Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 19 berichten gevonden

Topic: Sony Alpha 900 aangekondigd in Fotografie Algemeen

Reg. datum: 27 oktober 2000

Ben ook benieuwd naar de modellen onder de A-900. Full frame is te hoog gegrepen voor mij op dit moment, maar ik zit wel al een tijdje te denken over de A-700 (heb nu zelf vanaf het begin de A-100). Toch maar even wachten tot de photokina beurs...de A-700 is nu wel erg goedkoop aan het worden, (foka a-700 body 939 euro - 150 cashback = 789 euro, 21-08-2008) :9~

We moeten afwachten of die betrouwbare bron moet nog iets te melden hebben...?? ;) _/-\o_

Topic: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26 in Internetproviders en Hosting

3 pagina's terug mijn verhaal met TweakDSL beschreven (eerst bbned = super stabiel) nu over naar tiscali 12-24, 2 jaar 499 euro en niets anders dan verbroken verbindingen en lage snelheid (600kb).

Na 5 mailtjes over dit probleem in een periode van 2 weken verstuurd te hebben aan de helpdesk, heb ik 0,0 % antwoord gekregen, echt grof schandalig dat ik geen fatsoenlijk antwoord (meer) krijg. Voor deze 5 mailtjes, kreeg ik de tip van de 'technische man' dat ik de firewall uitzetten, want dat was het probleem.

Ik heb nu in mijn log van de zyxel 2602h 61c modem gevonden dat als ik een verbroken verbinding heb, dat hij dit logt:

Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 48|07/01/2008 20:49:33 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 569, C01 Incoming Call 1500000 49|07/01/2008 20:48:43 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C02 Call Terminated 50|07/01/2008 20:40:37 |217.19.16.131 |84.245.20.xxx |ACCESS BLOCK
Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 51|07/01/2008 20:40:32 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C01 Incoming Call 1500000 52|07/01/2008 20:40:06 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 553, C02 Call Terminated

Net of er op de VOIP gedeelte naar mij toe gebeld wordt. Ik heb geen VOIP ingesteld in het modem, en ik gebruik het ook helemaal niet. Zo het kunnen zijn dat er in de centrale wat fout zit? Of heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen? (andere splitter/ander modem)
Want van de helpdesk hoef ik echt niets meer te verwachten :( , behalve dat ze dadelijk voorstellen om de snelheid te verlagen naar 100kb of zo mocht dat stabiel werken, de sukkels...Ik heb ook echt het idee dat je niet naar Almere belt, maar naar een derde wereld land waarnaar het call center is uitbesteed...ik zeg het niet gauw, maar dit is echt heel superslecht, en ik zit er helaas nog 21 maanden aanvast... |:( :'(

wie heeft suggesties? a l v a s t b e d a n k t ! ! !

Ook problemen met Tweakdsl. in het kort:

- 30 maanden Tweakdsl over BBNet (2-8 MB HCC aanbieding), super stabiel altijd rond de 650 kb nooit verbroken geweest. Modem/Router linksys wag54gs
- 29 april jl overgegaan naar 12-24 mb Tiscali (2 jaar vooruitbetalen aanbieding)
- activeringspagina doorlopen
- heb internet
- heel veel verbroken verbindingen (af-en-toe om de 3 minuten verbinding eruit), tweakdsl gebeld, gooien het op de linksys (dat ie al maaaaanden al goed doet maakt voor hun niet uit)
- zyxel modem 2602 H 61C (oorspronkelijk voor tiscali) 2de hands gekocht
- aangesloten, nog steeds verbinden die wegvallen,
- tweakdsl gebeld gaan onderzoeken
- had nog een mxstream splitter zitten bij isra punt, nu in gebruik, verbinden zijn nu wel stabieler.
- snelheid moet op 12-13 mb zitten (zit 2105m van centrale = 12-13 mb) haal met moeite 620 kb
- tweakdsl maar gemaild met opsomming van alle dingen die ik al geprobeerd heb en dat ik een oplossing wil
- veel verbroken verbindingen, maar af-en-toe ook 30 uur aan een stuk door, zelfs een keertje 70 uur! maar gisteren weer om de 5 minuten (zie ik aan de newsleecher grafiek)
- tweakdsl vraagt om logs van modem, ook maar download/uploadnoise bijgedaan (waardes DL: noise margin downstream: 7 db, output power upstream: 12 db, attenuation downstream: 40 db)
- 9 juni (ruim 5 weken later) tweakdsl technicus ;-) heeft geconstateerd dat het log aangeeft dat ik ip adressen block. Firewall moet ik 'minder strak' zetten ??? Kom nu niet verder met de (vakkundige, boe boe :'( ) helpdesk.....maar firewall uitzetten dan, ga ik morgen wel weer mailen.

