Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 942 berichten gevonden

Topic: Hoe een exe automatisch te instaleren in Client Software Algemeen

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
Sen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:20:
Jah dat is wat ik zoek. Kent iemand toevallig ook opensource mogelijkheden daar in ?
Inno Setup + IStool ?

Topic: [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 in Hardware & Spielerij Algemeen

quote:
Dr. Quipers schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:32:
Ik zoek ook de naam van een spel dat ik vroeger vaak speelde... zon 10 jaar geleden gok ik. Eigenlijk is het makkelijk te omschrijven.

Met een konijn moest je binnen een bepaalde tijd dominosteentjes rangschikken zodat het hele domino bouwwerk om zou vallen. Sommige dominosteentjes hadden bepaalde kenmerken. Bijvoorbeeld een stopper, of een steen die omhoog zou vliegen etc. etc.

Ik zou het spel graag eens terugvinden en opnieuw proberen :) Sommige levels vond ik destijds best pittig... Benieuwd of me dat nu makkelijker of zou gaan ;)
Pushover ! info
oh, en het was een mier, geen konijn ;)

Topic: [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 in Hardware & Spielerij Algemeen

quote:
Neys schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:34:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel uit, ik denk, begin jaren negentig. (pentium 1 periode). Het spel valt onder de cateregorie ‘adverture’.
Het is een cartoon achtig komisch spel met 2 figuren in de hoofdrol (niet sam & max). De bedoeling was dat je de 2 figuren laat samenwerken om een bepaald doel te bereiken. Het was soms een heel gepuzzel om uit te vinden wat je ze precies moest laten doen. Deed je het verkeerd dan gebeurde er altijd wel iets komisch met 1 van de 2 figuren. Het andere figuurtje lachte dan altijd de andere uit of hij schold jou uit.
Van het stel was 1 slim en vrolijk en de ander de dom en een beetje nors. De slimme leek een beetje op een nar, de ander weet ik niet meer goed te herinneren. De figuren in het spel konden praten, maar dat deden ze met een niet verstaanbaar komisch taaltje, klonk een beetje als ‘mi mi mi moe ma moe’. Het slimme ventje had een hoog stemmetje en het domme ventje een lage stem.
Ik weet 1 veld goed te herinneren:
Het speelt zich af op een pad in het bos waar een reus ligt te slapen met zijn hond. Alleen ligt de reus in de weg.
Je moet dus met die 2 figuren iets verzinnen om langs die reus en die hond te komen.

Is er iemand die deze omschrijving kent en de titel van het spel weet???
Klinkt als een spel in de Gobliiins serie ( info )
of een afgeleide daarvan, Woodruff and the Schnibble of Azimuth ( info )

oh...het lijkt me dat je deel 2 moet hebben, "the prince buffoon" screenshot van je reus en hond

quote:
Holoris schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:48:
Hoi,

Ik ben op zoek naar de naam van een PC spel. Het is een point-n-click adventure. Het was geloof ik niet van Sierra of Lucasarts. Het was in VGA-kleur. En het was in soort van piratenstijl in een dorpje/eiland.

Het enige dat ik er nog van weet is dat je op een gegeven moment moest schermen op een binnenplaats.

(het was geen Monkey Island!)
Klinkt als Sid meier's "Pirates"....maar dat was geen adventure link naar de amiga versie

quote:
jwhengeveld2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:38:
Hoi, Ik zoek de naam van een spelletje,
dan ben je een mannetje, in een 2d ruimte die heen en weer kan lopen over een vloer.
Dan komt er een grote bal, waar je met je mannetje een spriet omhoog kan schieten die de bal in 2en hakt, waarna er 2 ballen zijn, die ballen kan je weer met je spriet raken waarna ze weer kleiner worden. Na een aantal levels had je een eindbaas, een of ander vliegend beest die je moest raken. Je kon ook met meerderen tegelijk het spelletje doen.
PANG ! Info

Topic: [Vista] Skype geblokkeerd* in Windows Clients

Kreeg je die melding niet van Skype zelf ?
Ga eens, in Skype, naar Tools -> Options -> tab "Advanced" - "Advanced settings"...Daar is een optie "Manage other programs' access to Skype". volgend mij moet je daar de blokkade kunnen vinden

quote:
syrian_boy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:52:
Hallo.
Ik zoek het volgende spel.
Je had een soort ruimteschip en dan moest je andere voorwerpen/kleine tanks enzo vernietiegen terwijl je aan het vliegen was.
Na dat je een level hebt gehaald kan je je schip upgraden, dat je meer vuurkracht hebt en dan je ook van de zijkant kan vuren.
Op een gegeven moment als je veel punten hebt kun je ook een wortel schip krijgen en dan bananen schieten.
Ik hoop dat iemand weet hoe dit spel heet, alvast bedankt.
Deze beschrijving kon alles zijn, maar het wortelschip deed het het. Het spel dat je zoekt is Tyrian / Tyrian 2000.

quote:
LeHeraut schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:45:
Ik zoek een spelletje dat meen ik op zoon ouderwetsche buigbare floppy stond.

Je was een bergklimmer en je moest de juiste spullen meenemen en een zijde van een berg kiezen en dan proberen op de top te komen zonder ervan af te lazeren of dood te vriezen.

Geen idee uit welk jaar het komt
"Final Assault" a.k.a. "Chamonix Challenge" a.k.a. "Bivouac" ? info en screenshots

Topic: gezocht: programma zelfde muzieksmaak in Client Software Algemeen

quote:
amdboy1983 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:51:
[...]

nee dat was hem niet poppetje zit op een grasmaaier.en zag er mooier uit.
het zou natuurlijk Hover bovver 2 kunnen zijn. info

quote:
amdboy1983 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:51:
Ik zoek een spel.

was met een mannetje die op of met een grasmaaier alemaal gras moest maaien.
en hij werd achterna gezeten door honden hij moest al het gras maaien om naar de volgende level te gaan.
Hover Bovver ! screenshots

quote:
Khaine schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:50:
Reuest van een collega:
Platform: Windows of nog net DOS
Beschrijving:

[...]

Iemand een idee?
"Weird Dreams" misschien ? screenshots

quote:
DasHMauL schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:50:
Ben op zoek naar een Amiga spel.
Je speelt een of andere gast in een ruimtestation, je loopt
door verschillende kamers waar Cryo-sleep-chambers staan.
Dan loop je bijvoorbeeld door een deur, en staat er ineens een (groene?) alien voor je neus, toen schrok ik me altijd rot! (volgens mij was je dan ook dood)

Het spel had een soort Alien (the movie) sfeer.
Ik weet niet meer of het een shooter was of een adventure achtig iets.
Het waren mooie graphics (voor die tijd)

Wie o Wie weet welk spel ik bedoel??
Voor zover ik weet is het geen Amiga spel, maar het C64 spel 'Project Firestart" Info

quote:
Aetje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 01:59:
Ik heb in het verleden veel lol gehad van een simpel space shootertje. Denk dat het rond '99 ergens is uitgekomen. Het spel begint als je "moederschip" een andere galaxy ingezogen word en de hoofdmotor gestolen wordt door aliens en in 5 stukken verdeeld wordt.
<snip>
Da's Starscape. info

quote:
Fiat Power schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:10:
Super-topic! Ik zoek ook twee spelletjes uit het oude DOS-tijdperk. Het eerste spelletje ging erom dat je een soort taxi was in de oertijd. De taxi was dan een soort voorloper van de helikopter en je moest poppetjes van het ene platform naar het andere 'trappen'. Het andere spelletje dat ik zoek was een spelletje waarbij je een poppetje was dat via een aantal beweegbare 'blokjes' naar de uitgang moest komen. De beweegbare blokjes konden alleen horizontaal of verticaal of beide, dat werd aangegeven met pijlen, Ik hoop zo dat jullie kunnen helpen /jeugdsentiment...
de taxi : UGH ! info

quote:
barbedwire schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:53:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik heel lang geleden gespeelt heb op de PC.

In het begin moest dingen doen als vruchten plukken en je vermenigvuldigen, waarna je steeds meer dingen leerde, zoals vissen, jagen. Uiteindelijk kon je ook weer nieuwe dorpen stichten en steeds meer land verkennen naar mate de bevolking groeit.

Een beetje vage omschrijving, maar ik hoop dat iemand het herkent.
Civilization, misschien ?

quote:
brenn schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik zo een 10-11 jaar geleden heb gespeeld. Het was een quest game waarbij je door een stad heen liep te questen en langzaam steeds meer moralisties twijfelachtige keuzes moest maken. op een gegeven moment moest je bijvoorbeeld iemands ruggegraat eruit trekken om als sleutel te gebruiken ofzo.

Uiteindelijk bleek dan dat je eigenlijk in een soort tank zat (matrix stijl) en dat die hele stad en alles een simulatie was om je te veranderen in een serie moordenaar ofzo. Je kon dan op het laatst een keuze maken of je goed bleef of evil werd, en er waren dus ook 2 eindes.

Iemand enig idee?
Harvester ( info )
Heb hetzelf ook gespeeld toendertijd. Erg goede, maar macabere sfeer.

quote:
Sjoerd001 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:54:
Ik zoek ook een spel;

Het is redelijk oud, denk begin jaren negentig. Je ziet het schuin van boven en kunt dus 4 kanten oplopen telkens, je loopt dus wel in ruimtes, maar je kunt het mannetje 4 (schuine) kanten op sturen.

Het begon dat er een bedrijf geinfecteerd was met een virus ofzo en jij moest dan een pakketje afleveren bij dat bedrijf. Je komt dan aanvliegen met een jetpack en landt ergens op het dak van het bedrijf en moet dan naar de juiste etage toe. Onderweg kom je allerlei ontploffende ballen, lasers en andere dingen tegen die je door timing moet ontwijken.

Iemand een idee?
D/Generation ? screenshots

quote:
pdude61 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:06:
ik zoek de titel van een spel zoals pipeline maar dan veel uitgebreider, met kaarsjes die touwtjes doorbranden, tandwielen, ballen, weegschalen etc. Echte breinkraker was dat en erg leuk. Niet meer te vinden maar misschien als ik de titel weet .. wie helpt mij alstublieft?????
The Incredible Machine ?

quote:
De Butler schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:22:
Ik heb ooit op een blauwe maandag een side-view vliegspelletje gedaan. Het was in een soort van manga achtige stijl. Ik heb dit nog onder DOS gespeeld. De wapens die je had waren zwaar over de top.
Het meest recente spel waar het eventueel mee te vergelijken is is Jets'n guns. Maar dat is het niet.
Opstartscherm doet denken aan Gaolden Axe, voor zover ik kan herinneren.

Meer weet ik niet meer van het spel... Ik hoop maar dat IEMAND hier iets aan heeft....

Alvast _/-\o_
Hmm, klinkt als U.N. Squadron, maar die is voor zover ik weet niet onder DOS uitgekomen....ach ja, hier toch wat screenshots

quote:
HlpDsK schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:54:
Edit: ik zoek trouwens nog een spel:

Ook zo rond die periode. Je zit in een dromenland en elk level is een nachtmerrie. Het begint met een kermis waar je door een paar lachspiegels moet. Verder heb je een voetbal die je opeet, tulpen die je bijten, een suikerspinmachine die je wil afmaken, rare springmonsters die je met vissen moet slaan in de woestijn.

Herkent iemand dit? :P
da's Weird Dreams screenshots

quote:
sjekneck schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

MMhhh lijkt verdacht veel op Snatcher (ook wel policenauts genoemd)
of SD snatcher op de MSX

quote:
vulcan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:31:
ik zoek een spel voor de PC van ongeveer 15 jaar geleden.

Het was, voor die tijd, ontzettend mooi en dat kwam waarschijnlijk door hoe het spel was opgezet. 3D maar je kon niet vrij lopen.

Je zat als het ware in een soort film waar je dan weer naar het volgend stukje spel werd geloodst. Tijdens dat verplaatsen kon je zelf niks doen, het spel liep(of vloog eerder) dan verder in die ruimte naar het volgende stukje spel. Waar je dan weer de tegenstanders stuk moest schieten.

De hele setting was futuristisch. Gangenstelsels, aliens als tegenstanders. Dikke worm-achtige tegenstanders... dat is wat ik me kan herinneren. Het spel stond op 2 cd's volgens mij. Lange laadtijden tussen de stukjes.

System shock is de eerste naam wat bij me op komt maar heb daar net wat plaatjes van opgezocht en lijkt er niet eens op.

Ben benieuwd.. :&gt;
Volgens mij is het Creature Shock

quote:
Angeloonie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:06:
Ik ben op zoek naar een oud spelletje, 1990-1994 oid, het principe was erg simpel.

Je had een basis of stad oid op de grond, en een soort afweergeschut. Dan kwamen er bommenwerpers etc die je moest vernietigen. Je schoot een soort raket, die in de lucht heel langzaam ontplofte, je had een seconde lang oid een cirkel waarin alles stuk ging.

Het was echt super simpel qua graphics, en je zag het vanaf de zijkant (zoals alles uit dat tijdperk).
missile command ?

Topic: Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 36 in Hardware & Spielerij Algemeen

quote:
Weltschmerz schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:22:
[...]

Neem aan dat dit dus een ontzettend domme vraag is, of dat niemand het antwoord weet :P
Zou het namelijk wel vet vinden om een plaatje te hebben wat niet standaard door MS of dergelijke is geproduceerd.
Als je een live vision camera hebt kun je die gebruiken om een avatar te maken, voor zover ik weet

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: