Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 8.184 berichten gevonden

Topic: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic in Opslagmedia & I/O Controllers

Reg. datum: 10 februari 2004

Hebben mensen hier ervaring met de 'Maxtor Central Axis Network storage server'
(http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=227748)?

In de beschrijving staat:'Play videos and music and view photos on digital entertainment devices throughout your home ' bedoelen ze dat je gewoon je bestanden via netwerk kan benaderen en afspelen of zou dat ding ze zelf kunnen afspelen via een web interface ofzo?
Als dat laatste kan zou het ideaal zijn om films te streamen op de Wii op TV :)
Maar ik vrees dat het gewoon een kwestie is dat je je ze kan benaren vanaf elk netwerk apparaat...
<edit> mmm zie nu dat hij UPnP ondersteund dus je kan waarschijnlijk streamen met elk apparaat dat dat ook ondersteund.. Wii doet dat denk ik niet...

Topic: Wat is de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector? in Werk en Inkomen

quote:
13 man meer werkeloos op bijna 6000 werkeloze en ik weet niet hoeveel werkhebbende ITers, dat zou ik niet echt een trend noemen.. en om dat op de krediet crisis af te schuiven is ook erg kort door de bocht IMHO...
Het komt zo meer over als 'scare mongering' waardoor de crediet crisis een beetje een self fullfilling prophecy word...

Topic: De GB Pound is goedkoop; wat te kopen in Engeland? in Shopping Forum

quote:
schaduw schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:04:

Ik kan alleen nergens de regio-indeling van de Wii vinden, is de UK versie compatible met 'onze' games? En hoe moeilijk is Nintendo met garantie?
je hebt bij de wii alleen PAL vs NTSC dus een UK Wii doet het prima in NL (alleen andere power stekker)..
Check ook het Wii topic voor meer vragen over Wii..

quote:
Yippie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 02:54:
Voor degene die een tripje UK overwegen, kijk is naar Ryanair.
Ze hebben speciale tarieven als je voor 5 Jan boekt, en tussen 17 Jan en 31 Mrt vliegt.

London gaat via Eindhoven, ga is goed kijken, op bepaalde dagen zijn de tarieven belachelijk en zonder belasting.

Vb1 vertrek Dinsdag 20 Jan ( 10 euro incl ) en retour Vrijdag 23 Jan ( 0.99 :+ + 29,66 tax )
Vb2 Woensdag 21 Jan ( 10,- incl ) en Zaterdag 24 jan retour ( 10,- incl ).

Als je goed zoekt, kan je leuke prijzen vinden.

Let wel op !
Betalen moet met CC en daar komen 10 EUR pp bij die niet in 1ste instantie worden vermeld.
Ander alternatief is bij Arhem/nijmwegen net de grens over bij Niederhein, daar doen ze ook vaak erg goedkope vluchten...
reken er wel op dat je in Standsted aankomt, en dat is niet bepaald hartje londen, dus wees niet verbaast als je meer kwijt bent om met de bus/trein naar je eindbestemming te komen dan wat je vlucht koste..

quote:
tin_tin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:32:
Kan iemand mij naar een paar goede en betrouwbare site's doorverwijzen waar ik gebruik kan maken van de waardedaling van de pond (graag webshops waar weinig of geen verzendkosten van toepassing zijn). Ik ben namelijk op zoek naar merkkleding en horloges(denk aan: Armani, D&G, Dsquared, LV, enz) en naar de Apple iMac & Macbook. En voor de betalingen, ik beschik over een creditcard en paypall dus dat zal geen probleem moeten zijn. Alvast bedankt. :)
http://www.xe.com/ucc/
quote:
Koffie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:09:
[...]

DFDS Seaways heeft al Ijmuiden - Newcastle voor 49,- p.p. :+
http://www.dfdsseaways.nl...ps/minicruises/MiniCruise

OK, zit je wel zonder auto en moet je die plasma in de bus mee zien te nemen.
Bij diezelfde DFDS ben je voor 129,- over met auto en overtoch voor 2 personen.

Wat ook geinig is, als ik zo snel op de .co.uk site kijk betaal je daar exact dezelfde bedragen in ponden :P

http://www.dfdsseaways.co...MSTERDAM/Ferry_to_Holland
http://www.dfdsseaways.co...Short_Breaks_with_friends

edit: voor degene die nog nooit zo'n toch gemaakt hebben, voor dergelijke bedragen heb je een postzegelhutje met 'stapelbed' en geen enkele vorm van eten (al is het buffet goedkoop en erg goed voor een buffet maaltijd).
Nog een gratis tip voor de mensen die met die boot gaan, haal het matras uit het bovenste bed en leg deze op de grond.
Een stuk stabieler en meer veiliger gevoel bij het slapen :Y)
Zo'n '3 daagse mini cruise heb ik ook wel eens gedaan.. maar van die 3 dagen ben je er 2,5 aan boord dus dat klinkt leuker dan dat het is... en je komt uit in Newcastle, niet echt de mooiste plek van de UK zullen we maar zeggen (en voor mij totaal de verkeerde richting uit).
Vrienden van me hebben die cruise nog een keer gedaan maar hadden windkracht 8+ en moesten vrijwel direct weer terug omdat de reis zoveel langer duurde dan geplanned... maar de heen reis was zo slecht dat ze met de auto heel engeland door gescheurt zijn en via de tunnel weer terug zijn gereden om de overtocht te omzeilen.. en dat is een behoorlijk lange rit... dus beware!

quote:
Koffie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:40:
[...]

De boot kost geen ruk (eten is duur, de boot zelf is cheap) en als je een leasebak hebt ben je verder alleen tijd kwijt (maar wel een leuk weekendje aan over gehouden dan ;) ).

Ff in de winkel vragen of ze 'm willen laten zien / testen en de rest van de garantie in NL regelen (en anders heb je alsie stuk is weer een leuk weekendje :+)
daar verkijk je je op... ik zocht een goedkope overtocht voor 5 Jan.. en de meeste zijn al meer dan ¤100 enkele reis...
Oostende-Ramsgate was een stuk goedkoper, maar dan ben je wel 4+ uur onderweg met de boot..
quote:
Daywalk3r schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:14:
[...]

Daar dacht ik ook aan. Heel veel ponden halen en als het beter staat weer inleveren.
Hoe ga je dit aanpakken?
of een ponden rekening openen of gewoon naar GWK en contanten opnemen en tzt weer terug wisselen..

quote:
lex schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:45:
heb nog wel wat goedkope ponden tegen een gunstige wisselkoers :/ (spaargeld hebben in Engeland is op dit moment niet echt tof)
gelukkig is de rente verlaagt dus word het niet snel meer ;)

quote:
vegterb schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:36:
Kijk! Dit topic zocht ik. Ben ik net helemaal klaar met uitzoeken welke TV ik ga kopen (Panasonic TX-37LZD85) bedenk ik me ook dat de pond bijna gratis is. In NL 1000 Euro en in Engeland 700 Euro. Scheelt toch ff 300.

Nu is het zo dat elektronica niet verzonden wordt, logisch. Hoe zit het met het zelf vervoeren? Als ik nou naar Engeland rijd, de TV koop en rij terug? Hoe zit dat bij de Engelse grens? Doen ze dan nog moeilijk?

Ook ik ken iemand die in Engeland woont, dus dan zou ik 'm daar op kunnen halen.
nee moet geen probleem zijn, vrij vervoer van goederen etc.. zolang het maar duidelijk is dat het niet voor de handel is moet eht geen probleem zijn (dus niet 3 stuks meenemen..)

Let wel op dat je het prijsverschil mogelijk weer verliest door reiskosten... (tunnel/boot zijn niet goedkoop en vergeet je brandstof kosten niet)

Topic: Fatal error: Call to undefined function: date_default_timezo in Lieve Adjes

Hallo adjes,
Sinds een paar minuten krijg ik telkens de volgende foutmelding als ik een topic link volg of een nieuwe post maak:
'Fatal error: Call to undefined function: date_default_timezone_set() in /mnt/web/react/got/react/board/non-www/config.inc.php on line 25'

Een page refresh verhelpt het dus ik kan wel verder maar het is erg irritant..
FYI ik woon in de UK en mijn timezone staat op GMT dus misschien heeft dat er wat mee te maken en hopelijk hebben alleen mensen in een andere tijdszone er last van..

Topic: Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 in Hardware & Spielerij Algemeen

quote:
Captain N schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:36:
Linkje toevallig? Als 'ie nog meer goedkope dingen heeft hebben anderen (waaronder ik) er misschien ook nog wat aan. :)
de meeste dingen zijn al verkocht, dus tenzij je interesse hebt in barbie en bratz games ben je net te laat vrees ik:
http://shop.ebay.co.uk/me...QQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ
maar miscchien komt ie later met nog meer..

Topic: Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 in Hardware & Spielerij Algemeen

vandaag Battalion Wars 2 binnen gekregen, op ebay voor weinig gekocht van een game shop die over de kop was gegaan en zijn stock kwijt moest :)
Ken het spel eigenlijk niet maar zit WiFi ondersteuning bij en kreeg goede reviews dus ben benieuwd..

Topic: Wat is de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector? in Werk en Inkomen

quote:
petervenray schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:24:
Je ziet nu ook steeds vaker het tegenovergestelde van investeren in ICT. Waar ik werk wordt Oracle teruggebracht als wereldwijde ERP naar alleen core financials voor overkoepelende administratiecentra en krijgen alle lokale bedrijfseenheden weer een lokale ERP (zeg maar een lokale variant op de zo bekend MKB oplossing Exact in NL). Consolidatie gaat dan via Cognos/Hyperion. Daarmee kan enorm worden gesneden in de kosten. Je hebt geen overhead van dure Oracle consultants, grote datacentra, hoge licentiekosten, complexe beheersingsraamwerken enzovoorts enzovoorts. De kosten per gebruiker gaan daarmee met 80% omlaag. Ik verwacht dat dit toe zal nemen. ERP is niet altijd kostenverlagend. Zeker niet in organisaties met ontzettend veel middengrote operaties in heel veel verschillende landen. Dan moet er teveel worden aangepast aan de standaard van ERP voor lokale wetgeving/valuta's enzovoorts enzovoorts. Ook zit je dan vaak met dure infrastructuur (MPLS).
Daar snap ik de logica eerlijk gezegt niet van want bij een ERP implementatie is de licentie kosten vaak maar een klein deel van het geheel.. als je al een ERP hebt waarom zou je dan gaan aanklooien met allerlei andere pakketten en lastige intergratie processen?
Of bedoel je dat ze helemaal geen globale ERP meer gaan doen en alleen locale mini ERP's?
Dan mis je nou just net het doel van ERP, namelijk consolidatie van je data zodat je goede analyses kan doen op je bedrijfsprocessen...
ERP is idd zeker niet altijd kostenverlagend, een verkeerd geimplementeerde ERP kan bakken met geld kosten, maar dat wil niet zeggen dat een ERP systeem geen nut heeft..
Een goede ERP is multilingual, munti-valuta en multi legislation..

Ik kom van een PeopleSoft achtergrond en daar word er voor elk land lokaal door een team gewerkt aan de localisaties van het product zodat het aan de locale wetgeving voldoet.. dus dat is wat dat betreft out of the box geregeld..
Maar veel bedrijven passen natuulijk nog steeds wel aan naar hun specifieke wensen, dat is ook de kracht van PSFT.. maar je moet wel de beheerkosten daarvan in de gaten houden anders kan je een probleem hebben..
quote:
Albantar schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:13:
Outsourcen is dan misschien wel goedkoper, maar hoe zit het met de kwaliteit? Een outsourcing company heeft natuurlijk ook zijn marge, dus er wordt onderaan de berekening veel minder geld in kwaliteit gestopt. Wij (de interne IT-ers) hebben hart voor de zaak, kennen de mensen en de applicaties, en kunnen correct prioriteiten stellen met inachtneming van de bedrijfsstructuur die we ook goed kennen. Kan een outsourcingbedrijf dat ook?
de kwaliteit is helemaal afhankelijk van aan wie je het outsourced.. Ik werk is soort van outsourcing en heb verschillende bedrijven gezien die dat doen en de kwaliteit en verantwoordelijkheids gevoel zit helaas veel verschil in.
Sommige outsourcers zijn erg goed, andere minder.

Voor mijn klanten ken ik het bedrijf, de mensen en hun prioriteiten behoorlijk goed (voor zover ze dat met ons delen uiteraard). Het is een kwestie om een goede band met je klant op te bouwen en met hun mee te denken.
Voordeel is dat ik voor een relatief klein bedrijf werk en daardoor wat flexibeler kan werken dan in een logge organisatie..

als er nog mensen uit brugge zijn die wat willen bestellen in de uk wat niet naar BE bezorgt willen worden PM me dan maar.. ik ben 1e kerstdag in brugge dus kan wel wat kleine dingen meenemen...

quote:
NinteX schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:55:
[...]

Trouwens fijne kerstdagen van onze vrienden van SEGA:
[video]
Betere kwaliteit
'vrede op aarde'... :+

quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:10:
Is het niet de euro die hard gestegen is? Gezien het feit dat de verhouding met de USD net zo door het putje ging als met de GBP?
de euro is minder hard gevallen dan de GBP en USD denk ik...

quote:
gambieter schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:03:
[...]

Interessant, voor mij als GB-inwoner. Mijn Nederlandse spaarcentjes worden wel steeds meer ponden waard, toen ik anderhalf jaar terug verhuisde was het nog iets van 1.4 euro, nu nog maar 1.08 :9~ .

Down, boy, down. Beneden de 1 svp ;)
Bij mij is het juist andersom.. mijn spaargeld staat hier.. en nu de rente ook al omlaag is word ik daar niet echt super blij van...
Mijn tripje naar NL met kerst word zo wel een stukje duurder :(

Topic: Het Palm Treo Pro topic in Windows Based Mobiles & PDA's

quote:
XthinkZ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:48:
[De PTP heeft alles wat je nodig hebt, behalve vloeiend filmpjes bekijken.

Voor de rest kan ik niet zonder ^^.
dit is daar wel een interesante discussie over:
http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=173211

Dit is wel een interesant filmpje over de history van de Palm treo reeks:
http://uk.youtube.com/watch?v=vmNMSUbtgH8

quote:
jongentje schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:03:
[...]

Ik heb via Wii-Ware TV Show King gedownload en die is 100% Nederlands. Je kunt instellen of je makkelijke of moeilijke vragen wilt. Max. 4 spelers.
ok grappig blijkbaar herkent hij blijkbaar de taal/locatie instellingen van de Wii, want bij mij is ie in het engels...
Je kan de moeilijkheid idd instellen maar dan nog zijn ze over het algemeen vrij makkelijk.. maar misschien weet ik gewoon te veel ;)

Wii fit doet dat trouwens ook, ik krijg gewicht in Stones en ponden te zien en lengte in feet.. dat is wel irritant..

quote:
ever_zwijn schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:38:
[...]

Kan niemand me zeggen in welke mate het storend is dat je vragen krijgt specifiek voor een ander land, en over welk percentage dit dan ongeveer gaat?
geen idee heb het spel niet.. wel game show king, dat is wel leuk, maar wel in het engels met soms wat moeilijk geformuleerde vragen als je het engels niet super beheersts.. de vragen zijn over het algemeen vrij makkelijk vind ik...

quote:
BarôZZa schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 02:14:
[...]
Overigens had mijn moeder het laatst een Wii gekocht voor Animal Crossing en ik zag een grappige verandering tov mijn oude Wii, waar ik nergens wat over had gelezen. Een groot deel van het geheugen was opgeslokt door een Internet channel met een FMV over de mogelijkheden van de Wii op internet. Dat verrekte kanaal was geloof ik meer dan 1600 blocks.
zat dat kanaal er gratis bij dan? ik moest er meer ik 300 punten voor betalen..

quote:
bruto schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:51:
Ik heb net bij Vodafone mijn abbo verlengd, en de postbode gaat mij verblijden!
Ik heb nu 2 (!) Treo's 750v versleten, en ben echt mega Treo fan geworden.
Ben een zakelijke gebruiker die veel mail/agenda doet, maar wil echt GEEN blackberry.
Blij dat de Treo Pro er nu is, eindelijk wat nieuws. Niet dat de 750 op enig vlak voor mij tekort schoot maar wil wel eens wat anders. Ik meld mij weer als ik dat ding heb!

Kleine EDIT:
Welke software is aan te bevelen voor navigatie (buiten tomtom), en eventueel; datalogging? Ik wil mijn urenlijsten matchen aan de GPS data die ik uit de Treo wil toveren
de PTP komt standaard met een demo van een nav progje maar de naam is me ontschoten geen idee of het wat is.. ik gebruik alleen af en toe googlemaps..

quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:42:
[...]

Hij bedoelt denk ik de wii-remake, die kan je NIET met bongo's spelen.

De gamecube versie natuurlijk wel.
hoe dan wel? met 2 Wiimotes als drumsticks ofzo?

quote:
BarôZZa schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:50:
[...]
De Bongo game kan je namelijk niet eens met de originele bongo's spelen.
welke bongo game bedoel je?

de GC donkey konga werkt prima op de Wii...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: