Reg. datum: 26 april 2005
Zoekresultaat: 700 berichten gevonden
Berichten van gebruiker FicoF. Klik hier voor de topics waarin FicoF heeft gereageerd.
Topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2) in Client Software Algemeen
Topic: [XL 2007] rekenen met een tijdseenheden in Officesuites en -software
Ik heb altijd ruzie met de tijdseenheden, vandaar dat ik de hulp van GoT inroep.
Ik heb het volgende
Kolom A - actie
Kolom B - getal 1-12 (ligt eraan om de hoeveel maanden ik de actie A uit moet voeren)
Kolom C - datum uitgevoerd
Kolom D - datum dat de actie opnieuw uitgevoerd moet worden
Kolom A - C voer ikzelf in, kolom D moet automatisch uitgerekend worden.
Voorbeeld:
Resultaat in kolom D moet dan zijn: 01-01-2009 + 2 maanden.
Ik kan het wel oplossen met de functie ALS, maar dan kan ik geen verschil maken tussen maanden met 30 en 31 dagen. En de formule wordt dan erg lang en omslachtig. Volgens mij moet het makkelijker kunnen,alleen ik heb geen idee hoe.
Ik heb het volgende
Kolom A - actie
Kolom B - getal 1-12 (ligt eraan om de hoeveel maanden ik de actie A uit moet voeren)
Kolom C - datum uitgevoerd
Kolom D - datum dat de actie opnieuw uitgevoerd moet worden
Kolom A - C voer ikzelf in, kolom D moet automatisch uitgerekend worden.
Voorbeeld:
| a | b | c | d |
| Auto wassen | 2 | 01-01-2009 | datum opnieuw uit te voeren |
Resultaat in kolom D moet dan zijn: 01-01-2009 + 2 maanden.
Ik kan het wel oplossen met de functie ALS, maar dan kan ik geen verschil maken tussen maanden met 30 en 31 dagen. En de formule wordt dan erg lang en omslachtig. Volgens mij moet het makkelijker kunnen,alleen ik heb geen idee hoe.
Topic: Duurzame Energie deel 9 in Elektronica
Morgen ga ik mijn zolder isoleren vanaf de binnenkant. Ik heb er dakkapellen op laten zetten en de rest timmer ik af in een paar hokkies. Meteen een goede kans om alles eens flink in de isolatie te stoppen. Ik ben benieuwd of het op zolder dan ook een stuk warmer blijft.
Topic: Bekeuring aanvechten. in Wetenschap & Levensbeschouwing
...quote:da_PSI schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:41:
Maar het leuke ervan is, ik ben daar helemaal niet geweest. Het was op een zaterdag, en iedere zaterdag ben ik vrolijk bij mijn meisje.....
Zo sta je natuurlijk niet sterk, ben je daar helemaal niet geweest of op dat tijdstip niet. Nog makkelijker, ben je wel eens in die omgeving en rij je wel eens over die busbaan?quote:(Ik weet het alleen niet voor de volle 100%, omdat mijn opa ook die dagen in het ziekenhuis lag en steeds slechter ging. En werd gebeld dat het slecht ging en ging er toen naartoe. Maar volgens mij, was het geen 2026 dat ik daar wegreed)
Als het niet zo is kun je de boete gewoon aanvechten. Standaard brieven zijn verkrijgbaar op het www. Als je daar echt niet hebt gereden hoef je uiteindelijk ook niet te betalen, maar als ik jou betoog lees, ben je daar gewoon geweest en was je in de war met de tijd en de rijbaan...
Topic: Fortis, waar gaat het naartoe? in Werk en Inkomen
Dat snap ik niet. De aandeelhouders hebben dat geding toch aangespannen, dus die aandeelhouders zijn eigenaar van Fortis.quote:Engineer Stewie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:31:
[...]
De bank is genationaliseerd en staat dus op eigen benen.
Daar veranderd voorlopig niks aan.
Veel veiliger voor de spaarder kan het niet zijn.
Ik weet niet wat die aandeelhouders denken, die denken waarschijnlijk nog in denkbeelden van 2006. Maar als mijn bedrijf een rekening had lopen bij Fortis, had ik alleen al door dat geouwehoer met die aandeelhouders mijn rekening laten omzetten naar Rabo/ING of anderen. Zonder de staat had Fortis het namelijk niet gered, dus als het weer zelfstandig wordt, zoals de aandeelhouders blijkbaar willen, valt die bank binnen een mum van tijd.
Wat dat betreft hebben die aandeelhouders niets geleerd van de kredietcrisis. Als de koersen stijgen vinden ze het allemaal prima, maar als het daalt, wat ze aan zichzelf te danken hebben, moeten ze opeens gecompenseerd worden. Het lijkt de kleine horeca wel.
Topic: 2 Schermen op 1 Videokaart in Videokaarten & Beeldschermen
Inderdaad, daar kun je natuurlijk op wachten...quote:wiene schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:15:
[...]
Ik zie het al voor me, directrice opent van een vriend lekkerranzig.pps van de mail.
Topic: 2 Schermen op 1 Videokaart in Videokaarten & Beeldschermen
Kun je niet je gewoon bureaublad uitbreiden naar monitor 2? Ik heb ee nNvidia kaart uit het jaar 0 en die doet dat zelfs.quote:Seagate schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:26:
Als ik clonen doe, dan krijg ik zwart beeld op mijn tv scherm..
[edit]
Maar ze mogen eigenlijk niet zien wat ik doe.
Verder snap ik niet echt wat je nou precies wil. Je kan de TV met je computer besturen, hoe doe je dat? Wat voor kabel heb je tussen je TV en PC? En hoe bedoel je ze mogen niet zien wat je doet?
Topic: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4 in Fotografie Algemeen
Intro
Vroeger had ik een mooie camera, maar die was niet digitaal. Vandaar jaren geleden een digitale gekocht, dat is zo`n heerlijk handzaam ding. Nu ik steeds meer foto`s vind tegenvallen, wil ik wel weer eens investeren in een goede camera. Belangrijkste is dat de kwaliteit van de foto`s goed tot zeer goed moet zijn, verder heb ik niet 201 instellingen nodig, liefst lekker basic. M`n meissie moet namelijk ook foto`s kunnen maken.
Beetje handzaam zal prettig zijn, maar ik geen keiharde eis.
Komtie:
1. Wat is je beschikbare budget?
400-750
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Naast elkaar leggen van mijn foto`s met die van een vriend, toen zag ik pas wat voor belabberde foto`s ik maak, tenminste, mijn camera. Mensen zeggen vaak dat ik redelijk goed kan fotograferen
, dus met een kleine cursus moet ik wel met zo`n DSLR om kunnen gaan. Verder staan er een aantal leuke dingen te wachten, zoals kinderen, dat moet fatsoenlijk vast gelegd worden.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken?
Portret / landschap / feestjes
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee. Ik neem aan dat de beste keuze is om eerst de basic lens te kiezen, daarna kan ik altijd uitbreiden.
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Nee. Ik vind het lastig om een keuze te maken. Als je naar m`n budget kijkt vind ik het vooral de vraag of het de moeite waard is om dik 750 euro uit te geven of dat het ook voor 500 euro kan. Kwaliteit vind ik belangrijk.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Nee, eerst ervaring opdoen, de rest komt vanzelf.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies.
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Ik wil geen prof worden, maar vind het wel leuk om zo nu en dan gewoon echt mooie foto`s te maken.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Zeker.
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Heb nu een compact camera. Panasonic Lumix serie, maar de foto`s zijn niet goed genoeg. Vroeger had ik een mooie camera die niet digitaal was, daar heb ik m`n mooiste foto`s mee geschoten.
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Nee.
Vroeger had ik een mooie camera, maar die was niet digitaal. Vandaar jaren geleden een digitale gekocht, dat is zo`n heerlijk handzaam ding. Nu ik steeds meer foto`s vind tegenvallen, wil ik wel weer eens investeren in een goede camera. Belangrijkste is dat de kwaliteit van de foto`s goed tot zeer goed moet zijn, verder heb ik niet 201 instellingen nodig, liefst lekker basic. M`n meissie moet namelijk ook foto`s kunnen maken.
Beetje handzaam zal prettig zijn, maar ik geen keiharde eis.
Komtie:
1. Wat is je beschikbare budget?
400-750
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Naast elkaar leggen van mijn foto`s met die van een vriend, toen zag ik pas wat voor belabberde foto`s ik maak, tenminste, mijn camera. Mensen zeggen vaak dat ik redelijk goed kan fotograferen
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken?
Portret / landschap / feestjes
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee. Ik neem aan dat de beste keuze is om eerst de basic lens te kiezen, daarna kan ik altijd uitbreiden.
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Nee. Ik vind het lastig om een keuze te maken. Als je naar m`n budget kijkt vind ik het vooral de vraag of het de moeite waard is om dik 750 euro uit te geven of dat het ook voor 500 euro kan. Kwaliteit vind ik belangrijk.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Nee, eerst ervaring opdoen, de rest komt vanzelf.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies.
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Ik wil geen prof worden, maar vind het wel leuk om zo nu en dan gewoon echt mooie foto`s te maken.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Zeker.
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Heb nu een compact camera. Panasonic Lumix serie, maar de foto`s zijn niet goed genoeg. Vroeger had ik een mooie camera die niet digitaal was, daar heb ik m`n mooiste foto`s mee geschoten.
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Nee.
Topic: Fortis, waar gaat het naartoe? in Werk en Inkomen
Ik snap die man ook niet. Hij ging z`n spaargeld omzetten in aandelen nadat de staat Fortis miljarden aan krediet had verleend. Daaruit kon die man opmaken dat Fortis een goede belegging was. Hele vreemde redenering. Daar komt nog eens bij dat de krediet crisis toen in een stroomversnelling ging in de financiële wereld. Hoe betrouwbaar Wouter Bos dan ook zegt dat een bedrijf is. Als om je heen de meest betrouwbare banken omvallen, moet je niet je spaarcenten in juist die markt steken. Hoe dom kun je zijn?quote:defiant schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:51:
Het onderwerp was vanavond in NOVA. In het item was er een voorbeeld van een man die op basis van nieuwsberichten al zijn spaargeld (40.000 euro geloof ik) had omgezet in Fortis aandelen omdat hij "de verwachting had dat ze zouden gaan stijgen".
Topic: Salarisverhoging dit jaar in Werk en Inkomen
Geen lam excuus. Anders redden we het volgend jaar simpelweg niet.quote:Cliffie schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:05:
[...]
Tsja, kredietcrisis. Heerlijk lam excuus om je weer af te schepen met niets. 80% van het jaar is het prima voor de wind gegaan, maar dan de laatste 2 maanden geven we alles af op de crisis
Topic: Ontslagen en ex-werkgever wil je terug in dienst nemen?? in Werk en Inkomen
Als je ontslagen wordt is dit het eerste waar je over moet gaan onderhandelen. Als mijn werkgever van me afwil hoef ik geen maanden salaris mee, maar m`n concurrentie beding moet wel uit m`n contract gesloopt worden. Overigens ken ik een aantal mensen waarbij dat is gelukt. Anders gewoon voor laten komen, die boete die de rechter oplegt wil je nieuwe werkgever vaak wel betalen, als je echt zo onmisbaar bent zoals TS doet lijken.quote:Chevy454 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:
[...]
Sommige mensen mogen niet bij de concurrent werken wegens een clausule in het contract. Het is dus niet altijd mogelijk
Topic: Bijtelling op bestelauto kleine zelfstandige in Werk en Inkomen
Zolang je hem op de zaak zet rij je in een zakelijke auto dus moet je bijtelling betalen. Ook als je die zelf betaald omdat het bedrijf van jou is.quote:
Link met wat uitleg
Overigens heb ik dat zelf ook gehad. Spaar je je eerst suf voor een auto, moet je vervolgens bijtelling betalen. Aan de andere kant profiteer je ook van voordelen. BTW terugvragen, kosten van de brandstof gaan van de winst af dus minder belasting betalen etc...
Topic: Bijtelling op bestelauto kleine zelfstandige in Werk en Inkomen
Bijtelling hoef je enkel te betalen als je privé ook in die bolide gaat rijden.
Topic: Salarisverhoging dit jaar in Werk en Inkomen
0% wegens krediet crisis. Bij het halen van het budget wordt dit met terugwerkende kracht wel uitbetaald.
Topic: Gregoriaanse kalender in Wetenschap & Levensbeschouwing
Dus als ik te laat op een afspraak verschijn kan ik zeggen, ik ben Atheist, ik erken niet dat het nu 09:15 uur is?
Ik snap dit topic niet.
Ik snap dit topic niet.
Topic: Ontslagen en ex-werkgever wil je terug in dienst nemen?? in Werk en Inkomen
In welke branche werk je?
Als het bedrijf altijd op zo`n manier met haar personeel omgaat, en dat schrijf jij, zou ik niet meer voor die werkgever willen werken. Daarom nogmaals, kun je niet voor jezelf beginnen, of bij de concurrent? Dan kun je die klanten ook bedienen en ben je van die gekke werkgever af.
Als het bedrijf altijd op zo`n manier met haar personeel omgaat, en dat schrijf jij, zou ik niet meer voor die werkgever willen werken. Daarom nogmaals, kun je niet voor jezelf beginnen, of bij de concurrent? Dan kun je die klanten ook bedienen en ben je van die gekke werkgever af.
In wat voor sector werk je? Misschien dat je jezelf kan verhuren aan het bedrijf, als ZZP`er ofzo.
Die salarisverhoging is niet mis. Als het bedrijf wil bezuinigen door jou de deur te wijzen, zullen ze dat natuurlijk nooit gaan betalen, lijkt mij.
Die salarisverhoging is niet mis. Als het bedrijf wil bezuinigen door jou de deur te wijzen, zullen ze dat natuurlijk nooit gaan betalen, lijkt mij.
Topic: Contract niet verlengd om rare reden. in Werk en Inkomen
Het contract loopt af, dus die werkgever hoeft helemaal geen reden te geven. Een nette werkgever doet dat wel, en geeft dan ook een eerlijke reden. Misschien hadden ze geen zin om kosten te maken voor die revalidatie, of was een van die collega`s waar ze mot mee had een vriendinnetje van de baas.
Ze kan het nog eens navragen, maar meer kan ze niet doen. Ik zou zeggen, leg je erbij neer en richt je op een nieuwe job.
Off-topic: 3 bepaalde tijd contracten, daarna onbepaalde tijd. Vriendin had dus nog een nieuw bepaalde tijds contract kunnen krijgen. Check: CWI
Dus:
sollicitatie > contract bepaalde tijd 1
verlenging 1 > contract bepaalde tijd 2
verlenging 2 > contract bepaalde tijd 3
verlenging 3 > contract onbepaalde tijd
Ze kan het nog eens navragen, maar meer kan ze niet doen. Ik zou zeggen, leg je erbij neer en richt je op een nieuwe job.
Off-topic: 3 bepaalde tijd contracten, daarna onbepaalde tijd. Vriendin had dus nog een nieuw bepaalde tijds contract kunnen krijgen. Check: CWI
Dus:
sollicitatie > contract bepaalde tijd 1
verlenging 1 > contract bepaalde tijd 2
verlenging 2 > contract bepaalde tijd 3
verlenging 3 > contract onbepaalde tijd
Topic: Spontaan verplichte vrije dagen? in Werk en Inkomen
Het hangt natuurlijk ook wel van de situatie af. Je mag aannemen dat de OR in zo`n geval voor het personeel opkomt en ook een beloning afspreekt als het wel goed gaat met het bedrijf. Als je kan kiezen tussen vakantiedagen inleveren of gedwongen ontslagen, is de keuze niet zo moeilijk.quote:ardana schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:52:
[...]
Pff... ik echt niet hoor.. dat is nl. het risico van het bedrijf, niet van mij. Als ik OOK risico zou dragen, wil ik OOK de opbrengsten daarvan hebben - en die heb ik niet. Krijg jij in de jaren dat het goed loopt 'n deel van de winst? Dan zou ik 't idd doen. Maar zolang ik dat niet krijg, wil ik ook niet het risico lopen.
Gelukkig profiteer ik ook als het goed gaat met het bedrijf, in de vorm van winstdeling, tot de schoonmaker aan toe. Verder hebben bij mij alle managers hun 13e maand ingeleverd. Zo creëer je een situatie dat iedereen nog beter zijn best gaat doen, ondanks de bevroren lonen. Overigens is het ook zo dat deze situatie redelijk uniek is, tenminste, ik ken niemand die deze situatie eerder heeft meegemaakt. Daarom hebben wij ook afgesproken dat als we de doelstelling van 2009 wel halen, volgend jaar december alle lonen alsnog verhoogd worden, met terugwerkende kracht.
Topic: Spontaan verplichte vrije dagen? in Werk en Inkomen
Volgens mij mag een bedrijf een aantal dagen verplichten. Je kunt ze toch gewoon van 2009 afhalen of terugkopen? Ik wou dat er bij mij in het bedrijf voor zo`n constructie was gekozen. Nu zijn alle lonen bevroren wat me volgend jaar 200 bruto in de maand gaat kosten, die loonsverhoging was mij namelijk in het vooruitzicht gesteld.
Maar goed, beter buigen dan barsten en het is voor de goede zaak.
Maar goed, beter buigen dan barsten en het is voor de goede zaak.
Reken maar even mee: de bruto/ex prijs is ¤ 182,- daar verdient hij op omdat hij korting krijgt bij de groothandel. Op zijn uurloon zit natuurlijk ook wat marge, hij wil ook een boterham verdienen. Dus dat is de standaard marge, voor die overige euro`s moet hij dus ook een dienst leveren, dat kan voorrijkosten zijn of extra service/nazorg.quote:Woodski schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:05:
De eerste indruk was ok, verder geen idee
Ik mag aannemen dat hij er ervaring mee heeft
http://www.scheepstra-duurzame-energie.nl/
Er mag dus 100 euro van de ventilator af
En misschien kunnen we een deal maken dat het goedkoper is als het aantal uren mee zal vallen.
Morgen even bellen.
Installatiekosten voor een zonneboiler is moeilijk aan te geven, dat ligt echt aan de installatie, moet er een kraan bij komen of moeten er leidingen worden omgelegd etc.. Dat is moeilijker te berekenen.
Het zijn redelijke prijzen, maar zal vast goedkoper kunnen. Het is ook een beetje de vraag of de installateur ervaring met zonlicht heeft. Ze zijn vaak bang dat ze er erg veel werk van hebben, wat meestal wel meevalt.quote:Woodski schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:32:
Ik sta nu op het punt om een zonne boiler systeem te laten plaatsen
Kunnen jullie even meedenken met deze offerteDe leverancier mag van mij best wat aan me verdienen, maar is dit redelijk ?
- 1 Thermische zonnepaneel
- 1,00 Stuks Remeha Quinta 28c met zonneboiler systeem incl. dakdoorvoer,
- klokthermostaat, expansievat, gaskraan, inlaatcombinatie en dakdoorvoer
- 20,00 Uur Uurloon monteur
- Subtotaal Thermische zonnepaneel Incl. btw ¤ 4.786,30
20 uur lijkt erg veel. Het dak is wel lastig van kunststof en er moet een frame op.
Volgens mij krijg ik nog 200 euro terug van Remeha en 660 van moeder staat, toch ?
ter info, alleen de ketel zonder boiler en collector is 1800 euro
Hiernaast ook vervanging van de mechanische ventilatie
Alleen het unit met een perilex stekker, verder niets moeilijksDit lijkt me erg duur als je ziet dat de Itho en storks minder dan 200 euro kosten
- 1,00 Stuks STORK CMFe P woonhvent energiebesparing van 50%
- 1,00 Uur Uurloon monteur
- Subtotaal Mechanische ventilatie Incl. btw ¤ 322,49
Die Stork kost qua inkoop meer dan een Itho, dus gewoon die installateur opbellen en zeggen dat je een Itho wil. Die kost bruto/ex ¤ 182 + ¤ 37,50 (uurloon) = ¤ 220,- ex BTW.
Rustig zeg. Ik zeg helemaal niets over terugverdienen. Verder was ik niet op de hoogte dat je daarvoor een VR ketel had hangen.quote:eric-pvt schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:56:
wel, beste fico, wat wil je dat ik doe, mijn nuon rekening scannen ?
en posten ?
het was een pre vr ketel, snappen jullie dat wel ?
Het enige wat ik aan die getallen kan zien is dat dit geen representatieve vergelijking is wat betreft gebruik met of zonder zonneboiler.
Topic: Klappen van de huizenbubble? in Werk en Inkomen
Het was de vraagprijs, die wordt lang niet altijd betaald. Mijn woning stond eerst ook voor 182.5k te koop, uiteindelijk gekocht voor 162.5k. Dat had destijds niets te maken met dalende huizenprijzen, maar met luchtkastelen van de verkopende partij.quote:b_visser schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:40:
[...]
Een daling van 133k naar 117.5k is een procentuele daling van 11.6% procent. Dat is toch vrij fors voor een starterswoning in een periode van 5 maanden. In dit segment zou je juist geringe/geen dalingen verwachten. Dit is opvallend, de algemene gedachte in Nederland de afgelopen 10 jaar was dat huizenprijzen alleen maar kunnen stijgen.
Die aantallen in de zomer zijn behoorlijk uitzonderlijk, lijkt mij ook geen goede vergelijking.quote:deejeebv schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:45:
[...]
Ik verbaas me over je hoge verbruiken in de zomer. Had de oude ketel een waakvlam? Ik verbruik in de zomer (gezin met 7 personen) 4 à 5 m3 per week. Ik heb een Nefit HR ketel.
De verschillen tussen 2006 en 2007 kun je dus niet volledig aan de zonneboiler toeschrijven.