Hoofdcategorieën

Zoekresultaat: 136 berichten gevonden

Topic: Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 3] in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Reg. datum: 02 januari 2004

getest zijn Seagate ext hdd 320 gb ide. en een WD 500 gb sata beide op NTFS, EXT3 ( minste happeringen)
1 testopstelling 100 mbit streaming dmv Upnp met bijgeleverde software en een dual core pentium.
NFS test dmv Freenas draaiend op een dualcore pentium.
Samba idem met freenas.
2e opstelling dual core P. met een gigabit netwerk xcable.
Gebruikt zijn verschillende MKV's & WMVHD alle van bekende makers.

Ook is niet alles op dezelfde werkplek getest.
Zoals je ziet ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan mijn 1e CFH ok zou kunnen, maar de 2 die ik daarna hebt mogen testen gaven bijna dezelfde fouten op random momenten dus moelijk reproduceerbaar.

Maar goed de CFH is niet de enigste mediaplayer die deze isue's ken, ook de popcornhour en wie weet welke Mediaplayer meer met de Sigma chip.
En hopelijk worden deze problemen opgelost in de toekomst voor de gebruiker waarbij het allemaal niet zo lekker loopt.

Topic: Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 3] in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Ik begrijp best dat er genoeg mensen zijn die geen problemen ondervinden met hun CFH, dat moet wel anders was het product onverkoopbaar.

Zoals je zelf al aangeef je speelt geen 1080p content af, en dat is nu juist datgene waar ik dece CFH voor had gekocht, en die 1080p veroorzaakt nu juist de meeste problemen, bitrate, netwerksnelheid, warmte.

Er zijn zoveel random opstellingen, TV, Tuners, NAS routers en dat soort dingen dat het bijna onmogelijk is om dingen te vergelijken.
Nogmaals de opgesomde lijst is niet alleen persoonlijk ondervonden maar tevens een opsommingen van steeds weer terugkomende isue's die zijn besproken op het CFH forum en gemeld zijn op de bug trac.
Je zult er van versteld staan hoeveel mensen momenteel problemen onder vinden, ( en natuurlijk genoeg die geen 1080p afspelen euh.. problemen hebben )

@Tijgert mischien een idee.
Start eens een POl zou ik zeggen met de vraag hoeveel mensen er daadwerkelijk 1080p streamen.
En hoeveel mensen er juist geen 1080p streamen.
Ik denk dat het gros dvd's, divx, hooguit 720p voor hun HD Ready tv streamen
Vragen hoe vaak de CFH gereset moet worden tijdens het afspelen van 1080p
enz enz
ik denk dat een dergelijke POL een goed inzicht geeft over het wel en wee van de Cfullhdma.
De uitslag kan natuurlijk ook riskant zijn.

Maar nogmaals ik ben hier niet om de CFH af te zeiken maar de waarheid mag toch zeker gezegt worden, en zeker als er om gevraagd word.
En met 3 CFH's op de testbank die alle goed werken totdat er 1080p wordt afgespeeld dmv HDD of netwerk
dan denk ik dat ik een redelijk betrouwbaar beeld schets over deze CFH.

Bovenstaande is niet bedoeld om de CFH af te zeiken maar een opsomming van problemen die ik ondervind een ook door andere gebruikers is gemeld op de bug trace.

Dus denk ik dat het weinig zin heeft om te reageren of iemand er wel of geen last van heeft, het beste kun je zelf eens kijken wat er speelt. http://www.aroundmyroom.com/trac/
Daar staan de bugs gemeld door verschillende gebruikers.

En als je goed rondkijk zul je zien dat deze problemen op verschillende mediaplayers hetzelfde zijn..

Nu lijkt me 100,- niet echt mogelijk !
de gangbare prijs op het internet is rond de 200,-

Na al het positieve nieuws mogen natuurlijk de - puntjes ook niet vergeten worden.

1 De acept ratio is niet altijd correct ( vaak te plat )
2 Wma alleen in stereo
3 Samba uitsluitens als client dus niet als server wat betekend dat je geen NASje kan maken
4 Trage remote. en een traag menu hierdoor
5 vaak problemen met het vinden van share's
6 Ac3 & DTS moet je eerst handmatig aanpassen ( wordt aan gewerkt begrijp ik)
7 de Nieuwe software heeft problemen met M2ts ( Happeringen)
8 De vormgeving is nu niet echt mooi en handig ( over smaak valt te twisten natuurlijk)
9 Avchd wordt niet afgespeeld
10 vele mp3's klinken erg slecht ( dezelfde mp3 op een dreambox speelt mooi)
11 in mijn situatie over een 100 mbit netwerk streamen met 1080p content zowel over samba/upnp en NFS verloopt happerend. zelfde getest bij een maatje met gigabit hetzelfde probleem met 1080p.
12 En heel vaak lopen 1080p vast waarbij de CFH erg warm wordt, dit kan natuurlijk een Maandag morgen model zijn maar ook mijn 2e CFH was zeker op Maandag gemaakt.

Dit vast lopen van content is mijn uiteindelijk zo gaan vervelen dat ik niet meer op een normale manier een film kon bekijken zonder steeds gespitst te zijn op freezes.
Deze opsomming van problemen zijn niet gebaseerd op 1 CFH maar op 2 van mijnzelf en 1 van een maatje van me.

Dus mischien dat ook deze lijst je zult helpen bij je beslissing.
Eerlijk is wel om erbij te zeggen dat vele bug's het probleem zijn van de Sigma chip en niet die van Conceptronic.
En Zeroday geeft een goede support dat is ook bijzonder.

Topic: [PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2) in Hardware & Spielerij Algemeen

Kan ik Wmv-hd naar een m2ts omzetten ? ik krijg alleen een avchd zonder beeld.?

Zou natuurlijk wel zo aardig zijn als die Samba Server ook voor de oudjes beschikbaar zou worden.
Samba Server werkt al wel echter de kernel laat het niet toe om > 2gb te uploaden.

Hier is het forum niet voor bedoeld. Kijk eens naar V&A.

quote:
Tijgert schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:50:
Je hebt liever MKV's en je hebt liever subs... Wat heb je dan LIEVER liever?
GEEN film (want die ander werkt niet), of een film zonder subs?
Lijkt mij een no brainer...

Als je echt niet zonder subs kan leven kan je ze er altijd nog zelf onder zetten. Er zijn sites genoeg die die dingen hebben en programma's te over die dat kunnen fixen.

[...]
De MKV waar de 'maar' over gaat heeft wel degelijk 5.1.
Waar gaat dit nu allemaal over ?
Ik voel me nu toch aardig aangevallen over het fijt dat ik een MAAR in een regel zet, dat ik liever MKV ipv WMV prefer en ik graag films kijk met NL sub's.
Dan krijg je ook nog even een opmerking "Lijkt mij een no brainer" ???? wat bedoel jij daarmee Tijgert ?

Als ik schrijf dat mijn persoonlijke voorkeur MKV is dan hoef ik dat toch niet gelijk te onderbouwen?
Wmv is idd prima hoor maar MKV vind ik prettig werken plus dat dit meestal de sourche is van een WMV en andere content, dus in mijn ogen soms net iets beter van kwaliteit.

nou.. niet echt een maar..
mijn voorkeur gaat echter uit naar MKV's

Thanx maar daar zitten geen subs in... heb al wel een andere maar dat is een wmv

Ik kan de film Righteus kill ftd 835558
die is gepost als een grote MPG afspelen tot een max van 20 min hierna loopt deze vast.
Ook doorspoelen werkt niet.

Het lijkt wel of er steeds meer verschillende HD content op usenet verschijnt en jammergenoeg steeds minder MKV.

Topic: Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Is een bekend probleem, hier zijn de heren van Conceptronic druk mee bezig.

Topic: Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] in LCD, Plasma, Projectie & Recording

Geef eens eens ftd nummer van beide, zal ik er ook een downloaden.

Ik heb er al wel een gevonden, maar zoals te lezen is die versie op andere MediaPlayers ook niet af te spelen.

Een Menu met avchd of blue Ray is niet mogelijk deze zijn nl in een hoge resolutie.
Maar als er een manier is om alleen stream + subs te kunnen afspelen dan zou dat perfect zijn.
Ik denk nl dat avchd mkv voorbij gaat streven, dit is al goed te zien in de newsgroepen.

Ik kreeg met zo'n hdd met netwerk geen samba verbinding... kweet niet of het met de laatste firmware al wel kan. usb+ netwerk is niet mogelijk.

MM dit kan nog wel eens lastig worden.. ik hoop dat de mannen van Conceptronic ons hiermee kunnen helpen aangezien we niets kunnen wijzigen in het systeem..

ik heb een hdd geformatteerd op ext3.

Update: grote bestanden uploaden lukt niet.
alles stop met 50%
ik denk dat de verbinding door de cfh wordt verbroken..

jammer, ik denk dat er een soort bescherming in zit.

Ok Mede door DBK heb ik Samba werkende gekregen , zodat je de CFH kunt toevoegen als netwerkdrive.
De uploadsnelheid is ruim 3 MB/sec dus veel sneller dan ftp, die overigens met 2 gieg stop met uploaden.

Momenteel ben ik iso's aan het uploaden in de hoop dat dit wel stabiel blijft.
voor meer info... check http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=53

Grts Merlin..

Ok voor de Hackers...... op eigen risico.
ftp access naar de CFH.

1 telnet to your CFH.
2 type: cd usb/usb0
3 wget http://www.tecchannel.de/download/fritz.box/bftpd.conf
wget http://www.tecchannel.de/download/fritz.box/bftpd
4 chmod +x bftpd
5 ./bftpd -d -c /usb/usb0/bftpd.conf

You can login using winscp poort 21 root/nopasw

i try this using usb stick.

grts Merlin
DBK bedankt voor de info die ik nodig had.
LET OP ! ga nog niets uploaden naar de cfh ik moet e.a nog testen en aanpassen in het cfg bestand...
Als je nu iets upload komt het in de /root terecht en das niet de bedoeling.

Update: pas de config file eerst aan.. met crimson edit..

global {
DENY_LOGIN="no"
PORT="21"
PASSIVE_PORTS="0"
DATAPORT20="no"
ADMIN_PASS="x"
PATH_BFTPDUTMP="/var/tmp/bftpdutmp"
XFER_BUFSIZE="2048"
ALLOW_FXP="no"
CONTROL_TIMEOUT="300"
DATA_TIMEOUT="30"
RATIO="none"
ROOTDIR="/usb/usb0"
UMASK="022"
LOGFILE="/var/log/bftpd.log"
HELLO_STRING="bftpd %v at %i ready."
AUTO_CHDIR="/var/tmp/"
AUTH="PASSWD"
RESOLVE_CLIENT_IP="no"
MOTD_GLOBAL="/etc/ftpmotd"
MOTD_USER="/.ftpmotd"
RESOLVE_UIDS="yes"
DO_CHROOT="yes"
LOG_WTMP="yes"
BIND_TO_ADDR="any"
PATH_FTPUSERS="/usb/usb0"
AUTH_ETCSHELLS="no"
ALLOWCOMMAND_DELE="yes"
ALLOWCOMMAND_STOR="yes"
ALLOWCOMMAND_SITE="yes"
HIDE_GROUP=""
QUIT_MSG="See you later..."
USERLIMIT_GLOBAL="0"
USERLIMIT_SINGLEUSER="0"

}
user ftp {
ANONYMOUS_USER="yes"
}
user anonymous {
ALIAS="ftp"
}

nu kun je uploaden naar je usb0
update: Ik kan geen grote bestanden uploaden dan ligt winscp eruit. Kan liggen aan mijn NTFS drive.

wat zijn de ervaringen tav draadloos streaming ? op fullhd ?

The Dark Knight speelt nu goed af. probleem was dat de rechten niet goed stonden.
Foutje aan deze kant ;-(

mm mischien dat die van mijn beschadigd is.. kzal eens opnieuw downloaden

@Zeroday

Ik kan idd de sample afspelen maar de film zelf geeft een niet ondersteunde code error 301

jammer want die Sample zag er vet gaaf uit..

@Zeroday ik heb een MKV van The Dark Nicht met DTS gedownload maar deze geeft een niet ondersteunde bestands fout aan. ftd 829054
mischien kun jij deze eens in je overvolle que zetten .
grts Merlin

Hier al e.a geprobeerd geen problemen met hub's gehad.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: