Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 1.124 berichten gevonden

Topic: [CUDA] Bestaande C code omzetten naar CUDA compatible code? in Programming

Waar blijft de zomer nou?

Bedankt voor de reacties. Zoals ik het begrijp is het niet zo makkelijk als ik had gehoopt :P Ik had gehoopt dat er wel programma's waren die 'normale' C code konden omzetten naar CUDA, of emulatie software waarmee je je binaries kan draaien op de GPU ipv de CPU. Jammer maar helaas.. Die bestaande code ga ik denk ik niet omzetten, dat is veel teveel werk. Dan maar wat langer wachten op resultaat :P

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

Topic: [CUDA] Bestaande C code omzetten naar CUDA compatible code? in Programming

Ik ben geinteresseerd in het gebruiken van een GPU voor wetenschappelijke rekenklussen. Nou heb ik een programma wat jaren geleden door een collega is geschreven in C++. Ik zou deze code graag willen wijzigen zodat de berekeningen kunnen worden uitgevoerd op een Nvidia GPU. CUDA is de sdk waarmee code gecompiled kan worden zodat een geforce GPU er wat mee kan. Ik heb heel veel zitten zoeken met google, maar kan niks vinden over mogelijkheden om al bestaande code/programma's om te zetten naar code waarmee je GPU wordt aangesproken. Bestaat dit, of zit er niks anders op dan het hele programma opnieuw te schrijven in iets waar CUDA wat mee kan? Ik heb in de basis niet heel veel kennis van programmeren, maar het lijkt mij toch dat er conversie programma's moeten bestaan waarmee dit mogelijk is?

Topic: [Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 in Complete Systemen & Laptops

quote:
MikeyMan schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

Dit kan helaas niet... Sticker met gebruikerscode zit vaak op de laptop geplakt...
Ik heb overigens geprobeerd je een mail te sturen (van fok profiel), maar dat lukte niet. PM staat ook uit ;)
Hmm dat zou wel balen zijn.. Maar toch heb ik wel eens van iemand gehoord (via via) dat het mogelijk is. Misschien per fabrikant anders?
En mijn mail (yahoo) staat gewoon in m'n tweakers profiel, die werkt wel :P

quote:
Regeneration schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:36:
[...]

Bij een 10" heb je in veel gevallen geen DVD drive als het goed is. En verder zijn er redelijk wat 12" of 13" die minder dan 1200 euro. Zo noemt Philflow er al een paar. Verder is in de pricewatch er nog redelijk aantal te vinden. Ze presteren dan niet allemaal even goed, maar als je liever goedkoop wil dan prestaties dan kan het zeker wel. Daarbij zijn er ook goed presterende 12"of 13" te vinden voor minder dan 1200 euro.
Mja ik zit ook naar de netbooks te kijken, maar ik twijfel omdat ze toch wel vrij traag zijn vergeleken met hun grotere C2D broertjes. En inderdaad, geen dvd vind ik ook wel een nadeel. Maar als ik dan een laptop koop moet hij ook echt wel portable zijn. Dus 12" is wel een mooi formaat.

Die MSI PR210 is wel interessant. Wat ik bij de meeste laptops dan weer een bijkomend nadeel vind is dat je er standaard Windows bij geleverd krijgt. Ik wil Ubuntu linux gebruiken en heb Windows helemaal niet nodig. M.a.w. als ik zo'n ding koop betaal ik voor iets wat ik niet gebruik. Is het dan mogelijk om Windows ongebruikt retour te sturen en dan geld terug te krijgen?
(Ik heb hierop gezocht maar kon hierover zo geen topics vinden. Mocht dit buiten de scope van dit topic vallen dan open ik wel een nieuw topic)

Weet iemand wanneer de Asus N20 te koop is en hoeveel hij ongeveer gaat kosten?

Ik ben op zoek naar een portable laptop (max 13,3", liefst 12") die ook betaalbaar is en dvd drive heeft, zeg rond de 500,-. Is er voor een dergelijk bedrag een fatsoenlijk apparaat te vinden of wordt het dan toch een tikje duurder?

Topic: [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 5 in Complete Systemen & Laptops

quote:
Philflow schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:23:
[...]

Ha mooi, kun je even kijken of er korting wordt gegeven op de zwarte Packard Bell BG45? 12" Normaal 599,-PS. en de Samsung Q210 aub.
Beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan :P Die PB zag ik voor 555,- liggen. De Samsung heb ik geen idee van hoe duur hij was. Heb het idee dat de meeste laptops zo'n 10% korting hadden.. De Apples hadden ook 10% korting volgens mij. Iig de basic macbook lag er voor 899,-. De netbooks helaas waren nauwelijks afgeprijsd :( Aspire One 150 van 350,- naar 333,-. Op pricewatch vind je hem al vanaf 315,- dus dat zet geen zoden aan de dijk..

Topic: [Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 5 in Complete Systemen & Laptops

quote:
Philflow schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:23:
[...]

Ha mooi, kun je even kijken of er korting wordt gegeven op de zwarte Packard Bell BG45? 12" Normaal 599,-PS. en de Samsung Q210 aub.
Ik zal er aan proberen te denken :P Ik zie dat ding trouwens voor 550,- op kieskeurig.nl :P

Topic: [Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 in Complete Systemen & Laptops

Ik ben heel erg geinteresseerd in de Aspire one om hem als all purpose computer te gebruiken (i.c.m. extern toetsenbord muis en 22" scherm). Ik draai geen hele zware applicaties, maar ik heb ergens gehoord dat die atom toch wel merkbaar trager is dan een laptop met een C2D in het vooronder. Is dit echt zo, of merk je alleen maar snelheidsverschil bij (zware) rekenklussen? Als er echt veel verschil is zit ik er aan te denken een betaalbare 12" laptop (met C2D) aan te schaffen. Maarja dan ben je toch wel meteen 400,- duurder uit..

quote:
Philflow schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat je scheel kijkt >:) ;)
Op de voorpagina, bewegend in beeld met geluid erbij.
Oh crap, die flash dingen zie ik hier (op m'n werk) niet, wordt geblocked 8)7
Vanavond dan maar kijken of netbooks/betaalbare 12" bakkies met korting worden verpatst :P

quote:
mrc16 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:19:
Alle mediamarkten:

tot 25% korting op laptops en pc's, alleen 3, 4 en 5 oktober!

bron: Mediamarkt.nl en de reclame!
Als ik op mediamarkt.nl kijk zie ik hier niks van terug :? of kijk ik nou scheel?
Vanavond voor de zekerheid maar es richting MM :P

Topic: [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3 in Apple Computers

Ik ben aan het rondkijken naar goede iMac aanbiedingen, maar momenteel kan ik niet echt een goede aanbieding vinden van een 20" model. Is het verstandig om een tweedehands iMac aan te schaffen of kan ik dan beter nog even wachten en een nieuwe op de kop tikken (ivm garantie)? En hoeveel zou ik bijvoorbeeld (maximaal) kwijt mogen zijn aan een 2e hands witte 20" iMac?

Topic: Het LG KU990 Viewty topic - Deel 3 in GSM's

quote:
Silasje schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:24:
Joepiiie ik heb m, hij is geweldig, maakt toppie foto's maar ik heb nog 1 vraagje:

Hoe kun je instellen dat de camera standaard op 5mp foto's maakt? als ik nu de camera selecteer staat hij standaard op 640 x 480.
Dit is toch echt iets wat je binnen 1 minuut in je manual kan vinden hoor ;)

Als je in camerastand zit dan zit linksonder zo'n 'tandwiel' icoontje. Als je die aanklikt dan kun je de resolutie (en andere instellingen) wijzigen. Per categorie, als je iets wijzigt, moet je wel even op opslaan klikken, anders wijzigt hij het niet. Das wel irritant, want je moet steeds weer het menu in, maargoed, het went :P

quote:
Silasje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:09:
ik heb vandaag mijn 2gb geheugenkaartje voor de viewty binnengekregen, maar de tel duurt nog een paar dagen:S
Nu wil ik graag mijn kaartje vast voldrukken met wat muziek enzo, maar wat voor een mapjes maakt de tel aan op het kaartje, zodat ik het gelijk goed heb ingedeeld?
Bij mij heeft hij de volgende mapjes aangemaakt:

Documents
FlashContents
Games & Applications
Others
Pictures
Sounds
Themes
Videos

:)

quote:
Zipjes schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:20:
Harry,
op ebay betaal ik dan maar de helft ;)
En ik denk dat 2 gig genoeg is. Ik zal eens kijken wat 4 gig kost...maar eigenlijk maak ik alleen maar foto's en filmpjes. Maar merk is oke??
Hmm de helft, das idd cheap :P Sandisk is een prima merk btw!
quote:
Wom, thnx for the welcome :> ...games op me viewty, poe hee. Dan moet ik eerst goed lezen hoe dat moet.
Ik wil heeeeeel graag die thememanager erop hebben, ik ben helemaal verliefd geworden op dat lichtknopje. Maar ik ben dan weer een muts en ben bang dat ik m'n mooie viewty sloop en ik vind het best ingewikkeld :')
Mja op zich is het niet heel vanzelfsprekend, maar met een goede manual moet het wel lukken :Y Moet wel zeggen dat de meeste thema's niet heel byzonder zijn en ik heb ook het idee dat de Viewty er trager van wordt. Maargoed, uitproberen is zeker leuk :Y
quote:
Ik heb alle 3 de delen gelezen en heb veel leuks voorbij zien komen, maar toch...straks issie stuk ;(
Ben iig ingelezen en goed voorbereid voor ik ergens aan begin ;)
Op zich kan er weinig fout gaan mijns inziens. Het enige bestand dat wordt overschreven is theme_bg2.swf. Mocht er alsnog iets fout gaan dan is het originele bestand nog wel terug te vinden ergens op internet gok ik. Zolang je maar geen andere bestanden per ongeluk wegkiepert :+

quote:
Zipjes schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:48:
:w
Deze groene heeft een paar vragen.
Ik heb net m'n Hi abo verlengd met een Viewty en heb me hier ook maar gelijk aangemeld :*)
Net even zitten snuffen naar een geheugenkaartje en ik kwam op ebay voor een leuk prijsje een Sandisk microSD 2 Gb tegen.
Jullie mening...kopen??

Ik las hier ook al over de Invisibleshield, aanrader??

De rest van m'n vragen zijn allemaal al beantwoord. Ik kan niet wachten tot ik kan gaan spelen :+
Muwaa, je kunt net zogoed een winkel inlopen voor dat geheugen, kost zo rond de 15,- voor 2GB bij een beetje winkel. Trouwens, 4 en 8GB pakt hij ook gewoon en kun je helemaal volschrijven, ondanks dat de viewty denkt dat het 'maar' 2gig is :)

quote:
Kasrawi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:50:
Gisteren weer paar foto's genomen....

verschillende standen maar blauwe lucht blijft grijs alsof t gaat regenen!
Toch vreemd, de foto die ik net heb gemaakt komt prima overeen met de werkelijkheid. Dat de lucht hier vlak boven de horizon een beetje grijzig is klopt exact vergeleken met als ik uit het raam kijk. Daarboven is het diepblauw wat in de foto ook prima te zien is.

http://farm3.static.flickr.com/2355/2435517425_2f4afb1150_o.jpg

@ev1ltje en @The_Fes :+

Thanks voor de instellingen ^O^ Ik had ergens gelezen dat het niet kon, dus heb er niet eens moeite in gestopt om het uit te zoeken :+

quote:
LB06 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:47:
Nog even een vraagje over het QWERTY toetsenbord op de Viewty. Hoe goed werkt deze t.o.v. een regulier keypad of een touch based 12-knops keypad? Maak je meer of minder fouten, typ je sneller of minder snel? Het lijkt me enorm makkelijk moet ik zeggen, maar als het een beetje brak is geïmplementeerd dan kan dat heel de user experience om de zeep helpen.
Mijn ervaring is dat het erg lekker typt, gewoon met je vingers. Vooral als hij ook trilt per aanraking, erg fijn. Jammer dat hij in stille stand niet trilt, dat doet ie alleen op lawaaistand. Anyway, ik typ wel wat sneller dan ik zou doen met een 'ouderwetse' mobiele telefoon. Fijn is ook dat als je iets wil veranderen gewoon een heel stuk tekst of een woord oid kan highlighten en wegkieperen. Iets wat onmogelijk is zonder touchscreen.
quote:
b00ster schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:04:
[...]

_/-\o_ :D Geweldig concert he ik was er ook! _/-\o_ :D
Was zeker geweldig! :Y ;)

quote:
Kasrawi schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:14:
[...]

Dus ik had m eigenlijk op zonnig moeten zetten?
De foto's die ik heb gemaakt hierboven zijn op de stand zonnig gemaakt. Of dat de beste stand is voor foto's met blauwe lucht weet ik niet, maar zou heel goed kunnen. Je zou denk ik eens wat moeten proberen, dan zie je vanzelf welke het beste is :) Ook kun je eens kijken naar de foto mode waar hij in staat. Naast 'auto' heb je nog 6 andere mogelijkheden die wellicht voor een betere foto kunnen zorgen. Kijk ook even in het boekje wat er over staat geschreven. Sport stand bijvoorbeeld is erg goed voor bewegende objecten, dan pakt hij een hele korte sluitertijd. Moet er overigens wel genoeg licht aanwezig zijn, anders krijg je donkere foto's.

Trouwens, ik had laatst twee keer een crash tijdens het maken van een foto. Hij stond op 5Mpixel, superfine, iso 100, witbalans zonnig, macro en sportstand. Foto gemaakt, dan zie je hoe de foto eruit ziet en kun je normaal gesproken op een knopje 'new' drukken voor een nieuwe foto. Ik zag alleen maar de foto met de icoontjes in beeld die je tijdens normale fotostand ziet. Hij reageerde nergens meer op. Moest de accu eruit halen en er weer in, daarna deed hij het weer prima. Heb het idee dat de combi sportstand en macro misschien zorgde voor de crash. Straks nog eens uitproberen.

quote:
Kasrawi schreef op maandag 21 april 2008 @ 08:44:
Ik heb gisteren een paar foto's genomen, wat mij opviel was gelijk het kleur.... ipv van mooie blauwe lucht kreeg ik grijsachtige lucht..hoe komt dit?
Witbalans. Probeer hier eens mee te spelen. Je zult zien dat je soms een veel betere foto krijgt als je die handmatig op een andere instelling zet.

Even patsen met de camera van de Viewty O+

http://farm4.static.flickr.com/3032/2427958481_839ebaa592.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3228/2427958445_2981778c04.jpg

klikbaar

Zoals je ziet, als er genoeg licht is maakt hij fantastische foto's. Gisteren ben ik naar het concert van Armin van Buuren geweest, heb daar een paar filmpjes gemaakt. Zien er ook erg goed uit, ondanks de beroerde lichtomstandigheden :)

Hmm dus een loader schrijven om een (te groot) .swf bestand te openen, dat klinkt erg interessant :D Jammer dat ik totaal geen kaas heb gegeten van dat soort programmeerwerk :'(

quote:
Nexxus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:12:
Ik heb ook de Theme manager gedownload van ku990.co.uk, werkt perfect. nog geeneen vastlopers gehad, je kunt makkelijk switchen tussen de theme's d.m.v. 2x de clear knop in te drukken. Mijn favoriete theme is het i.3d theme. Is handig en ziet er mooi uit.

Kortom:Theme manager is zeker een aanrader.
Bij mij draait het ook stabiel. (Heb de v10c firmware)
Ik vind de i.3D theme wel leuk maar niet superhandig. Het draaien van die icons gaat erg traag imo. Denk dat het net wat teveel eyecandy is voor de hardware..

@vandevorst

Ik heb deze handleiding en ik zie dat ik o.a. het bestand widget4.swf nodig heb. Nou heb ik theme manager 3.2 gedownload en daar zie ik de bestanden widget1.swf t/m widget3.swf :') Nergens widget4.swf te vinden. Stond die er bij jou wel tussen?

-EDIT-

Heb hem al gevonden, het werkt nu! :P

quote:
vandevorst schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:09:
[...]

Nee, absoluut niet.

Eerst EFS media builder installeren, dan thememanager.
Daarmee was ik een minuut of 15 bezig, en nu kan ik door dubbel c in te klikken op de gsm 1 van de, ongeveer 35 ofzo, theme's kiezen.

Vastlopers heb ik (nog) niet gehad
Ik ben nu al een uur bezig usb drivers te vinden voor de viewty :') Mijn mac Mini lust geen kleine cd'tjes, dus ben nu de inhoud van het cdtje aan het downloaden, nadat enige pogingen om een losse driver te vinden jammerlijk faalden :+

Daarna zal het wel makkelijk gaan neem ik aan :P

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: