Reg. datum: 07 april 2005
Zoekresultaat: 128 berichten gevonden
Berichten van gebruiker shadowrazor. Klik hier voor de topics waarin shadowrazor heeft gereageerd.
Topic: Link naar imageshack-torrents vereist login in Geachte Redactie
Topic: Hacken van de Western Digital Mybook World Edition in Non-Windows Operating Systems
...]
Hier: http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested, moet je alleen wel de mybook openmaken (heel simpel, boven en onder tussen die gleufjes zitten aan beide kanten een klein haakje, indrukken en dan de voor-/zijkant naar voren schuiven) en de hardeschijf even aan je pc hangen en booten van een linux livecd (knoppix, ubuntu...).
Heb het zelf al een keer gedaan toen mijn eerste installatie van debian niet werkte en het werkt prima.
Die firmware upgrade url die jij daar opgeeft is geen firmware upgrade, alleen een script om ssh aan te zetten.
[/quote]
Ik heb eerst met ubuntu geprobeerd de stappen te volgen. Maar die gaf de hele tijd problemen zoals "disk is in use",ook al was alles umount.. Dan heb ik het geprobeerd met dsl (welke ik trouwens nooit meer gebruik), maar hier wou hij "sfdisk /dev/sda < SDA_PTAB" niet herkennen.. Nu wil windows niet meer booten en de usb stick (waar dsl opstaat) ook niet
Hier: http://mybookworld.wikido...vering-original-fw-tested, moet je alleen wel de mybook openmaken (heel simpel, boven en onder tussen die gleufjes zitten aan beide kanten een klein haakje, indrukken en dan de voor-/zijkant naar voren schuiven) en de hardeschijf even aan je pc hangen en booten van een linux livecd (knoppix, ubuntu...).
Heb het zelf al een keer gedaan toen mijn eerste installatie van debian niet werkte en het werkt prima.
Die firmware upgrade url die jij daar opgeeft is geen firmware upgrade, alleen een script om ssh aan te zetten.
[/quote]
Ik heb eerst met ubuntu geprobeerd de stappen te volgen. Maar die gaf de hele tijd problemen zoals "disk is in use",ook al was alles umount.. Dan heb ik het geprobeerd met dsl (welke ik trouwens nooit meer gebruik), maar hier wou hij "sfdisk /dev/sda < SDA_PTAB" niet herkennen.. Nu wil windows niet meer booten en de usb stick (waar dsl opstaat) ook niet
Topic: Hacken van de Western Digital Mybook World Edition in Non-Windows Operating Systems
Ik heb een groot deel van mijn usr map verwijdert en nu wil ssh natuurlijk niet goed meer werken 
wget werkt al niet meer. Is er een manier om de usr te "undeleten"? Of zou deze terug te halen zijn met een firmware upgrade?
http://<IP-OF-YOUR-MYBOOK>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
lijkt nog te werken, ik zie de html pagina wel niet, maar er wordt mij een naam en account gevraagd.
wget werkt al niet meer. Is er een manier om de usr te "undeleten"? Of zou deze terug te halen zijn met een firmware upgrade?
http://<IP-OF-YOUR-MYBOOK>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=martin.hinner.info/mybook/firmware.php
lijkt nog te werken, ik zie de html pagina wel niet, maar er wordt mij een naam en account gevraagd.
Topic: XXODD ervaringen? in Complete Systemen & Laptops
Bij mij werkt dichtklappen van het scherm wel op xp, op vista werkte het eveneens. Ik heb wel het probleem dat als ik de laptop op standby zet, hij erna niet meer uit standby wil komen met gevolg dat ik het volledig opnieuw moet opstarten. (bij 8252d)quote:wierni schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:57:
Nu heb ik 1 probleempje, het systeem reageert niet op het dichtklappen van het notebook.
Bij energy instellingen bijv ingesteld om dan de hybernate te activeren, of om uit te gaan.
Mijns inziens een defecte schakelaar rechtsonder t scherm, volgens dealer XP dingen.
Andere gebruikers hier wel ervaring mee?
8252i (evt met XP) waarbij de laptop wel reageerd op t dichtklappen?
Ik heb op de xni8252d windows xp x64 geinstalleerd, en de drivers van intel werken. Alleen vindt ik die voor de geluidskaart niet
hier staan ook drivers, maar het is een erg trage verbinding:
http://www.hasee.com/cn/Q...&id=12&prodid=466
hier staan ook drivers, maar het is een erg trage verbinding:
http://www.hasee.com/cn/Q...&id=12&prodid=466
Zie je het niet zitten om die drivers eens te uppen?quote:xiD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:33:
[...]
Ik heb inmiddels een VGA driver gevonden via http://laptopvideo2go.com/ inderdaad de 8600GS M ofzo. Hij werkt perfect alleen krijg ik na het booten steeds de melding van Nvidia Control center dat de kaart terug geclockt is omdat hij niet voldoende spanning zou krijgen.
[edit]
De LANdriver staat hier
Ik heb XXODD (xs2) gevraagd of ze XP drivers hadden, in eerste instantie niet maar later hebben ze die toch via de post verstuurd. Alle drivers die ik heb zijn bij elkaar 135mb daarvan werkt alleen de VGA driver niet. Ik wil ze wel voor je uploaden dan moet je hier maar even reageren.
Topic: Door Cool & Quiet loopt PC vast in Processors, Moederborden & Geheugen
Ik heb al een hele tijd precies hetzelfde probleem als jou met deze configuratie:
Moederbord: DFI Lanparty Ultra-D
CPU: AMD Ahtlon 64 3200+ 939
Geheugen: 2 * 512 mb 400mhz cheap
Videokaart: Ati radeon X850XT
RMclock werkt bij mij trouwens niet, elke keer als ik de multiplier verander loopt hij vast, in bios alle instellingen geprobeerd (ook de aangeraden dus).
Moederbord: DFI Lanparty Ultra-D
CPU: AMD Ahtlon 64 3200+ 939
Geheugen: 2 * 512 mb 400mhz cheap
Videokaart: Ati radeon X850XT
RMclock werkt bij mij trouwens niet, elke keer als ik de multiplier verander loopt hij vast, in bios alle instellingen geprobeerd (ook de aangeraden dus).
Topic: Videokaart Sapphire X850XT kapot, hoe repareren? in Elektronica
quote:Boudewijn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:39:
dude, warm je soldeer eens goed op.
dit is dus niet gevloeid lijkt me zo.
Het moet een mooi strak laagje vormen, en niet zo'n kristal achtig spul worden zoals jij hebt.
Op zich is het ook wel zo netjes de C weer in de kaart te steken... maar als het zo werkt, werkt het.
Mja ik steek die soldeerbout gewoon in het stopcontact en wacht tot als het soldeersel begint te smelten. En zoals naftebakje zegt, lk heb het soldeersel als draadjes gebruikt
quote:naftebakje schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:55:
[...]
Voor zover ik zie heeft ie soldeer als draadjes gebruikt, dan kan je et niet voldoende opwarmen. Zoiets werkt wel, zolang je er niet tegen stoot (lost enorm gemakkelijk), ik denk dat TS nu meer schade kan doen dan verbetering door eraan te gaan prutsen, die elco's kunnen niet te goed tegen warmte dus soldeer je er best zo weinig mogelijk aan.
Oei, zoals ik het hoor kan het eigelijk ook wel zijn dat ik die elco's gewoon heb doorgebrand, want die werden inderdaad wel erg warm tijdens het solderen
Ik ga er gewoon afblijven, als mijn videokaart het begeeft, mag mijn moeder me en nieuwe betalen
dan is het eigelijk toch niet zo erg dat ik er die toch heb bijgezet, kwas ook al bang dat er andere componenten gingen kapot gaan (moederbord ofzo) omdat misschien die condensatoren misschien de stroom omlaag helpen. (ik ken niets van elektronica dat merk je misschien wel
)
Ik dacht als ik mijn pc opstarte zonder die condensatoren op de videokaart dat er misschien iets anders ging kapot gaan dus eigelijk kon ik ook zonder
want ik heb een goei voeding en ik overclock niet.
Ah oei, kan ik controleren of die elcos nog werken zonder nog iets anders kapot te maken? Ze zijn alleszins verbonden met het moederbord, ik heb extra veel soldeersel moeten gebruiken omdat die voetjes afgebroken waren tijdens het solderenquote:Soul__assasin schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:29:
dit lijkt meestal wel te lukken met geleidende lijm zoals ik vorige keer al aangaf
je weet nu echt niet of je het juist gedaan hebt hoor
als de elco's parralel geschakeld stonden dan werken de anderen nu gewoon iets harder dus tijd zal zeggen als je je werk goed hebt gedaan
quote:cyctech schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:45:
Tjonge, dat ziet er naar uit.
Er zijn opzet stukjes te koop voor soldeer bouten waarmee je SMD kan solderen, maar die zijn duur.
BTW dan moet je al wel een SMI/ profi soldeebout hebben.
Je kan zelf niet solderen, althans dat gaf je aan. Heb je een temperatuur gecontroleede soldeerbout?
Das altijd een goede investering.
Daarmee kun je de soldeer warm maken, zonder dat het printplaat verbrand, dus met lage temperatuur ( relatief ) de soldeer tot een poel maken ( zodat hij vloeit ) en dan de condensator er op drukken.
Dus elke kant om de beurt.
Mja keb zo ne gewone brol soldeerbout zonder opzetstuk of iets, keb er een fotoke van getrokken:

Ik had geen zin om te wachten op antwoorden, dus ben ik zelf al in actie geschoten, Ik heb het dus uiteindelijk door te prutsen met de soldeerbout gedaan
Fotokes:
Condensator 1:

Condensator 2:

Ik heb echt geluk gehad
Edit:
In de zijkant van mijn kast heb ik zo een 8 cm fan en die is aan de powerkabel verbonden van mijn videokaart. Die powerkabel van mijn videokaart had ik onderdoor die ventilator van de videokaart laten gaan zoals je op de allereerste foto van deze post kunt zien. De clue van het verhaal is nu dat de zijkant van mijn kast tegenaan mijn kast stond en mijn ma had mijn pc weggetrokken, dus volgde er een hele kettingreactiequote:
Er zijn 2 condensatoren van mijn videokaart (los)geraakt door mijn moeder
Nu ik zou ze er zo goedkoop (maar snel) mogelijk weer willen aankrijgen, alleen is er het probleem dat bij één van de twee condensatoren nog maar één pootje aanzit.
Zou dat te solderen zijn (ik heb niet echt ervaring met solderen
)
PS: met goedkoop bedoel ik dus niet naar een soldeercentrum ofzo gaan
Fotokes:
Videokaart:

Condensator 1:

Condensator 2:

Nu ik zou ze er zo goedkoop (maar snel) mogelijk weer willen aankrijgen, alleen is er het probleem dat bij één van de twee condensatoren nog maar één pootje aanzit.
PS: met goedkoop bedoel ik dus niet naar een soldeercentrum ofzo gaan
Fotokes:
Videokaart:

Condensator 1:

Condensator 2:

Topic: Nieuwe Hotmail (Live Mail) in Internetproviders en Hosting
Je kon via een nalatigheid van microsoft een account bemachtigen:
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=33637
jammer geoneg heb ik dit te laat gelezen

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=33637
jammer geoneg heb ik dit te laat gelezen
Topic: Overclocking AMD Athlon Xp 2800+ barton core in Overclocking & Tweaking
Mijn Barton Athlon XP 2800+ draait op 16 x 141 mhz op 1.6 volt
unstressed op 42 en stressed op 55 graden
Geheugen 768mhz DDR400
Het is niet de bedoeling om echt te overclocken, en dat draait wel deftig zo.
unstressed op 42 en stressed op 55 graden
Geheugen 768mhz DDR400
Het is niet de bedoeling om echt te overclocken, en dat draait wel deftig zo.
Topic: Stille socket A koeling @2006 in Cooling
Je komt dan waarschijnlijk uit België? Zoek eens op lotverkopen.be of de verkoopforum van games.telenet, ik ben er zeker van dat je daar een goede socket a cooler vindt.
Topic: Foobar ervaringen en skins Topic in Client Software Algemeen
Ik vind foobar een erg goed programma, alleen heb ik problemen met de commandline functie. Ik zou deze willen gebruiken om zo girder te besturen.
"c:\program files\foobar2000\foobar2000.exe /playpause" werkt perfect
maar
"c:\program files\foobar2000\foobar2000.exe /command:"Playback/Volume Up" werkt dan weer niet
Weet iemand hier een oplossing voor?
"c:\program files\foobar2000\foobar2000.exe /playpause" werkt perfect
maar
"c:\program files\foobar2000\foobar2000.exe /command:"Playback/Volume Up" werkt dan weer niet
Weet iemand hier een oplossing voor?
Topic: RS232 poort lage voltage? in Elektronica
ZALIG het werkt, echt bedankt
ik heb de stroom genomen via usb en dcd aangesloten op rs232 en het werkt
bedankt iedereen
ik heb de stroom genomen via usb en dcd aangesloten op rs232 en het werkt
bedankt iedereen
Maar ik moet normaal op 3 pinnen op de rs232 gebruiken: rts, gnd, dcd. Ik vermoed dat alleen rts een signaal levert maar daar ben ik niet zeker van.
Schakeling:

Schakeling:

Kan ik dan niet via een adapter ofzo stroom trekken, ik ken niet veel van elektronica btw
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is maar soit.
Ik ben dus bezig met het maken van een infrarode ontvanger voor de serial poort, om dan te kunnen besturen via winlirc of ander programma.
Mijn eerste probleem was dat het niet werkte (gekeken met serial watcher), maar via oscilloscoop zag ik dat er signalen binnenkwamen dus daar lag het niet aan. Dan heb ik gekeken naar de serial poort en daar zag ik dat het voltage tussen de klemmen RTS en GND, respectievelijk pin 1 en 5, maar om en bij de 2-3 volt lag.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Specs:
Asrock K7S41
Amd Athlon mobile 2800+
Ati radeon 9600SE
80GB Maxtor HD
1024 ddr ram PC3200
voeding: 220W (zwak, maar zit in HTPC)
Ik ben dus bezig met het maken van een infrarode ontvanger voor de serial poort, om dan te kunnen besturen via winlirc of ander programma.
Mijn eerste probleem was dat het niet werkte (gekeken met serial watcher), maar via oscilloscoop zag ik dat er signalen binnenkwamen dus daar lag het niet aan. Dan heb ik gekeken naar de serial poort en daar zag ik dat het voltage tussen de klemmen RTS en GND, respectievelijk pin 1 en 5, maar om en bij de 2-3 volt lag.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Specs:
Asrock K7S41
Amd Athlon mobile 2800+
Ati radeon 9600SE
80GB Maxtor HD
1024 ddr ram PC3200
voeding: 220W (zwak, maar zit in HTPC)
Topic: Windows loopt vast met Cool 'n'quiet in Overclocking & Tweaking
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het er gewoon aan ligt dat ik de multiplier niet on the fly kan veranderen? Als ik dat wel doe loopt mijn systeem gewoon vast. Weet iemand hoe het komt dat ik mijn multiplier niet in the fly kan wijzigen.
cnq staat aan
max saving staat aan
cnq staat aan
max saving staat aan
Topic: [CM] muur² in Casemodding
MOOI, ik wist niet dat er zo veel kapotte mobo's in de omloop zijn 
Topic: [DFI lanparty UT nf4 ultra-D] mobo temp beetje hoog? in Processors, Moederborden & Geheugen
Die ITE **** controller van het DFI lanparty mobo werkt precies niet goed. Ik heb temps van 21 graden op mijn cpu (sandaard koeler), derestblijft normaal. Je kan hem instellen via speedfan > advanced > ITE****