Vraag aan jullie:
- als ik een aantal van die geblokte ip-nummers intik, dan krijg ik geen pagina's te zien. klopt dit? of zijn het helemaal geen webpagina's die achter deze ip-nummers hangen? Wat block ie dan?
- kan een firewall zorgen voor snelheidsverlies van 50% (6 mb ipv 12-13 mb?) en voor verbroken verbindingen?
- hoe kan ik tweakdsl helpdesk duidelijk maken dat het waarschijnlijk niet bij mij zit...?

(als jullie meer info nodig hebben, kan ik dat zo leveren, maar om mijn verhaal niet al te lang te maken, heb ik maar een korte versie getikt)

kortom, had ik maar nooit verhuisd van BBNed naar Tiscali...!!! zit er nu ook 2 jaar aan vast... :(

Topic: [Wii] Mario Kart: Wii in Simulatie, Sport en Racing Games

quote:
luukh schreef op donderdag 10 april 2008 @ 03:04:
[...]
de originele... die vul jongen kwam net met een meter extra aan stuurtjes...

WII wheel nintendo, met een B verleng/grootmaak knop
Bedankt! Ik zag ook bij dixons (op het web) dat ze 9,99 euro waren van Nintendo, mooie prijs voor een officieel product!...

Topic: [Wii] Mario Kart: Wii in Simulatie, Sport en Racing Games

quote:
luukh schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:26:
bij Mediamarkt EINDHOVEN hebben ze er echt nog heel veel liggen, en ook heeeel veel losse stuurtjes...(10 euro)
Waren dat (toevallig) de officiele stuurtjes van Nintendo zelf? Of een Chinees na-maak merk... :)

Topic: [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 in Opslagmedia & I/O Controllers

quote:
Mister I schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:13:
Het zit me niet echt mee met die Conceptronic de laatste tijd
Had mijn CH3SNAS goed draaien, dus backups gekopieeerd naar de NAS toe en hij was gereed om naar zijn definitieve plaats te gaan. Dus ik de NAS afgesloten en aangesloten op zijn plek.
En toen gebeurde d'r niks meer :(
NAS gaat niet meer aan en reageert nergens meer op. Blijkt de adapter dus niks meer te doen. Lampje gaat niet meer aan op de adapter zelf en ik kan dus niet meer bij mijn data.
Probeer de hdd zo nog ff op me eigen pc aan te sluiten zodat ik iig bij de data kan. En kijken of ik hem kan rma-en. Hopelijk gaat het snel en kan ik alleen de adapter opsturen. Want gebruik hem nu toch best veel en alle computers hadden dus hun backupplan nu naar die nas. En omdat nou weer te gaan veranderen zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Ff me frustraties wegschrijven hoor.
Voor de mensen die nog twijvelen of ze hem kopen, ik zou het zeker doen. Het is echt een prima product :), ik moet het alleen treffen met een maandagochtendmodel. Maar geen kwaad woord over conceptronic, tis voor mij weer een kans om met de rma van conceptronic te maken te krijgen ;)
Had ik ook een tijdje geleden, CH3SNAS was pas 4 dagen oud, toen de adapter er mee kapte, was ook loeiheet...gelukkig met Yorcom kunnen regelen dat alleen de adapter vervangen werd (had een RAID 1 draaien) en jammer genoeg, ander CH3SNAS=geen RAID 1 meer. Dan zou ik alle data moeten kopieren via mijn pc, EXT2 omzetten naar NTFS. Hoop gedoen, zeker als het 750gb data schijven zijn...waar laat je dat 'even'? Ik wilde nog na dit geval een extra adapter kopen (voor het geval dat) maar conceptronic verkoopt dat niet los. Dat je hele nas en je veilige RAID1 niets meer 'waard' is op een stomme adapter.... :/ 8)7

Ik heb eventueel wel een partnr. van de adapter voor je van Conceptronic,
succes met je RMA!
:)

Even een domme vraag, ik heb mijn linksys wag54gs naar een nieuwe firmware geflashed en toen naar fabrieksinstellingen gezet. Ik moest nu alles opnieuw instellen van Tweakdsl/adsl 1 gedaan, maar ik zie dat ik wel de dsl-verbinding heb, maar geen internet(lampje)/gateway = down. Ik moet toch ook in de router een usernaam/wachtwoord invullen? Ik weet het echt niet meer, erg dom! Tweakdsl helpdesk gebeld, maar die zegt dat dat niet nodig is?!

H E L P ?

Topic: [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 in Opslagmedia & I/O Controllers

quote:
djkael schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:21:
OK bedankt voor de moeite, ik wou de beste methode weten om zo'n ding te backuppen.
Een centrale NAS met grote HD's is wel fun natuurlijk zolang ze blijft werken of niet beschadigd/gestolen geraakt.

[...]

Als mijn NAS sneuvelt, maar de schijven zijn nog intact wat ben ik er dan nog mee als je ze niet kan verplaatsen?
quote:
zeroday schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:13:
[...]

dan bestaat je data nog wel, maar niet meer in RAID ..
functie wordt / kan vooralsnog hardware / software technisch niet aangeboden worden.
In een andere topic op dit forum kreeg ik (bijna) op dezelfde vraag dit antwoord:

"De raid-1 is gewoon de softwarematige raid-1 van Linux, dus met een Debian installatie op een gewone pc kun je de data altijd weer tevoorschijn halen. Zoewiezo is bij raid-1 iedere schijf zelfstandig weer te lezen."

Ik had ook ergens gelezen omdat de hd ext2 is geformateerd, je de hd wel in je computer kan hangen maar dan met partion-tools (bv partionmagic) van ext2 naar ntfs of fat32 moet conventeren.

maar als ik het verkeerd heb, please correct me! Dit is wel belangrijk te weten, juist als je voor zekerheid gaat en raid 1 gaat draaien.

en nog een vraagje, je hoeft bij een firmware update toch niet elke keer je schijf te wissen en opnieuw te formateren?

Ik wil er zelf 2x 750GB WD in gaan zetten, iemand al WD-schijven geprobeerd? :?

Topic: [NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100 in Opslagmedia & I/O Controllers

Dit topic is alweer even niet aangevuld :) en de laatste pagina's gaan vooral over de synology x07 nas. Ik wil graag een interne oplossing van mijn raid1 (mirror) oplossing, geen extern usb oplossing.

Ik ga deze vooral gebruiken voor data/fotos, en zal geen mediabestanden gaan streamen. En als ik (als een extra'tje) een kaartlezer aan de NAS kan hangen, graag, kan ik mijn foto-geheugenkaarten kopieren naar de raid toe.

Ik kwam daardoor een tijdje geleden uit op de D-Link dns-323 linkje: http://www.dlink.nl/?go=g...waaFp6DQoHDrpyyBA/IsLBd7k , van rond de 226 euro (informatique, 9 dec.07) Maar ik zag dat de Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS linkje: http://www.conceptronic.n..._ID=2049&Prod=CH3SNAS, volgens mij intern dezelfde spec heeft als de D-Link, maar wel goedkoper = 162 euro (Informatique, 9 dec.07).

Ook zag ik dat Icy Box (de IB-NAS4220-B) linkje: http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=5051 ,rond de 140 euro (zercom, 9 dec.07) een NAS had uitgebracht. Kunnen ook 2 s-ata schijven in (alleen weet niet of deze liggen, of rechtop staan). Heeft ook raid 1, en kan ook (voordeel ten opzichten van de D-link en de Conceptronic) wel overweg met een extra usb-drive en een usb-stick (1-button backup) en waarschijnlijk een usb-kaartlezer).

Maar in de test van 1000mb read/write is de Icy Box langzamer dan de Thecus 2100 (onder de 100mb norm), en de D-Link weer net boven de 100mb uitstijgt. ( link: http://www.smallnetbuilde..._raid1_write_perf_big.gif. Van de Conceptronic is geen test te vinden, maar als de interne hardware hetzelfde is als de D-Link (waar ik vanuit ga) is waarschijnlijk voor 99% dezelfde waarde...

Ik las ook ergens dat je de D-Link kan 'hacken/ombouwen' om de usb-port die er opzit te gebruiken voor usb-stick/hd? Klopt dit?

De firmware versie's tussen de D-Link en Conceptronic, heeft Conceptronic een versie 1.03 beta 3 uit. D-Link heeft alleen 1.02

Mijn vragen:
- heeft iemand van jullie de Conceptcontric en kan bevestigen dat de binnenkant er hetzelfde uit ziet als de D-Link:
http://www.smallnetbuilder.com/images_old/2006/11/15/dlink_dns323_chassis.jpg

- Weet iemand of in de Icy Box de schijven moet liggen of staan? En heeft iemand die al?

- Wat zouden jullie aanraden toch voor meerprijs de D-Link nemen of de Contceptronic? (ook rekeninghoudend voor het 'hacken/ombouwen' tbv usb-stikc/hd....of zal dat niet uitmaken?

- Ik gebruik raid 1 voor het geval als er een schijf kapot gaat. En zoals ik begrepen heb, dezelfde schijf in de nas, en de nas opnieuw de nieuwe schijf laten opbouwen...maar veronderstel dat het na 3 jaar gebeurd, en precies dezelfde schijf niet meer te koop), is dan de hd-grootte genoeg (bv allebei 500gb) of moet je echt hezelfde type/model hebben om de raid opnieuw te laten opbouwen?

- Deze type/prijsklasse gebruiken volgens mij allemaal een software raid, veronderstel dat na 5 jaar de voeding/nas kapot gaat (en de nas niet meer te koop is), heb ik dan een probleem omdat als ik de schijven overzet in een andere nas/pc, dat ik ze niet meer kan benaderen? (heeft ook met bestandsbesturing te maken denk ik? EXT2/EXT3? Wie weet hoe het precies zit?

Raid 1 mirror door je voor de zekerheid, als de hardware het begeeft, nas of hd, moet je het wel kunnen herstellen (lijkt mij)....?

Alvast bedankt voor het lezen/reactie! _/-\o_

Topic: [PC] World in Conflict in Strategy Games

Even een vraagje, ik word steeds in de pan gehakt bij de aanval op het vrijheidsbeeld (nu al 15+ verschillende aanvallen geprobeerd) was er nu geen tijdlimiet dan haal ik het wel....is er ook ergens een (gratis) gamefaqs te krijgen? Ik heb alleen een versie gezien van gamespot. Maar daarvoor moet je een betaald lid zijn...of hebben jullie tips?? _/-\o_

Topic: Wisselframe in Opslagmedia & I/O Controllers

Weet iemand of er een mobile rack bestaat (voor sata) die ook sata II (300mb/s) ondersteun. Ik heb er nu al heel wat opgezocht, oa: Icy box, concepttronics, e-tech, etc. maar de specs staat allemaal dat ze 150mb zijn. Vreemd eigenlijk, want het is in principe toch alleen een rekje met contra/stekkers (en eventueel een fan) erin?

E-sata is volgens mij ook beperkt tot 150mb, dus aan zo'n (extern) kastje heb ik ook niets...

Wie weet wat?

Topic: EDmini in Opslagmedia & I/O Controllers

Inderdaad een schijfletter aan je LaCie koppelen (deze computer, rechtermuisknop, netwerk locatie aankoppelen) en kijken of je backup-software op schijfletter niveau dan wel de backup wil maken. Of anders backup-software gebruiken buiten die van Vista zelf....

Topic: [P5B Deluxe] blijft geheel zwart in Processors, Moederborden & Geheugen

misschien kan je de bios flashen met een usb stick, (hoort bij die crash free bios ondersteuning) volgens moet dat kunnen met de p5b deluxe bord, misschien helpt het. Of anders maandag asus bellen?

Topic: probleem thuisserver met nieuw 1 gigabit netwerkkaartje in Processors, Moederborden & Geheugen

quote:
M2M schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:47:
[...]

begane grond router <--> pc met twee netwerkkaarten <--> switch <--> rest.
heb ik dan op deze manier wel internet op mijn andere computers?

en @zepydeus, ja en ja

Topic: probleem thuisserver met nieuw 1 gigabit netwerkkaartje in Processors, Moederborden & Geheugen

quote:
guido09 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:52:
heb ongeveer hetzelfde gehad.
Mijn oplossing: het onboard 100mb lan alleen gebruiken voor Wan verkeer
de pci 1Gb nic alleen voor Lan verkeer.

Werkt nu al 3 jaar perfect.
lijkt mij wel aardig om deze optie te gaan proberen, maar hoe gaat ik dat verkeer scheiden?

(begane grond) router <-----> (1e etage) switch <----> (1e etage) computers

Het verkeer wat over mijn switch heen gaat is Wan én Lan. :?

- - - - - - - - - - - - - -

Verhaal van Via + Realtec, dan bedoelen jullie de chipset van het moederbord (neem ik aan) onboard lan is uitgeschakeld = geen invloed op 1 gbit nic = geen conflict?

Firewall had ik idd al naar gekeken, maar ga ik nog een keer doen!

De interne lan heb ik via de bios uitgeschakeld. Maar nadat ik de gigabit kaart op een ander pci slot had gezet, vroeg windows om drivers, maar 'zag' ook nog de andere op het andere pci-slot. Ik kan deze niet verwijderen omdat windows deze niet meer laat zien (netwerk eigenschappen, etc...) maar de nic die windows wel ziet, heeft nu achter de devicenaam het getal 3 staat....wie weet hoe ik windows kan vertellen dat hij de andere nics moeten 'vergeten' ? Volgens mij neem deze 'vergeten' nic geen irq in, maar zeker weten doe ik dat niet...

ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom, en ik wil graag jullie advies hebben,

het volgende, heb een computer die 24/7 dagen aan staat (thuisserver voor data/internet) en die doet het toe nu toe altijd perfect (anderhalf jaar), totdat ik een 1gigabit netwerkkaart er in doe, na een 30 minuten hangt deze, ctrl.alt.del werken niet meer, cursor hangt vast. Alleen 10 sec aan/uit knop werkt dan nog.

configuratie:
  • windows xp prof nl
  • asus P5 VDC-MX (heeft 2x pci en 1x pci-e 1x beschiktbaar)
  • intel 2,8 HT (915)
  • kingston 2gb ddr2 533mhz
  • adaptec scsi 160 met 36 seagate hd 80pins met adaptor naar 68pins (pci-slot)
  • 3x sata-300 320gb WD en Seagate
  • en een micronet (realtec) 1gbit kaarten erin gezet (pci-slot),
Ik werk met een vast ip nummer, die ik op mijn andere computers op share niveau (via \\192.168.1.111\ ) laat benaderen.

Ik heb met pci-irq sniffer boot cd gekeken of er irq conflicten zijn, en er zijn geen conflicten. Windows geeft ook geen conflicten aan. Scis en lan pci-slots verwisseld, windows 'ziet' dat er wat veranderd is, vraagt driver. hangt nog steeds.

Micronet kaartje vervangen door e-tech (ander opbouw kaartje maar wel zelfde realtec chipset). driver vervangen, hoefde zelfs niet, windows zag em. Wel gedaan.

Zelf denk dat de machine 'hangt' als er veel netwerk verkeer is, of als ik de machine vol zet met werk (100% processor belasting).

Nu zie ik zelf nog drie opties, asus moederbord vervangen met eentje met 1gib lan erop (P5B is rond de 95-100 euro). een pci-express lan kaartje kopen (optie is rond de 45-40 euro). Of een 1gbit kaartje met een intel/3com chipset kopen.

Waar denken jullie waar het probleem ligt? 8)7 :?

Alvast bedankt voor het meedenken, mocht deze vraag ik het netwerkgedeelte van GOT horen, dan graag verplaatsen! _/-\o_ ( en ik heb gekeken naar de nieuwste drivers voor mijn moederbord, netwerkkaart, heb dus zelf ook al uurtjes thuis ingestoken voor dit probleem, voordat ik dit bericht tikte! :&#039;( )

Topic: Het nut van 4 GB geheugen? in Processors, Moederborden & Geheugen

mijn ervaring met 4gb (en Vista 64bit) is slecht. Laten we even nagaan, waarom willen we 4gb? Niet om perse Vista 64bit te gebruiken? Of je moet kicken op je OS? Ik doe het in ieder geval voor mijn applicaties, ik ben zelf vormgever, en gebruik InDesign, Photoshop, Illustrator en Lightroom. Ik zal geheugen goed kunnen gebruiken dus. 4gb = naar een 64bit os gaan. Dus Vista 64 bit geïnstalleerd daarna mijn applicatie's (CS2, Nederlands). Daar ging het dus al fout, MS wil dat 32bit programma's in een map "Program Files (x86)". Laat het installatie-programma van CS2 die map niet herkennen. Zelf maar een map aangemaakt, geïnstalleerd en werkend.

Machine is een c2d 6600, 4gb corsair 800mhz en een raptor 36gb. Maar start het zaakje nu snel op, nee, niet bepaald, langzamer dan daarvoor (met 2gb, 677mhz) en een intel d915 ht (2,8 mhz).

Misschien is de vista niet getuned maar na 3 dagen werken, ben ik terug naar XP en 2gb. Ik wacht wel op CS3 (die wel waarschijnlijk 100% onder vista (64bit) kan werken en de meerwaarde van de extra 2gb wel goed gebruiken, dan ga ik wel weer testen.

De meeste 'geilen' denk ik op 4gb of meer, in dit topic las ik dat je 4gb nodig heb om bv bf2 net zo te laten draaien als 2gb in xp....lekker dan, je heb toch een gamemachine om te gamen, dan is je os lekker belangrijk...nee, ik had meer verwacht van 4gb. (en van vista 64bit)....

Topic: GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5 in Hardware & Spielerij Algemeen

heb ik ook gezien, en bij phonehouse is (alleen vandaag, 8 mei 2007) een 2gb micro sd kaartje van sandisk (normale snelheid) te koop voor 19,95 euro....

Waar doe je wijs aan? Dane-Elec of Sandisk ?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: