Reg. datum: 23 februari 2005
Zoekresultaat: 52 berichten gevonden
Berichten van gebruiker tommyz. Klik hier voor de topics waarin tommyz heeft gereageerd.
Topic: [verzamel] Architectuur in Show-, test- & verzamelcases
@hstuivenberg: Thanx! Ik heb een tweetal foto's van de gekruiste balken:

@BBE: Dat die eerste foto niet symmetrisch is, had ik ook door. Binnenkort nog een keer proberen, maar dan nog een keer s'avonds denk ik. Heb trouwens heel weinig vignettering toegevoegd, de donkere lucht komt ook door het polarisatiefilter

@BBE: Dat die eerste foto niet symmetrisch is, had ik ook door. Binnenkort nog een keer proberen, maar dan nog een keer s'avonds denk ik. Heb trouwens heel weinig vignettering toegevoegd, de donkere lucht komt ook door het polarisatiefilter
Gemaakt bij het Bouwhuis in Zoetermeer, met een Canon Eos450D met kitlens. Was m'n eerste poging tot architectuurfotografie 

Nog wel even bewerkt in Lightroom 2

Nog wel even bewerkt in Lightroom 2
Topic: [Canon450D] Softe focus & overbelichting in Fotografie Algemeen
Ik had hetzelfde focusprobleem met mijn EOS 450D. Het focuspunt lag er net voor, of net erachter. Vooral met de 50mm F1.8 was het heel hinderlijk.
Ik heb hem rechtstreeks opgestuurd naar ETB-ASS, het aftersales bedrijf van Canon. Er werd me verteld dat het 10 tot 15 dagen duurde voordat ik 'm terug had. Heb na 3 weken gebeld of het nog lang duurde. Kreeg te horen dat het nog een paar dagen duurde. Nog een week en twee telefoontjes later kreeg ik te horen dat ik geen bon meegestuurd had. Volgens de telefoniste was het toen niet nodig, omdat het een recent model was, wat nog in de garantie zat. Maar goed, toch maar de bon opgestuurd.
Toen leek er nog niets te gebeuren. Na 4,5 week heel boos opgebeld en een klacht ingediend. Heb 'm na vijf weken en twee dagen weer terug. Volgens de specificaties was de focuscontrol unit kapot. Ze hebben de nit vervangen, gekalibreerd en gecontroleerd op de specificaties van Canon. Eindelijk is 'ie echt scherp
Paar honderd testopnamen gemaakt en allemaal ragscherp, ook met de 50mm. Je moet er dus even op wachten, maar daarna heb je ook wat 
Ik heb hem rechtstreeks opgestuurd naar ETB-ASS, het aftersales bedrijf van Canon. Er werd me verteld dat het 10 tot 15 dagen duurde voordat ik 'm terug had. Heb na 3 weken gebeld of het nog lang duurde. Kreeg te horen dat het nog een paar dagen duurde. Nog een week en twee telefoontjes later kreeg ik te horen dat ik geen bon meegestuurd had. Volgens de telefoniste was het toen niet nodig, omdat het een recent model was, wat nog in de garantie zat. Maar goed, toch maar de bon opgestuurd.
Toen leek er nog niets te gebeuren. Na 4,5 week heel boos opgebeld en een klacht ingediend. Heb 'm na vijf weken en twee dagen weer terug. Volgens de specificaties was de focuscontrol unit kapot. Ze hebben de nit vervangen, gekalibreerd en gecontroleerd op de specificaties van Canon. Eindelijk is 'ie echt scherp
Topic: Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 32 in Audio en HiFi
@Backslider: mooi spul hoor
Heb je die kubussen zelf gemaakt of had je die los gekocht? Zit niet goed te lezen 
Topic: [Testcase] Metro Barcelona in zwart/wit in Show-, test- & verzamelcases
Thanx! Ik zie trouwens dat je jouw foto's hebt gemaakt met een 10-22 (Canon) lens? Bevalt die lens goed? Zit toevallig naar dezelfde lens te kijkenquote:jspr schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:31:
Erg coole foto!
Mooie foto's b.t.w., heeft altijd wel een mooi sfeertje op zo'n verlaten station, heb nog één foto gemaakt. Had nog geen dSLR, dus was wast lastig om goede foto's te maken met dat weinige lichtquote:jspr schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:24:
Heb je nog meer foto's gemaakt? Het effect is ook wel leuk zo met het gele
Het is niet echt midden in de stad, maar 's-morgens en 's-middags is dit metro station niet echt rustig te noemen omdat de studenten van de universiteit. gelegen aan Carrer de Wellington, hier in/uit stappen. Ook lopen hier veel toeristen die naar Port Olympic zijn geweest, maar in vergelijking tot Espanya, Catalunya of Passeig de Gracia is het echt rustig inderdaad
Ik heb er over zitten denken om een aantal z/w foto's te maken met kleur selectie omdat elke metro lijn een eigen kleur heeft, maar ergens twijffel ik wel een beetje.
Hier een voorbeeld van hoe ik het zou willen doen:
[afbeelding]

He grappig, heb daar afgelopen februari foto's gemaakt. Station ligt niet echt in het centrum geloof ik. Wel lekker rustig om foto's te maken. Heb onderstaande foto gemaakt daar.

Ja, ze hadden ook canvas, maar das ook niet echt mijn ding. Maar goed, ze zitten lekker, je kan er veel mee, dus ik ben allang tevredenquote:SeatRider schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:17:
[...]
Nee I know, bij ons op het werk staan ze in de kantine ook. Ze zijn wel mooi, maar ik heb dan liever echt stof als nepleer zegmaar
Oh, dan ben ik geneptquote:SeatRider schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:13:
[...]
Omdat op alle sites waar ik ze kan vinden het wordt omschreven als "leather textile" of leatherlook. Heb jij een linkje waar echt leer verkrijgbaar is?
Thanx. Ik heb leer. Is trouwens wel echt leer hoorquote:SeatRider schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:26:
[...]
Ik vind ze superfancy. Hoe jammer alleen dat het geen echt leer is. Dan zou je bijna gewoon stof nemen, nepleer is echt cheap. Welke stof heb jij?
Ik heb nog gekeken naar de imitatie, maar dat was 't toch net niet. En de echte waren iets boven budgetquote:Fatalfelix schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:26:
[...]
mooie setup, je moet alleen die stoeltjes nog wel een keer omruilen voor de échte Barcelona chairs
Haha, klopt, moet ze echt een keer uitzoeken, zijn allemaal cd's van 4/5 jaar geleden, daarna heb ik bijna alleen maar origineel gekocht, maar die hangen hoger 
Nog maar een keer mijn set. Geen nieuwe spullen, wel een nieuwe inrichting en alles anders neergezet.
Wat ik nu heb:
Micromega A80 versterker
Micromega CD132 CD Speler
B&W XT-2's met stands
Roku Soundbridge
XBox 360
Samsung 32" LCD
Vanaf de zitplek

Micromega CD-speler en versterker

De zitplek

Stoelen anders opgesteld

De XT2's die na 5 maanden nog steeds erg goed bevallen

Vanaf de zijkant

CD-Rek

Wat ik nu heb:
Micromega A80 versterker
Micromega CD132 CD Speler
B&W XT-2's met stands
Roku Soundbridge
XBox 360
Samsung 32" LCD
Vanaf de zitplek

Micromega CD-speler en versterker

De zitplek

Stoelen anders opgesteld

De XT2's die na 5 maanden nog steeds erg goed bevallen

Vanaf de zijkant

CD-Rek

De zwarte waren nog wel 500 euro/stuk toen ik ze kocht (twee maanden geleden). Je kan ze ook gewoon luisteren daarquote:rsvmark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:42:
[...]
Thanks!!
Had idd prolecto al gevonden![]()
Zag ze volgens mij ook in het zwart staan op hun site, heeft wel mijn voorkeur.
Nu nog ergens beluisteren, wellicht ook verstandig
@rsvmark en ev1ltje:
ik heb ze via polectro.nl. Er staat "Kom langs voor de speciale Polectro prijs", maar ik heb een mailtje gestuurd. Kreeg gelijk een reply met de prijs. De stands heb ik er wel los bij gekocht en die zijn inderdaad 150 euro per stuk, maar dat maakt het geheel wel af vind ik
ik heb ze via polectro.nl. Er staat "Kom langs voor de speciale Polectro prijs", maar ik heb een mailtje gestuurd. Kreeg gelijk een reply met de prijs. De stands heb ik er wel los bij gekocht en die zijn inderdaad 150 euro per stuk, maar dat maakt het geheel wel af vind ik
@HanVer: Dit is inderdaad het meubel van Ikea. Er is ook nog een optionele soort opzetkast voor te koop, maar dat maakt het meubel niet veel mooier 
@ppeter: thanx!
@ev1ltje: ze staan op een internetwinkel te koop voor 335 euro/stuk, maar alleen in 't zilver verkrijgbaar. Geluid is inderdaad verbluffend goed. Had hiervoor Kef Q55, dus heb wel wat aan 't laag in moeten leveren. De diepte en 't detail zijn bij deze boxen echter stukken beter
@ev1ltje: ze staan op een internetwinkel te koop voor 335 euro/stuk, maar alleen in 't zilver verkrijgbaar. Geluid is inderdaad verbluffend goed. Had hiervoor Kef Q55, dus heb wel wat aan 't laag in moeten leveren. De diepte en 't detail zijn bij deze boxen echter stukken beter
Ik heb m'n set al een paar keer eerder gepost hier. Vorig jaar was het MicroMega i.c.m. Kef Q55. Deze waren een jaar of 8 oud en was er een beetje op uit gekeken.
Ik zat al een tijdje te kijken naar de B&W XT2 speakers, omdat ik op zoek was naar speakers met een mooi design, maar ook een goed geluid gaf. Toen ik ze voor een mooie prijs kon kopen heb ik dit gedaan. Later heb ik de stands erbij gekocht.
Wat er ook bij is gekomen is de Roku Soundbridge, om internet radio te luisteren en gestreamde mp3's af te spelen.
Wat ik nu heb:
MicroMega A80 versterker
MicroMega CD132 CD speler
B&W XT-2 met stands
Roku Soundbridge
v/d Hul CS122 bekabeling
Samsung 32" LCD tv
Foto's:

Ik zat al een tijdje te kijken naar de B&W XT2 speakers, omdat ik op zoek was naar speakers met een mooi design, maar ook een goed geluid gaf. Toen ik ze voor een mooie prijs kon kopen heb ik dit gedaan. Later heb ik de stands erbij gekocht.
Wat er ook bij is gekomen is de Roku Soundbridge, om internet radio te luisteren en gestreamde mp3's af te spelen.
Wat ik nu heb:
MicroMega A80 versterker
MicroMega CD132 CD speler
B&W XT-2 met stands
Roku Soundbridge
v/d Hul CS122 bekabeling
Samsung 32" LCD tv
Foto's:

Topic: Wireless audio van PC naar hifi-installatie in Audio en HiFi
Je kan ook eens kijken voor een Roku Soundbridge, ook wireless, maar een stuk goedkoper dan een Squeezebox.
Topic: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) in Werk en Inkomen
Ik werk als SharePoint Consultant/Trainer/Projectleider. 3000-3300 is makkelijk te vragen ja. Het is nu aardig hot en bedrijven staan te springen om consultants met ervaring, dus je kan eisen stellenquote:snappyFish1 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:29:
[...]
Ik ben het met je eens t_captain. Mijn startsalaris van 2 jaar geleden was ongveer 1800 - 1900. In 2 en een half jaar tijd 2x gepromoveerd, nu blijkt dat ik veel te laag zit. Ik denk dat ik sowieso van werkgever moet veranderen anders kom ik nooit ver vooruit.
Even een korte situatie schets van mij: "Na mijn communicatie opleiding heb ik een web designer/web programmeurs functie (in Php en Mysql) gekregen. Ik heb helemaal niets met opleiding communicatie gedaan. Ik vond het erg leuk en bleef verder in de ICT branche. Dit heb ik 5 jaar lang gedaan. 2 jaar terug heb ik de stap gedaan naar deze werkgever en als VB scripter/programmeurs verder gewerkt.
Diep in mijn hart zegt dat ik toch liever de website kant op wil (bijv. als webbeheerder of web consultant), dus wil ik naar een andere werkgever overstappen. En natuurlijk ook om meer te gaan verdienen dan nu...."
Stel als ik nu snel mijn Sharepoint examen haal van Microsoft en dan naar een andere werkgever ga, kan ik dan rond de 3000 - 3300 bruto vragen? En als ik webbeheerder / web consultant verder ga, wat is dan ongeveer het salaris wat ik kan vragen?
Iemand die hier antwoord op heeft? (Alvast bedankt ervoor)
Topic: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) in Werk en Inkomen
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: MCTS, MCT
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Projectenbureau
Huidige functie: Projectleider
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, 950 euro per maand leasebudget
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.V.T.
Land: Nederland
Maand salaris(bruto): 3300
Opleiding(en): MBO+ IT
Certificaten: MCTS, MCT
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Projectenbureau
Huidige functie: Projectleider
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, 950 euro per maand leasebudget
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.V.T.
Land: Nederland
Maand salaris(bruto): 3300
Topic: [sharepoint] ontwerp sharepoint site aanpassen in Windows Servers en Server-software
Het geheel wordt wat minder dynamisch. Wanneer je gebruik kan maken van een Publishing Feature, heb je de mogelijkheid om op het hoogste niveau een masterpage te wijzigen. Wanneer deze voldoet, kan je bij de site instellingen ervoor kiezen om dit op alle onderliggende site door te voeren. Tevens kan je niet van alle SharePoint controls gebruik maken binnen WSS. Ook kan je niet gebruik maken van pagina sjablonen. Als je een CMS systeem op wilt zetten, is dit vrijwel onmisbaar. Je kan hiermee namelijk Content Editor controls erop zetten, WebPart zones bepalen, Afbeelding Editor controls erop zetten enz. Wanneer je het sjabloon van een pagina wilt wijzigen (alles wat binnen je MainContainer valt), kan dit alleen op fileniveau.quote:Foutlook schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:02:
Bedankt voor de replies beiden. Ik leer elke keer bij!
Aha, dat had ik nog niet in de gaten. Kan je me vertellen wat voor problemen ik tegen zou kunnen komen, of liever gezegd welke beperkingen ik heb als ik masterpages bewerk binnen WSS t.o.v. MOSS?
Klopt, maar het heeft nog meer nadelen. Zo heb je o.a. geen supported installatie meer. Hier staat nog e.e.a. uitgelegd:quote:Ok, is er een kort antwoord te geven op de vraag op welke manier deze application.master anders te bewerken is dan een 'normale' masterpage?Deze masterpage is dan ook niet via SharePoint Designer te bewerken omdat deze op de fileserver staat, begrijp ik?
http://blogs.msdn.com/mic...r-in-sharepoint-2007.aspx
en http://www.graphicalwonder.com/?p=532
Ik ben er toevallig deze week mee bezig geweest voor een klant, maar heb het gehouden bij het stijlen in CSS, omdathet teveel risico's gaf voor deze organisatie.
Ja, ik noem het vies. Wordt de site opgemaakt in de code, waarna het CSS bestand de hele zooi door elkaar gooit. Het werken met masterpages en pagina sjablonen is een stuk efficienter.quote:Duidelijk. Door slim (of vies, hoe je het noemen wilt) om te gaan met CSS kan je inderdaad wel met posities spelen, maar het is een hoop werk denk ik. Als je als eis hebt om de masterpage onaantastbaar te laten, is dit inderdaad een optie.