Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 1.653 berichten gevonden

Topic: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 in Internetproviders en Hosting

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Q schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:57:
Vraagje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
 ame

WebSTAR EPX2203
Modem Serial Number

XXXXXXXXX
Cable Modem MAC Address

00:14:F8:47:AA:9A
Hardware Version

v2.1
Software Version

v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5-358.bin
Receive Power Level

-4.6 dBmV
Transmit Power Level

48.2 dBmV
Cable Modem Status

Operational

Ik heb een slechte verbinding, ik haal 300 kb/s naar speedtest.quicknet en naar nieuwsgroepen sites niet eens 2MB/s. (Normaal 2,7 MB/s).

Zijn die power levels ok?
ik vraag me altijd af hoe je hier bij kunt komen. Kennelijk heb je geen idee wat deze waardens inhouden. Normaal gesproken haal je keurig je snelheid. Maar het ligt wel aan je powerlevels.

Hoe kom je daar bij? waarop baseer je dat?

Topic: Oordopjes rond de 200,- aanzienlijk beter dan de goedkopere? in Portable Media Devices

\o/ \\o /o\ o// \o/

Ik ben absoluut geen audiofiel, maar het verschil is imo weldegelijk te horen. Was laatst op een beurs van Denon, zij hadden doordopjes van 40 euro, 60, 80 en een setje van Klipsch van 239 euro. Die laatste klinkt toch echt enorm veel beter dan die van 80. Je moet het er maar net voor over hebben. Persoonlijk heb ik het er niet voor over en heb ik die van 60 genomen van Denon.. super geluidje

Topic: Home Theater PC (HTPC) Deel 2 in Complete Systemen & Laptops

\o/ \\o /o\ o// \o/

Iemand Windows 7 al geprobeerd icm een FloppyDTV?

Heb em er net op staan en is nu aan het scannen naar kanalen.. met de drivers 5.3 voor TV pack... we shall see :)

mmm hij vindt gewoon alle zenders, incl de HD zenders. Beetje jammer dat ik nu geen HD abbo heb, der is geen HD promo kanaal meer toch? der was toch iets van bravia?

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
sander817 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:19:
krijgt iedereen begin dit jaar nou een nieuw modem las ik ergens?
daar is niets over bekend, maar ga er maa rniet van uit. Hoogstens degene die 30mbit moeten krijgen, maar ook dat is nog niet bekend.

Topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2) in Client Software Algemeen

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
ThaClown schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:00:
Bij mij werkt digitale TV nu foutloos (FloppyDTV+Aplhacryptcard). Ik ben nog niet 100% tevreden met de snelheid van het zappen maar dat is voor alle digitale TV naar mijn idee.

Alles ziet er zeer scherp uit (ook HD) en het bevalt goed om TV te kijken en opnemen via de HTPC..

Als iemand tips heeft voor sneller zappen... Laat het weten!
wat is traag dan? hij zapt bij mij net zo snel / traag als de humax. Heb even een filmpje gemaakt met een oud fototoestel dus kwali is niet heel top, maar je ziet het wel http://home.casema.nl/mefstreppel/MVI_0130.AVI is alleen wel gemaakt met vmc :)

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
wvkreg schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:03:
Ik had het idee dat het wat toevoegde ipv Humax, dus beter geluid/signaal/beeld
Een alphacrypt doet niets anders dan het versleuteldesignaal ontsleutelen. Je stopt er je smartcard in en je alphacrypt kan in een CI (in je TV als die dat ondersteund of in een DVB-C tuner kaart voor in je pc). Heeft niets met het signaal qua kwaliteit te maken. Dit had je overigens ook gewoon kunnen vinden via google...

Topic: [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3] in LCD, Plasma, Projectie & Recording

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
brtk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:04:
nog een vraagje; bij de PVR150 MCE die ik wil gaan vervangen zat ook en IR ontvanger (USB) en een remote voor Windows Media Center.

Als ik nu een andere, digitale, tunerkaart koop, zonder of met remote, kan ik dan nog steeds wel de MCE Remote blijven gebruiken in Vista MCE ?
het is een remote voor mediacenter niet specifiek voor je tuner, je stuurt dus mediacenter aan en niet je tuner.

Dus: Ja, mits je de usb ontvanger je computer hebt.

Topic: Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 in Windows Based Mobiles & PDA's

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Sa1 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:51:
Zojuist is m'n Xperia geleverd (vet snel trouwens, afgelopen maandag besteld via t-mobile).

Alleen hij loopt constant vast, vet irri.. plopt gewoon uit. Is dit een bekende fout? of ben ik gewoon de sjaak zeg maar?

Verder zit er een sticker op dat ik m'n 4gb kaartje moet bestellen en wordt er verwezen naar de support kaart. Die zit helemaal niet in de doos. Als ik vervolgens gewoon naar de site ga, moet ik m'n imei nummer invoeren, alleen dan kom ik vakjes te kort.. of doe ik nu iets fouts?Op de doos staat er geen 01 achter het imei nummer en als je *#06# belt wel.. handig :), nu alleen nog dat vastlopen..
Hij loopt nu ook niet meer vast, heb de antivirus der af gehaald en sindsdien is hij niet meer vastgelopen. Dat was vrijdagavond. En op de middag zelf is hij echt ngo zo'n 10 keer vastgelopen. Dus mochten anderen hetzelfde probleem hebben... probeer dan is je AV der af te halen.

\o/ \\o /o\ o// \o/

@hierboven.

je zal dan toch echt moeten aangeven wat precies niet werkt. 1080p werkt niet.. tjah.. wat het je precies geprobeerd en wat zijn de problemen. Dat je een hoop codexes hebt geprobeerd kan niemand wat mee.

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
|sWORDs| schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Nee, je kunt ook coreavc met ffdshow postprocessen etc. Maar ook dan heb je een flinke cpu nodig.
maar, daar gaat het toch niet om?

\o/ \\o /o\ o// \o/

Heeft iemand hier mediacontrol aan de gang icm vista? op de site staat dat ze tengewooordig heel goed TVPack support hebben, maar krijg het bij mij voor geen meter aan de gang.

Topic: Samsung T166 Printplaatwissel in Opslagmedia & I/O Controllers

\o/ \\o /o\ o// \o/

ik heb dit een keer gedaan met een 300GB maxtor schijf, was voor iemand waar heel veel foto's op stonden die onvervangbaar waren, datarecover bedrijf vroeg 2600 euro voor het recoveren.
Toevallig had ik dezelfde schijf met zelfde model nummer. Printplaat over en 't werkt perfect. Het was heel duidelijk dat de printplaat stuk was op de oude schijf.

Maar wat Terw_Dan hierboven zegt, ik geef hem wel gelijk, misschien is de offerte bij jou goedkoper, tis altijd veiliger namelijk.

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Sillymidget schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:09:
[...]

Het zal ook wel te maken hebben met de Vista driver support van Creative dat het allemaal zo moeilijk gaat.

Wat voor gigabyte moederbord gebruik je, als ik vragen mag?

[...]

Ik heb nu een MSI K9AGM2-FIH.
Een GA-MA78GM-S2H rev 1.1

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Sillymidget schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:33:
Ik heb nu zo'n 2 jaar mijn HTPC en ik vind het wel weer eens tijd voor een update.

Waarom upgraden?
Video:
Ik las dat Ned 1-3 in maart in HD willen gaan uitzenden, en dan zal de rest ook wel volgen (hoop ik). Ook wil ik een BluRay speler, omdat die eindelijk betaalbaar worden voor in de PC.
Dit alles met dat Windows 7 Media Center eindelijk mpeg4/h.264 ondersteuning krijgt.
Geluid:
Ik heb nu een X-Fi Xtreme Music, en mijn laatste aankoop, een Logitech Z-5500, dacht ik wel klaar te zijn. De Creative kan echter NIET normaal overweg met de Logitech via Digital-Out. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar.

Waar ik hulp bij nodig heb:
Ik ben op zoek naar een mATX moederboard/geluidskaart waar een digital-out op zit die goed overweg kan met de z-5500. Gewoon simpel kabeltje tussen de 5500 en de digital-out, en klaar.. Zonder al het gezeik wat je met de Creative tegen komt icm Vista.
Graag zoek ik dus advies van mensen die een gelijke opstelling hebben (5.1 Digital-out).

De rest van de componenten kom ik zelf wel uit, dus daar heb ik in principe geen advies bij nodig.

Alvast bedankt.
wat is jouw definitie van normaal dan? zelf heb ik een z5500 optisch aan m'n onboard van m'n gigabyte hangen, werkt perfect. staat altijd DTS in 't beeldschermpje van de z5500..

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
schuurman schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:12:
Ik ben deze topic nu al een tijdje aan het volgen om mijn eigen HTPC te kunnen bouwen.

Ik zit echter met de volgende vraag;
Ik wil een Haupage HVR 4000 kaart gaan plaatsen en hiervoor heb ik een PCIe slot nodig.
In de toekomst komt er misschien een tweede HVR 4000 kaart.

Als moederbord had ik in eerste instantie gekozen voor de MA78GM-S2H.
Ik zag echter dat deze maar één PCie slot heeft.
Nu overweeg ik de GA-MA78GPM-DS2H immers: 1x PCIe x16; 1x PCIe x1

Wanneer ik echter naar de afbeelding van het bord kijk zie ik maar één PCI-e slot.

Kan iemand mij hier iets over vertellen (beschikt dit bord nu wel of niet over twee PCI-e sloten).
een x1 slot is een heel klein slotje. Maar als ik zo kijk naar de kaart lijkt het gewoon PCI te zijn en niet PCI-e dus weet niet precies wat je nu wilt.

Die GA-MA78GM-S2H heeft 2x PCI dus daar kun je gewoon 2 van die kaarten van je in steken.

Topic: Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 in Windows Based Mobiles & PDA's

\o/ \\o /o\ o// \o/

Zojuist is m'n Xperia geleverd (vet snel trouwens, afgelopen maandag besteld via t-mobile).

Alleen hij loopt constant vast, vet irri.. plopt gewoon uit. Is dit een bekende fout? of ben ik gewoon de sjaak zeg maar?

Verder zit er een sticker op dat ik m'n 4gb kaartje moet bestellen en wordt er verwezen naar de support kaart. Die zit helemaal niet in de doos. Als ik vervolgens gewoon naar de site ga, moet ik m'n imei nummer invoeren, alleen dan kom ik vakjes te kort.. of doe ik nu iets fouts?Op de doos staat er geen 01 achter het imei nummer en als je *#06# belt wel.. handig :), nu alleen nog dat vastlopen..

Topic: [Vista] standbyfunctie, wordt steeds wakker* in Windows Clients

\o/ \\o /o\ o// \o/

Dat werkt dus niet (usb en netwerk).

Maar ik heb het idee dat ik het gevonden heb. Het standby tool programma heb ik gisteren uitgezet omdat ik m'n muiscursor wilde hebben en toen niet meer aangezet. Vannacht is hij dus niet wakker geworden. Nog maar een nachie proberen :)

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
thommich schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:21:
Mijn laptop komt altijd uit standby van zodra er een usb-apparaat uitgetrokken wordt...

Misschien heb je een usb apparaat dat zichzelf na 7 uur inactiviteit uitschakelt of herstart? en dat je pc daarop reageert?
k kan vannacht wel eens gewoon alle usb apparaten der uit trekken om te kijken of dat werkt.
quote:
Edgarz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:20:
[...]

Nee, dat zei je al. Maar dat wil niet zeggen dat dat feilloos werkt. Als standby feilloos werkte had je nu het probleem ook niet.

Bij een netwerk disconnect wordt er weer een ip hersteld op de PC. Dit kan buiten je gouden regel om leiden tot wakker worden. Is een andere actie dan regulier netwerk verkeer.
Maar dat zou ook te simuleren zijn door hem in standby te zetten en de netwerkkabel der uit te trekken? Mijn router geeft hier niets over in z'n logs.

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Deze heb ik inderdaad ook draaien. Heb er ook in ingesteld dat hij bij idle na 30 min in standby moet gaan. Maar dat werkt op één of andere manier niet. Je kunt wel instellen dat hij na een x aantal uur uit gaat bij geen user input. Das alleen een beetje irri wanneer je een avond de radio aan hebt staan, of als je een lang film aan 't kijken bent.
quote:
RgR schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:01:
Je zou kunnen kijken of je toetsenbord en muis ingesteld staan om de computer uit slaapstand te mogen halen. Bij mij sprong mijn computer elke keer aan als de kast aangeraakt werd (-> muisbeweging). Nu ik die instelling uitgeschakeld heb niet meer.

Jouw tijdstip (elke dag rond 03:00 uur) is daarmee nog niet te verklaren, maar je kan het proberen ( misschien heb je een kat die elke nacht tegen je muis oploopt...)
Mja.. daar heb ik serieus ook nog over nagedacht (over die kat). Ik heb een bluetooth keyboard / muis setje. Heb het net nog geprobeerd, maar daarmee komt hij niet uit standby.

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Edgarz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:38:
Kan een netwerk disconnect zijn (router log bekeken?).
Hoe bedoel je? Hoe kan een netwerk disconnect de pc aanzetten? Netwerkkaart mag namelijk ook de pc niet uit standby halen.

\o/ \\o /o\ o// \o/

Sinds enige tijd heb ik een HTPC gemaakt welke draait met Vista Ultimate 32bit.

Zit alleen al een tijd te pielen met de standby functie. Opzich werkt het gewoon goed, gaat keurig in standby en gaat er keurig weer uit, alles werkt dan ook gewoon.

Echter bedenkt hij zelf ook om soms uit standby te komen, elke ochtend als ik wakker wordt dan staat het systeem weer aan en slurpt dus onnodig energie (plus dat het irri is voor m'n vriendin als al m'n apparaten via de harmony remote aangezet moeten worden en hij staat al aan, dan gaat hij dus uit en snapt ze het niet meer).

Hij gaat standaard altijd rond 03.00 uur aan. In de eventlog staat dan helemaal niets, alleen dat hij succesvol ontwaakt is.

Wat heb ik al gecontroleerd?
  • Windows updates staan nu compleet uit, dat zou het dus niet meer kunnen zijn.
  • Windows Defender heeft geen scans / updates gescheduled.
  • Optimize in MediaCenter staat uit.
  • Geen geschedulede tasks
  • Netwerkkaart mag hem niet uit standby halen.
Ik heb geen idee waar ik nog kan kijken waarom het apparaat wakker wordt. Het is elke dag om 03.00 uur, als ik hem dan om +/- 08.00 uur weer uitzet, staat hij rond 13.00 uur weer aan.
Nu zat ik te denken aan een programmatje ofzo die trackt wat het systeem uit standby haalt... maarjah, dat kan ik nergens vinden.

Specs:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H (rev 1.1)
4x 1GB
FloppyDTV
OrigenAE H6 kast (incl vfd)
WD 1TB GreenPower
AMD 5050e
Vista Ultimate 32bit

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Maarten74 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:49:
[...]

Even uit mijn hoofd, want ben nu niet thuis, ik weet ook dat Windows Defender in te stellen is om op een bepaald tijdstip een update te downloaden. Ik neem aan dat je ook de virusscanner al eens gecontroleerd hebt? Gaat die updates downloaden 's nachts?
updates niet, maar er stond wel een scan voor elke nacht echter deze om 02.00 uur, en zou je dan niet in je events moeten kunnen zien dat hij begonnen is?

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Damien2004 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:28:
Nou ik ga er ook aan geloven :) Ben bezig met het uitzoeken van een HTPC en dan wel van scratch zeg maar :)

Als kast heb ik gekozen voor de Silverstone ML01. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik de kast ook recht op kan zetten.
Verders wil ik een blue ray speler in bouwen ook.

Ik las in de OP dat er een mobo is met onboard videokaart die voldoende moet zijn. Nu weet ik alleen dat onboard altijd slechter is dan gewoon los zeg maar. Is dit voor een HTPC anders? Of is het voor HD beelden genoeg.

Hoe actueel is de OP? Want een hoop hardware kan ik niet meer vinden, althans als ik op de linkjes klik.

Graag zou ik ook advies willen hebben over keuze kast, mobo en videokaart.
ligt er een beetje aan wat je wilt he. Maar volgens mij was het niet de bedoeling om naar configs te vragen hier, maar goed kan wel wat pointers geven.

Persoonlijk vind ik die kast niet mooi, maar dat is iedereens eigen smaak natuurlijk.

Voor HD beelden kun je kiezen voor hardware / software systeem. Zelf heb ik een AMD 5050e die alles zowel via hard- als software keurig kan afspelen. Dit icm het bekende gigabyte bordje werkt als een trein en heb ik drie weken terug besteld, dus dat is er nu ook nog wel.

Elk microATX bord past in die kast, het is alleen de vraag of je een extra video kaart er in wilt zetten, als je ene onboard hebt die voldoende presteerd voor HD dan snap ik niet waarom je nog een extra kaart wilt hebben. Je hebt tegenwoordig ook de geforce 9400 van nvidia, das ook een onboard ding en kan ook hardwaredecoding doen.

Verder is er echt HEEL veel informatie te vinden door de posts heen, dus mijn advies is toch om je gewoon is in te lezen, zeker als je van scratch begint!
quote:
Maarten74 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:33:
[...]

Heb je daar nu wel zelf iets ingesteld? Ik heb daar een window ingesteld van 01.00 - 07.00 uur.
Dat werkt goed. Het systeem gaat ook uit na het downloaden van de EPG.
Heb het window ingesteld vanaf 17.00 uur tot 00.00 uur. Maar vanmorgen stond hij gewoon weer keurig aan. Ik gebruik Vista MCE icm TV Pack.

Is er een programma ofzo die dit kan checken, welk programma het systeem uit standby haalt? Als ik in de eventlogs ga kijken kan ik helemaal niets vinden. K zie wel dat hij de Running State geenterd is en een aantal services die weer aan gaan, maar daarna niets. Als ik vervolgens in de log van mediacenter ga kijken dan staat er ook niet dat hij om 03.00 uur is gaan updaten ofzo. Gewoon echt helemaal niets.

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
Maarten74 schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:02:
[...]

In het menu 'instellingen' kun je het 'download-window' opgeven wanneer de EPG gedownload moet worden. Dit moet een window zijn van minimaal 6 uur.
Bij mij stond hier niets ingesteld.. strak gaat hij altijd om 3 uur 's ochtends en zonet bijvoorbeeld ook.

Vet irritant, is er niet een mogelijkheid om aan te geven dat hij dat alleen mag doen als het apparaat ook daadwerkelijk aan staat? Ik gan vanaf woensdag t/m zondag namelijk weg en heb geen zin in dat 't apparaat vnaaf woensdagnacht 3 tot zondag aan staat...

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
kaajee schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:52:
Dan wordt de EPG (televisie gids) van MCE ge-update........
hoe weet jij dit, waar kan ik dat vinden? en hoe zou ik dat dan kunnen uitzetten dat ie dat om 03.00 uur gaat doen. Bij MCEStandby tool staat aan dat hij na 30 min idle weer in standby moet gaan, dat doet hij echter niet. Je kunt natuurlijk ook instellen dat hij bij no-user input na een tijd uit gaat.. maar dat schiet weer niet op als je een keer een avond muziek wilt luisteren.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: