Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 155 berichten gevonden

Topic: [Ervaringen] Opera 9 gereleased in Client Software Algemeen

Reg. datum: 31 januari 2004

quote:
frank2go schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:59:
[...]

yep, die werkt!! mijn dank is zeer groot _/-\o_
Wat ook werkt is: Mask as firefox bij de site preferences.
Het vreemde is dat opera op mijn werk het wel goed deed en automatisch zelfs chat pakte en hier thuis hij het niet goed doet en dus de chat blokkeerd...
nu draai ik steeds met mask as firefox, want nobrowsercheck blijft hij niet altijd onthouden..

My comp Specs: Asus K8N, Amd 64 3000+ Newcastle, 512 mb ddr-400, 160gb Sata schijf 8mb cache Maxtor, Zalman hdd cooler en CNPS-7700 AlCu, Club3d GeForce 4 mx 440, WinXP pro en x64. Stiller als een muis ;).

Topic: [Ervaringen] Opera 9 gereleased in Client Software Algemeen

Ik heb net opera 9.5 erop, maar valt me tegen, je kan niet meer het simpele minimalistische windows native skin krijgen, die kruisjes van tabblad sluiten zijn veelste groot..

My comp Specs: Asus K8N, Amd 64 3000+ Newcastle, 512 mb ddr-400, 160gb Sata schijf 8mb cache Maxtor, Zalman hdd cooler en CNPS-7700 AlCu, Club3d GeForce 4 mx 440, WinXP pro en x64. Stiller als een muis ;).

Topic: Garmin Nuvi 250 v.s. TomTom One Europa in Accessoires en GPS-Navigatie

Over extra kaarten op de sd-kaart weet ik zo 123 niet, daar heb ik geen ervaring mee, het lijkt me dan dat het kaarten van de vs ofzo kunnen zijn.
Garmin heeft inderdaad zeek acurate tijdsbepaling, vaak +/- 1-2 minuten over kleine afstanden en ook lange afstanden (100km ong). Zolang er niet te lange files zijn is het prima :).
Ga inderdaad voor de Garmin, goede support, en alles werkt perfect mits je het legaal hebt, garmin heeft goede beveiligingen met hun mapsource software :9

Topic: Garmin Nuvi 250 v.s. TomTom One Europa in Accessoires en GPS-Navigatie

Met de garmin nuvi 250 kan je wel de snelheid en max snelheid zien.
Dit is alleen te bezichtigen in apart schermpje en niet in het hoofd-navigeer scherm..
*edit*: Iets te snel gelezen, ik dacht dat je bedoelde de maximale snelheid die je rijd, maar je bedoelt de maximale wegensnelheid, die is er naar mijn weten niet in te zetten, maar zodra ik thuis ben kan ik wel even kijken of het mogelijk is..

Sd kaart heb je niet zoveel aan, tenzij je miljoenen POI's erin wilt hebben :o

Topic: Videoseven d24w33 zelfde als Iiyama B2403WS? in Videokaarten & Beeldschermen

Ik heb zojuist een mail gehad van Videoseven, ik had ze de vraag gesteld of het een rebranded iiyama 2403 was.
Ze antwoorden nee (eigenlijk best wel logisch :D ) maar het zou best kunnen dat hetzelfde paneel werd gebruikt en dezelfde features.
quote:
Dear Mr. Lieuwe,

thank you for your patience.

The V7D24W33 is not a rebranded Iiyama Prolite B2403WS. They have similar Features but different Values. Probably they have the same panel. That's not unusual, because the producer of a video display terminal is in the main respectively never the producer of the panel.

Mit freundlichen Grüßen

Petar Kosanovic B.A.

PR Assistant
En in de test van c't magazine komt hij er wel goed uit en de reactiesnelheden zijn zo goed als hetzelfde als andere tests met de iiyama (door andere sites getest).
In het antwoord zeggen ze wel dat het waarschijnlijk hetzelfde paneel is, dat is in mijn ogen dus hetzelfde paneel :P..
Alleen de leverbaarheid is erg slecht van de videoseven in nederland.. Overal out of stock, word in juni weer verwacht..

Topic: Videoseven d24w33 zelfde als Iiyama B2403WS? in Videokaarten & Beeldschermen

Ik ben op zoek naar een 24 inch monitor en ben een aantal kandidaten tegengekomen:
Benq G2400W
Iiyama Prolite B2403WS

En nu is er sinds deze week in c't magazine een test staat met 24" monitoren is er een nieuwe candidaat bijgekomen, namelijk de Videoseven d24w33.
Deze laatstgenoemde vind ik enorm veel lijken of de Iiyama prolite B2403WS.
Als ik een aantal foto's naast elkaar zet zijn ze zo goed als identiek, de aansluitingen zitten op dezelfde plaats, knopjes voor het osd zitten gelijk, osd is zo goed als hetzelfde..
Kijk en oordeel zelf:
VideoSeven d24w33Iiyama Prolite B2403WS
http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2007/12/v7-d24w33.jpghttp://www.iiyama.com/images/product/27/b2403wsv-b-front_300.jpg
http://www.motherboards.org/images/reviews/hardware/thumbs/1736_p2_7.jpghttp://img266.imageshack.us/img266/9886/5285img7965sim1.jpg
http://img93.imageshack.us/img93/7335/1736p22he2.jpghttp://img529.imageshack.us/img529/9543/5285img7964syz1.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/2899/1736p24ia2.jpghttp://img211.imageshack.us/img211/192/5285img7963sid7.jpg

*sommige plaatjes vallen er net buiten, maar dat maakt hoop ik niet zoveel uit..*
Zoals zichtbaar is, lijken ze enorm veel op elkaar.
Qua features komen ze overeen, allebeide instelbare overdrive van 1-5, goede reactiviteit van de schermen.
Hier een tweetal reviews:
Videoseven:
http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1736_1.html
Iiyama:
http://www.trustedreviews...oLite-B2403WS-24in-LCD/p1
http://www.digitalversus.com/article-357-2332-50.html

Verder is bij review sites de videoseven vrijwel niet te vinden.. Ook niet in de DigitalVersus product face-off, waar toch wel veel monitoren instaan.
Weet iemand toevallig of videoseven dit wel vaker doet, of zijn het wel verschillende monitoren? :9

*edit*: Ik had een x aantal weken terug een soort database site met zo goed als alle monitoren erop, volgens mij was het een chinese site, maar dat weet ik niet zeker, weet iemand toevallig welke site dit is?

Topic: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 in Non-Windows Operating Systems

quote:
jelly schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:30:
@ Lieuwe

Kijk eens naar samba, daarmee kun je je windows-shares delen. Een vnc -server kan volgens mij ook via xubuntu, dat zou je ook moeten googleen :P
Ik heb het er inmiddels opstaan (installatie duurde 1,5 uur, vanwege usb1,1 cd-rom eraan :P).
Maar het is ontzettend traag, en ik kan nergens echte drivers vinden van de integrated graphics of andere dingen..
Misschien doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd, heb ook nog niet echt in de instellingen zitten rommelen, maar ik had verwacht dat het soepeler zou draaien..
Als ik vanmiddag geen oplossing vind ga ik denk ik terug naar xp embedded of xp pro, want dit is dan denk ik geen vooruitgang :9

Topic: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 in Non-Windows Operating Systems

Torrentflux lijkt idd wel goed, maar dan moet ik dus ook apache gaan draaien, gaat dat juist niet ten koste van cpu gebruik ed?
Want het voornamelijkste punt is netwerk snelheid, dat wil ik het liefst zo optimaal mogelijk hebben.
Ik kan het zo 123 niet vinden, maar zou torrentflux ook met een planner kunnen werken, zoals utorrent dat je dan de up en downloadsnelheden 's nachts sneller kan laten gaan, ivm meerder gebruikers op het netwerk.
ik ben een beginner en ik ben alleen maar gui gewend, maar ik weet niet hoe gemakkelijk command line werkt. Ik pak altijd wel dingen vrij snel op dus op zich lijkt het me geen probleem..
Ik denk dat ik om bestanden eraf te krijgen via een ftp server moet gaan werken? Of support ubuntu ook windows shares?

*edit*:
Ik denk dat het gewoon xubuntu word met deluge als torrent client en tightvnc om remote over te nemen, of remote administrator onder wine.
Tevens heb ik een tutorial gevonden om via bluetooth te internetten op mijn mobiel.
Alleen is het de vraag hoe het netwerkverkeer het gaat doen, maar dat zie ik vanzelf. Ik zal vanavond alles even installeren en prutsen. Als alles niet naar behoren werkt switch ik terug naar windows xp embedded of een gestripte xp pro :o

Ik ben op zoek naar een lichte linux distro voor het volgende systeem:
Wyse 9450XE met Via 550mhz cpu
384mb ram
Intel pro 1000gt netwerk
256mb flashdisk
100gb 2,5" disk

Om het kort maar krachtig te houden zijn dit mijn eisen O-) :
- Word een download bak, dus torrents moet hij kunnen.
- Remote overgenomen kunnen worden (hangt geen monitor ed aan)
- Efficient en snel bestanden over het netwerk kunnen kopieren (de downloads)
- Het liefst ook bluetooth support, widcomm drivers (om via de downloadbak draadloos in huis te kunnen internetten met mobiele telefoon)

Op het moment draait hij op windows xp embedded, maar de netwerk prestaties vallen me erg tegen, windows doet het niet efficient en goed genoeg (dit licht niet aan kabels, cpu of hdd bottleneck), ik haal momenteel maar max 13megabyte/sec en dit moet sneller kunnen..

Het beste lijkt mij xubuntu, vanwege de lage cpu snelheid, aangezien er wel redelijk wat geheugen in zit, durf ik de zwaardere distro's niet aan..
Zijn alle mogelijkheden die ik wil beschikbaar of moet ik daarvoor bij windows blijven?
Dit zou mijn eerst linux zijn, dus weet ik er nog niet zoveel vanaf :9

Topic: Samsung 245B wil niet op native resolutie via DVI in Videokaarten & Beeldschermen

Helaas, ik zal je moeten teleurstellen, de Geforce fx-5200 support geen 1920x1200 via dvi.
Deze videokaart is al wat gedateerd en kan maar maximaal 1600x1200..
Link met Spec:
http://www.nvidia.com/page/pg_20040109440047.html
quote:
DVI support for compatibility with nextgeneration flat panel displays with resolutions up to and including 1600×1200.

Topic: Java applicatie (GSM) voor bekijken plattegronden in GSM's

Ik heb met de perl script heb ik alles binnen gehaald met multiple tiles per file, aangezien als je 1 tile per file hebt, dan worden het duizenden bestanden (nu nog maar 600 ong voor heel ned in verre zoom niveau).
http://www.mgmaps.com/cache/ hier staan de tools, je moet de perl script hebben: Map Tile Cacher, v1.31.
Daarbij moet je ook wget hebben en perl.
Dan moet je een .map file maken met behulp van http://www.mgmaps.com/create/
En dan kan je met die perl script alles binnen halen. Het duurt wel lang (lees ongeveer 1,5 week 24/7) voordat je nederland op het maximum zoom-limiet binnen hebt.
Je moet alleen nog wel even wat tweaken met het aantal tiles per file, dat heb ik allemaal thuis staan dus kan wel even voor je nakijken..

*edit* ik zie dat ze net een nieuwe windows gui hebben die ook multiple tiles per file support, dus die kan je ook gebruiken, dan heb je perl en wget niet meer nodig, alleen de map file en gmapmaker (is daar te downloaden.
Om multiple files per tile in te schakelen moet ja hash size op 1 zetten en dan multiple tiles per file op 1024 ofzo zetten (meervoud van 2 iig, 1,4,8,16,32,64,128,256, enz enz). Maar deze feature is nog in beta fase dus kan niet garandere dat het werkt ;)

Topic: Java applicatie (GSM) voor bekijken plattegronden in GSM's

Ik weet niet wat voor problemen je hebt met mobile gmaps.. Dat werkt hier namelijk perfect!
Heb heel nederland met behulp van hun tool van google maps gehaald en die staat nu op mijn memorystick (k800i).
Het kan zijn dat je de maps er niet goed op had staan. Ik kan iig zonder internet te gebruiken de maps bekijken, alleen is het niet mogelijk om straatnaam te zoeken, dat is het enigste nadeel.
Wat het ideaalste leek, dat je ook nog eens een route kan plannen, maar dan wel zonder gps..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er zo'n programma bestaat voor java..

Topic: Lokaties in pricewatch + v&a in Pricewatch

Ik haal toch maar even oude koeien uit de sloot (maar paar maand maar toch).
Dit is wel een goede suggestie, alleen wat mij ook wel handig leek is om de woonplaats clickable te maken zodat die doorlinkt naar google maps of iets dergelijks.
De topografische kennis is bij sommige mensen denk ik niet heel denderend, zo ook bij mij en dan is het wel handig om te zien waar in nederland het ongeveer ligt, zodathet makkelijk te achterhalen is hoeveel km ertussen zit..
Nu zullen jullie misschien wel zeggen, pak voortaam zelf google maps ernaast, maar ik zie het toch liever clickable..
Zo moeilijk lijkt het me niet echt (ben een leek in programmeren)..
De woonplaats is makkelijk als zoekopdracht, voorbeeld van de link:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=[Woonplaats]&ie=UTF8&z=12&iwloc=addr&om=0
Waarin [Woonplaats] = woonplaats :+

Topic: 'Amerikanen modden Nintendo DS masaal' in Geachte Redactie

Hmm, dan zal ik het denk ik dan wel verkeerd geinterpreteerd hebben.
Ik vind trouwens 90% wel te erg extreem overdreven dan..
Dan zouden er inderdaad vrijwel geen spellen meer verkocht worden of die overige 10% kopen vreselijk veel spellen..
Maarja, het is van de aanhangers van Brein, dus die zullen vast wel erg overdrijven..

Ik wist niet eens dat ik jarig was :o

In het bron-artikel word gezegd dat van de amerikaanse mensen die illegale spellen spelen op zijn ds (dat percentage is onbekend) er 90% de R4 gebruiken.
En niet dat 90% van de ds bezitters de R4 gebruikt..
Er word niks gezegd over een percentage van de amerikaanse ds bezitters die illegale spellen spelen.
Alleen maar over de mensen die het wel doen, en diegenen die het wel doen, daarvan heeft 90% een R4..
Een groot verschil..

Je kan het wel op 2 manieren interpreteren, maar ik denk dat de nieuwsposter het verkeerd geinterpreteerd heeft..

In het nieuwsbericht staat dat 90% van de amerikanen die een nintendo ds bezitten, illegale spellen spellen met behulp van een R4.
Dit klopt niet echt..
In het bronartikel staat namelijk het volgende:
quote:
In America it’s thought 90 per cent of Nintendo DS users are playing pirated games because of R4s.
Hier staat dat 90% van de amerikanen Die illegale spellen spelen op hun DS het met behulp van een R4 doen.
Dit is dus wat verkeerd vertaald/gelezen/geinterpreteerd door de nieuws poster ;)

Topic: [VBA] Excel kopieer bepaalde waardes uit een lijst in Officesuites en -software

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem hier op mijn werk,
Ik heb een lijst met relaties en daarbij staan er vele dubbel of zelfs driedubbel in, met het normale adres en postbus adres.
Alleen nu moet het postbus adres achter het normale adres komen te staan en de hele regel van het postbusadres verwijderen.
Alleen nu is hier niemand thuis in visual basic en het probleem van abbastijn lijkt veel op onze, alleen het moet zo spoedig mogelijk klaar zijn..
Ik heb wel ongeveer een logica bedacht hoe het moet gebeuren, maar het vertalen in een script is erg lastig omdat ik niet thuis ben in zulk spul..
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td]47[/td][td]Klant b.v.[/td][td]Postbus[/td][td]nr[/td][td]1234 AA[/td][td]Plaatsnaam[/td][td]True[/td]
[/tr]
[tr]
[td]47[/td][td]Klant b.v.[/td][td]Adres[/td][td]nr[/td][td]1234 AB[/td][td]Plaatsnaam[/td][td]False[/td]
[/tr]
[/table]
Dit is een voorbeeld, hierbij moet dus het postbus tot plaatsnaam gekopieerd worden en achter de ander geplakt worden. De True en False waardes zijn voor postbus, dus als er een postbus is, is het true en anders false.
De ene keer staat het postbus adres erboven en andere keer eronder.
Ik had zoiets in gedachte:

Als Postbsveld = True & Klantnummer =/ uniek
Selecteer van die rij kolom E:K
Kopieer selectie
Zoek naar Klantnummer gegeven in die rij en het resultaat moet niet dezelfde rij zijn.
Als dat waar is
plak klembord in kolom L van de rij
End if
Verwijder de gehele rij waar het uit komt
Als Klantnummer = uniek OR Postbusveld bij die klantnummer = False (oftewel als er geen postbus nummer meer is maar bijvoorbeeld wel 2 adressen)
Zoek naar volgende Klantnummer
End if
End if

Zoiets moet het ongeveer worden, alleen het in visual basic vertalen ben ik te slecht in, ik heb wel een beetje gehad, maar niet genoeg om dit te kunnen aangezien dit met totaal andere syntaxen werkt omdat het met excel gaat..
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen...
Ik weet dat het niet de bedoeling is om om een complete script te vragen, maar er zit haast achter anders had ik het zelf grotendeels wel uitgevogeld, maar daar is helaas geen tijd en middelen voor..

Ik heb het al voor melkaar, de script is niet echt fool proof en er zitten te veel variabelen in, maar als iemand er interesse in heeft post ik hem graag.
Edit: laat maar hij heeft niet goed gewerkt, relaties staan allemaal verkeerd..

Topic: Het SonyEricsson K610i (& V630i) Topic in GSM's

quote:
pdjong schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:38:
Dames, ik ben sinds een maand of twee in bezit van een V630i. Erg leuk toestel, alleen werkt bij mij de belgeschiedenis niet. Dus wie ik heb gebeld, wie mij heeft gebeld, gemiste gesprekken... Allemaal leeg! Is er iemand hier die dit probleem herkent en/of een oplossing/tips heeft?

Avé

Paul
Ik herken het probleem met mijn k800i, ik had hetzelfde probleem tot ik hem geflashed had, toen deden ze het opeens weer en hebben het sindsdien gedaan. (ik zit hier even te sneupen omdat mijn broer net een v630i heeft, ik denk dat ze ongeveer hetzelfde werken aangezien de menu's er vrijwel identiek uitzien.

Topic: Goedkope AUD/VID aldi/lidl/bouwmarkt/etc aanbiedingen [14] in Audio en HiFi

quote:
hank4all schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:18:
[...]

ben nog even benieuwd hoe de stein tot nu toe bevalt....en dan vooral de sd kaart en de bt.
Ik ook, voornamelijkste punt is de geluidskwaliteit..
Bluetooth werkt wel prima ermee, word simpel gevonden door telefoons.

Topic: Goedkope AUD/VID aldi/lidl/bouwmarkt/etc aanbiedingen [14] in Audio en HiFi

Ik heb een autoradio op het oog bij een bouwmarkt keten (formido :P).
De Stein C102RDS..
Autoradio met bluetooth, usb, verschillende geheugenkaarten, enz enz, dus met alles erop en eraan.
Voor maar ¤ 99,-
Nu ben ik nooit zo erg weg van die el-cheapo merken, maar deze lijkt me opzich wel aantrekkelijk, aangezien deze een keer in een test stond van autoradio's met usb in de computer totaal (totaal onlogische plaats voor een test van autoradio's maargoed..) Daar eindigde hij als 5e, achter een aantal modellen van de bekendere merken als JVC,Pioneer,Sony..
Heeft iemand ervaring met deze radio?
Er worden wel redelijk veel van verkocht (ik werk er zelf namelijk dus ik kan het wat bijhouden) en er is tot op heden maar 1 retour gekomen.

Topic: Het SonyEricsson K800i topic - deel 6 in GSM's

Probeer eens accu er een kwartier uit te halen en dan er weer in?
Wat doet hij dan?

quote:
BasBeer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:39:
Weet echt niemand een oplossing??? Ik denk zelf dat het aan de software ligt is er misschien een mogelijkheid om er oude software op te zetten?? Wie oh wie kan mij helpen??
Hier heb je misschien wat aan:
http://www.tech-recipes.c..._screen_of_death_wsod_fix
Bij de een werkt het wel, bij de ander niet.
Anders word het een garantie gevalletje, oftewel terug brengen naar de winkel voor reparatie.
Het is overigens een bekend probleem (google op: k800 white screen of death) en het is meerdere malen in dit forum naar voren gekomen, dus gelieve volgende keer eerst zoeken..
quote:
Ricvdp schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:06:
Heb net te horen gekregen van de vorige eigenaar dat een andere accu niet uithaalde, maar ik ga het toch maar proberen.
Misschien helpt het om de firmware een keer te updaten mbv Seus. Doet hij het ook met usb laden? Of alleen maar met je lader?

quote:
ericnak schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:11:
Ik zou graag op m'n hoofdscherm mijn recente taken en agendapunten in beeld krijgen en houden door de dag heen. Weet iemand of dat kan??
Nee dat gaat niet lukken, het is helaas geen smartphone zoals de n73 of een windows mobile telefoon.

Topic: Problemen met passief koelen PSU in Elektronica

Als een voeding vaak buzzt lijkt het eerder op kortsluiting ergens. Heb ik zelf ook vaak gehad met mijn kleine projectjes, als er dan sluiting in zat sprong de fan even aan maar ook direct weer uit en hij buzzte wat. Controleer alle pinnetjes goed of er niet iets tegen iets verkeerds aan komt.

Topic: Geheugen Fujitsu-Siemens Amillo M1437G in Processors, Moederborden & Geheugen

Ik had een vraag met betrekking tot het geheugen van mijn laptop met intel 915 chipset, dus fsb loopt op 533mhz.
Er kan 2 gb in en er zit nu 1gb (2x 512) in, aangezien de geheugenprijzen van de huidige markt echt extreem laag liggen (zo'n 50 euro gedaald in een jaartje) wil ik er graag 2 gb inprikken.
Nu zit ik te twijfelen tussen een aantal reepjes:
Kingston 1gb 533 CL4
pricewatch: 1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/1G)
Kingston 1gb 667 CL5
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
Transcend 1gb 533 CL4
pricewatch: 1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM CL4 (Transcend, JM533QSJ-1G)
Transcend 1gb 667 CL5
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM CL5 (Transcend, JM667QSJ-1G)

Er zitten nu 2x 512mb in lopend op 400mhz van samsung op een cas latancy van 4.
Dus de eerste vraag schiet ik er mee op, omdat er nu 2gb in komt vast wel, maar meer qua geheugen bandbreedte?
Kan het 667 geheugen op 533 lopen met een cas latancy van 4?
Bied het mij prestatievoordeel als ik 667 geheugen neem?
Kan ik beter voor het vertrouwdere merk kingston gaan of is transcend beter qua betrouwbaarheid?
En welke merk is betrouwbaarder.
Ik zit zelf te denken dat de kingston 533 CL4 de beste keus is omdat mijn chipset toch niet hoger kan dan 533mhz en dat ik er zeker van ben dat de Cas Latency 4 is.
Die paar euro maakt mij niet zoveel uit in ieder geval :P

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: