou moeten geoptimaliseerd zijn voor een zo laag mogelijke temperatuur, zou je een idee geven wat voor warmte zorgt en hoe die warmte juist verspreidt. uiteraard geen simulatie, maar zou je wel een idee moeten geven 
Topic: [Macbook] Aanschaf in Apple Computers
daarvoor zou ik toch echt wel eens google proberen....of zoeken in de nieuwsberichten 
lees ook eens de regeltjes door op GoT (policy etc.)...iets meer eigen opzoekwerk is toch een vereiste voor je hier met een vraag komt
lees ook eens de regeltjes door op GoT (policy etc.)...iets meer eigen opzoekwerk is toch een vereiste voor je hier met een vraag komt
Topic: [Koeling] Laptop Toshiba P100-203 in Cooling
Ikzelf heb al problemen gehad met het plots warmer worden van mijn GPU in een laptop, bleek die fan niet meer te werken. Waarschijnlijk zal er wat stof in je fan zitten waardoor de koelcapaciteit afgenomen is, ofwel draaien er meer processen waardoor je CPU meer belast wordt...warmer wordt.
Zo'n laptop koeler van Zalman zal die zeker koeler maken, wat je ook kan doen is controleren op welke temperatuur (in je BIOS of in een programme dewelke je hardware monitort) je laptop uitgeschakeld wordt. Indien mogelijk deze wat opschroeven....maar let op, zorg niet dat het boeltje doorbrandt, zorg dat je weet wat je doet!
Andere mogelijkheid is je GPU en/of CPU undervolten, stroomverbruik daalt en gelijk ook de temperatuur....maar is niet zo eenvoudig te doen uiteraard (kan je doen met Notebook Hardware Control).
Zo'n laptop koeler van Zalman zal die zeker koeler maken, wat je ook kan doen is controleren op welke temperatuur (in je BIOS of in een programme dewelke je hardware monitort) je laptop uitgeschakeld wordt. Indien mogelijk deze wat opschroeven....maar let op, zorg niet dat het boeltje doorbrandt, zorg dat je weet wat je doet!
Andere mogelijkheid is je GPU en/of CPU undervolten, stroomverbruik daalt en gelijk ook de temperatuur....maar is niet zo eenvoudig te doen uiteraard (kan je doen met Notebook Hardware Control).
Topic: Verlengkabel voor oordopjes in Audio en HiFi
ebay Duitsland....zal je wel genoeg verlengkabeltjes op vinden, gewoon goed zoeken!
Topic: [WLAN Router] D-Link vs NetGear vs Linksys in Netwerken
Asus is toch behoorlijk, sommige versies kunnen ook custom firmwares aan, beste wat ik kan aanraden is om per model afzonderlijk reviews te zoeken en niet enkel te kijken naar de merknaam, kan een enorm vertekend beeld geven. Het zou niet de eerste keer zijn dat slecht ontwikkelde producten op de markt komen, zeker met een relatief nieuwe wifi standaard.
Topic: Geen beeld bij nieuwe PC in Videokaarten & Beeldschermen
iets meer info zou handig zijn...beginnen de fans te draaien(CPU, case,...)? zie je "iets" op het scherm, of blijft het totaal dood? doet je voeding het? draait je PSU fan?....
Topic: Beste Kwalitatieve brander van het moment in Opslagmedia & I/O Controllers
Samsung blijkt het inderdaad niet slecht te doen....NEC is zeker ook niet slecht maar zoals eerder al gezegd heeft die nog wel eens de neiging luidruchtig te zijn (heb er zelf ook 1tje, maakt wel wat lawaai).
Plextor is kwalitatief waarschijnlijk wel het beste, kost ook een stuk meer, grootste verschil met andere branders is hoeveelheid processorkracht die in bezit neemt bij het branden, Plextor is hier beste in, uit zich in hogere prijs....
Plextor is kwalitatief waarschijnlijk wel het beste, kost ook een stuk meer, grootste verschil met andere branders is hoeveelheid processorkracht die in bezit neemt bij het branden, Plextor is hier beste in, uit zich in hogere prijs....
Topic: [Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7 in Complete Systemen & Laptops
Kijk eens op ebay wat er voor gelijkaardige laptops geboden wordt, heb je al een richtprijs, als je die te koop wil zetten kan je die altijd op V&A zetten 
Topic: wireless signaal versterken, opties in Netwerken
Wireless-N is een optie maar dan moet gelijk het volledige netwerk geupgrade worden (access point en NIC's).
Een andere optie is inderdaad een extender plaatsen (controleer op de website van linksys welke compatible zijn!!)
Een laatste optie is een custom firmware op je WRT54GS zetten, 2 voorbeelden: Thibor HyperWRT en DD-WRT
ff zoeken met google en je zal zien of jou GS compatible is, je GS staat standaard op 50% zendvermogen, opschroeven naar 100% kan probleemloos met deze custom firmwares.
Een andere optie is inderdaad een extender plaatsen (controleer op de website van linksys welke compatible zijn!!)
Een laatste optie is een custom firmware op je WRT54GS zetten, 2 voorbeelden: Thibor HyperWRT en DD-WRT
ff zoeken met google en je zal zien of jou GS compatible is, je GS staat standaard op 50% zendvermogen, opschroeven naar 100% kan probleemloos met deze custom firmwares.
Topic: Enkel "lokale" draadloze verbinding in Netwerken
Ik heb dit probleem al een aantal keer tegengekomen in Vista, ligt meestal aan slechte drivers, kijk eens om Vista compatible drivers te downloaden en zorg er ook voor dat Vista volledig geupdate is, zou normaal moeten werken.