Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 622 berichten gevonden

Topic: Hebben tweakers geen humor? in Lieve Adjes

Reg. datum: 02 mei 2005

De admin had het ook even naar HK kunnen verhuizen ipv te sluiten. Vond hem echter niet superlollig maar toch een beetje grappig.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Topic: Lacie 1 TB HD kapot in Opslagmedia & I/O Controllers

quote:
waiwai schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:40:
pfiew
lastig....

het gekke is dus dat het apparaat een piep maakt om de twee seconde; dat-ie zijn best doet om op te starten maar het niet lukt. Als-ie nou helemaal geen geluid zou maken.... Wat kan het zijn, dat-ie een piep maakt?!??
Man, het is waarschijnlijk de usb->sataconverter. Maak gewoon het kastje open en test het in je pc. Als je data je niet zoveel waard is, dan is het garantie. Als je niets onderneemt, ga je ook geen oplossing krijgen.

In zo'n lacie steekt maar één schijf en zoveel werk is het niet. Laat het desnoods door iemand anders doen.

Topic: Onich Tech goedkope elektronica, te mooi om waar te zijn? in Shopping Forum

Lol, een nieuwe macbook air voor ¤791.00. Dit is een scam. Deze prijzen zijn niet realistisch. Normaal gezien moet je als winkel toch wel wat winstmarge rekenen en zij zouden onder de inkoopprijs kunnen gaan?

scam...

Topic: SLI: hoeveel performantiewinst? in Videokaarten & Beeldschermen

quote:
Walter81 schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:48:
Mijn systeem:
  • Moederbord: ASUS A8N-SLI
  • CPU: AMD Athlon 64 3800+ (2.01 GHz)
  • VGA: LeadTek Geforce 7800GTX (256MB DDR3)
Ik twijfel eraan of je pc maar echt 1 jaar oud is. Een 3800+ single core is toch echt wel wat ouder net zoals de 7800GTX. GTA4 is niet schitterend geport en als je dit op je pctje fatsoenlijk wil spelen zal je toch echt en je CPU en je grafische kaart moeten veranderen.

SLI schaalt niet echt super bij GTA4.

Topic: [osx86] Hackintosh PC met looks van een Apple in Apple Computers

quote:
baquelappe schreef op maandag 22 december 2008 @ 03:55:
[...]

Dude, het is gewoon een kleur, wit. Als je graag wilt dat het lijkt alsof je een Apple computer hebt, raad ik je aan gewoon een Apple computer te kopen. En daarbij is er vrij weinig tot niets meer wit bij Apple.

Bij OSx86 en dergelijk moet ik altijd hieraan denken. Tis leuk en aardig, maar lijkt nergens op. Nice try zegmaar :+
mm, als je een pc of laptop hebt die compatibele onderdelen heeft, dan werkt het echt wel goed zonder moeite. Ik vermoed dat je het nog niet geprobeerd hebt? De eerste versies waren niet zo stabiel maar nu werkt het echt wel goed.

Verder ben ik wel akkoord met je, als je iets wilt wat op een apple lijkt, koop dan gewoon een echte apple.

Topic: Wat is het veiligst om te doen? in Overige Hardware

quote:
Cheatah schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:40:
Zoals altijd geldt: RAID is géén backup. Technisch gezien moet je de backup sowieso weghouden bij je computer. Als ze op dezelfde plaats zijn kunnen door brand, diefstal of vernieling alsnog alle gegevens verloren gaan. Het liefst maak je die backup dus naar een externe locatie, bijvoorbeeld via internet.

Eventueel kun je wel RAID gebruiken om in geval van problemen sneller weer aan je data te komen.
mm, hier wil ik toch ff op reageren. Raid is geen echte backup methode maar als je een grotere zekerheid wilt en beschermt zijn tegen het uitvallen van een harde schijf kom je toch al redelijke ver met een RAID 1 en dit kan voor veel mensen die hun pc voor thuisgebruik gebruiken toch een uitkomst bieden voor een niet al te grote investering.

Als het om data van een bedrijf gaat ben ik wel akkoord dat je best nog een backup neemt op een medium dat fysiek niet op dezelfde locatie staat. Het is soms beter eerst te weten hoe belangrijk de data is en wat het budget is. Het gaan opslagen van grote hoeveelheden data via bijvoorbeeld het internet is toch al vrij snel een kostelijke zaak.

Topic: MacBook scherm laten vervangen. Wat te doen? in Shopping Forum

quote:
MacMaf schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:22:

@ Hack En ik ervaar service als slecht als er niet met je meegedacht word. Service waar je naar moet vragen is geen service imo. Als ze constateren dat ik recht heb op een garantie vervanging en het daar bij laten en me niet uitleggen hoe ik dat dan zou moeten aanpakken. Pas naar veel doorzeuren kwamen ze met een voorstel. Vond het niet echt de op de services lijken die ik voorgespiegeld krijg te krijgen als ik een Apple koop.
mmm, jij verwacht gewoon véél te véél van standaard consumentenserivce. Als jij een vervangtoestel en dergelijk wil moet je gewoon een contract afsluiten of wat in jouw geval beter lijkt is een backup pc/mac hebben staan.
Je hebt recht op een goed werkend toestel en als het kapot is, dan zullen ze dat wel degelijk herstellen. Het is ook niet zeker of dat ze die herstelling wel hier doen, het kan even goed in Duitsland of weet-ik-waar zijn.

Als je iets of wat professionele bedrijfsvoering wilt doen, dan is dat toch een van de eerste dingen waar je aan denkt? kwestie van altijd te kunnen verder werken onder maakt niet uit welke omstandigheden.

Topic: Werken is een moderne vorm van slavernij in Wetenschap & Levensbeschouwing

quote:
C00P schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:12:
[...]

Hoe kun je nu een gedacht over de toekomst naïef noemen ?

[...]
Dat kan hij zeker want je hebt naar mijn mening een naïef beeld van de mens.

Kijk, er zullen een héél deel taken nog altijd gedaan moeten worden door mensen. Voor sommige taken ga je liever mensen inzetten of moet je mensen inzetten ipv robots. Bijvoorbeeld rechters, politici, muzikanten, acteurs enz.

1) Rechtssysteem: Je zal sowieso een rechtsysteem nodig hebben want de mens is nu eenmaal niet perfect en er zullen nog steeds misdaden gebeuren. Of het er meer of minder zijn, daar spreek ik mij nog even niet over uit. Als je een rechtssysteem hebt, ga je ook een verschil hebben in macht tussen mensen. Een rechter heeft de macht om een beschuldigde vrij te spreken of vast te zetten. Er zal dus sowieso een grote ongelijkheid zijn tussen een groep mensen die besluiten iets te doen wat essentieel is, en mensen die besluiten niets te doen in hun leven.

2) Politiek systeem: Je zal een politiek systeem hebben. Nieuwe technologie vraagt ook nieuwe regulering en/of wetten. Verschillende groepen mensen gaan hier anders mee om willen omgaan en je zal al snel een politiek systeem krijgen waar iets of iemand een beslissing gaat nemen voor een groep mensen = 'ongelijkheid'.

3) Het is een mooi idee dat iedereen hetzelfde verdient en bezit maar dit is gewoon niet mogelijk. Niet iedereen kan in een penthouse wonen met zicht op zee, er is simpelweg niet genoeg plaats. Dit zou perfect kunnen gaan wanneer alle mensen tevreden zouden zijn met wat ze krijgen, maar zo is de mens nu eenmaal niet. Als buur Joop een huis aan zee krijgt, dan wil ik er ook één enz.
De meeste mensen gaan behoefte hebben aan een eigen plek, en dit gaat tot ongelijkheid leiden.

4) Zelfvoldoening en appreciatie: Veel mensen halen een zekere vorm van voldoening uit hun werk. Veel mensen gaan in jouw systeem nog wel kunnen werken, maar hun werk zal inferieur zijn aan dat van wat een robot aankan. Er zal ook weinig waardering voor dit type werk zijn (een robot kan dit toch beter...) Dit zou voor veel mensen leiden tot fustratie. Je hebt ook geen dromen meer, je hebt alles immers al. Lijkt mij ook zeer saai.

Ik denk dat de wereld die jij schetst ideaal is in je hoofd, maar verre van ideaal zou zijn als deze in de werkelijkheid zou worden uitgevoerd.

Topic: [OSx86] Installatie ervaringen & discussie in Apple Software & Diensten

Ik heb hier Jas 10.5.4 draaien. Installatie heeft wel heel wat problemen gegeven ivm mijn vroegere installatie op men laptop.

Ik heb een:
Q6700
msi p45 neo-f
4gig ram
4870
asus wl 167g wireless usb stick.

De southbridge(ICH10) wordt niet correct herkend maar het werkt wel. Mijn audio (ALC888) heb ik na lang zoeken en testen aan de praat gekregen. Resolutie heb ik manueel in bootlist moeten zetten en ik moet ook booten met cpus=1. Driver voor stick was snel gevonden.

Het draait nu wel als een zonnetje, enkel nog wachten op een driver voor men vid kaart. Nu draai ik 1400x1050 op een 1680 scherm en dat is niet echt ideaal.

Verder gebruik ik grub voor het starten van OS x, win xp en kubuntu.

Topic: Wereldbevolking in Wetenschap & Levensbeschouwing

quote:
Resistor schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:15:
[...]
Het klinkt misschien hard, maar het stopzetten van hulp en het starten van eerlijke handel is een goede oplossing, de zwakkeren die niets te bieden hebben sterven, en mensen die nuttig kunnen zijn kunnen overleven om de delfstoffen te ontginnen waar Afrika nog rijk aan is (waar we wel een eerlijke prijs voor moeten betalen)
Ik denk niet dat dit moreel te verantwoorden valt. Het westen ligt aan de grond van tal van oorlogen door een slecht kolonialisatiebeleid en het onwillekeurig trekken van grenzen in Afrika tussen landen. Daarna zijn we met zen allen daar weggetrokken zonder deze "nieuwe" landen voor te bereiden op hun onafhankelijkheid. Gevolg: tal van oorlogen tussen stammen om grond en miljoenen vluchtelingen.

Dit continent nu in de steek laten is denk ik niet te verantwoorden...

Topic: [Sport] Is gaming een Sport of Niet? in Hardware & Spielerij Algemeen

quote:
SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:44:
Maar vissen dan? Buiten het binnen halen van een grote vis zit er bijzonder weinig fysieke inspanning, maar het wordt ook 'sportvissen' genoemd. Hebben ze in het engels de term 'games' toch wat beter in elkaar zitten :P
Lol, vissen heeft voor mij dan ook erg weinig met sport te maken...

quote:
Duroth schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:06:
[...]
Ik snap niet waarom sport per definitie lichamelijk moet zijn. Waarom kan sport niet, net zoals werk, een evolutie naar het digitale meemaken?

Als e-sport geen sport zou kunnen zijn, rzie je dan ook functies als programmeur of database-beheerder niet als baan? Evenals sport is het lichamelijke uit die functies verdwenen, en vervangen tot digitale werkzaamheden. We werken met onze hersenen, niet met onze handen (bij wijze van spreken), waarom zou dit in de sport anders moeten zijn?
Ik zie een dba of programmeur wel als een baan. Doodlogisch ook, want voor mij ligt bij de definitie van een baan niet het fysieke als nadruk zoals dit wel is met sport, maar eerder het productief verrichten van taken of arbeid met een welbepaald doel. Uiteindelijk is het allemaal maar een kwestie van definities en je persoonlijke visie. Voor mij is sport iets waar je primair fysieke inspanning en skills voor nodig hebt en secundair natuurlijk ook een mentale inspanning levert.

Darts vind ik al eerder schemerzone.

Voor mij zal gamen nooit een sport zijn. Terwijl ik zelf toch al een 15 jaar game en ook vrienden ken die het op professioneel niveau hebben gedaan en dus meer dan 4u per dag aan het oefenen waren, valt het voor mij toch niet binnen die definitie.

Ik klasseer het bij de denksporten zoals schaken en dammen. Schaken kan je ook in wedstrijdverband doen en je moet ook oefenen wil je ooit goed worden maar om dat nu sport te noemen... Bij sport is voor mij vooral het leveren van een fysieke inspanning belangrijk, al dan niet in combinatie met een mentale inspanning en zeg nu eerlijk, na gamen kan je wel mentaal een zekere vorm van moeheid voelen, maar fysiek is het toch echt niet zo inspannend. Uiteraard kan dit dan nog van game tot game afhangen.

Ik heb wel respect voor mensen die op professioneel niveau gamen en door lang trainen er aardig mee kunnen verdienen. Atleten zou ik het niet kunnen noemen, e-atleten misschien.

Voor mijn gevoel kunnen ze het gewoon in een subcategorie van denksporten zetten en dan wel onder de naam e-sport.

Topic: Windows mobile met Mac syncen? in GSM's

google: windows mobile sync mac

-> http://www.pocketinfo.nl/...ce-syncen-met-je-mac.html

syncmate dus. Dat heb ik na 6 seconden gevonden. Misschien kan je dat eens proberen.

Topic: P5B hangt steeds na installeren E6850 in Processors, Moederborden & Geheugen

quote:
onnaj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:41:
Ik krijg in Prime95 nu onderstaande melding.

Error in hardware, no warnig

[IMG=http://img70.imageshack.us/img70/927/prime95meldingko5.th.jpg]

What the heck does it mean?
Lijkt erop dat hij een foute berekening heeft uitgevoerd. Heb je je geheugen grondig getest met memtest? Het kan een geheugenfout zijn of een rekenfout van je cpu zelf. 3Ghz en een FSB van 1333 is de standaardsnelheid van je cpu dus hij draait gewoon standaard.

Kan je je cachegeheugen van je processor in bios uitschakelen? Heb ooit es een p3 600 gehad waarvan het cachegeheugen niet zo best werkte. Zonder was ie wel trager maar hij werkte dan perfect. Als memtest geen fouten oplevert is het waarschijnlijk toch je cpu zelf. Je kan hem eens proberen onder te clocken en kijken of hij het dan langer uithoudt. (Was bij mij het geval met de p3 maar na een langere tijd gaf hij dan toch ook fouten)

Topic: Mobo, processor en geheugen maar geen opstart in Processors, Moederborden & Geheugen

quote:
m-snel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:47:
Die heb ik doorgenomen, maar helaas als ie niets doet en ik heb geen reserve kan ik ook niets testen.

Eerste test is eigenlijk of dit moederbord zou moeten gaan piepen als er niets in zit (processor en geheugen). Want als dit zo is dan ligt het aan het moederbord (aangezien hij dit nu ook niet doet).
Mits je er natuurlijk de pc speaker aanhangt. Zit er niet zo'n diagnotisch bracket bij? Bij mijn bord is dit bijgeleverd en kan je aan de hand van enkele lampjes kijken wat het probleem is en opzoeken in het boekje.

Als je geen reserveonderdelen, geen bracket en geen beeps hebt , ga je de fout niet kunnen achterhalen en zal je bij iemand anders of in de winkel moeten gaan testen. Er is geen andere mogelijkheid...

Topic: Irritant BSODtjuh in Overclocking & Tweaking

quote:
Stervis schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:39:
Ik heb sinds kort een nieuwe PC, ik heb hem uitvoerig getest en alles...

En natuurlijk heb ik hem overgeclockt, maar sinds korte tijd krijg ik
soms een BSOD (IRQL NOT LESS OR EQUAL).

Ik heb gelezen dat dit aan je geheugen, of drivers kan liggen. Of in het ergste
geval aan je moederbord.

Ik heb veel testen gedraaid, waaronder memtest, en die waren allemaal positief
en gaven geen foutmeldingen, dus ik durf wel te zeggen dat het de drivers zijn.

Nu heb ik gelezen dat ik in veilige modus mijn drivers moet weggooien/installeren,
normaal booten, folder wegmieteren, rebooten, en dan weer installeren.

(dit moet ik nog proberen)

Hebben jullie suggesties? Ik stel ze zeer op prijs
Misschien wat meer info geven of je systeem zelf?
Wat zijn je specs?
Hoe hard draait hij?
Heb je al getest door hem gewoon terug te clocken op de originele snelheid en dan testen of je de BSOD nog krijgt?
Wat zijn je temps van je systeem?
...

Met zo'n startpost kan je niet veel verwachten

Topic: Nieuwe website promoten in Internetproviders en Hosting

quote:
Sqorpius schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:47:
Klopt, na aanleiding van dat topic flink wat ervaringen opgedaan! heb het even aangepast, wil niet als spammer overkomen maar gewoon handige tips van jullie kant te horen krijgen.
Ook ik vind de site nogal donker. Heb ook nog even een opmerking over de review van de coolermaster 1000 reeks. Op zich geen slechte review maar als je zo'n case bespreekt zou het wel handig zijn dat je bij de resultaten een meting maakt van hoeveel lawaai die case nu effectief maakt. Echt eenvoudig is dat niet maar je zou kunnen testen hoeveel db of sone de kast met alle casefans op zich produceert.

Topic: 20" monitor soms groter dan een 24" monitor. in Videokaarten & Beeldschermen

Ik zou zeggen bekijk dit prentje eens
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Screens_png.png

en deze uitleg:
http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen

Voor een breedbeeld krijg je minder oppervlakte terug als voor een gewoon 4:3

quote uit het artikel:
To have the same vertical height as a 4:3 19" monitor, a 16:10 widescreen monitor would need to be (19" x 1.173 ) = 22.285"

Topic: MAN / StraatLAN opzetten. Waar op letten? in Internetproviders en Hosting

Dit is imho ook totaal kansloos:
  • Je moet voldoende mensen weten te overhalen.
  • Je moet overal kabels gaan trekken.
  • Je moet een zekere mate van service kunnen bieden.
  • Je moet met een zeer beperkte uploadsnelheid al die mensen gaan bedienen.
  • Je zou de nodige vergunningen nodig hebben om dit op een legale manier te doen
Hetgene waar ik eigenlijk niet over twijfel, is dat je het technisch werkend krijgt, daar zie ik het probleem niet in. Het is al de rest wat erbij komt, dat dit een quasi onmogelijk plan maakt.Je bent maar alleen en als er problemen zijn ga je ze altijd in je nek geschoven krijgen.

Topic: HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 13 in Windows Based Mobiles & PDA's

quote:
ThinkPad schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:49:
[...]

quote:
FragileM64 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:18:
[...]
-Je kan hem ook niet volledig uitschakelen zoals de nieuwere toestellen Kan je de uitknop ook niet langere tijd ingedrukt houden ofzo? Ik heb nu een HTC Hurricane, die gaat gewoon uit als ik de aan knop langere tijd ingedrukt houdt.
Bij de magician zet je eigenlijk enkel het scherm af. Het gevolg is dat je batterij nog altijd redelijk snel leegloopt. Bij een nieuwer toestel kan je hem echt afzetten en zo meer dan een week laten liggen zonder dat de batterij helemaal leeg is
-Mijn wizard is veel stabieler dan mijn magician ooit geweest is. De Magician loopte bij mij een keer in de week vast terwijl de Wizard eigenlijk nooit vastloopt. Dit kan ook echter aan de ROM liggen die ik had geinstalleerd... Dit is waarschijnlijk wel een probleem met de ROM denk ik, want op xda-developers.com zijn ze wel tevreden met de nieuwste ROM geloof ik.

Klopt, maar batterij hoeft niet echt duur te zijn op marktplaats/eBay
Inderdaad, je kan een batterij al voor een paar euro kopen op ebay. Ze hebben meestal niet zoveel capaciteit maar toch 75 procent van een nieuwe echte batterij

Topic: HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 13 in Windows Based Mobiles & PDA's

quote:
ThinkPad schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:58:
Kick!

Iemand die mij voor en nadelen van deze telefoon kan vertellen (vooral nadelen ben ik geinteresseerd in) ?

Wil diegene van marktplaats misschien binnenkort wel kopen, maar wil wel weten of ik er goed aan doe.
Ik heb zelf een jaartje een magician gehad en dan vervangen door een wizard.

De voordelen:

+Best snel toestel(speelt divx af, hetgeen wat mijn wizard een pak minder goed doet)
+klein
+Stevige behuizing
+Makkelijk als GPS te gebruiken met bluetoothmuis

De nadelen:

-Je kan geen WM5 of WM6 installeren, dit is vooral onhandig omdat er steeds meer programma's komen die WM2003SE niet meer ondersteunen.
-Als de batterij volledig leeg is, dan verlies je al je data-> Dit is niet meer met de nieuwere toestellen die WM5 of 6 draaien
-Je kan hem ook niet volledig uitschakelen zoals de nieuwere toestellen
-Mijn wizard is veel stabieler dan mijn magician ooit geweest is. De Magician loopte bij mij een keer in de week vast terwijl de Wizard eigenlijk nooit vastloopt. Dit kan ook echter aan de ROM liggen die ik had geinstalleerd...

Wat ik er nog bij wil zeggen: Dit toestel is al enkele jaren op de markt, als je nu een 2de hands koopt die al ff meegaat, dan zal de batterij niet zo goed meer zijn.

Topic: Wat maakt een mac nou goed? de wow factor in Apple Software & Diensten

quote:
Palomar schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:36:
Ik ben ook nog niet echt overtuigd door de genoemde argumenten. De meeste van de genoemde voordelen zijn niet anders dan bij een windows-pc (behalve de looks, die vind ik echt zeer mooi bij Apple). Bijv. slaapstand (standby of hibernate, vista heeft zelfs een combinatie van beide) gebruik ik al jaren. Start mn pc's nooit opnieuw op. Installeren van programma's door te slepen? Dat is een van de manieren om software te installeren. De manier van windows heb ik nooit echt als hinderlijk/beperkend ervaren.
Als er een ding hinderlijk is aan windows is het dat wel. Ik ben hoofdzakelijk windows gebruiker maar maak af en toe ook gebruik van een mac. Als je die mac opnieuw installeert met al zijn programma's die je gewoon kan slepen, dan is dat toch echt een factor tien sneller. Ook het ergerlijke register dat windows heeft en met de tijd vervuilt geraakt als je veel installaties installeert en verwijdert vind ik toch echt een zwak punt.

Verder zie ik niet in waarom mensen je moeten overtuigen? Als je het niet goed genoeg vindt, blijf dan toch gewoon bij vista/xp. Ik blijf met plezier windows gebruiken en zal met de tijd er een macbook bijkopen om de ervaring van de twee werelden te hebben.

Topic: Beginner wil Pentium 99MHz overklokken... in Overclocking & Tweaking

quote:
leuk_he schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:35:
2,5 * 50 = 125

Maar echte diehard overklokkers, wat je toch wilt om er bij te horen houden niet op bij die jumpertjes.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid maar dan is de FSB zoveel lager dat je er imho geen snelheidswinst aan overhoud. Dan kun je nog beter 2*60 doen.

Topic: Voordelen en nadelen laptop in Complete Systemen & Laptops

quote:
Wat is nu de bedoeling van deze topicstart?

Meeste tweakers hebben ook wel een laptop in huis. Ik werk meestal op een desktop aangezien het comfortabeler werken is en er krachtigere hardware ter beschikking is. En als ik mobiel wil werken pak ik men lappie. Maar nog eens, wat is nu de vraag?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: